Eläinsuojelusta, tutuista ja parisuhteesta:

Vierailija

Nämä esimerkit on kopioutu toiselta palstalta, kyseessä Turun käräjäoikeuden päätökset, lista on pitkä mutta tässä kolme:

Viimeisin päätös eläinsuojelurikoksesta:

Perheriidan päätteeksi mies oli ottanut avonsa kaksi kania, laittanut toisen uuniin ja leikannut toiselta korvan irti.

Uunissa ollut kani ei miehen mielestä käristynyt tarpeeksi nopeasti, niinpä hän paistoi kanin hengiltä mikroaaltouunissa.

Tuomio: 15 päiväsakkoa.

Ei ehdonalaista, vankeutta, eikä eläintenpitokieltoa.

Viimeisen vuoden eläinsuojelurikos tuomioita

ala' Turun käräjäoikeus:

Kanin pitäminen kellarissa ja nälkiinnyttäminen: 10 päiväsakkoa, ei eläintenpitokieltoa.

Kahden saksanpaimenkoiran pito parvekkeella ja päivittäinen pahoinpitely remmillä.

Todisteena mm. videokuvaa.

Toinen koirista oli niin häiriintynyt, että eläinlääkäri määräsi sen lopetettavaksi eläinsuojelullisista syistä.

Tuomio :Sakkorangaistus, ei eläintenpitokieltoa.

Toinen koira määrättiin palautettavaksi hakkaajilleen.

Syyttäjä valittanut tuomiosta hoviin.

Tällaiset hirveydet ja niistä annettavat mitättömät rangaistukset koskevat koko Suomea, vaikka jossakin tuntuu olevan lepsumpi linja kuin muualla.

Näistä kuitenkin heräsi kysymyksiä:

Ihmiset kiduttavat ja hoitavat huonosti lemmikkejään. Oletko itse tuntenut jonkun, oletko tehnyt ilmoituksen vai et? Tai oletko itse kohdellut kaltoin eläinta? Näitä on paljon, mutta kukaan ei ikinä tunne ketään...

Ja, tuo kaninrääkkääjähän kidutti vaimonsa eläimiä perheriidan päätteeksi. Mitä itse tekisit vaimona?

Minä tappaisin, jos kukaan edes harkitsisi jonkun eläimeni vahingoittamista. Puolustaisin henkeen ja vereen, siinä kuin lapsianikin.

Ja tosiaan, jutun pointti: Miten helvetissä on mahdollista, ettei tuollaisista hirveyksista tule kuin sakkoja, ja hengissä selvinneet vielä palautetaan omistajalle?????Ihminen, joka kykeneen vahingoittamaan eläintä, kykeneen mihin tahansa, kelle tahansa. Vai?

Kommentit (5)

Vierailija

tuollaiseen syyllistynyttä ihmistä muiluttamaan jos vain tietäisim henkilöllisyyden. Omiin lemmikkeihini kajonneen tyypin todennäköisesti päästäisin päiviltä ilman minkäänlaisia tunnontuskia.

Vierailija

ilmoituksen. Kyse tosin oli eläinkaupasta.

Meillä on kaksi eläintä, jotka omavaltaisesti otin huostaan huonoista oloista, ja pidin itselläni. En voi tajuta, miten tämäkin perhe pystyi elämään sen tosiasian kanssa, että heillä on kaksi sairasta, kärsivää eläintä ilman hoitoa ja kunnollista huolenpitoa. Elukat oli vain unohdettu ja jätetty oman onnensa nojaan, ja elämä jatkui. He eivät kuulemma pitäneet niistä...

Olen miettinyt kyllä tuotakin, että hirveän vähän tietää, mitä naapurissa tapahtuu näissä asioissa. Joskus, kun esim. koira on ollut parvekkeella, olen käynyt muutaman tunnin kuluttua katsomassa, onko se siellä edelleen, eikä ole onneksi ollut.

Näitä tapauksia kun oikeasti on keskuudessamme, eikä se eläimen kärsimysten lopettaminen vaadi kuin yhden nimettömän puhelinsoiton.

Omalla kohdalla puolustaisin minäkin kuin lapsiani, vaikka henki menisi. Mieluummin siltä toiselta.

Vierailija

on ilmeisesti vain eläimiä eivätkä ihmiseen rinnastettavia olentoja kuten ap:lle. Jos tuo kertomasi jutun aviomies on esim. ollut kova käymään jänismetsällä hän on ehkä kokenyt avokkinsa lemmikit vain kasvatettavina olevina paisteina? En usko että tuo mies tekisi samoin lapsilleen tai naisystävälleen kuin noille kaneille. Hän vain ei kunnioita eläimiä millään tavalla??

Vierailija

viiraa päässä minun mielestäni muutenkin, käsittämätön " harrastus" jahdata ja tappaa eläimiä, mutta kyllä sitä harrastava ihminen erottaa sen, ampuuko kanin nopeasti vai leikkaako siltä elävän korvan irti! Tai työntää elävänä mikroon! Musta sä halvennat metsästäjiä tuolla, ja selittelet asiaa, mihin ei tarvita kuin sadistinen ja sairas luonne!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat