mulla on ihan kauhee olo! auttakaa mua!

Vierailija

Kommentit (14)

Vierailija

Minä en voi puhua miehelle, koska meidän suhde on niin hajalla, että siitä oikeastaan tämä kaikki kurjuus johtuukin. Vanhempani eivät ole sellaisia, että heille voisi murheitaan vuodattaa. Onneksi minulla on yksi ystävä, jonka kanssa voi puhua aivan kaiken. Me ollaan nyt miehen kanssa siinä pisteessä, että meille taitaa tulla ero...

ap

Vierailija

Ikävää joka tapauksessa, erityisesti jos olet raskaana :( En ala sinulle kertomaan, miten raskausaikana ja lapsen synnyttyä suhde voi olla kovilla, tiedät nämä varmaan muutenkin..

Vaan kerro ihmeessä tilanteestasi enemmän jos luulet että se helpottaa! Luulenpa että täällä on monta samantapaisessa tilanteessa ollutta.

Vierailija

vaikea aika ei ollut syy eroon, eikä tullut annettua heti periksi.

Itselläni oli kanssa edellisestä suhteesta viimeiset 1,5 vuotta vain sitä " sinnittelyä" , jonka aikana yritettiin kaikkemme että suhde parantuisi. Eipä parantunut, ei, ja vikaa oli varmasti ihan molemmissa. Nykyisin ollaan hyviä ystäviä, ja erokin meni sopuisasti, kun molemmat olimme sitä mieltä ettei enää vaan voida jatkaa. Arvostan edelleen exääni, kun teki erosta minulle niin helpon.

Sinun kannattaisi ottaa ero-asia miehesi kanssa puheeksi, ja yrittäkää keskustella asiasta rauhallisesti. Jos tilanne on oikeasti tuollainen, mitä viestistäsi välittyy, niin uskonpa että mies suhtautuu myös suotuisasti eroon.

Kaikkea hyvää sinulle ap! Ja ei se ero ole niin pelottava asia mille voi tuntua.. eikä välttämättä lopullinenkaan.

Vierailija

Eihän se viikko tai kaksi ole sama asia kuin useampi kuukausi, mutta saisitte pohtia asiaa tahoillanne.

Ja jos nyt asiaa tältä kannalta mietitään, niin ethän sinä oikeasti aio antaa raha-asioiden vaikuttaa eropäätökseesi (jos sellaisen olet tehnyt)? Vaikka toki asunnon myyminen saattaisi harmittaakin, mutta ota huomioon, että tuonkaltaisia syitä voit keksiä vielä 10 lisää, jos haluat. Tärkeintähän kuitenkin on, että et jää suhteeseen, jossa olet onneton.. Ja se on tosiaan täysin mahdollista, että pienen eron jälkeen asiat alkaa suhteessanne selvitä, ja kenties palaatte yhteen.

Vierailija

ja kokeilla, josko se puhdistaisi ilmaa ja saisimme etäisyyttä tähän pattitilanteeseen. En vaan tiedä, miten se onnistuisi, kun on tämä yhteinen asunto, josta velkaa, ja mies on vielä työttömänä tällä hetkellä. Meidän pitäisi melkein aloittaa asunnon myynnistä ja sitä taas ei viitsisi tehdä, jos kuitenkin voitaisiin palata vielä yhteen.

ap

Vierailija

mutta nyt todennäköisesti lopetetaan se, koska siitä ei ole ollut meille mitään hyötyä. Vikaa on varmaan molemmissa, tietynlaista valtataistelua. Tänään tuli mitta täyteen. Taas kerran sanailtiin lapsen hoidosta ilta-aikaan. Me kaikki olemme väsyneitä, mutta mies katsoo oikeudekseen vaan ilmoittaa, että " en jaksa" ja vetäytyä vastuusta. Minä sitten joka ilta teen kaikki iltasouvit. Toivoisin, että mies voisi jossain pienissä jutuissa edes auttaa. Mutta mies saattaa esimerkiksi laittaa jonkun tv1000 väkivaltaelokuvan päälle, niin etten voi jättää lasta olohuoneeseen hänelle vaan minun täytyy hoitaa lasta toisessa huoneessa. Tänään olin pinonnut kasan silittämättömiä vaatteita sohvan päälle ja poika oli heitellyt ne pitkin sohvaa/lattiaa, vaikka mies oli vieressä. Hän ei viitsinyt kieltää poikaa, koska minä olin tehnyt virheen kasaamalla vaatteet sohvalle. mies valittaa usein, etten tee tarpeeksi kotitöitä, mutta esim. tänään olen siivonnut koko kodin ja laittanut ruokaa + hotianut lasta koko päivän. Silti sain haukut. Mies sanio, ettei täällä ole sen näköistä, että täällä olisi siivottu. No ei kai enää olekaan, kun täällä on syöty (-> likaisia astioita), poika on leikkinyt (-> leluja siellä täällä) ja mies vielä antoi pojan levitellä vaatteet hujan hajan.

Voi tuntua pikkujutuilta, mutta ei jaksa, kun näitä tulee koko ajan, joka päivä. Ja KYLLÄ minussakin on vikaa, mutta en jaksa nyt haukkua itseäni.

Vierailija

Luulen, että se onnistuisikin, kun vaan tekisin sen päätöksen. Kiitos sinulle, joka olet jaksanut asiaa pohtia kanssani. Nyt on pakko mennä nukkumaan, jotta jaksan aamulla mennä töihin.

ap

Vierailija

Nyt vauva on syntynyt ja edelleen samanlaiset olot jatkuvat. Usein iltaisin on tosi haikea olo, ja öisin ei yhtään huvita herätä ruokkimaan vauvaa. Se ihana rakkaus lasta kohtaan ei kerta heitolla mulle herännyt, olisi pitänyt osata valmistautua henkisesti paremmin tähän muutokseen.

Mulla usein auttaa kauheeseen oloon se että sen sanoo ääneen jollekin. Mä soitan usein äidilleni ja itken kurjuuteni pois, tai miehelle. Usein vaan olen myös niin kiukkuinen etten kehtaa enää hakea siltä ymmärrystä ja lohtua kun tuntuu etten sitä ansaitse.

No niin , enpä sua auttanut mutta vähän itseäni :)

Vierailija

Oletteko käyneet pariterapiassa?

En tiedä suhteenne koukeroita mutta oli ne mitä hyvänsä ei elämä lopu eroon. Koita vaikeimpina hetkinä ajatella että esim. vuoden päästä asiat ovat toisin. Se oli minulla lohtuna sekä tieto että pärjään kyllä ilman miestäkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat