*PUOLUKOIDEN maanantai*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Aamulla oli autojen katot valkeina. Maassa asti lunta ei näkynyt, mutta talvi selkeästi tekee tuloaan. Ja niin taitaa se jo perjantaina enteilemäni flunssakin tehdä... Illalla paleli ihan älyttömästi nukkumaan mennessä ja aamulla oli nuha pahentunut. Ja yöunet jäi pariin kolmeen tuntiin, oli jotenkin kamalan katkonainen yö, ei vaan osannut nukkua... Mutta kai tämä tästä ohi menee.

Nyt sitten vaan odotellaan kuun vaihdetta ja katsotaan kuinka käy. Oikein vahvasti en jaksa uskoa, että olisin tässä kierrossa raskautunut. Ei yhtään tunnu siltä. Mies pitää tarkkaa kuria mun saunaoluista, vajaan desin antoi lauantaina olutta juoda. Ihan kiva, että on tosissaan tässä asiassa. Toivottavasti sitä nyt vaan pian raskautuisi, niin olisi todellinen syy olla ottamatta sitä olutta. Muuten appivanhemmatkin ihan suotta ihmettelevät, miksi en enää juo mitään, kun aiemmin kuitenkin on maistunut. Ja kun ei tätä vielä yritysvaiheessa haluaisi kertoa, ettei tule niin suuria odotuksia sieltä sitten...

No joo, ei oikein ajatus kulje sekavan yön jälkeen. Täytynee enemmän keskittyä vaan lukemaan muiden juttuja tänään :-)

Vierailija

täällä yksi syysflunssan kourissa oleva ;(

Perjantaina alkoi nuha, ja lauantaista ollut kurkku kipeänä. Onneksi ei sentään kuumetta, paitsi....vauvakuumetta ;)

Nukkumaan joudun miltei istuvassa asennossa, niin tukkoinen olo on ;O

Meillä molemmat pojatkin ovat flunssassa, mutta mies ja esikoinen ovat vielä *kop kop* terveinä.

Kuopus (1 v 8 kk) kömpi yöllä väliimme, ja siinä sitten tuhisi nuhansa kanssa välissämme. Rikkonaisia öitä siis vietelty.

Kuukautisten viimeisiä päiviä viedään, ja toivotaan tärppiä tässä seuraavassa kierrossa ;)

Kylmää on ulkona, mutta taidan pukeutua lämpimästi ja lähteä poikien kanssa haukkaamaan raitista ilmaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa! :)

Vierailija

Mun lanka on Novitan Bambino, muutaman euron makso kerä ja yhellä kerällä kyllä töppöset tekee. Sitä linkkiä mulla ei just nyt tässä oo, mutta tais olla tuossa viikonlopun pinossa eilettäin... Niin, puikot mulla on siis 2,5 ja niitä on yleensä siinä pakkauksessa 5 ja kyllä niitä kaikkia, ainakin neljää, tarttee (ainakin minä).

Vierailija

[color=dodgerblue][b]ESSI:[/b] Mulla tuli mieleen tuosta kaljan juonnista semmonen asia, että siinä kierrossa kun ite plussasin, niin ei tullu juotua kuin ehkä kerran. En mitenkään säännöstellyt yritysaikana siidereitäni, mutta jostain syystä silloin oli sellanen vaihe, etten juonut. Oisko ollu aina jotain muuta perjantai-iltaisin. En menisi sanomaan varmaksi oliko juomattomuudella syynsä plussaamiseen, mutta tuskin siitä haittaakaan oli :) Plussattuani sitten kyllä mietin, että olisi nyt pitänyt käydä vaikka kerran baarissa kun en enää pitkään aikaa pääse, mutta parempi näin. Mielummin otin sen plussan kuin baarireissut :) En siis nyt moralisoi ketään tai kehota juomattomuuteen yritysaikana, mutta tuli mieleen tuo oma tarinani, kun luin sun juttusi :) Tsemppiä vaan yritykseen täältäkin ja toivottavasti raskaudut oikein pian! *plussapeukutuksia*

[color=slateblue][b]HANNELE:[/b] Mitäs olet mieltä, pitäskö mun käydä äkkiä ostaan jostain vähän pienemmät puikot...? Toi 3,5 kuulostaa hyvältä kun teen villasukkia aikuiselle, mutta jotenkin kamalan isolta kun pieniä töppösiä neuloo...

JJ kupu täynnä

Vierailija

Mulla alkoi flunssa pe yskällä ja nyt piti jäädä tänään kotiin. Olo on vähän naatti. Toi kuulostaa hirmu kivalta toi töppösten kutominen :) Onkohan se vaikeaa? En ole koskenu puikkoihin sitten yläasteen jälkeen...Onko niitä ohjeita vaikea saada jos vaikka sukat innostuisin kutomaan?

Eilen puhuin vauvakuumeestani pitkästä aikaa miehelleni ja sanoin, että hauaisin vauvan... Hän sanoi, että hän ei ole vielä tarpeeksi vaha isäksi...hmm..mitäköhän tosta pitäis nyt tulkita?

Mul on marraskuussa se gyne jonne pyysin miehenikin. Ajattelin, että hän tulisi tutkimuksen jälkeen kuuntelemaan mitä tohtorilla on sanottavaa endometrioosista, lapsen hankinnasta ja mun iästä, joka on 25-v.

Golda: täällä jännätään sun mukana! Tule sitten kertomaan meille...

Vierailija

Oikeastaan otin tuon saunaolutasian esille siksi, kun tuo mieheni asenne on jotenkin hellyyttävä. Viimesen kuukauden (=yrityksen) aikana olen nauttinut yhteensä suunnilleen kaksi alkoholiannosta eli sen pari pulloa keskiolutta. Eikä tarvetta/halua enemmälle juomiselle edes ole.

Sitä en osaa sanoa, kuinka suuri vaikutus alkoholin käytöllä on raskautumiselle. Faktaa kuitenkin on, että aika moni lapsi saa alkunsa, kun vanhemmat ovat humalassa ja yhtälailla siihen raskautumiseen vaikuttaa ne siittiötkin. Eihän nekään kai kännissä niin hyvin osaa suunnistaa... Ei se holittomuus siis ainakaan haitaksi ole.

Mutta kuten todettua, pointtina oli tuo miehen vakava suhtautuminen raskauden mahdollisuuteen. Sekin on ihan tosissaan tässä jutussa mukana :-)

Vierailija

olipas vikkelä sormi.

Onko sun mies jaanica minkä ikäinen??

Kävin tuossa vähän ostoksilla vapaapäivän kunniaksi, ei meinaa enää tareta ohuella takilla ja piti sit saada uus sellainen kevyt toppatakki. vero modalta ostin sellaisen ruskean, oikein kiva ja edullinen (29 e). sit kävin shoppailee myös vähän kynttilöitä. oon niin kahjona tuohon kynttilöiden polttamiseen näin syksyisin, ett mieskin on ihan ihmeissään.

no eipä tänne muuta uutta, tätsky ei oo vaan sit tullut =) oon päättänyt ett ootan keskiviikkoon asti jos ei ala ja sit testaan uudelleen!

nam ihana murea lihakastike pata uunissa, rupee jo tuoksuu. mies meinas järkyttyy kun huomas ett lihat makso reilu 600 g nautaa jotain 12 euroa, mut olin ostanut jo muut tykötarpeet siihen, niin piti sit ottaa lihat irtotiskistä kun valmispakattuja ei löytynyt, mut toivottavasti on sen arvoista =)

Vierailija

[color=dodgerblue]Silti heräsin ajoissa, vaikka töihin ei tarvinutkaan hoppuilla... ei sitä osaa näköjään nukkua, kun on tottunu herämään jo kuudelta.

[color=salmon][b]Hannele:[/b] Tuliko sulla siitä tossun varrestakin sopiva vastasyntyneelle? Tarkotan siis, että eihän tullu kamalan löysä tms? Mä taidan kuitenkin tehdä sillä 36 silmukalla, koska käsialani on aika " isoa" ja mulla ei taida olla pienempiä puikkoja kuin 3,5. Tottahan se on, että sitten kun pääsee tarpeeksi pitkälle tossussa, niin näkee jo itsekin että tuleeko liian iso ja kannattaako siis kaventaa tms.

Hyvä kuulla ettei tuota lankaa mene kovin paljoa. Ehkä uskallankin alottaa ne tossut tuolla turkoosilla langalla. Voishan sitä käydä ostaan lisää sitten jos se loppuu kesken, mutta epäilen että löytyy just tuota samaa sävyä, kun en edes tiedä mikä langan merkki on kyseessä.

Hienoa, että miehesikin innostui laskemaan kuukausia tuplailuun! Se kertonee jo pienestä lämpenemisestä :)

[color=dodgerblue]Pitäis alkaa pikkuhiljaa aamutoimiin, nälkäkin kuulostas olevan. Jos mussuttais pullaa heti aamiaiseksi ;) Alanpas seikkaileen netissä ka katsastan samalla mitä tv:stä tulee näin aamusella. Yleensä kun ei ehi mitään kattoon aamulla, niin ei ole hajuakaan mitä sieltä tulee.

[color=salmon]JJ 24+6 kera masutyypin♥

Vierailija

hiljaista...

mites lumiina, miitsu, valvotteko tällä viikolla? mulla alkaa valvominen keskiviikkona ja pari yötä pitäis jaksaa....

nyt unten maille,öitä!

G

Vierailija

[color=green]Mää en todellakaan ole mikään neulomisekspertti, aika tumpelo näissä hommissa, mutta kun tein ensimmäiset pikkutöppöset niin tein puikoilla 3,5 ja lankakin oli paljon paksumpaa kuin ohjeessa ja tuli muuten isot... Kävin ihan suosiolla ostamassa nuo pienemmät puikot 2,5 ja nyt on tosiaan alkanut jo vähän näkemään ja osaa arvioidakin millon pitää ruveta kaventaan ym. En osaa kyllä sanoa kannattaako sun ostaa pienemmät puikot, mutta omat taitoni huomioon ottaen katsoin että on parempi ostaa pienemmät kuin ruveta arpomaan minkä kokonen tästä tulee jos ei tee ohjeen mukaan...

Vierailija

[color=violet]No niin, nyt on anopin juhlista selvitty ja oikeastaan vain kerran meinasi hermo mennä, mutta yritinkin kyllä olla oikeastaan kuuntelematta hänen juttujaan sen tarkemmin.

Kiva Hannele, että on nyt taas positiivisempi mieli, eihän teillä tosiaan enää pitkä matka ole:)! Niin ne vaan mielialat vaihtelee! Nyt on mullakin ainakin vielä ihan leppoisa olo, mies ei vissiin aiokaan niitä kumeja hakea. Eli meilllä ei siis ole mitään varsinaista ehkäisyä käytössa, paitsi nuo tikut. Juttelin kyllä miehen kanssa asiasta, että varmasti ymmärtää mistä on kyse. Tällä viikolla ajettelin ruveta tikuttelemaan.

Voi kun toivon teille Golda ja Essi paljon (((((((plussasäteitä)))))))!!!! Olisi ihanaa saada uusia odottajia Puolukoihin! Mutta eikös Golda sun miehesi jo vähän lämmennytkin ajatukselle, vai?

Oletpas jo pitkälle ehtinyt JennaJanette, eihä tässä ole kuin muutamia kuukausia enää:) Onko selkävaivat yhtään helpottaneet vai onko tullut uusia vaivoja tilalle?

Täytyypä tästä rientää töihin, palaillaan iltapäivällä!

-L luomukp 10

Vierailija

Saisko sen töppösten linkin vielä kerran mikä oli JJ:n?

Mennäänkin tänään miehen kanssa kauppaan...pitääpä sujauttaa puikot ja lankaa ostoskoriin. Minkä hintaisia ovat? Ja mikä lanka sulla Hannele on? Pittäkö nitten puikkojen olla tavaliset vai pyörypuikot? Jos on tavalliset niin pitääkö niitä olla neljä? Huh kun on kaiki unohtunu :)

Ja kiitos jo etukäteen, Martat :D

Vierailija

[color=green]Ei se todellakaan ole vaikeeta se töppösten kutominen, liity sinäkin vaan marttakerhoon, ehdottomasti! Säähän voit vaikka ostaa ihan samaa lankaa ku jollain muulla täällä, ja kun teet samanlaisilla puikoilla niin jos ei käsiala ole kovin paljon tiukempaa/löysempää niin tulee suosiolla heti oikean kokoset... Niin ja sielä postissa olevissa neuleohjeissakinhan oli sukkaohje, mutta tuo linkki minkä Jennajanette laitto niin ne on kyllä niin ihana vauvamaiset töppöset että!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat