ELOKUISTEN varaslähtö seuraavaan viikkoon!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenia kaikille :)

Aloitin pinon jo näin aikaisin, mutta en viitsinyt enää viikonloppu pinoon lisäillä.

Pojalla alkaa flunssa viimein helpottaa, neljä päivää oltiin Lastenklinikalla, mutta nyt tilanne ok. Osastolle ei siis lopulta jouduttu, mutta useampana päivänä siellä vietettiin koko päivät röntgenissä ja lääkkeitä saamassa. En nyt jaksaisi sitä enää muistella, kun se kuitenkin on aika masentava paikka. Tyhmältä tuntuu olla siellä lapsen kanssa, joka päällisin puolin voi hyvin (hymyilee ja hihkuu, nukkuu ja syö kuin HEVONEN...), kun samaan aikaan ohi kärrätään niiiiin kipeitä pieniä potilaita. Ja kuitenkin itsellä on ihan kamala huoli siitä omasta lapsesta, joka kuitenkin vaan kärsii flunssasta. Useaan otteeseen mietin, että miten hirveän huolissaan sitä olisikaan, jos lapsi todella olisi vakavasti sairas :(

Ristiäisiä vietettiin tänään ja hengissä selvittiin! Pojasta tuli lopulta Verneri. Monia " hienompiakin" oli suunnitteilla, mutta kun tuo nyt on tuollainen erittäin runsas poskinen äijä, niin Verneri tuntui sopivimmalta. Luojan kiitos, oltiin jo aikaisemmin päätetty viettää juhlat mummilla, koska kotona siivoamisesta ja laittamisesta ei olisi tullut tuon sairastamisen kanssa yhtään mitään, koska nytkin tuntui hommaa riittävän!

Ketkäs muut viettivät vielä ristiäisiä ja mitä nimiä tänä vkonloppuna saatiin??

Ens viikolla oliskin 2kk neuvola ja vielä yksi kontrollikäynti sairaalassa. Oli muuten hauska seurata painon kehitystä, kun parin päivän välein punnittiin ja aina oli tullut se 100-200g lisää :) Lapsi EI voi olla ihan kamalan kipeä, jos paino tuota tahtia nousee... (nyt siis jo yli 6.5kg)

Caprice ja Verneri huomenna tasan 2kk

Kommentit (9)

Vierailija

meillä tuo sama ähinä-piereskely herääminen on tuttua ihan melkeimpä alusta asti. eikä siihen tosiaan auta kun tissi, vaikka ei ois nälkäkään. ei ole paljoakaan vinkkejä antaa, kun itsekään ei olla keksitty mitään ratkaisua. joskus auttaa mahalleen kääntäminen, tai asennon vaihtaminen vaikka toiselle kyljelle, joskus silittely ja tutti, joskus röyhtäyttäminen, vaikka syömisestä ois jo paljonkin aikaa.

neuvolasta ehdottivat että alkakaa nukuttaa toisessa huoneessa- että silloin herää vasta kun lapsi itkee, eli kun on todellinen " hätä" (ähinällehän ei periaatteessa voi tehdä mitään). tätä en ole kuitenkaan osannut tehdä. viime yönä ei taas auttanut mikään muu kuin tissi...

Verneri on muuten tosi kiva nimi.

anni ja aino 2kk ja risat (oikeesti syyskuisia (LA1.9), mut kun syntyi 2vko etuajassa, niin teidän jutut kuulostaa tutummilta)

Vierailija

Silmät ristissä täällä, mutta pakko vaan sinnitellä, kun on kerran tätä omaa aikaa=)

Kävin lukasemassa just viikonloppupinon.

Elokuunvauva, ilo oli minun puolellani! On aina iloista, kun joku jaksaa jakaa mielenkiintoni kohteen, ja vielä parempaa, jos se on yhteinen=)

Harmi vain kun oli niin hätäinen tapaaminen, mietinkin jälkeenpäin millaisen kuvan musta sait, mutta olin aika huolissani meidän " kompuraliisasta."

Varsinkin, kun mun faija höyrysi koko ajan, että nyt pitää ÄKKIÄ lähteä. Tosin, pitää todeta, että tämä pikkulyyli on sitä sorttia, että pitää suunsa visusti supussa vieraiden läsnäollessa muutenkin, eli saattaisi normaalioloissakin olla sellainen hissukka.

No, nyt on ollut ihan hyvävointinen, mutta kyllähän se pelästytti, kun pudotuskaan ei ollut sen kummempi, ja silti sen aivotärähdyksen sai=(

Caprice, kyllähän se huoli on aina kova, kun kyse on omasta lapsesta.

Me olimme edellisen vauva-aikaan osastolla yksi yö, kun tyttö kahdeksankuisena nielaisi kaksi nappipatteria. Epäiltiin sisäistä verenvuotoa, kyllä oli ahdistunut olo, mutta kyllä tuli suru puseroon myös, kun katselin yöllä niitä tosi sairaita lapsia siellä, jotka olivat ilman vanhempia ja kun niitä aamulla kärrättiin leikkauksiin jne.

Monta päivää oli tosi masentunut fiilis.

Kyllä silloin mietin tosi paljon, miten vaikeaa monen perheen arki voi olla vuosikausia, jatkuvaa epävarmuutta ja huolta omasta aarteesta.

No, nyt taidan lopetella.

-Lintu75

P.S Elokuunvauva, soitellaan siitä milloin tulet, en ole varma ollaanko maanantainakaan kotosalla ja tiistainakin on se soittotunti.

Pääsetkö koskaan lasten kanssa aamupäivällä?

Vierailija

Me oltiin eilen meidän poikasen kanssa katsomassa Tyksissä uutta serkkutyttöä. Söpöhän tuo oli kuin mikä ja mustaa tukkaa oli vaikka muille jakaa! Tyttö painoi suurinpiirtein saman verran kuin meidän Aleksi syntyessään, mutta tuntui aivan keijukaiselta nostella, kun on tottunut kanniskelemaan kotona n. 7kg pötkälettä, jota saa jo ihan tosissaan nostaa! Äkkiä niistä " isoja" tulee, niisk... :)

Nyt pari yötä Aleksi on herättänyt itkullaan ja kun mene katsomaan, ei siellä mikään nälkä ole, vaan kaveri on unessa ja vääntää pieruja niin tosissaan. Väninää ei saa millään muulla loppumaan kuin tissillä, vaikkei pojalla tosiaan varsinaisesti nälkä tunnu olevan. Päivisin tällaisia ilmavaivoja ei tunnu olevan. Onko jollakulla kokemusta / neuvoja?

Marraspallp: aivan upeita ystäviä teillä!! Ihana yllätys!

Vierailija

Viikonloppuna sitten huomattiin, että tyttö osaa peukalon tunkea suuhun ja sitä lutkuttaa. Meillä ei ole tuttia käytössä, mutta tiedä sitten hankitaanko se, jos tuo peukun imeminen alkaa olla jatkuvaa.

Eilen tyttö taas yllätti noilla nukkumisillaan, heräsi kyllä siinä puoli viideltä syömään, ja seitsemän pintaan tankkasi toistamiseen, mutta sen jälkeen nukkuikin puoli kymmeneen. Itsekin olin ihan ihmeissäni, kun vasta silloin herättiin koko porukka. Noh, eipä auttanut runsas nukkuminen toiseen päähän päivää... illalla nukahdin tissi tytön suussa ja yöllä herätessänikään en jaksanut muuta kuin laittaa liivin paikalleen ja jatkaa uniani, pitkästä aikaa meni siis yö perhepedissä, tavallisesti sitä harrastetaan meillä aamuisin.

Hirveä hinku Sofialla on istumaan, aina pitää maakuultaan koittaa ponnistaa ylöspäin jos vain vähänkin on mahdollista, taitaa alkaa tuo katon tarkasteleminen kyllästyttämään. Ja mahdottoman hyväntuulinen neiti on, ei edes pahemmin haittaa nenän niistäminen pikku-niistäjällä.

Mutta nyt jatkamaan aamutankkausta päiväunia varten. Hauskaa alkanutta viikkoa!

Vierailija

Kiitos vastauksesta, vaikkei se kovin rohkaiseva ollutkaan... :)

Meillä pikkukaveri siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan jo pari päivää kotona oltuaan, oli jo silloin ihan hullua se öinen ähinä, mies ja minä emme nukkuneet koko yönä sitä kuunnellessa. Lopulta oli pakko laittaa myös huoneen ovi kiinni, kun tuntui, että koko yläkerta raikui ähinästä ja kähinästä. Kun nälkä-kutsu tulee, kuulen sen edelleen heti. :) Nyt on mukaan tullut sitten tuo piereskely ja siitä johtuva itku. Tänään heräsi itkien päikkäreiltäkin kovaan puuppailuunsa, kun ennen sitä oli vain yöllä. Säälittää pikkuinen, kun masussa kiertää niin kovin, ettei saa rauhassa nukuttua....

Vierailija

Täällä Pirkanmaalla satoi ensilumi eilen ja vielä on pysynyt ohut lumikerros maassa! Me vietettiin viikonloppu ekaa kertaa pojan (10 vkoa) kanssa mummolassa, ja ihan hyvinhän se reissu meni mitä nyt eilen tulomatkalla poju heräsi 10 km ennen kotia ja alkoi vaatia tissiä sellaisella raivoitkulla ettei siinä voinut muuta kuin pysähtyä ABC:lle. Tais poika myös pelätä pimeässä autossa olemista, kun ei imetys ja sylittelykään auttanut vaan loppumatka mentiin sitten kotiin kamalan huutokonsertin saattelemana. Pakkohan se oli joskus sieltä huoltsikan pihasta lähteä kotiin.

MAISA1: meilläkin poika ähisi ja puhisi öisin aiemmin. Disflatyl auttoi ainakin meillä tähän. Nyt ollaan oltu useampi yö ilman Disflatylia eikä mitään muutosta pahempaan ole ollut joten voidaan varmaan luopua siitä. Poika tosin herää yleensä 3 h välein, enkä oo aina varma onko sillä nälkä (pientä itkua alkaa vääntämään) vai ei mutta oon syöttänyt kun en ole muutakaan keksinyt.

Tuotiin muuten mummolasta parvekevaunuiksi sellaiset 50-luvun vanhanmalliset valkoiset lastenvaunut, joissa on alhaalla kurkistusikkunat vauvaa varten. On kyllä aika hassun näköiset vaunut kun vertaa näihin nykyisiin malleihin. Ne kun kunnostaisi ja lähtisi pojan kanssa liikenteeseen niin sais varmaan monen pään kääntymään... :-)

tosca

Vierailija

pakkanen paukkuu:)

Elokuunvauva minä liityn virtuaali kahveille myös pyöreitä vuosia tulee täyteen 29.11:)

Meillä menikin viikonloppu ihan tosiaan kotosalla perheen parissa, no lauantai iltana saimme miehen kanssa yllätyksen kun tuttavapariskunta paukautti ovesta sisään ja sanoi teillä on tunti aikaa mennä siihen ja siihen ravintolaan syömään pöytävaraus on teidän nimellä?!?!?! Olivat ostaneet meille yhteisen synttärilahjan kun mies täytti jo 30v ja ei me kuulemma koskaan saada lähdetyksi jos ei joku mene ja aja meitä pois kotoa:)Toisaalta on varmaan totta tai sitten olisi menty koko perheen voimin joku viikonloppu syömään...

No ei muuta kuin vaatetta päälle ja kauhea huoli onko Iinalle tarpeeksi maitoa kaapissa, kun en lypsä joka päivä läheskään, mutta oli sitä 2dl ja tuttelia kaapissa lisäksi.

No kävimme ulkona syömässä ja palasimme kotiin jossa kaikki lapset nukkuivatkin jo:)

Olipas rentouttaavaa vaikakin olimme vain peri tuntia poissa mutta sai aikaa kahdestaan miehen kanssa!!

MUtta nyt pikku-piika heräilee tuolla yöuniltaan josko siis siirtyisi aamuhommiin:)

Marraspallo ja Iina

Vierailija

Täällä on yö nukuttu suht hyvin. Kahdeksan maissa nukkumaan, syötöt 01:45 ja 03:45 ja aamulla 07:30 ylös ja aamupalalle. Tunnin verran jaksettiin valvoa ja nyt ollaan ekoilla " päivä" unilla.

Ihanaa kun koulut taas alkoi, tulee taas jotain rytmiä. Lapset tietenkin tykkää kun on lomaa, mutta mulle se ei ole todellakaan mitään lomaa =)

Tänään kotihommia ja 5-vuotiaan kerho. Joten taidanpa lähteä keittämään sen kunniaksi kahvit. Enni nukkuu vaunuissa, sisällä. Niissä on tosi kätevä saada unille kun tota rottinkisänkyä on hieman vaikea heijata edes takas, hih.

Kukka ja Enni 2 kk ja 9 pv

Vierailija

No onpas ulkona kylmä! Aamulla etsiskelin epätoivoisena lasten talvivarusteita mutta olen jemmannut ne keväällä todella hyvään paikkaan kun en niitä etsiskelyistä huolimatta löytänyt! =) Laho tuo ylpää kun on sama pää kesät ja talvet! ;o)

Marraspallo: Tervetuloa virtuaalikahveille, mulla pyöreitä 1 Joulukuuta! =) niin ja onpas teillä mukavia kavereita kun tuollaisen kivan yllärin tekivät!

Caprice: Kiva kuulla että vauva voi jo paremmin! :)

Lintu75: Olisin sinun tilanteessa ollut ihan yhtä huolissani! Ja olihan tyttäresi kunto poiketessani aika heikko...MUistan kyllä kun tuolle kakkoselle kävi samalla tavalla. Mies soitti mulle kännykkään juuri kun olin metrossa ja sanoi että nyt tais käydä huonosti...Ja minä aloin parkua metrossa täyttä kurkkua! En paljoo välittäny mitä muut musta ajatteli! Loppukotimatkan suorastaan juoksin, no kotona tilanne oli sitten jo parempi, eikä Emilia enää oksennellut tai ollut sekava...mutta kyllä sitä saa olla välillä sydän kurkussa omien lastensa takia!

Niin ja todella hyvän vaikutelman olen susta saanut. Älä sitä murehdi! Musta on kivaa kun on löytänyt näin läheltä uuden kaverin jolla on saman ikäisiä lapsia ja samoja intressejä! =)

Joo voidaan kyllä tulla jokupäivä aamupäivälläkin jos saa auton käyttöön, kyselen mieheltäni koska menee kimppakyydillä ja mulle jää auto...

Nyt täytyy mennä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat