¤¤MARRASMASSUT UUTEEN VIIKKOON¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Menin siis pe rv 37 tarkastukseen äitpolille. Pissa oli puhdas mutta verenpaine oli 160/95. Otettiin myös supistus +sydänäänikäyrä. Vauva liikkui hyvin eikä supistellut. Sen jälkeen odotettiin toista tuntia jonka jälkeen tuli vastaanottoavustaja ilmoittamaan että toinen lääkäreistä joutui leikkaussaliin ja toinen synnytys saliin että voitais lähteä käymään kahvilla enen kuin saavat lisää lääkäreitä. no puoli tuntia kun oli käynyt kahvilla pääs sitten vihdoin ja viimeinen lääkärille.

Ensimmäiseksi tutkittiin kohdun kaulan tilanne käsin ei muutoksia epäkypsää. Mutta sitten katsottiin mahan päältä meidän vauva olikin raivotilasta päättänyt heittää itsensä jalkatarjonta eli istui siellä ja toinen jalka oli alimmaisena. Olihan se aikamoinen järkytys alkuu kun lääkäri rupesi kyselemään että mitenkäs nyt sitten meinaat synnyttää. Eli vaihtoehdot jos jalkatarjonnassa -- leikkaus, jos jalka nousee sieltä ylös mutta on perätilassa--leikkaus tai perätilasynnytys. Koko arvio oli 2600g.

Sen jälkeen totes veilä että jaloissa olis vähän turvotusta ja viimeiseksi katsoi vielä verenpaineen joka oli kaikesta istumisesta ja järkytykestä hivunnut huimiin lukemiin 177/114. Eli siinä tuli sitten saman tien passitus osastolle ja alotettiin verenpainelääkitys. Ja otettiin Toksemia kokeet.

Toksemiakokeissa ei löytynyt mitään, valkuaistakaan ei viikonlopun aikana ilmaantunut ja kaksi kertaa päivässä sain albetolia niin verepaine laski minulle normaaleihin lukemiin 140-135/85-90. Ja otettiin uusi ultra. Kohdunkaulaa löyty ultran mukaan jopa neljä centtiä ja sormelle auki. Ja vauva oli taas raivotarjonnassa ja painoarvio oli 3100g. Joten pääsin tänään kotiin.

Ke pitäs sitten käydä verenpaine ja valkuais kontrollissa neuvolassa ja pe rv 38 tarkastus äitipolilla. Jos ei mitään uusia oireita tule.

terveisin ukule rv nyt 37+3

Vierailija

Ihanan hyvin nukuttu yö takana! Heräsin eka kerran vessaankin vasta viiden jälkeen. En edes muista koska olisin nukkunut putkeen melkein koko yön. Nukahin vielä uudelleen kun mies oli töihin lähtenyt ja heräsin vast puol yheksän aikaan.

Vauva on täälläkin rauhallinen päivällä, vähä itteensä kääntelee, mutta iltasin sitten alkaa sellanen mönkiminen että jokapaikkaan sattuu. Puskee päätänsä alaspäin sellasella voimalla, että selkää vihloo. Mies jo kyseli että onko noi niitä supistuksia kun sattu niin tosissaan että ääneen valitin. En kyllä usko että olivat kun niin vähän aikaa kesti kipu. Tai mistäs minä tiiän vaikka osa oliskin ollut, kun säteili välillä tonne vasempaan sisäreiteen.

Enpäs minäkään mitään hillitöntä siivousvimmaa ole saanut. Jotain siivoilen vaan ajankuluksi. Mikään siivousintoilija en ole koskaan ollut, eikä näytä raskausaika tekevän asiaan muutosta... Leiponut olen kyllä senkin edestä ja sehän näkyy painossa!

Nyt pois koneelta, muuten tässä menee koko aamu!

T: Hertta ja Vaava rv 38+4

Vierailija

Täällä kans harvinaisen hyvin nukuttu yö takana,2 veskikäyntiä vaan ja miehen lähettyä töihin nukahin sillonkin samantien,kummallista.Lisää tuollaisia öitä :)

Onkohan PYLLERÖINEN jo synnyttänyt..

Vauveli tuntuu olevan kovasti liikkeessä päivisin ja eilen illalla puski kantapäätä masusta niin et selvästi näki minkäkokoinen jalka on :)

Eilen kävin kirpparilla ja löysin vihdoinkin villapuvun vauvalle,et kannatti käydä.Illalla käytiin miehen kans lenkillä ja ihme kun ei supistellu kun 3 kertaa vaik aika reippaasti käveltiin,ihmettelen kans miten tää vointi menee ihan mitensattuu.

Alkaa taas väsyttään,taidan ottaa pienet tirsat.

Hyvää viikonalkua kaikille! Tykkään näistä maanantaista kun viikot vaihtuu silloin :)

*odottelija76,rv 37+0*

Vierailija

mulla siis tänään katottiin istukan kuntoa ja muuta rutiini hommaa. Istukka oli kuulema ihan ok, kalkkeutumaa vähän, paikat vähän pehmenny eli synnytys ei taida olla ihan lähellä olleskaan.. vaavin painoarvio oli 2800g. Syntymäpainoksi veikattiin 3,5-3,6kg. Ja vauva syntyy viimeistään 5.12, toivottavasti kylläkin aiemmein :)

Kaikkein hauskin juttu oli kun lääkäri sanoi, että vauvan reisiluu mitta vastaa viikkoja 38-39, mutta muut mitat vastaa tätä 36+1 vkoa.. että pitkä tyttö pitäis täältä sitten joskus syntyä.

Jeo, täällä kans sais nää vessareissut jo loppua yön ajaksi. Joudun käymään tunnin kahden välein tyhjentää rakkoa että sis edes vähän nukuttua. Paras jakso on nukkua klo 7-10..

Vauva myllää oikein urakalla, meinaa jo tulla vatsanahan läpi ja vieläpä tuntuu että tulee suun kautta =) eikä tuolta toisesta päästä..

Mutta eipä tässä muuta, neuvola vasta ensivkolla. Onnea kaikille jo nyyttinsä hakeneille :)

t.Nia ja toukka 36+1

Vierailija

Olen päättänyt pinoutua tällä viikolla joka päivä, onhan tää mun viimeinen viikkoni raskaana never ever!!

Flunssa taitaa aavistuksen helpottaa *KOP KOP* tai ainakin nukuin jo viime yönä. Aamulla tosin olen niistäny koko ajan eikä päänsärkykään ihan poissa ole, mut parempi kuitenkin.

Vauva on aika hiljanen, liikkuu sentään sen verran, etten ole sikahuolissani, mut rauhottunut kumminkin. Liikkeet on rauhallista vatsanahan nostelua ja eilen illalla sängyssä huomasin, etten edes tunne kaikkia niitä nosteluja vaikka ne näkyy hyvin. Taitaa nahka olla niin venyny, et antaa hyvin perikisi ja saapi rauhassa nostella=)

Syysloma saatiin lusittua ja lapset lähti kouluun ja eskariin. Odottelen vielä yhtä vierasta kuopuksen synttäreille päiväkahvin merkeissä, sen jälkeen annan kaiken aikani itselleni ja kuopukselle, kassikin edelleen pakkaamatta. Päivät ilman vauvaa käyvät vähiin, ihanaa, mutta toisaalta kauhunsekaista aikaa... miten kuopus reagoi!

Mies laitto eilen kaukalon autoon ja sinne keskipenkille taakse se jäi=) Odottakoot siellä käyttäjäänsä!

Pelottaa hiukan nää tän viikon kelitkin, lunta ei oo, mut liukasta kyllä jo tänäaamuna. Miehellä vielä kaesärenkaat ja ajaa koko viikon lähes 100 kilometrin päähän töihin tällä viikolla. Illat venyy ilmeisesti niin pitkiksi, et yöllä joutuu renkaansa vaihtamaan. Keskiviikoksi luvattu lumipyryä tännekkin... argh.

Joudun torstaina käymään vielä siellä polilla eikä matka oo ihan lyhyt sinnekkään, miehen työn takia joudun sinne menee yksinäni tällä kertaa ja alla on auto, jota ajan liukkaalla/lumella ekaa kertaa. Alla on tosin upouudet renkaat, mutta silti pelottaa, mielentilakaan kun ei varmasti vaan tunteja ennen " suurta pamausta" ole auton rattiin sopiva!

Kamala, kun mä valitan, lähdempä nyt sen kassin kimppuun=)

Kirpeetä syyspäivää kaikille ja onnea ainakin Emma7 :lle=)

Vaimo75 ja masu 37+2

Vierailija

Hittolainen, nythän mulle iski toimintatyhjiö, kun kaikki on valmista vauvan tuloon. Mitäs mie nyt puuhailisin... tai no joo... ainahan löytyy siivoilemista ja leipomista, mutta äh, ei ne kiinnosta. Olen sitten surffaillu aamun netissä ja jopa niin intensiivisesti että olen edelleenkin aamutakkisillani!!

Viimeyö oli piinaa. Veskissä piti käydä 3 kertaa, Rennietä meni vissiin 5 ja jokainen kyljenkääntö oli täyttä tuskaa ja työtä. Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että eiköhän tätä raskautta ole nyt kestäny ihan riittävästi. Keskiviikkona on kättärillä synnytystapa-arvio, toivottavasti ne sanoo siellä ettei tarvi oottaa marraskuun 10. päivään. Pari viikkoa sitten lääkäri sanoi että paikat ois vähän pehmentyneet ja supistuksia tulee niin että muille jakaa. Mutta keskiviikkona kuullaan...

Tiiuska: hyvä kaukalovalinta ;) Mekin käytiin lauantaina ostamassa Lastentarvikkeesta Gracon jalustallinen kaukalo! Sukulaisten mukuloita on tullu senverran köytettyä niillä vöillä autoon että ilmoitin heti alkuun miehelle että meille tulee sitten sellainen jalustallinen kaukalo.

Jees, pitää vissiin mennä laittamaan vaatetta päälle...

Ajelehan Vaimo75 varovaisesti, jos ei ole kokemusta liukkaista keleistä. Mutta hyvin se menee, kun et jännittele turhaan ja sovitat vauhdin omiin taitoihin.

Toivottavasti tänne pääkaupunkiseudullekin saadaan kohta lunta!

Maanantain jatkoa marrasmasukkaat!

Niin ja kovasti onnea kaikille nyyttinsä saaneille!

Toukkis ja Papu 37+4

Vierailija

Kylläpä tosiaan taas närästys vaivaa, sais ruveta tuo masu jo laskeutuun enempi niin ei nää ruuat nousis kurkkuun! Tuntu et nenässä asti kirvelee välillä. yöks...

Hmm, kaveri oli tänään saanu tytön, voih....kohta kait se miekin eiks vaan? Mittoja oli jotain 3600 ja 50 cm.

Sillä olikin laskettu aika ihan peräti tänään?

Jänskä miten nää taudit ja vaivat tuntuu tarttuvan täällä netissä- siis melkeen jokasella oli oksetustautia ja nyt sitten lentsua, ja hih ilmeisesti vauvakuumettakin on ollut samoihin aikoihin =)

Yritin tossa tiirailla onko tullu uusia arpia massuun, mutta enpä ylettäny kattoon tonne alamassuun. kait niitä sitten on tullu.

Huomenna neuvola ja sit torstaina äippäpolin aika et alotan sit sen piikityksen. Toivottavasti ei tarvia ostaa hirmusesti piikkejä. Mutsilta jäi leikkauksesta jämiksi 12 kpl. jos ne riittäs? Et alkas sit olla jo valmis vaavi?

Isi tuossa kysy etä pitääkö hänen sit käydä ilmottamassa kun mi oon salissa et nyt se pilponaatti sitten synnyttää?

heh, sitä huvittaa tää touhu kun oon niin kiinni tässä pinon lukemisessa.

No eipähän sen tarvi kokoajan valituksia kuunnella, vaan " kanssasiskot" ymmärtää.

Kävimpä tänään " SHOPPAILEEN"

ja saaliiksi sain NÄRÄSTYSLÄÄKETTÄ ja prismasta ruokaa. joten kovasti tuntus nuo HERÄTEOSTOKSET muuttuneen aiemmasta.Hassua.

Jaahas, tekis mieli mennä pihalle lumitöihin mutta jääköön ukolle.

Pilponaatti rv35+6

Vierailija

kovasti tuntuu olevan flunssaa ja yskää liikkeellä. Meillä on ukko ihan tukossa ollut jo viikon, eikä suostu hakemaan sairaslomaa kun on viimeisiä viikkoja vanhassa työpaikassaan.

Viime yö oli täälläkin melko rauhallinen, ei tainnut olla kuin kolme vessa reissua totutun kuuden sijaan. Kerrankin aamulla tuntui että oli tosissaan levännyt.

Tänään päätin ahkeroida ja siivota sekä pestä pyykkiä, vaikka paineet sanoisi mitä. Ei kehtaa ukkoakaan pistää kaikkia kotihommia tekemään kipeenä.

Huomenna pääsen ultraan ja katsotaan miten tilanne on kehittynyt. Toivotaan että lääkäri antaa jotain toivoa synnytyksen lähestymisestä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,

Sankku ja asukit 36+1

Vierailija

Eilen touhuttiin miehen kanssa ja jumantsuikka ku alko kipeet supistukset!! Tiesin kyllä että laantuu lopulta..niin ku tekikin.. Huvikseen kokeilin niplata rinnanpäitäkin, niin supistukset vaan intoutui:) Sit lopetin ja supistuksetkin laantu.Ajattelin etten viiti itteäni kiusata ja kiduttaa supistuksilla turhaan:) Tunnin verran kipristelin...

Olo alkaa olla malttamaton. Kumpa aika menis nopeemmin. Eilen kyselin jo parilta tutulta että voiko lapset tulla hoitoon jos ajankohta on hyvä kun synnytys alkaa sit joskus.. Toivottivat tervetulleiksi=)

Vauveli liikkuu ihan hyvin massussa...

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

SaJuTu 34+5

Vierailija

Oi voi, nyt meinaa iskeä flunssaa päälle. Kurkkua ja päätä kivistää.. Nyt pitää päättää, että sairaaksi en tule.. Hus kaikki basillit!

Oltiin lauantaina teatterissa. Kesken näytöksen vauva heitti itsensä poikkitilaan (ollut siis perätilassa)! Ehdin jo innostua, että nyt kääntyy, mutta pian jo palasi suosimaansa perätilaan. Eilen vaarini ysikymppisillä kampesi itsensä poikkitilaan kolmesti! Voi kun kääntyisi!! Tilaa tuntuu ainakin olevan reilusti =)

Tänään neuvolaan. Painoa on varmasti tullut reilusti turvotuksen myötä! Välillä ei kengät meinaa mahtua jalkaan. Inhottavaa.. No onneksi tämä turvotus tuli kaveriksi vasta näin loppumetreillä.

Hyvää alkavaa viikkoa!

Noema ja Onni 37+1

Vierailija

OH-HOIJAA!!!!! Pikku poitsu yski koko hiivatun yön ja mä kuuntelin sitä.. Nukuin jottain koiran unta. Sit mies läks klo 6 jälkeen parin viikon reissuun ja mä nousin käyttää koiraa ennen sitä..Ei tarvii sit lasten kans heti lähtee..

(.) Mulla on neuvolalääkäri klo 10, tuun kertoo kuulumiset ku sieltä selviin. Massuun ei muuta ihmeellistä. Yöllä näin unta et limatulppa läks verisenä klönttinä ja hihkuin et kohta voisi jo synnytys alkaa..joopa joo..Mä en usko et tää ennen itsenäisyyspäivää ymmärtää ulos tulla..

Nyt aamupalalle, sit toisen lapsen herätys ja kohti neuvolaa..PAREMPAA PÄIVÄÄ KAIKILLE!!

Hormoonihirviö ja Himpula rv 35+

Vierailija

Täällä suht hyvin nukuttu yö.Muutaman kerran tuli noustua veskiin.Illalla ja yöllä vaava möyrys oikein kunnolla.No hyvä niin kun oli ollut niin hiljainen päivällä.Miksköhän ne vauvat on niin hiljasia aina päivisin???Rapuäiti sullakin voi olla kohta nyytti kainalossa<3Mäkin haluan..*huokaa*.Niin moni on meistä jo hakenut nyyttinsä.Täytyy myöntää että tunnen hieman kateellisuuden tunnetta..:)Kun ei millään malttaisi enään odotella.Mahakin jo niin iso et vaikea on tyttöäkin pueskella ja " juosta" sen perässä ulkona.Sekin nykyään vaan juoksentelee mua karkuun.Sanoo vaan iloisesti hei hei ja sit ponkasee karkuun.Ihania noi kaks vuotiaat..aaarrggh:) mut nyt täytyy mennä laittelee aamupalaa ja sit ulos...onkohan siellä kamalan kylmä???

neeta&papu rv 38+5

Vierailija

Ja tasapuolisesti onnea kaikille jo synnyttäneille! Mä olen ihan pihalla näistä, kun yleensä lueskelen vain nämä pinot...

Täällä ei ole tietoakaan synnytyksen lähestymisestä. Päinvastoin neuvolassa juuri todettiin, että ainakin tuo vauveli pyllöttää nyt siten, että sf-mitta alkaa taas kasvamaan ;-) Noussut kuopastaan tai jotain :-) Samoin kävi esikoiseltakin, sf-mitta oli pitkään samassa ja näillä viikoilla sitten alkoi taas nousta. Tyttö syntyi sitten 41+4 käynnistettynä verenpaineen takia.

Muutoin omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Verenpaine oli vähän koholla, mutta kotona yleensä aisoissa, joten eipä tässä mitään. Hemppakin oli kivasti noussut nyt -hyvä niin, kun esikoiselta jouduin veritankkaukseen ja mahdollisimman hyvät " verivarat" olisi kiva nyt pitää. Heh, neuvola-aikojakin varattiin 14.11. saakka, jonka jälkeen siirryn sitten äitipolin asiakkaaksi :-) Laskettu aikahan mulla on 7.11. Itse kuvittelen synnyttäväni joskus 21.11. alkavalla viikolla. Mulla on ensi viikoksi kampaajakin, joten eihän tässä nyt vielä voi synnyttää :-)

nimba rv 38+0 tasan

Vierailija

Ihanaa kuulla että monet teistä saa vielä näillä viimeisilläkin viikoilla nukuttua hyvin tai edes suht hyvin! On se vaan voimavarojen kannalta ihana asia että saa yön nukuttua. Itsellä taas viime yö meni ihan harakoille, kun asentoa ei tunnu löytyvän sitten millään. Lopulta siirryinkin kahden aikaan sohvalle nukkumaan, siinä kun saa selälle hyvän tuen selkänojasta...

Flunssankarkotussäteitä kaikille ~~~~~~~~~ Ikävää, jos joutuu lähteä synnyttämään kipeänä.

Huh, sitä olisi sitten torstaina sinne käynnistämiseen meno. Vähän alkaa jo kyllä oikeasti jännittämään ja tuntuu tuo kroppakin varmaan tajuavan että käynnistys on tuloillaan kun viime yönä supisteli ihan napakasti, mutta ei mitenkään säännöllisesti kuitenkaan. Toivoa siis on että paikat olisi pehmenneet ja synnytys käynnistyisi suhteellisen hyvin eikä tarvitsisi siis montaa päivää käynnistellä. Toiveissa olisi minulla että jo lauantaina olisi vauva kainalossa jo tuhisemassa, mutta näin kun ajattelen niin se ei tietysti sitten synnykään millään... Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta, itse asiassa en ole ostanut edes mitään shampoita ym tarvikkeita sinne vielä, vaan ajattelin keskiviikkona käydä ostamassa sitten tavarat siihen valmiiksi. Vauvalle kotiutumisvaatteet meinasin samalla reissulla ostaa ja sitten ne pestä joten mies saa kiikuttaa ne sitten sairaalaan silitettyinä kun tulee meitä hakemaan. Turvakaukalo meinattiin kiinnittää autoon kanssa huomenna. Ostettiin Gracon kaukalo kiinteällä jalustalla, joten ei tarvii aina olla niiden vöiden kanssa taistelemassa irti ja kiinni. On tuo niin paljon kätevämpi systeemi kyllä, kun kolmen kanssa on jo leikitty tosiaan niiden vöiden ainaisen rumppaamisen kanssa.

ONNEA teille muutamille, jotka nyyttinne jo olette käyneet lunastamassa!

Tiia ja masukki 38+3 sekä tytöt 5½v ja 3v sekä poika 1v4kk

Vierailija

Meinasin tehä samaan aikaan aloituksen, mut en ihan ehtiny =D. Täälläki on sit satanu lunta yön aikana ja vasta aikasintaan keskiviikkona ois rahaa ostaa talvirenkaat =/. Joops, pitäs tänään viä tyttö hampilääkärille ja huomenna ois neuvola, niin että saa ajella varovasti et ei mee ojaan...

Viime yönä en käyny kun kerran vessassa, nukuin kuin tukki. Vauva liikkui taasen muutaman illan jälkeen aika reippaasti sekä illalla että yöllä. Jännää mennä perjantaina sinne polille kun ei tiedä käynnistetäänkö vaiko ei, mutta paineet oli tänä aamuna lääkityksestä huolimatta 142 / 97, ne mihkään laske.... Sit jos ei oo vieläkään kasvuu tapahtunu ni selvä peli. Eilen kysyin exältä oisko perjantaina valmis tulee tyttöjen luo ja niinhän tuo lupas. Toisaalta haluis vielä nautiskella tästä raskaudesta pitempään, mutta toisaalta haluis jo sen synnytyksen olevan ohi. Tyttökin on vielä niin pieni, viimeks rv 37+2 2800 gr, että pelkään sille tulevan jotain vaikeuksia syntymän jälkeen.

Kumma huono olo jyllää edelleen, oksensin viimeks viime perjantaina eikä oksennus ollu tänäkään aamuna kaukana. Ällöä. Mietin tossa pipareiden paistoa ja jos ei perjantaina käynnistetä niin parin viikon päästä viikonloppuna tehään pipareita tässä talossa ! Tosin meillä se menee niin et mie teen taikinan ja ukko tyttöjen kanssa paistaa ja leipoo =). Tekevät joka joulu piparkakkutalonkin. Tänään pitäs laittaa ukko tekee sämpylöitä kun sil on tää viikko lomaa.

Nyt meen jaarittelemasta, ihanaa päivänjatkoa kaikille

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 37+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat