3v POIKA PUREE, POTKII JA KAKKAA RUOKAILUN AIKANA LATTIALLE KERHOSSA!

Vierailija

Neuvokaa mitä tehdä! En haluaisi viedä lastani kerhoon, kun en koe sitä enää turvalliseksi lapselleni. Joka kerta uusi 3v poika on satuttanut lastani. Kerhotätit eivät ole kertoneet minulle hakiessani lastani kerhosta näistä kiusaamisista. Lapsi kertoo kauhuissaan kotona. Ruokaa ei ollut viime viikolla saanut syötyä, kun kauhukakara oli kakannut kerhotilan lattialle kesken ruokailun. Lapseni oli vain yökkinyt ruokailun ajan. Perhe, johon kauhukakara kuuluu on päihderiippuvainen ja lastensuojelun tiedossa. Olen toivonut kerhotätien puuttumista tilanteeseen ja pyytämään olematta tuomatta kauhukakaraa kerhoon (sossun tätit tuo ja äiti hakee aina myöhässä). Itse en ole uskaltanut valittaa vielä, mutta huomenissa yritän lähestyä nimenomaan muiden lasten turvallisuuden nimessä kerhotätejä. Uskallusta on puuttunut häirikön perheen vuoksi, koska sieltä voi odottaa mitä vain esim. kuulemma kantavat aina asetta... Kyseinen kerho on srk ja kokoontuu 2xvko aina 3 tuntia kerralla. Ottaisinko lapsen vain yksinkertaisesti pois kerhosta??? Kauhee on pettymys

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ei voi kerhon tätit auttaa kyseistä poikaa... Ja siis vaaraksi muille lapsille!

Lastensuojelu ollut läsnä koko pojan elämän ajan, aivan varmasti. Pojan äiti on 47v alkoholisti ja 2 aikuisen pojan äitee.

Ihmettelen vaan miksei huostaanoteta edes väliaikaisesti pikkuterroristiä! Mitä pitää vielä pojan kehityksessä taantua lisää??? Ei muutaman tunnin kerho, johon sossun tätit tuo väkisin kerran viikossa auta poikaa. Ei edes vähääkään. Poika ei siis osaa puhua, joten kontaktia ei voi saada muihin lapsiin. Ei ole kuulovammainen.

Ja ymmärrän kyllä, että kakkaaminen lattialle on HÄTÄHUUTO, mutta oikeaa avunpaikkaa/hoitoa EI OLE SRK-KERHO MUUTAMA TUNTI VIIKOSSA. Toki kerho on 2xvko, mutta sossuntädit tuo vain kerran viikossa pojan sinne.

Uskalsin jättää lapseni tänään kerhoon, kun poika ei ollut siellä.

Vierailija

Tuskin lapsi sitä kiusallaan tekee; on varmasti todella häiriintynyt. Itkettää kun edes ajattelee millaista elämää hän on mahdollisesti joutunut kokemaan. Toivottavasti hänen tilanteeseensa saadaan pian jotain kunnon apua!

Vierailija

Tosiaan hankalaa puuttua tilanteeseen. Tiedot lapseni kiusaamisesta tarkistettu. Haluaisin puhua kerhotätien kanssa vaihvihkaa, jotten pahentaisi tilannetta kenenkään lapsen osalta. Toivottavasti saan pian tilaisuuden! Itse en halua+uskalla ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, koska pojan perheeseen kuuluu rikollisia. Jotka kuulupuheiden mukaan ovat syyllistyneet melkoisiin tekoihin.

Vierailija

Keskustelkaa asiasta kerhonohjaajien kanssa ja niiden sosiaaliviranomaisten jotka lapsen tuo. (hehän eivät voi vastata mihinkään teidän kysymyksiin, mutta voitte kertoa huolenne ja kysyä kehen kunnan puolesta voitte ottaa yhteyttä. Seurakunnalla on myös lapsityönohjaaja, kysele sieltäkin.

Vierailija

Viimeistään tammikuussa alkaa taas jotain uusia juttuja.Ei ole lapselle kiva,jos kiusataan.Eikä kyllä kerhon tätienkään pitäisi tuollaista kestää.Eihän siinä voi muidenkaan toimintaa ohjata,jos yksi tosissaan leikkii terroristia.Olisi niillä mahdollisuus erotta kyseinen poika.Koita puhua muiden vanhempien kanssa ja yhdessä " uhkaatte" ottaa omanne pois tai sitten terroristi poistuu kerhosta.

Vierailija

Luulin, että meidän kunta on jopa harvinainen, että täällä ylipäätään ON seurakunnalla kerho JO 3-vuotiaille. Kokoontuu kerran viikossa tunnin ajaksi!

Sitten vasta 4-5-vuotiaille on kerhoa kahdesti viikossa aina kaksi tuntia kerrallaan.

t. eräs kateellinen

Vierailija

sen lapsen puolesta, jolla siis ilmiselvästi on aivan kamalan huono ja paha olla. Mun mielestä kukaan 3 vuotias ei ole ansainnut saada kauhukakaran mainetta, noilla kun on tapana seurata läpi elämän!!!!

Mun mielestä lasta pitäisi auttaa. Puhukaa kerhontädeille, jotta ottaisivat vaikka lastensuojeluun yhteyttä tarvittaessa. Täytyyhän aikuisten auttaa pieniä lapsia!!

Vierailija

Itse puhuisin kerhotätien kanssa, ja jos tilanne kerran on noin surkea sillä lapsella niin myös suoraan lastensuojelun henkilökunnalle.

Vierailija

hätäisiä ratkaisuja. Muistathan, että tämän toisen pojan asiaa kertoo oma lapsesi- et ole siis itse nähnyt asiaa ja muistaakseni mainitsit myös, että ohjaajat eivät ole asiasta puhuneet. ....? Juttele siis ensin ohjaajien kanssa ja kysele tilanteesta. Mikäli tämä toinen lapsi kiusaa toisia lapsia ja ei kehoituksista huolimatta sopeudu ryhmään niin tämän toisen lapsenhan voi poistaa ryhmästä. Ohjaajien asiana toimittaa tietoa eteen päin sosiaalivirkailijoille, jotka tuovat lasta kerhoon. Todennäköisesti lapsi on jo avohuollon tukitoimenpiteiden alaisena, joten perheen tilanteeseen on jo puututtu. Lapsen käyttäytymisestä tulisi kuitenkin aina laittaa viestiä eteen päin, jotta ongelmat olisi viranomaisillakin tiedossa. Hienoa yritystä kuitenkin viranomaisilla saada lapsi mukaan ns normaaliin lasten elämään kerhotoiminnan kautta- harmi, jos se ei onnistu tältä lapselta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat