Mihin kuntoon jätätte asunnon poismuuttaessanne?

Vierailija

Eilen kävin katsomassa tulevaa aso-asuntoamme ja se oli aivan järkyttävän likainen! Likataroja oli jokapuolella seinissä ja ovissa, kaapit olivat mustat reunoiltaan ja niistä näki selvästi, missä kohtaa oli ollut jokin tavara tai astia, ne kohdat kun oli vaaleammat! Tunnin verran pesin pelkästään pikkuvessaa ja aivan järkyttävä musta vesi lähti!

Itse olen aina ajatellut, että pitää jättää perussiistiksi poismuuttaessa, ja olenkin pyyhkinyt kaapit sitä mukaa kun niitä olen tyhjentänyt ja loppuviimeksi pyyhkinyt vielä lattiat. Toki jokainen varmaan siivoaa asunnon ennen kuin omat tavaransa sinne laittaa, mutta tuo ettei siivoa lähtiessään lainkaan, on aivan järkyttävää! Varsinkin kun asunnossa on aiemmin asunut perhe, jolla on kolmen lapsen lisäksi ollut 9 kissaa! (Ja meillä on eläinallerginen lapsi, joten ei voi oikein suursiivouksesta nyt laistaa!)

Kokemuksia muilla?

Kommentit (8)

Vierailija

Siivottiin aina kunnolla. Ihan joka paikka. Olisinpa joskus saanut muuttaa niin siistiin asuntoon, kuin mitä meidän jäljiltä oli.

Nyt ei asuta Suomessa ja täällä se asunto rempattiin meidän jälkeemme. Eka kerran muutimme niin, ettei siivottu oikeestaan yhtään :). Jäi kyllä sotkua. Maksoimme kiltisti siivouslaskun. Olipa ihana muuttaa, kun ei tarvinnut huolehtia mistään siivouksista :)

Vierailija

Yleensä vasta myyntiä varten tulee kiinnitettyä viimeiset listat ja fiksattua sellaiset pienet rästihommat joita on vältellyt kaikki ne vuodet kun on asunut itse ko. asunnossa.

Mutta jos esim. kirjahyllyn poistamisen jälkeen seinään jää jälkiä (siis auringon tms. värjäämiä) tai muuta sellaista niin en ala maalata seinää puhtaan näköiseksi. Siivoan vain normaalisiivouksen, eli pyyhitään paikat kostealla ja imuroidaan.

Vierailija

Muuttaessa pyyhin kaapit+ovet/ovenkahvat+katkaisimet, pesen ikkunat, pesen wc:n (pöntöt,lavuaarit,hanat,seinät ja likakaivon), pyyhin tarvittaessa seinät,imuroin lattiat ja pesen lattiat kiiltäviksi.

- Kotisiivoja monen vuoden kokemuksella

Vierailija

siis teen aika perustavan siivouksen, pyyhin seinät, lattiat ja katostakin hämppisseitit pois.

Itse en tykkää muuttaa p**kaseen kämppään.

Ongi selville kuka siellä asui ja laita siivouslasku menemään.

Vierailija

Mulle se on henkisestikin tärkeetä että siivoan itteni ulos vanhasta kodista sisään uuteen. Vaikka uus olis kuinka siistin näkönen niin käyn sen aina läpi ennen muuttoa.

Vierailija

itsekin muuttanut asuntoon joka on ollut niin kamalassa kunnossa, että hyllyjä ja ovia on jynssätty tuntitolkulla ennenkuin on pystynyt pistämään omia tavaroita kaappeihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat