¨~¨~ MAANANTAI-AAMUA JOULUMAMMAT ~¨~¨

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Maanantaipinoa aloittelen...

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Eilen yritinkin jo noihin kysymyksiin vastailla, mut varmaan viidennen yrityskerran jälkeen lopetin, kun tekstit hävis aina kun tuhka tuuleen. Jospa nyt sitten onnistuisi. Elikkäs...

1.) Mikä on fyysinen ja henkinen vointi tällä hetkellä?

Fyysinen vointi on sitä , että väsyttää ja jokapaikkaan kolottaa. Väsymys tietty johtuu siitä hb:n jatkuvasta laskusta. lääkäri oli sitämiletä et se nousee loppu raskautta kohti ihan varmasti. Mut ei tuo kun laske. Kohta hivotaan jo 69 rajaa.:( Nyt vielä rupes tonne alapäähän painamaan niin kovasti, et kävely ja istuminen tekee tiukkaa. Supistukset on riesana silloin tällöin. Henkinen vointi on suht hyvä kuitenkin, ottaen huomioo, et mulla menee jokapäivä hermo, kun yksin tässä joutuu arkea pyörittämää aamusta yöhön. Totutteluahan tää on sitten tulevaan rumbaan.

2.) Jännittääkö joku asia?

Mikään ei nyt niin hirveästi jännitä. Ei ainakaan synnytys vielä...edellinen on viel niin selvästi muistissa. Tietty se jännittää, et mulla on torstaina se synnytystapa arvio, ja siellä sitten katotaan mikä on se tilanne. onko se istukka viel liikaa siinä kohdunsuulla. Kaks lääkäriä on ollu eri miletä, toinen sano et on siirtyn riittäväst, viimesin lääkäri sano et on veilä edessä. Se mua hirvittää, et jos joutuu tekemään sektion(mitä en missään nimessä omalle kohalle haluais), niin miten sit pärjään sen jälkeen kotosalla muksujen kaa.

3.) Oletko jo laittanut vauvan tavaroita kuntoon?

Plääh...muutaman vaatteen olen pessy. Siinä kaikki mun järjestelyt. Siis multa puuttuu ihan kaikki. Muita vaatteita ei ole kun ä-pakkauksen , mut kokemus keroo että ne on ihan jättisuuria heti alkuun. Autoon ei oo kaukaloita, vaunuja ei ole, yks rottinki sänky ainoastaan puoliks kasattuna. Kylpyammeet sun muut puuttuu. Joka viikko meillä käy isovanhemmat kattelemas, josko oisin laitellu niitä ihania vauvantarvikkeita paikoilleen. Sieltä suunnalta kyl saa hopotusta ja saarnaa, kun en saa aikaseks laittaa. Ukko eilen muistutti, että jos se istukka on siinä kohdunsuulla, niin lääkäri sano et leikkaus tehään siin tapauksessa rv. 37, ja siihen on aikaa kolmisen viikkoa. Huh...huh. Kylä sitä viel kerkiää laitella:) No, meillä miehen kaa tää periaate, et parempi myöhään kun ei millonkaan. KErkiäähän sitä sitten vauvojen synnyttäkin hommata tavaraa, esim. vaunut sun muut. Eihän niitä heti voi kuitenkaan ulos lähteä kärräilemään.

Nyt mulla alkaa taas tulemaan tällanen sata sivunen teksti, joten tehdäämpä tilaa muillekkin. Ajattelinkin lähtä tohon pihalle pikku pakkaseen lasten kanssa haukkaamaan raitista ilmaa. Jotenkin niin ihanan raikas ilma:) Mukavaa alkuviikkoa vaan taas kaikille.

lilla79& vimpulat rv. 33+5? kait

Vierailija

Neuvolassa kävin aamulla täti sano ensimmäiseksi että " ohhoh onpas maha kasvanut!"

ja kyllä tuo painon nousu masentaa=(ei oikein jää mukava olo.Nyt oli tullu 800g/vko ja se on liikaa.Ensimmäisestä neuvolakäynnistä on tullut 11kg.Nyt vauva sitten kuulemma vielä kaksin kertaistaa painonsa et ei tarvis ainakaan herkuttelusta tulla painoa.Hedelmiä ei saa syödä kuin 3 päivässä/yksi kerrallaan ja light-tuotteita pitäisi ostaa.En kehdannut sanoa että eilen illallakin söin 3mandariinia kerralla kun on niin hyviä.

No muutenhan kaikki on ok.Raivotarjonnassa oli vauva.

Kyselin mitä mieltä täällä ollaan polikliinisesta synnytyksestä ja ei kuulemma suositella/ei ole resursseja.No voi sitä kuulemma sitten lähteä osastolta aikaisemmin omalla vastuulla.En tosin vielä tietenkään päättä mitään mutta tuntuu jotenkin helpottavalta tietää että kyllä sieltä sairaalasta pääsee aikaisemminkin pois jos alkaa ahdistamaan.Pitää vain osata vaatia.

Nyt on muuten minulla helpottanut nuo alapään kivut mutta tilalle tullut aivan kamala ahdistus ylhäällä.vauva painaa palleaan melkein koko ajan.Välillä alkaa oikein pyörryttämään kun tuntuu ettei saa henkeä.

rvko31+1

Vierailija

Ja hyvää viikon alkua. Olenpas ollut laiska, oon kirjotellu viimeksi varmaan 2vkoa sitten... Ups!

Olin viimeviikon sairaslomalla selän takia, ja helpottanut on. Tänään menen kokeilemaan miltä se työnteko maistuu. Oon kuitenkin asennoitunut (väärinkö??) siihen että jatkan saikkua loppuun asti. Ei oikein ole tota inspiraatiota..!

Meidän asuntoasiat ovat tosi hyvällä mallilla. Ei onneksi tarvitse stressata enää kun siitä itse muutosta.. Löydettiin siis uusi asunto ja nykyinenkin on jo myyty!!!!!!!! :DDDDD Torstaina mennään tekemään paperit tästä myytävästä; uusi on jo paperilla meidän!!! Ette usko miten helpottunu olen! Ei tarvinnu yhtään olla kahden asunnon loukussa, johon olin kuitenkin henkisesti varautunut. Pitäs varmaan vaan sitä pakkailua aloitella... *viheltelyä* Tuntuu ettei oikein tiedä että mistä alottaisi. Vihjeitä jo muuttaneilta/pian samassa tilanteessa olevilta?

Mulla on aivan kamala (?) sisustusvimma. Ei oo koskaan tällästä ollut. Sisustan unissanikin; joka yö!!! Aivan mahdotonta... Mies vaan naureskelee mulle, mut luulen että hymy hyytyy kun tajuaa että oon tosissani.. 8-/

Välillä on olo melko tukala, Masumörri pelmuaa ihan tosissaan, ja lempiasento tuntuu olevan poikittain... Yritä siinä sitten löytää hyvää asentoa!

Meillä on menossa se putkiremontti nyt. Vedet ovat olleet nyt viikon katki (ja loppua ei näy..). Yllättävän mukavasti on mennyt. Se vaan on epämukavaa, kun vessassa ja suihkussa täytyy käydä viereisessä rakennuksessa. Onneksi ei tarvii montaa kertaa yössä käydä, menis varmaan hermo. Tänä aamuna kävin ja olin varma etten saa uudelleen unta kun olin tuolla pirteässä pikku pakkasessa käväissyt, mutta hyvin nukutti! ;)

No niin, jos sitä ryhtyisi johonkin järkevään toimeen... Täytynee kauppaan ja kirjastoon lähteä pojan kanssa.

Ai niin, vitsi että toi esikoinen (2v7kk) on hellyyttävä, tulee vähän väliä antamaan " masuvaavalle" pusuja ja halaamaan!!!!! :' ))))))))

Unikkoinen rv (tarkistetaan...dementia iskee...) 32+2

Vierailija

Vastailen kans tohon eiliseen kyssäriin kun eilen en saanu aikaseks vastata =)

Ihan jees mutta miulle on erittäin nopeesti laskevat sokeriarvot. Pe taas katotaan niitä neuvolassa. Henkinen vointi ihan jees ja toki fyysisesti kolottaa ja supistaa (kipeestikkin ja eilen tuli tippa verta joten aukee varmaan taas paikat ajoissa) ja liitoskivut vaivaa ja vauva painaa jotain hermoa tms selässä jne

Itseasiassa ei =) kolmas kerta toden sanoo..

En ole vielä ja olen taikauskonen ja sänkyä en petaa ennen kuin vauva on kotona =) Toppapuvun pesin kylläkin mutten muita vaatteita vielä. Pesen sitten vasta kun tiedän kumpaa sorttia tämä tulokas on.

Sitten taas tavalliseen! Eli eipä uutta. Vauva on vissiiin tällä hetkellä menny poikittain mahassa tai siis tossa aamusella meni. Pe katotaan neuvolassa ultralla mitenpäin vauva on täällä. Ihana kun on lunta maa täynnä. Tietää vaan sen joulun lähestyvän =)

Odottelen jo millon saadaan eka jouluvauva maailmaan.. ensi kuussa se viimeistään tapahtuu =) mites muuten rouvaP.? Onko hällä kaikki hyvin? Tietääkö joku?

-Anu ja rv:t tasan 33+0

Vierailija

Pieni nuhanenä päikkäreillään ja äidillä hetki aikaa olla netissä =)

Vastailenpa tässä heti alkuun...

1 ja 2.Fyysinen ja henkinen hyvinvointi ja jännittääkö jokin menee vastattavaksi tässä samalla...elikkäs sokerit heittelee vaan edelleen ja niitä seuraillaan ja supparit ovat täällä vieläkin vaan. Noita sokereita kovasti jännittelen ettei ne nyt vaan pahemmaksi muuttuisi kun oon nyt onnistunut siltä insuliinilta välttymään enkä kyl näillä viimeisillekään viikoille sitä haluaisi. Myöskin jännittelen sitä mitä miula tapahtuu synnytyksen suhteen...kaikki on vielä toistaiseksi ihan täysin auki.

3.Hieman olen laitellut,muutta suurinosa on vielä laittamatta. Pienen vaatteitakaan ei kaapissa ole paikoillaan vielä kovinkaan paljoa. Oon tässä jo alkanut miettimäänkin,että jos järjestelyyn ei kohta löydy aikaa niin ne jää miehen laitettavaksi kun oon laitoksella. Ja sit voi ainakin itse todeta ettei pienen kaapista löydä mitään...=)

Joululahjoista joku kyseli...ite oon jonkun verran jo niitä hankkinut,mutta onpa niitä vielä ostamattakin. Oon kuitenkin ajatellut hankkia ne niin ettei tarviis kamalasti pyöriä sitten tuolla ruuhkissa yms. kun ei sitten pienenkään kanssa edes heti voi lähteä ulkoilemaan jos sattuu olemaan koviakin pakkasia tai jotain.

TANSKUn tytölle myöhästyneet 1vee onnittelut!!

ANNORAlle halaus ja jaksamisia! Ei varmasti ole mukavaa tuollainen,mutta toivon kuitenkin niiden odottamasiesi tulosten olevan puhtaat jotta välttyisit siltä hepatoosilta!

Itse odottelen torstain neuvolaa ja vihdoinkin olevaa äitipolin aikaa (se tosin vasta 9pvä) Sitten selviäisi paljon tuon synnytyksenkin suhteen. Oon ite ainakin jo asennoitunut niin,että sektio on edessä.

Äitipolilla olis tarkoitus tehdä sekä synnytystapa- että kokoarvio.

Minny ja masu 34+4

Vierailija

Olen valvonut ja pyörinyt sängyssä kello kahdesta lähtien. Voi mätä. Normaalisti olisin tullut keittelemään kaakaota ja tekemään voikkareita, mutta mulla on klo 9 neuvola ja samalla tsekataan paastoarvo eli 12 h taas ilman ruokaa eikä edes vettä nyt aamulla.

Eilistä pinoa lueskelin ja ajattelin vielä tänään vastata galluppiin:

Fyysinen kohtalainen - sängystä noustessa alapää on nii-ii-iin tajuttoman kipeä, mutta onneksi se yleensä pian helppaa. Selkä on taas parempi - silloin tällöin iskias vaivaa ja jalka ei meinaa ottaa alle, mutta pääosin aikas ok. Supistukset joku lisäsi tähän, niin niitähän riittää lähes mistä hommasta tahansa, yleensä kivuttomia, henkeä vaan ahdistaa, jollei pääse lepäämään. Pari päivää ennen sairaslomaa oli menkkamaisia kipeitä suppareita, mutta lepo on auttanut. Henkinen vointi - mielialat vaihtelee. Nyt yöunet taisi viedä se, että tänään pitäisi mennä töihin - viimeinen työviikko, mutta mua jännittää, kuinka jaksan ja onko mulla sikana duunia. Eilen viimeksi mietin, että miten sitä huomaisi aina/enemmän iloita kaikesta siitä, mitä on niin hyvin eikä muistella kaikkia kurjia juttuja ja maalailla mörköjä.

Mua jännittää synnytys; että osaisin lähteä sairaalaan, jos vauvalla on jotain hätää (oon ennenkin kirjoitellut, että esikoinen pyöri pari päivää kakkavesissä, kun jossain vaiheessa oli ollut joku hätä - mutta toisaalta mietin, että olin silloin yliaikakontrolleissa joka toinen päivä eikä äitiyspolillakaan havaittu tilannetta ja he ovat sentään ammattilaisia) eli kuinka vauva selviää ulos tänne maailmaan ja myös kyllä missä kunnossa olen itse synnytyksen jälkeen.

Vauva-ajassa jännittää, kuinka meidän parisuhde kestää tällä kertaa... ennen esikoista meillä ei ollut oikeastaan minkään sortin ongelmia, mutta huonosti nukkuva vauva sai esiin kurjia juttuja ja koin jääväni kovin yksin. Odotin mieheni olevan toisenlainen isä kuin hän sitten jaksoi olla (vähemmän itsekäs ennenkaikkea). Asioita on käsitelty paljon ja esim. mieheni ja esikoisen suhde on parantunut todella hyväksi. Joten ehkä nyt menee paremmin.. mutta juu, esikoisen syntymä aiheutti megakriisin meidän parisuhteelle enkä ollut osannut/ymmärtänyt sitä mitenkään odottaa.

Jotain pientä, mutta paljon olisi vielä hommaa. Välillä fyysinen kunto oli niin surkea, etten oikein pystynyt mihinkään. Tai on kai se nytkin niin, että pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan. Oon onnistunut kadottamaan tod. näk. jonkun laatikon, jossa esikoisen vanhoja pieniä vaatteita - oon ihan varma, että en oo antanut tiettyjä vaatteita kenellekään ja varsinkin kun katselin vanhoja valokuvia aloin muistaa, että tuommoisiakin pitäisi olla jossain.

Oikein kivaa viikonalkua kaikille!

Hippomama 32+5

Vierailija

Piti vaihtaa nimimerkkiä ku en muistanu enää mun tunnuksia olen entinen kaarna ...kirjautumiset on jääny minimiin .... Huh tätä mun dementtiaa

Taustalla oon tähän asti ollu ,mutta jos yrittäis nyt alkaa pinoutumaan .

RV nyt 33+6 .....tuntuu et vastahan alkoin odottamaan .

Istuminen tuottaa vähä ongelmia ku peräpukamat vaivaa ...rasvata täytyy tosi paljon et helpottaa .Supistellukki on nyt viikonlopun aikana aikas paljon onhan tää jo 6 raskaus ,mutta joka kerta niin erinlaista .

Vierailija

[color=violet]Tanskun taaperolle synttärionnittelut ♥[/color]

Ja Annoralle voimahaleja!!Yritä jaksaa!!Me pidetään sulle peukkuja että kaikki menee hyvin.

Mun siskolla alko tänä aamuna harjottelu (opiskelee sairaanhoitajaks) Kättärin leikkurissa os6. Että jos joku teistä on siellä ennen marraskuun loppua niin mun syrra saattaa olla siellä kans ;)) Ja jos meidän pieni ottaa varaslähdön niin tuurilla mä oon siinä kerrosta alempana haikiksessa :D Olishan tuo hiukan omituista...No sit se varmaan pääsis sinne tsemppailee mun pakerrusta ;)

Täällä on muutamat puhunu noista alapään vihlaisuista.Mulla vihlo eilis iltana ihan kunnolla taas :( Varsinkin kun olin jo menny nukkuu..Joutuu ihan ääneen ulvoo kivusta kun sattuu.En tiiä mitä toi laps tuolla sitten tekee,mutta ilmeisesti pyörittelee päätään tjtn..Alkaiskohan se jo asettuu ja laskeutuu.. (?) Ainakaan vielä mä en oo huomannu mitään sellasta..((huomaako sen?))

Lähen kohta kävelylle yhen mamman kanssa joka asuu samassa rapussa,sillä on viikon päästä LA :D

Ja tällä viikolla olis taas paljo ohjelmaa..Sisko muuttaa lauantaina ja nuo vanhukset kuskailee kans jo tavaroita...onneks mä oon vapautettu kaikesta ;) Sit olis pääsykoe torstaina jne..

mutta,palaillaan taas ja kirpeää syyspäivää kaikille!!!

[color=blue]Tiggr&Nasu 34+4[/color]

Vierailija

ei mun vielä pitäny lopettaa .

Oon menossa synnyttää Porvooseen ihana pikku sairaala .

Ootteko kerinny jo ostella joululahjoja .......ite oon muutaman ja loputkin ois tarkoitus nyt ihan lähi aikoina hommata

Nyt herättämään eskarilainen ..... Hyvää päivän jatkoa mammat

Vierailija

hitsin hitsi,.talvi se aina yllättää kuitenki,.tämän vkon aikana ei varmasti meikäläinen " uskalla" yksin ajella,.ku ei saada talvirenkaita vasta ku ens vko.l(mies siis tilaa ne jostai),.joten katotaan siis ens vko.l asia uudestaan JOOKO?????

En ny kerkee galluppeihin vastailla,.mummu lasten kans pihalla ,.täytyy jotain saaha aikaan siis,.mies iltavuoros,.yhyy,.no mut ENS VKOL jo MARRASKUUUUUUUUUU))))))))))))))))))))))

MUKAVAAA MAANANTAITA MASUILLE)))))

t;AMA 32+1

Vierailija

Vielä viikko äitiysloman alkuun.. :) *jännä etappi, tylsyys jatkuu* Syntyis jo pian vauva niin olis sitä pirun tekemistä, eikä tarttis vain istua kaikki päivät. :( Eilinen ilta oli niin pirun tylsä ettei oo tosikaan! Mies ei tullut tänne, kun on " pienehkö" riita aiheesta joka viikonloppu raflaan. *mur* Kyllä se tuossa aamulla laitto viestin että vieläkö oon vihainen..? Katellaan mitä se keksii tälle päivää, yleensä sillä tuppaa oleen tapana keksiin just ne oikeet keinot mun lepyttämiseen. Toivottavasti keksii tänäänkin.

Hammaslääkäri aikakin oli, ja eipä tuo suostunut leikkaamaan nyt sitä hammasta. :(( Pännii mutta toisaalta, olishan se taas tuonut kipua lähteä repimään sitä irti. En oikein tiedä, kovasti se lekuri meinas että pakko se on leikata, mutta hän haluais odottaa siihen että lapsi on syntynyt. Ja meinasi että kun siihen on antibiootit annettu ja sitä ientä on jo viimeksi avattu isommaksi, niin se tuskin tulee vähään aikaan kipeäksi enää. Mutta saa nähdä. JOS se tulee vielä kipeäksi, soitan heti sinne leikkaavalle lekurille, että nyt ne mööpelit valmiiksi mä tuun NYT leikkauttamaan tämän perskeleen hampaan. Nyt se on kyllä ollut viime viikon ke-to asti ihan rauhassa. Ei mitään kipua ja usein kyllä unohtanut antibiootit.. *nolona* mikä dementia? Mun pitää ulos lähtiessäkin miettiä satatuhatta kertaa että mitä kaikkea mun nyt pitikään tehdä tänään ja onko kaikki mukana:avaimet tarkistetaan niin usein että matkankin varrella että olihan ne mukana. ;)

Vauva ei oo tälle aamua vielä kummosemmin herännyt. Ei sillä, ihtekin heräsin vasta kymmeneltä tänään, harvinaista! Tosin heräilin yöllä joka välissä johonkin ja painajaisia oli jatkuvasti. Musta on tullut tosi huono nukkuja.. :( En tiä tekeekö sen tämä outo asunto ja yksin nukkuminen ettei se uni tuu ja säpsähtelen hereille usein. Vanhalla kämpällä alkaa väsyttämään jo ilta 10 ja nukun kuin tukki aamu 10 asti vähintään.. Kyllä se tuossa hammaslääkärin tuolissa muutaman kerran oiristeli, mut siihenpäs se jäi. Kukapa sitä vielä viittiskään nousta, kun kerran saa nukkua. :)

Ihana ilma ulkona!! Eilen illallakin oli mahtava kirpakka ilma, kävin yksinäni reilu puolen tunnin taaperruslenkin. :) Ja tänään ajattelin taapertaa kirjastoon ja kaupassa käymään. Vähänhän tuolla on kylmä, mutta kyllä siitä selviää. ON vain niin kaunista kun tulee lunta. Melkein senkin vuoksi voi kyyneleet jo vuodattaa. *mäkö itkisin herkästi?? eeeeiii tietenkään, mähän en itke ikinä 8-/*

Mutta nyt kahville ja lehteä lukemaan. Kun kerran saa syödä, aamulla aattelin että voi paska, pitkä syömättömyys aika kun repivät hampaan. Mut eipä ei.

Moikka!

Quarra ja uinuva tirriäinen rv33+5

Vierailija

Lueskelin eilen sunnuntain galluppia, mutta en kerinnyt vastaamaan. Kokeillaan siis tänään täällä töissä " paremmalla" aikaa... ;))))

1.) Fyysinen vointi on hyvä => Tulin juuri neuvolasta, on siis ihan tuore tieto. Paineet 120/60, pissa oli puhdas, pianoa nyt lisää 600g/vk, raivotarjonnassa, sf-mitta minimaalinen 25! Mikä johtunee pituudestani (175 cm). Terkkari totesi että vauva köllöttelee niin alhaalla lantion sisuksissa niin siksi maha ei kasva ylös ja ulospäin. Ei siis puhettakaan, että meikäläistä paukuteltaisiin kylkiluihin!! Masu on oikeestaan vaan venynyt nyt sivuille päin hieman. Välillä kyllä keuhkoissa ahistaa, että kyllä se siellä painaa mutta enemmänkin se painaa sitten alaspäin rakkoon ja liitoksiin!! Liitokset ovat kipuilleet välillä ankarasti, mutta nyt senkin kanssa parempi vaihe... Tänään siis.

Henkinen puoli meillä on ollut koetuksella. Mulla todettiin se puhjennut papillooma virus, mikä aiheutti parisuhteelle kauheen kriisin. Kun siitä selvitiin, niin sitten tuli muuta hormonaalista heittelyä ja mä olin ihan mahdoton. Tunsin oikein itsekin että en tunne nyt yhtään itseäni, mutta mielialan vaihteluille ja päähän ottamisille en mahtanut mitään. Mies oli tosi ihmeissään mun kanssani, kun olin ollut niin seesteinen ja cool siihen asti. No, nyt on parempi henkinen vaihe menossa.

2.) Jos jokin jännittää niin synnytys. Toivon normaalia alatiesynnytystä, mutta eniten pelkään repeämistä. Kauheesti kivunlievityksestä mä en ole innostunut, koska mulla on vain huonoja kokemuksia kipupiikeistä. Ne saa mut ihan taju kankaalle ja sitten mä vain oksennan, oksennan ja oksennan... Se ei varmaankaan olisi miellyttävää synnytystuskissa. Mutta mikään luomu-tohkailija en siis ole, mielestäni turha kärsiminen on kuitenkin turhaa. Pääosin toivon, että kaikki menisi vain hyvin... Kuten me kaikki!

Ja synnytyksen jälkeen vähän jo jännitän hormonien heittelyä. Se on meille aiheuttanut nyt jo temppuja ja lisävirikettä + sanomista parisuhteessa, niin sitä vähän pelkään että miten se sitten taas onkaan ja kuinka herkkä/ärhäkkä/tasapainoton/seesteinen tulen olemaan... Eli vähän pelkään ja mietin sitä meidän arkea sitten vauvan kanssa yhdessä perheenä. Toivottavasti se siitä " lutviutuu" ... :) Eli toivottavasti vauva ei ole kauhea koliikkihuutaja ja toivottavasti mä pysyn tasapainoisena jne. Tämä on oikeesti tosi outoa ajatella näin, koska muuten ole aina ollut hyvin rauhallinen ja tasapainoinen... Kaikkea se raskaus teettää.

3.) Mä olen pessyt vaatteita. Muuta en oikeestaa ole tehnyt! Jään n. viikon päästä kotiin, ajattelin sitten enemmän laittaa kuntoon. Miehen pitäisi kunnostaa pinnis ym. pientä. Vaunutkin pitäisi tuoda kotiin, samoin kantokoppa. Ei siis kauheeta tohkailua.

Hyvää viikon alkua jouluiset!

t.haisuli ja masuasukki rv 32+3

Vierailija

Poika touhuaa omiaan toistaiseksi ja tyttö on kerhossa, joten äiti syöksyy heti nettailemaan... Toki olen jo työjuttuja tehnyt sähköpostilla. ;) *puhdistaa omatuntoa*

Tansku, kiva jos synttärihulinat meni hyvin! :) Meillä on pojan 2-vuotispirskeet kuukauden päästä, suvulle erikseen ja sitten varmaan jotain kakkuhommaa tässä pihan lasten kesken. Sitä ennen juhlitaan minunkin synskiä pienimuotoisesti sekä vähän isommin (?) miehen kolmekymppisiä.

Kivoja kysymyksiä oli eilen, tässä vastaukset:

[color=blue]1) Mikä on fyysinen ja henkinen vointi tällä hetkellä?[/color]

Kaikille kysyjille aina vastaan, että voin tosi hyvin. Mielestäni se on totta, vaikka tietenkin yhtä ja toista pikkuvaivaa löytyy (selkäongelmia, supistuksia, närästystä, liiallista painonnousua), muttei nyt mitään pahaa. Koitan tosiaan jatkaa tuntien pitoa ja liikkumista mahdollisimman pitkään, ja lisäksi tietty kahden pienen kotiäitinä on pakkokin touhuta koko ajan... Henkinen puoli on tällä hetkellä ok, välillä tosin tulee se hullu hinku, että olis jo joulukuu, muttei tosi pahana vielä. Henkiseen hyvinvointiin vaikuttaa sekin, että tällä hetkellä mulla on mielestäni kaikkea mitä toivoa saattaa: rakas perhe, sopivasti töitä ja harrastuksia, ihania ystäviä ja vertaistukea.

[color=blue]2) Jännittääkö joku asia?[/color]

Negatiivisesti ei oikeen mikään, mutta positiivista jännitystä tietty liittyy synnytyksen ja vauvan ensitapaamisen odotteluun, sekä arjen käynnistymiseen kolmilapsisena perheenä. No jaa, sitä ehkä vähän jännityksensekaisesti toivon, ettei vauva paisuisi valtavaksi ja että syntyisi mieluummin vähän ennen la:ta kuin sen jälkeen.

[color=blue]3) Oletko jo laittanut vauvan tavaroita kuntoon?[/color]

Kaikki vauvaroinat on tuotuna varastosta ja vaatteetkin on lipaston laatikoissa. Kuntoon niitä ei ole vielä laitettu, eli pesu- ja viimeistelyhommaa on sitten tiedossa marras-joulukuussa.

Jaahas, onkin aika lämmittää eilinen broikkukastike poitsun kanssa ennen kuin suuntaamme esikoista hakemaan.

[color=blue][b]Sumunen[/b] rv 30+5

Vierailija

no niin...

..mä täällä flunssaisena edelleen ja tuskaisena...

välillä teen jotain pientä ja sitten taas istun,makaaminen ei onnistu,yskittää niin kovasti.

Esikoinen vielä viimeisiä päiviä hoidossa,keskiviikon jälkeen alkaakin mulla äitiysloma jo =)

Tänään kun vein esikoisen kävellen hoitoon ja olin palaamassa kotiin,mahassa tuntui tosi kipeältä ja supisteli....=/ säikähdin kyllä aikalailla,viikkoja sen verran paljon että sitä herkästi näköjään reagoi tommoisiin,pysähdyin monta kertaa lyhyen matkan aikana mutta ei nyt kotona ollessa ole tuntunut muuta kuin mylläämistä ja hikkailua masussa=)

Alan miettimään sairaalakassin pakkaamista(en siksi että säikähdin aamulla heh).

voikaa PAKSUSTI!Mä ainakin voin erittäin paksusti ja olo sen mukainen...

äitiliini ja hikkavaavi rv 34+3

EN NÄHNYT TÄTÄ PINOA(sokea) NIINPÄ ALOITIN TOISEN PINON JA LAITOIN SEN KIRJOITUKSEN TÄHÄN PINOON JOKA PIDEMPI.TÄHÄN VOI JATKAA!=)t.hullusti yskivä äitiliini edelleen 34+3

Vierailija

Mina olen ihan ratti vasynyt. Eli viime yo meni valvoessa. Jalkakutinat alkoi taas illalla ja uni tuli vast puolikaksi ja seuraava heratys klo 4 ja taas jalat kuin tulessa siina sitten niita jaakylmalla vedella vilvottelin ainut joka auttaa siis musta tuntuu etta tuun kohta hulluksi siis toi kutina on ihan kauheaa ja jos huomenna niista kokeista ei loydy mitaa niin mika ihme mussa on vialla(en toki halua sita hepatoosia mutta joku ihme ja kumma mulla kuitenkin on kun noi jalat ja kadet kutisee ihan sairaasti ja mitaan ihottumaa niista en ole loytanyt??????Ma oon ihan vasynyt tuntuu etta fyysisesti mutta myos henkisesti/ No huomenna toivottavasti asia selviaa jotenkin???????????

Kielikurssillakin ma olin niin vasynyt etta meinasin nukahtaa ja tanaan oli ope josta en tykkaan niin valilla meinasin siellakin rahjata, no nyt ma ajattelin menna kylpyyn ja sitten syoda ja nukkumaan muuten ma tuun hulluksi ma luulen etta ens yona nukun kun oon niin vasynyt...Sopii toivoa.

Jospa sita kirjoittelis muutakin en muista mita te ootte keskustelleet, muuten oma napa voi kai hyvin vauva valilla potkii ja valilla ei olen laskenut noita liikkeita aina iltaisin. Mahassa ei nay viela raskausarpia mutta ehka sitten viime metreilla niita ehtii viela tulla. Mulla on navan ymparilla sellainen hassu tumma ympyra mutta mitaan linea negraa mulle ei ole tullut olen muutenkin tosi vaalea ihoinen ehka sen takia.

No niin lopisen turhia, vointeja teille ma meen odottaan huomista.

Annora ja maha-asukki rv32+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat