Huhtihurmurit uuteen viikkoon!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tänään oli ensimmäinen päivä kun kumpikaan pojista ei itkenyt leikkikouluun mennessä. Isompi oli jo etukäteen päättänyt ettei aio itkeä ja pienempikin meni ihan rohkeastii omaan luokkaan. Tämä vierotus on aina niin hitsin rankkaa, äidillekin.

Masuasiaa: Eilen tuhnutti hieman verta ja vatsassa oli sellainen orastava menkkaolo. Yöllä ja aamulla ei ollut tullut mitään pöksyihin, joten taidan tässä vaan odotella ja katsella miten menee. Jos tuhnutus jatkuu yritän saada ylimääräisen kontrollin, koska seuraava on vasta kahden viikon päästä. Vai pitäisikö jo mennä tarkistamaan? Mulla ei ole aiempia kokemuksia keskenmenosta. Esikoista odottaessa tuli hieman verta viikolla 7, mutta nyt on viikkoja kasassa jo 14.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Neuvolassa kävin aamulla ja siellä pikkuisen sydän jyskytteli tasaiseen tahtiin. Istukka ilm. edessä, joten napasuoniäänet olivat melkoiset. Kaikki siis ok. Ens viikolla onkin jo sitten rakenneultra.

Päivä on mennyt mukavasti ystävän luona kyläillessä. Sai esikoinen samalla leikkiseuraa.

Meillä on yöunille meno ollut viime aikoina melkoista tuskaa (valvotaan klo 23 asti) ja tänään olenkin pitänyt esikon tietoisesti hereillä. Toivotaan, että illalla menee aiemmin nukkumaan ja jaksaa nousta reippaana päiväkotiin aamulla.

Ihanaa syyspäivää kaikille!

-s- 17+2

p.s. Hermohesserille voimia!!!!!

Vierailija

kylläpä olivat kamalia nuo Hermohesserin uutiset; voimia ja jaksamista sinne oikein kahmalokaupalla! Isyys on se todellinen miehen mitta; se, joka ei sitä jaksa kantaa, menettää itse enemmän kuin koskaan arvaakaan.

Oli juttua varustautumisesta: johonkin jo aiemmin kommentoinkin, että aioimme suorittaa hankintoja vasta tuossa vuoden vaihteen jälkeen. Eiköhän ehtine mainiosti sittenkin. Mukavahan noita tavaroita ja vaatteita on vilkuilla, mutta niiden ostaminen tuntuu vielä jotenkin hassulta - kun se pikku-Kisulainenkin on vasta kuusi senttiä pitkä:-) Tällä hetkellä tuntuu ihanimmalta se, että raskaudesta voi puhua jo ystäville ja kavereillekin ihan vapautuneesti; työpaikallakin aion julkistaa asian ihan lähiaikoina. Läheisten ihmisten reaktiot asiaan ovat olleet uskomattoman mukavia ja kannustavia, niistä on tullut entistäkin onnellisempi mieli.

Nytpä käyn taas opiskelujen pariin. Mukava oli taas lukea kuulumisianne! Lämpimät terveiset

Kisulaiselta

Vierailija

Johan oli hermohesserilla uutisia.. tsemppiä sinulle! Asioilla on onneksi tapana järjestyä!

Eipä mitään ihmeitä viikonlopun jälkeen. Olo on edelleen mitä mainioin. Täytyy tästä nyt yrittää nauttia kun saa vielä yötkin nukkua ilman suurempia ponnisteluja asentoa vaihtaessa. Kumman nopeasti nekin vaivat sitten tulevat..

Meidän ei tarvitse hankintoja tehdä kun on jo kolme ennestään ja kaikki on tyttöjen jäljiltä hyvässä kunnossa. Ehkä myöhemmin jotain vaatteita ostetaan.

Keskiviikkona olis lääkärineuvola joten sitä täs odotellaan.

Tänään viikkoja tasan 14

Vierailija

16.viikko alkaa ja perjantaina jälleen neuvolaan! Maha kasvaa ja kasvaa ja se onkin ihanaa!!! Liikkeet on edelleen odotuksen alla, ei ole kuulunut vielä pienintäkään sipaisua. Toivottavasti on muitakin, jotka odottavat yhtä innolla liikkeiden tuntumista. Pahoinvointi ja väsymys on tipotiessään. Ajoittain vielä itkettää (esim. Idolsia katsoessa :)) valkkista tulee alkuraskautta selkeästi enemmän. Liikkuessa hengästyn enemmän, en tiedä johtuuko raskaudesta vai pienestä nuhasta.

Voi ei Hermohesseri. Äijät ne osaa tehdä temput. Ikimaailmassa ei äidit voi jättää vauvojaan, mutta miehet näköjään voi (ja tulevan lapsensa äidin). Mutta, sinun ja vauvan elämä on arvokkaampaa, joten keskitä voimasi tulevaan ja pian sylissäsi olevaan pieneen kääröön, joka tarvitsee sinua ja sinä häntä. Mun mielestä kannattaa myös asiasta jutella neuvolassa ja toivottavasti sulla on läheisiä ympärillä. Elämä jatkuu ja on varmasti vielä jonakin päivänä parempaa kuin nyt uskotkaan!!!

Reipasta mieltä kaikille hurmureille!

Madelei 15+0

Vierailija

Koeta jaksaa! Nyt on onneksi vielä aikaa ennen vaavisi tuloa saada ukon jättämä sotku siivotuksi. Suutu siis sopivasti ja ryhdy toimeen. Harmittaa Sinun ja kaikkien muiden samaan tilanteeseen joutuneiden puolesta niin vietävästi. Ja tukeudu läheisiisi, he tosiaan ovat sitä varten!

Jään ärisemään vastuuttomille miehille.

Juu, niitä vastuullisiakin on.

Onneksi!!

Reipasta päivää kaikille!

Huliana ja möyriäinen 14+0

Vierailija

Enpä ole taas hetkeen kirjoitellut, mutta hengessä mukana koko ajan:)

Hermohesserille: Hirmu ikävä juttu sulle ja pikkuiselle, mutta pää ylös ja keskity omaan vointiisi ja masun kasvattamiseen! Supervoimahali!

Varustelusta kyseltiin...enpä ole minäkään vielä osteskellut mitään! Joulun jälkeisiä alennusmyyntejä odottelen! Ja ajattelen myös, että ensi vuoden puolella ehtii vielä hyvin! Toisaalta säästösyistä olisi tietty kiva ostella pikkuhiljaa aina jotain. Ensimmäistä kuin odottaa, niin mitään ei ole valmiina. Ja sitten odottelen, mitä ehkä olisi mahdollista saada tuttavilta käytettynä.

Katsotaan nyt, saanko pidettyä näppini erossa, todennäköisesti en...

Vointi on jo parempi, mutta edelleen aamulla yökkään kerran tai pari, ruoka alkaa maistumaan vasta kun olen ollut hereillä pari kolme tuntia. No, tähän alkaa jo tottua....vaikka kyllä tietysti odotan sitä aamua, kun solo olis hyvä sängystä nousemisen jälkeen? Mä mietin, että onko toi pahoinvointi siitä johtuvaa, että kohtu alkaa painaa mahalaukkua?

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, onnittelut niille jotka on jo sellaisia havainneet! Varmaan me ensisynnyttäjät tullaan vähän jäljessä siinä asiassa!:)

Voimia kaikille! Ja tankatkaa valoa, nyt kun vielä on valoisaa! Luntakin tuli eilen ainakin tänne Pirkkalaan!

viikkoja 16+1

Vierailija

Ihan ensimmäiseksi kiiruhdan minäkin halimaan hermohesseriä - mitään en osaa sanoa mutta rutistan sitäkin kovemmin!

Mulla oli np-ultra jo 10.10., en varmaan oo siitäkään kirjottanut mitään. Joka tapauksessa, la siirty yli viikolla eteenpäin, 13.4. -> 21.4. Osasin vähän epäilläkin, mutta tylsää silti ottaa laskuissa takapakkia :(. Vauva voi hyvin, heilutteli siellä äiskälle, ja isille ja isoveikalle saatiin kuva mukaan (esikoista ultratessa oli paperi loppu..).

Etomus on ollut poissa jo pari viikkoa, ja masua kovasti kasvatellaan. Eilen kirkolla tuli eka oudompi ihminen kysymään että onko meille tulossa toinen :). Painoa on tullut varmaan pari kiloa, tällä hetkellä ei oikein ruoka maistu. Ihan hyvä ;). Viikonloppuna iski hillitön aplarimehuhimo, sitä täällä töissä latkin.

Liikkeitä olen tuntenut kolmena iltana peräkkäin, kun esikoista nukuttaessa olen jäänyt itsekin sänkyyn pötköttämään. Ihanaa <3

Eipä kait muuta.. Eikun joo, piti kysyä että joko on mammoilla varustautumiskilpa alkanut? Eli mitä vauvalle on jo hankittu, mitä on suunnitelmissa hankkia lähiaikoina jne. Mä oon ostellut pikkuriikkisiä vaippoja muutamat, ja tarkoitus olisi ommella niitä itse lisää. Vaatteita, turvakaukalo,pari kantoliinaa, sitteri, kehto, pinnis ym. on esikoisen jäljiltä, uudet vaunut haluan.

Jonskuli 14+3

Vierailija

Sä olisitkin ollut AIVAN LIIAN ARVOKAS tollaselle miehelle!! Koeta oikein sisuuntua, ja muistathan hakea apua joko lähimmäisiltä tai vaikka neuvolasta? Älä jää yksin! Voimia sinulle.

Tänään ei kummempia. Aamulla kävin labrassa verikokeissa. Sit oli vuorossa kauppareissu ja ruoanlaitto ja lapset nukkumaan. Siinäpä päivä on hurahtanutkin!

Viikko vielä pitäisi neuvolaa odotella... Ainakaan ennen sitä en uskalla mitään hankintoja tehdä. Voi olla muutenkin, että sitten Joulun jälkeen vasta niitä vähäisiä hankitoja tehdään, mitä täytyy tehdä. Tohon painokyselyynkään en pysty vastaamaan, ennenkuin ensi viikolla neuvolan jälkeen. Meillä ei ole vaakaa, ja oon seurannut painonnousua aina neuvolan vaa´an mukaan.

Mutta tämän pitemmittä jorinoitta, täytyy mennä antamaan lapsille välipala, et päästään ulos!

tilda 14+1

Vierailija

...sen verran, että tänään illalla mennään ostamaan hoitopöytä. :) Sain serkultani hänen vauvalleen pieneksi jääneitä vaatteita ja haluaisin niille jo paikan ja muutenkin.. Löydettiin netin kirppissivuilta hyvä ja halpa!

Muuta mulla ei vielä olekaan kun niitä vaatteita. Vaunut ehkä yritetään löytää seuraavaksi. Sitten haluan ruveta " täyttämään" hoitopöytää joillain perustarvikkeilla, jotka tarvitsee joka tapauksessa. Serkku suositteli etten ota äitiyspakkausta (koska häneltä saan suurimman osan ja samalla rahalla saa kuulemma kivempia vaatteita, jos ostaa käytettynä), joten kynsileikkurit, makuupussit ym pitäisi hankkia myös.

Sannima 14+4

Vierailija

16+0 uusi viikko pyörähti käyntiin...ihanaa

ja sitten ne vähemmän ihanat ukko lähti viikonloppuna eikä ole näkynyt laitto vaan viestin että tarvii vapautta takasin ei kuulemma tule.......

pitää ´lähteä asioulle kun jaksaa...asuntoa hakea...y.m...tavarat jakaa kaikkea todella masentavaa.......yksin en voi asua nykyisessä asunnossa ei riitä rahat ruokaan miten me pienen kans sitt jaksetaan, jos joulukuussa sai asunnon toivottavasti...

no nyt me sitt jäähän vaavin kans kahdestaan :(.....

Vierailija

Voi muna mitä kurjia uutisia Hermohesserillä oli, koita pärjätä!!Kuulostaa kieltämättä kyllä ihan painajaiselta, pahimmalta mahdolliselta. Voimia siis ja haleja!!!!

Mulla olo on sama kun on ollut koko viikon, eli hyvä. Paha olo ja väsymys poissa ja hetken kateissa ollut nälkäkin on tullut vähän takaisin. Jopa kahvi maistuu! Tämä kaikki on tietenkin ihan kiva, mutta toisaalta on myös vähän " ei-raskas" olo. Odotan siis kiihkeästi minäkin Madelein tapaan vauvan liikkeitä. Eilen tunsin jo jonkun nykäisyn, mutta kun se oli aika selvä eikä sitä seurannut mikään, niin ajattelin ettei se voi olla vauva vaan jotain mahan yleistä mellakointia. No, toivottavasti pian tuntuu muutakin!

Mukavaa maanantaita kaikille!

Sannima

Vierailija

Vielä en ole uskaltanut mitään hankkia, syynä ehkä sekin että ne pitäisi sitten piilottaa vielä joksikin aikaa. Mieheni haaveilee että esim. naapureille ja ystäville asia selviäsi vasta vuoden vaihteen tienoolla... ja osin ilmeisesti sukulaisillekin. No, saapa nähdä kuin käy, en jaksaisi vaan selitellä esim. alkoholittomuutta erilaisilla epäilyttävillä syillä, mistä vähänkin varttuneempi rouva näkee läpi... (ei sillä että olisin ennen käyttänyt paljon, mutta en juuri koskaan kieltäytynyt yhdestä lasista viiniä tms.)

Mutta sitäkin enemmän olen venunut ja vanunut netissä vilkuilemassa tarvikkeita ym ym ym... mm. törmäsin uusiseelantilaiseen kätkytkuolemaa käsittelevään tutkimukseen, siellä ilmeisesti on saatu erittäin hyviä tuloksia lapsen patjan tietynlaisella käärimisellä. Tsekatkaapa vauvan nettikaupan hoitokassin valmistajan sivut http://www.greatexpectations.com.au/ ja BabeSafe Range -> tietoa myrkkykaasuteoriasta (patjan ainesosat ja normaalit kodeissa viihtyvät sienet yhdessä tuottavat...). Ihan järkeenkäyvät perustelut, mietin että pitäisikö asiaa tutkia tarkemmin!

No niin, mukavaa illan jatkoa kaikille!

Huliana ja möyriäinen

Vierailija

Olisko jollakin tietoa, missä kohti kohtu on vkolla 15+. Se on varmaankin vielä navan alapuolella, mutta kuinka paljon? Sijainti on varmasti yksilöllinen, mutta miten teillä muilla huhtikuisilla. Ja mikä on kohdun koko näillä viikoilla? Olen yrittänyt tutkiskella asiaa, kun joidenkin miehetkin pystyvät tunnustelemalla löytämään kohdun pohjan. Ehkä tyhmä kysymys....

Vierailija

Mymlan, toivottavasti tuhru vain limakalvoilta eikä mitään vakavaa ja tuskinpa onkaan, jos kerta jo loppu eikä kipuja ole.

Hermohesseri: Mitä voisin sanoa, mitä ei ole vielä sanottu! Toivon sinulle voimia. Yritä olla stressaamatta liikaa, ajattele omaa ja lapsesi hyvinvointia. Raskasta sinulla tulee olemaan sitä tuskin kukaan kieltää.

Jotkut miehet sekoavat raskauden aikana. Ehkä miestäsi pelottaa tuleva eikä hän osaa sitä sulatella, silti tuommoinen " katoaminen" on todella paha juttu. Älä sulje miestäsi kuitenkaan vielä lopullisesti elämästäsi ulos. Anna hänen vähän miettiä mitä hän elämältään lopulta haluaa ja jos hän sinua rakastaa ja haluaa yhteisen lapsen, niin hän kyllä tulee takaisin. Toivon, että hän vain pelästyi tai jotain....

Mutta, puhu asiasta jonkun kanssa, älä patoa asioita sisälle, sillä se ei ole hyväksi. Neuvolassa kannattaa asia ottaa puheeksi, sieltä voi saada yllättävääkin apua. *voimahali*

Sitten oma napa: huomenna olisi edessä verenpainekontrolli. En jaksa sillä stressata kun olen omalla mittarilla mittaillut ihan normaaleja arvoja. Taidan vaan stressailla neuvolatätien mittailuja ;)

Vauveli potkiskelee pikkuhiljaa jo vähän napakammin, tänään tuntui jo kunnon potku eikä vain epämääräistä liikehdintää =) Masu on kyllä mielestäni isompi kuin kahdella aikaisemmalla kerralla. Ihmettelen sen kokoa varsinkin iltaisin.

Joku kyselikin kohdun koosta. Minulla kohtu on ainakin tuohon vähän navan alle. Mitta oli viime viikolla 15+5 13 cm. En kyllä tiedä miksi hän sen mittaisi näin varhaisessa vaiheessa kun aikaisemmissa raskauksiss se on mitattu vasta rv 18.

Mutta eipä tässä muuta.

T: Siriin ja salarakas 16+4

Vierailija

Toivottavasti löydät voimia hoitaa asiat kuntoon, tällaisessa tilanteessa ero on aina moninkerroin rankempaa. Ja varsinkin kun mies noin inhottavasti vain lähtee! Apua kyllä on saatavilla, jos tilanteesta vain kertoo vaikka neuvolassa. Pikkuinen vauva on varmasti kuitenkin ihana palkinto sitten huhtikuussa!

Omaan napaan: Vointi on hyvä ja pirteä, masu on samannäköinen kuin viime viikollakin. Alan jo odotella rakenneultraa, joka on kahden viikon päästä, täällä Oulussahan meitä ensimmäistäkään odottavia ei huolita neuvolaan tässä välissä. Eli viimeksi olen käynyt syyskuun puolen välin paikkeilla lääkärineuvolassa ja sitten on rakenneuä. Vasta sen jälkeen saa seuraavan kerran mennä neuvolaan. Sen verran lievensivät kyllä, että jos jotain ongelmia on, niin sitten voidaan varata aika aiemminkin. Onneksi kaikki on sujunut toistaiseksi hyvin.

Kissankello 16+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat