Raskauspahoinvointi ja tiputus sairaalassa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kokemuksia ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista ja sen hoidosta sairaalassa? Auttaako tiputus kuinka nopeasti, mitä muita keinoja kuvotukseen,pahoinvointiin, järkyttävään olotilaan, en pääse edes sängystä ylös, 5 viikkoa jo sairaslomalla!

Apuna tällähetkellä pahoinvointilääkkeet, B6 vitamiini ym.

Seuraavana on puhuttu tiputushoitoa sairaalassa, kokemuksia?

Esikoisen kanssa pahoinvointi kesti koko raskaus-ajan, enää en uudelleen jaksa kokea samaa.....

Kommentit (3)

Vierailija

koska pahoinvointi meni niin yli että aloin kuivumaan..edes vesi ei pysynyt sisällä..rajua oksentelua oli vain vkon mutta teki nopeasti tehtävänsä. sairaalassa olin sen pari päivää tipassa, eivät olisi vielä päästäneet kotiin mutta olo koheni aika pian ja pääsin sitten toisena päivänä iltasella kotiin ja oikeastaan vain siksi että mies oli " hoitovapaalla" takiani ja lupasi tuoda heti takas jos alan oksentaan..pahoinvointi loppui hetkeksi kokonaan mutta palasi lievänä takasin. tosin sen jälkeen en tainnut enää oksentaa.

-neitoperhonen ja Toukka 35+5

Vierailija

itse olin esikoisesta (tyttö) yli 3 viikkoa tiputuksessa (välillä yritin aina kotiin). Toisessa (poika) raskaudessa olin yli 6 viikkoa lähes joka päivä tiputuksessa, pisin yhtäjaksoinen sairaalassa kestänyt tiputusjakso 8 päivää. Tuo raskaus päätyi keskenmenoon rv 18 (ja oksentelu loppui vasta pari viikkoa keskenmenon jälkeen), syynä oli kohdunsisäinen keuhkokuume eli ei mitään tekemistä kuulemma pahoinvoinnin kanssa. Nyt on viikkoja 25+, tiputuksessa olen ollut pariin otteeseen, tämä on helpoin raskauksistani pahoinvoinnin suhteen.

Kaikissa raskauksissa paino on tippunut todella rajusti, pahoinvointilääkkeet eivät kohdallani ole tepsineet, ja niitä on kyllä käytetty koko kirjo, keskimmäisessä käytettiin samoja lääkkeitä kuin sytostaattihoidossa olevilla potilailla. Tiputuksesta en ole kokenut saavani apua oksentamiseen, tottakai se kohentaa olo tilaa. (ja lopetti minulla pyörtymiskohatukset). Tärkeintä siinä on kaiketi, että oma elimistö/sisäelimet lähinnä munuainen pysyy toimintakuntoisena.

Nyt (rv) oksentelu on satunnaista ja paino lähtenyt jo nousuun. Mutta olisi se kiva muistaa sekin olo tila kun ei okseta koko ajan...mutta enää reilut 3 ja puoli kuukautta jäljellä..kaipa tämä tästä.

Toivottavasti sinulla hellittää tuo oksentelu ja mene ihmeessä sinne tiputukseen vaikka heti jotta oma elimistösi saa riittävästi nesteitä. Itselläni tuo nestehukka sai elimistön ihan sekaisin.

Marcel 25+2

Vierailija

Satuin juuri viikonloppuna lukemaan eäästä brittijulkaisusta tuosta juttua ja kyse ei ole tavallisesta aamupahoivoinnista vaan ihan muusta. Tämä ei tietenkään vastaa kysymykseesi, mutta jospa tästä on jollkein apua.

Hae googlesta sanoilla " pregnancy hg" ja löytyy paljon tuota käsitteleviä sivustoja.

Alla olevasta linkistä löytyy juttu otsikolla " Hyperemesis Gravidarum - It' s Not Morning Sickness ... It' s Much, Much Worse"

http://www.medilexicon.com/medicalnews.php?newsid=31360

Toivon teille kaikkea hyvää odotukseenne

Aapeli

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat