Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOIDEN MAANANTAI +++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kaikille!

Ajattelin hyvissä ajoin laittaa pinon pystyyn, jotta plussanneet voivat siirtyä suoraan asiaan! ;)

Kertokaapas piinailijat heti aamusta tilannetietoja!

Täällä alkoi juuri kp 25/27-33 ja edelleen samat kivut tuntuvat alavatsalla. Ei oikeastaan lainkaan keskellä vaan sivuilla. Nytkin viiltelee, vaikka istuu vaan paikallaan... ja varsinkin vasemmalla puolella. Kuten Mii vielä yöllä oli vkl pinoon pohtinut, luulen, että nämä todellakin ovat kuviteltuja juttuja...tai sitten oikeita, mutta eivät liity raskautumiseen. Toivoahan vielä todellakin on, mutta jotenkin usko tähän touhuun on välillä katkolla... Joka tapauksessa kaikki oireet suuntaan ja toiseen on tänne vuodatettava päivittäin jos vaan suinkin kerkiää!

Onneks on vika yövuoro! Silmät sirrillään täällä yritän itseäni valvottaa, kun taas tuli nukuttua päivällä huonosti! Senkin voisin katsoa oireeksi, kun normaalisti nukun kun tukki!

Eipä sitten muuta kun mukavaa maanantaipäivää kaikille Ensikoille ja PALJON PLUSSIA VIIKON PIINAAJILLE *vaatii ja hakkaa nyrkkiä pöytään*.

Näytetään, että me ensikotkin osataan " tehdä" vauvoja! ;)

- Oon@ -

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ihan tippa linssissä luin noita teidän viestejä ja oli miehellekin pakko kertoa, miten ihania ja kannustavia te ootte! Tuli niin hyvä mieli, voi että *Q nöyränä kiittää ja kumartaa uudesta arvonimestään*.

Ja minä kyllä myös yhdyn PauliNean ehdotukseen, [color=magenta]♥mooli♥ on ehdottomasti Ensikoiden toinen Valopilkku![/color]

[color=darkorchid]Viivikö[/color] se kyseli Väestöliitosta? Se on kyllä tavallaan yksityinen, mutta osittain valtion rahoittama. YTHS:n (joku jo " avasikin" tämän lyhenteen) lääkärin mukaan Väestöliitossa on saatu hyviä hoitotuloksia ja oli niitä kerrottu siellä nettisivuillakin eli www.vaestoliitto.fi

Olisin saanut naistenklinikalle lähetteen YTHS:ltä, mutta lääkäri sanoi, että siellä on yleensä jonoja. Me ei haluta enää odottaa pitkään hoitojen aloitusta, kun itse hoidotkin voi kestää tosi pitkään ja on varmasti hermojaraastavia.

Unohdin muuten kertoa, että koska ne lääkäriopiskelijat tulee mukaan vastaanotolle torstaina, me saadaan se käynti ilmaiseksi. Säästetään 125 euroa, eli onhan sekin jo jotain. :) Kallista tästä tulee, ei sille mitään voi. Joku kyseli hoitojen hinnoista...esimerkiksi Väestöliitossa (halvin yksityisistä) inseminaatiossa omavastuu 180e/kerta ja " raskaammissa" hoidoissa eli koeputkihedelmöityksissä omavastuu 813e/kerta. Ja siihen lääkärikäynnit + ultrat yms. päälle, ei naurata. Eipä silti että muutenkaan naurattaisi. :(

[color=darkorchid]Diotima[/color] uteliaisuudesta ihan kysyn, että satutko tietämään, monennellako inssillä ystäväpariskunnallasi tärppäsi? Ja kuinka kauan heillä hoidot kokonaisuudessaan kestivät?

[color=darkorchid]Jonneli[/color] mullakin oli muuten tollanen pallomahainen olo silloin ekassa luomukierrossa, kun lopetin pillerit! Se oli pahimmillaan just loppukierrosta, ja silloin tuntui, että täti oli todella helpotus. Mutta toivottavasti sulla olisikin kyse jostain aivan muusta, eli plussasädetystä sinne päin ++++

[color=darkorchid]viivi99[/color] Rohkeutta teille testiin, meidän huonosta tuurista huolimatta! Se on kuitenkin niin harvinaista, että jotain on simpoissa vialla, joten uskon ja kovasti toivon, että teillä kaikki on kunnossa.

[color=darkorchid]fio[/color] pahoittelut tädistä! Tässä vaan oman navan ympärillä olen pyörinyt niin että unohdin kokonaan sanoa! Kyllä meitä " konkareita" nyt koetellaan! ((((halauksia))))

Ihana tuo [color=darkorchid]QueenBzZin[/color] mies tatuointeineen! Hih!

Kuten huomaatte, en ole teitä jättämässä rakkaat Ensikot! Sen sijaan roikun täällä varmaan vielä kaaaaaaaaaaauan niin että olen sitten kirittämässä teitä kaikkia ja potkaisen teidät pikavauhtia o-puolelle! :)

Dopaaja -Q- :D

Vierailija

Ihana että ton suru-uutisen jälkeen asiat sujua ja vielä ihan mukavalla vauhdilla. Ja nyt kun tiedätte missä vika on, niin ei ainakaan tarvitse sen takia ihmetellä.

Olen ollut vähän pimennossa enskojen jutuista, kun olin vknlopun mökillä. Itsellä ei tässä vaiheessa mitään kummallista, paitsi että illalla pääsen ekan kerran tikuttamaan. Onpahan jotakin puuhastelua siiheks, että pääsee taas piinailemaan.

Nyt piinaileville paljon plussa- ja tädinkarkotussäteitä! Ja tietysti kaikille muillekin.

-Tara

ps. YTHS= Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö

Vierailija

Ollut niin vauhdikasta, että hyvä kun olen teidän juttuja ehtinyt edes vilkaista!

Mä luulen, että toi Moolin ehdotus hyväksytään yksimielisesti! :)

Quiero: kiva kuulla, että ole jo pirteämpi! Väestöliitto on varmasti hyvä paikka ja kiva kun pääsitte noin nopeesti jo ensikäynnille. Mun yksi ystävä oottaa vauvaa siellä tehdyn inseminaation jälkeen! On ollut tosi tyytyväinen.

Ethän nyt meitä silti hylkää, vaikka tuolla lapsettomuuspuolellakin palstailisit?!

Mulla onkin nyt aika vahva tunne siitä, että Q aloittaakin Enskojen plussa-aallon, vaikkakin saa hiukan apua siihen! Ei me tuomita doupingin käytöstä! ;)

Vai oisko jollain jo " positiivisia" uutisia?!

D.

Vierailija

Edellinen teksti vilisee virheitä,kun niin nopsaan yritin kirjoitella.

Tappert:mulle oviksen jälkeen noin 5 päivää alkaa oireet:yleensä jomottelee ja rinnat aristaa,viiltelee,munasarjan kohtaa pakottaa....Ovisoireet on pakotusta,limaa...Kait yksilöölisiäkin oireita mahtuu reilusti mukaan.Onnea vaan pongailuun!

Oon@:lle lepoa öiden jälkeen ja piinaa++++++Piina vie välillä hermot!Ja ei ne oireet voi keksittyjä olla,niin kuin joku epäili,mut varmuudella ei voi sanoa,mitä ne oireet tarkottaa ;)Jonnelilla myös piinaa+++olen lukenut palstoilta,et ekasta luomusta on tärpännyt,joten piinaile vaan ihan rauhassa!!!

Fiorellalle pahoittelut tädistä:tuli kuin nurkan takaa!!Toivottavasti löydät tsempin uudestaan!

Naksulle leppoista parantelua:nyt vielä on ilo juhlia,mut toivottavasti ei enää kauaa... ;)

Ja Pepsillä kuulostaa kivalta!!!Ihan vastarakastuneiden meininkiä!!!!

Marinda?pitikö sun testailla vai pitkitätkö piinaa???

Itsellä Kp22/24-28 ja oireet kovenee!Kauheeseen rintojen arkuuteen heräsin tänään,nyt jo hiukan laimeenpaa.Kohtua on jomotellut koko ajan,mutta ei supistele niin kuin menkoissa.Nyt tiedän myös,miltä tuntuu,kun ' vetää tai viiltää' nivuseen.Vasenta munararjaa jomottaa ajottain.Niin on erilaiset oireet kuin aiemmin ja kovemmat,mut niin on monet tippuneet korkealta ja kovaa ennen minuakin,joten pahinta tietenkin pelkään.Itsekin jo monta kertaa tippuneena tiedän tunteen!

Ei auta muu kuin odotella,alkaako tuhruttelu huomenna tai ylihuomenna,niin kuin säännöllisesti aina ennenkin....

Viivillä taitaa piinailu alkaa seuraavaksi,kelläs muulla?

Vierailija

Tänään onkin sitten ihan kiirettä pitänyt ettei oo kerennyt tänne asti kirjottelemaan. Pikaseen oon kuitenkin lukassut tätä tämän päivän pinoa aina kun oon huomannut, että joku on kirjotellut jotain.

On kyllä ihan kiva että on ollut hommaa, niin ei ehdi tylsistymään. =)

Fiorellalle pahoittelut tädistä. =(

Miten se on mahdollista, että se taas löysi sut..

Kiva kuitenkin, että oot nyt menossa lääkäriin, niin toivottavasti saatte sieltä päin apua tähän vauva-asiaan. Toivottavasti ei olisi mitään kovin ihmeellistä, vaan pieni sysäys riittäisi raskauteen esim. jonkin lääkityksen avulla...

Mitäs Q:lle kuuluu?

Toivottavasti olette ensi järkytyksestä jo hieman selvinneet.

Meillä tuo tuomion päivä on sitten varmaan viimeistään kahden viikon päästä, kun nyt tällä viikolla ois tarkoitus näyte saada aikaseksi ja vietäväksi sinne labraan. Jänskättää jo valmiiksi.

Mites piinailevien ensikoiden tilanne? Onko mitään uutta?

Joko niitä plussia alkaa satelemaan???

Omassa navassa ei kovinkaan kummosta ihmettelyä oo.

Puolessa välissä mennään taas, kohti loppua.

En siis ole edes tarkalleen tietoinen mikä kp on menossa, mutta ovis on luultavasti nyt ohitettu.

Oikein aurinkoista maanantaita kaikille enskoille ja tuokaahan nyt ne plussat kotiin!! =)

Vierailija

Ihanaa että piristyit Q, kyllä teille oma käärö tulee:)

Mulla täti pysyy edelleen poissa kp 34/29-30, oireita oli vaikka kuinka paljon kp 18-30..nyt ei ole muuta kun juilimista nivusessa ja tänään huomasin että pissa on tosi keltaista, joku senkin nimes raskausoireeksi jossain listassa..kaikki mahdollinen taitaa löytyä aina jostain oirelistasta:)

Miehellä on ihan mahdoton vauvakuume, tuossa jo suunnitteli että menee sitten muksun kanssa vauvauintiin ja vie lätkäkaukaloon heti kun tolpillaan pysyy..taitaa olla poika toiveissa..:) Audin farkkuhan on tietysti " pakko" hommata;) Mies on myös tarkoituksella jättänyt tatuoituun selkäänsä kohdan mihin hakkauttaa lastensa nimet, näin meillä:)

Ens viikollakin riittää piinailijoita,mahtavaa:) ++++++++++

Vierailija

[color=magenta]KIITOS ja HALAUS kaikille teille ihanille Ensikoille, jotka olette tukena ja lohtuna, jaksatte kysellä kuulumisia ja tsempata!!! ♥♥♥[/color]

Alkujärkytys oli todella suuri, mutta viikonlopun vuorotellen itkeskeltyäni ja etsittyäni tietoa alkaa elämä taas voittaa. Tein pienen hintavertailun eri lapsettomuusklinikoista ja lueskelin tuolta lapsettomuus-puolelta lohtua antavia tarinoita siitä, kuinka vastaavassa tilanteessa olleet parit on saanut ihan terveitä lapsia! :)

Raskastahan tää kaikki tulee olemaan näiden hoitojen ja tutkimusten kanssa, mutta kuten miehen kanssa puhuttiin, lopputulos on tärkein eikä sitä surua ja murhetta enää sitten muista, kun oma nyytti tuhisee sylissä. Ollaan päätetty pitää yhdessä lippua korkealla. Mulla on kyllä maailman paras mies!

YTHS:n lääkäri oli oikein empaattinen tänään ja suositteli meille joitakin lapsettomuusklinikoita, joista hänellä ainakin on hyviä kokemuksia. Pyysin sanomaan ihan rehellisen mielipiteen, ja lääkäri sanoi, että meillä on oikein hyvät mahdollisuudet saada lapsi, jos hieman luontoa avitetaan. Hän ei kuitenkaan ole asiaan niin erikoistunut, joten suositteli pyytämään lisätietoja asiantuntijoilta.

Soitinkin juuri Väestöliittoon ja sain meille ajan jo torstaiaamuksi! Mukaan tulee pari lääketieteen kandia, mutta ei se haittaa. Onhan niilläkin vaitiolovelvollisuus... ja seuraava aika olis mennyt marraskuun loppuun. Mutta kuulemma, kun ensimmäinen tapaaminen on käyty, ei ole jonoja hoitoihin vaan niihin pääsee, kun oma kierto on siinä vaiheessa, että joku toimenpide kannattaa tehdä. YTHS:nkin lääkäri sanoi, ettei Väestöliitossa ole ollut yleensä jonoja, joten kai se on uskottava. On se niin paljon halvempi, kuin esim. Felicitas, että ainakin tästä lähdetään nyt liikkeelle.

Ihanaa, että edes pieni auringonpilkahdus osuu tähänkin risukasaan!

Jatkan siis Ensikoiden hännänhuippuna, jos vaan sopii...? Vaikka meillä mennään näköjään kaikki pidemmän kaavan kautta, niin yhdessä ollaan miehen kanssa päätetty, että joskus mekin se oma Ensikko saadaan.

-Q-

Vierailija

Hienoa että ootte saanu homman eteen päin! =)

Tarkoittaako tuo siis sitä, kun Väestöliittoon meette hoitoihin, että meette ns. yksityiselle? Saanko udella n. hintaa paljonko mahtaa yksittäinen hoito maksaa?

Hölmönä vielä kyselen, että mistä tuo lyhenne YTHS (?) tulee...??

...anteeks oon pihalla...

Pysyttele ihmeessä porukassa mukana, niin minäkin aion.

Ja törmäillään tuolla toisellakin puolella. ;)

Tosin, se vasta-alkajat pino on aika paljon hiljaisempi kuin tämä ensikoiden..

Auringon paistetta ja halauksia sinne!!

Vierailija

Jännät paikat mooli ja marida ja olikohan vielä muita?Täräyttäs nyt joku sen plussan.En voi tajuta ettei vielkää näy plussia meiän joukossa!!!!Mulla meinaa taas iskee epätoivo ja oon kohta varma että mussa on jotain vikana.Jos ei taaskaan tärppää tästä kierrosta niin rupee mieli jo olee aika maassa ja sit kun tiedän että mieskin pettyy ihan hirveesti kun se jo sano että me ei saada ikinä vauvaa.En haluais että sekin rupee ottamaan stressiä asiasta.

Olishan se kiva joululahjaks täräyttää vanhemmillekki että teistä tulee mummo ja ukki.Ai että ku ootan sitä!Ja se kun vois miehelle sanoa että nyt oon raskaana!Aivan mahtavaa ois!Hitto jos ei vuoden loppuun mennessä mitään kuulu ni sit ei varmaan tapahu koskaan mitääää!!!!!!!!!!!!!!!!

-taas epätoivo fiiliksissä oleva Pepsis

Vierailija

täällä porskutetaan eteenpäin, kp17/28-30 menossa...noin viikko siitä ainoasta ovistestiin tulleesta haamusta, eli negasta, mutta se oli ainoa viivaan päinkään koko kierrossa. Tyhmää!

Kuuluuko oviksen jälkeen tulla jotain tuntemuksia? siis onko esim; nippailut alavatsalla ja muutenkin kummat olot jotakin oviksen jälkimaininkeja? Raskauteen en usko mutta kuuluuko tämä normaalimeininkiin vai viittaako johonkin kummaan?

En ole jaksanut edes funtsailla raskautumista, mutta vähän väliä tuntuu alavatsa oudolta, nostaessa vihlaisee ja muutenkin on kummallinen...tuntuu että samanlainen kuin virtsatietulehduksen jomotus olisi kivunnut kohtuun, ja enemmin vasemmalle puolelle...muita oireita ei ole, mistä sitten johtuvatkaan.

En ole jaksanut enkä ehtinyt kahlata koko viikonlopun pinoja läpi joten olen vähän ulkona kaikesta...plussia? negoja? täti?

Tappert

Vierailija

Kiitos kannatuksesta, Viivi ja PauliNea ja muut! *aaltoja Q:lle:=)*

Kiva lukee myös teijän muitten tekstejä!

Hassua QueenBzz ja Marinda...missä me oikein mennään...? Ihme piinailua! täällä siis kp32/26-29 ja olo " ihan tavallinen" . Koska testaatte seuraavan kerran? Mä ajattelin ke-aamuna,jos ei täti yllätä. Loppus tää piina - mulla täti tulee kuiteski! Ei oo KOSKAAN ollu näin pitkää kiertoa. +++++++++säteitä roppakaupalla kaikille!!!

Oon@. sulla on ihania oireita!!!:=) Extra+++++säteitä sulle!

Kohta vuorossa täydelliset naiset - palailen sitten!!

-mooli (kipittää hakemaan yläkerrasta toisen sidun:=)

Vierailija

onpa mukava kuulla että vielä on toivoa meidänki porukalla plussasta ;) ehkäpä jonneli aloittaa heti samantien kauan kaivatun plussa-aallon...??

mooli ja marinda; pitäkää se saamarin täti loitolla, se riittää että saa täällä mekastaa.. ja otinki muuten moolista mallia viikonloppuna ;) oikein kahtena päivänä piti boolia " maistella" :D mutta ainaki sai aivan hyvällä omalla tunnolla, kun tiesi että mulla ei ole ketään masussa joka olis voinu altistua äidin myrkyille.. ja niinpä sitten meni vähän överiksi koko viikonloppu.... mutta kyllä mulla harmitti niin maan vietävästi tädi visiitti....

no mutta nyt on uusi viikko ja ylihuomenna menen tohtorille valittamaan tilanteesta, ehkä se osaa auttaa.. edes vähän.. niin j akohta meille onki tulossa talomies jonka kanssa tehdään lopulliset piirustukset ja kustannusarviot, että päässään lupia ja lainoja hakemaan :) mukavaa jänskäystä silti tälle viikolle :)

ja nyt, PLUSSA-AALLON ON ALETTAVA!!!

fio, kp 3/epämääräistä

Vierailija

Hyvä Mooli:yhdyn loistavaan ehdotukseesi***Q on meidän Ensikoiden Valopilkku****.Olin niin onnellinen Q,kun luin,miten teidän hoidot edistyy vauhdilla!Kuulostaa siltä,että te voisitte olla ensimmäisten joukossa sen käärön kanssa,kun pääsette hoitoon!!!!En yhtään ihmettelis!++++

Ja Mooli on kakko0s-Ilopilkku:itsekin aina tsemppaat ja ilosen iloisilla vieteillä meitä lohdutat!!!!

Mies huutelee tosi vaativasti oven raossa,joten pakko lähteä kauppaan,mutta palaan.....Jäi paljon kirjoteltavaa!

Vierailija

marinda: se voi olla silti SITÄ, uutta testausta kehiin!

Ja tsemiä muilleki piinailijoille! Kyllä joku teistä tai siis meistä kohta sen plussa-aallon alottaa.

Itelläni alkaa luulot pikkuhiljaa kääntymään jonku maitovamman puoleen. Neljättä viikkoa mahaa turvottaa, just ku pääsin sanomasta et pillereiden lopettamisen jälkeiset oireet helpottaa ni eiku se iski taas ton mahan ihan palloks, on sellanen tunne ettei vatsanahka riitä. Nyt sit mietinki et kuuluukohan toi tän alan oireisiin ollenkaan vai voisko mulla olla joku laktoosijuttu? En kyllä pystyis elää ilman maitosuklaata :-P No ehkä mä vartun ainaki noi ekat luomumenkat jotka varmasti pian alkaa :-O On täällä kyllä jotkut kirjottanu samanlaisista pallomahaoireista mut jotenki vaan oon tästä ihan järkyttyny. En haluis et must luullaan et oon raskaana ennenku oikeesti oon :-S

Vierailija

Tsemppiä Q:lle! Hienoa, että asiat järjestyvät! Tosi nopsasti pääsette hoitoihin mukaan. Tottakai olet mukana porukassa, kuulut " vakikalustoon" ! Ja kerro meille sitten kuulumisia. (toivoo nimimerkki: Perässä tullaan). :)

Kävin tuossa miehen innoittamassa vetämässä oikein hikilenkin :) pururadalla. Kyllä se kunto tästä vaan pikku hiljaa kohoaa ja jaksan juosta aina vaan pidemmän aikaa... Mies on aika hyväkuntoinen ja kirittää sitten mua. Jos vaikka saisi tuota painoa putomaan muutamia kiloja niin vaikuttaa varmasti myös tuohon lisääntymispuoleenkin.

Omaa napaa: kp 24/28-32. Vointi aika normaali. Toispuoleinen tissikipukin helpottanut... Eipä taida tästäkään kierrosta raskaus alkaa.

Tsemppiä tädin häätäjille ja piinailijoille. Plussatuulia odotellen, Keinuhepo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat