Raskauspahoinvointi ja tiputus sairaalassa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kokemuksia ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista ja sen hoidosta sairaalassa? Auttaako tiputus kuinka nopeasti, mitä muita keinoja kuvotukseen,pahoinvointiin, järkyttävään olotilaan, en pääse edes sängystä ylös, 5 viikkoa jo sairaslomalla!

Apuna tällähetkellä pahoinvointilääkkeet, B6 vitamiini ym.

Seuraavana on puhuttu tiputushoitoa sairaalassa, kokemuksia?

Esikoisen kanssa pahoinvointi kesti koko raskaus-ajan, enää en uudelleen jaksa kokea samaa.....

Kommentit (3)

Vierailija

Tiedän, missä tilanteessa olet nyt! Minulla oli samanlainen ympärivuorokautinen pahoinvointi ekassa ja kolmannessa raskaudessa. Toisessa ei ollut ollenkaan. Kun se pahoinvointi alkoi tässä kolmannessa raskaudessa, ajattelin myös, etten kestä sitä millään. Minulla se ei kuitenkaan kestänyt vain 4-5 kk (itsestä kyllä tarpeeks kauan). Eka kerralla en tiennyt mitään helpotuskeinoja, mutta tällä kertaa oli pakko niitä etsiä, kun tiesin, etten jaksa muuten. Jaksoin vain maata, en edes puhua kuin hiljaa kuiskaamalla tai päätä nyökyttämällä.

Käytinkin sitten Postafenia aamuin illoin, ja sain siitä aika hyvän avun. Kokonaan pahoinvointi ei lähtenyt, mutta helpotti tosi paljon. Sain syötyä jotain. Mm. kaupan valmis mansikkakeitto meni alas. Oletko sinä koittanut Postafenia? Minulle gynekologi suositteli sitä. B-vitamiinista ei ollut mitään hyötyä. Kokeilin myös vyöhyketerapiaa. Kävin ammattitaitoisella sellaisella, joka tiesi miten sillä hoidetaan juuri pahoinvointia. Mielestäni siitä oli jonkinlainen apu. Olen kuullut joidenki käyttävän jotain magneettiranneketta. En tiedä mikä se on tai mistä saa.

Sinun kannattaisi ehkä koittaa vyöhyketerapiaa, jos se vaikka vähän helpottaisi oloa. Itse ainakin ajattelin, että kaikki mistä vain voi saada apua, kokeilen. Oli jo niin heikko olo. Vyöhyketerapiassa vain pitää käydä useita kertoja, ja mulle myös näytettiin pahoinvointipisteet, jotta pysyin ite kotona niitä hieroa.

Olet varmaan myös koittanut syödä esim. pakastettuja marjoja, jäätelöä, sorbettia? Kaikki kylmä meni paremmin alas. Minä söinkin aika paljon mansikkasorbettia. Sitä saa ainakin Stockmanneilta (SIA-jäätelön valmistamaa).

Voimia sinulle tähän kamalaan vaivaan! Toivottavasti tällä kertaa helpottaa aikaisemmin kuin viimeks.

Vierailija

Viime yönä tuli yhtäkkiä mieleen, että kirjoitin vähän väärin sulle. Sain siis apua akupunktiopisteiden painelusta, EI vyöhyketerapiasta! Dementia vaivaa näköjään.

Ja tiputushoidosta vielä. Siskollani oli myös kauheaa oksentelua, koko oksennusrefleksi ei mennyt edes pois vaan hän yökkäili koko ajan, vaikka mahassa ei enää mitään ollutkaan. Hän sai hetkellisen avun tiputushoidosta. Mutta pahoinvointi palautui aina vähän ajan kuluttua uudelleen.

Toivottavasti löydät avun!

Vierailija

ja jo samana iltana se kamalin olo kyllä helpotti.koko sairaala aikana en ollut silti hyvässä kunnossa eikä ruoka maistunut oikeastaan yhtään sen paremminkaan mutta sain hetkellisesti voimia kyllä siitä. mä jouduin sinne ku paino vaan putos ja sitten kun totaalisesti kuivuin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat