Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Truplat Maanantaina

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Juu... kylläpä oli vaikeeta raahautua taas töihin tänä aamuna. Yökin kun meni aika kehnosti, kun meidän tytteli itkeskeli unissaan useasti ja sit lopulta viiden jälkeen se oli pakko ottaa meidän väliin. Ajateltiin, että siihen se nukahtaa, mutta eipäs nukahtanutkaan. Varmaan vielä seiskan pintaan hihitteli itsekseen ja muksi vuoroin mua ja vuoroin mun miestä. Kahdeksalta, kun mun kello soi, se oli sit täydessä unessa. Tietysti. Juu, että silmät ristissä täällä.

NIFKIN, hauska toi Lehmän päiväkirja -juttu;)... Mullakin on välillä semmoinen olo, että eihän mun elämässä tapahdu yhtään mitään. Päivästä päivääm toistuu samat kuviot (viikolla) ja viikonloput pyhitetään perheelle.

Taas oon ihan hukassa, että ketäs en oo muistanut onnitella plussasta... Teitä on NIIN MONTA!! Oiskohan MIRULII jäänyt onnittelematta? Tosi paljon onnea kaikille plussanneille vielä kerran ja tsemppiä jatkoon. Ja MII, usko pois, että plussa voi vielä tulla, kun kokeneemmat niin sanovat;)... Mulla ei oo moisesta omakohtaista kokemusta, mutta uskoisin kyllä, jos minulle niin täällä Truplissa sanottaisiin.

NEITI: Kiva, että viime yö meni paremmin. Vyöhyketerapiasta ja vauvahieronnasta olen minäkin kuullut hyviä kokemuksia.

TALVIKKI, jossain vaiheessa kerroit, että kävit taas kontrollissa maksa-arvojen takia ja että kaikki oli kunnossa. Tosi hyvä homma!:) Mä muuten meen sinne ekaan ultraan (rv. 13) yksityiselle, koska keskusäitiysneuvolan ajat olivat kaikki keskellä päivää. Enkä viitsinyt ottaa virkavapaata sen takia. Otetaan siis se rakenneultra sit kaupungin " tarjoamana" , kun viikkon 20 sattuu sopivasti joululomalle. Eka lääkäri mulla marraskuun lopussa ja se on tiistaiaamuna. Mietinnässä on nyt, että otanko sen päivän sit vapaaksi kokonaan, kun en tosiaan vielä haluis raskauttani työpaikalla paljastaa.

Mulla on tällä viikolla melkein joka päivä jotain ylimääräistä. Huomenna pitää jäädä työpäivän jälkeen siivoamaan meidän koulun vintti, saas nähdä, kuinka kauan siinä menee. Keskiviikkona menen meidän neuvolaan kertomaan vähän kestovaippailusta (lähinnä omista kokemuksista) ja perjantaina jään työpäivän jälkeen Hämeenlinnaan, kun meillä on illalla semmoinen työporukan tilaisuus. Luultavasti aika kostea ilta tiedossa, joten pitää varmaan keksiä joku hyvä selitys sille, miksi en juo. Ihan tyhmää muuten, että automaattisesti oletetaan, että kaikki käyttää alkoholia. Mietin just, että sanonko, että olen absolutisti (uusi työpaikka, joten eivät tunne mua kovin hyvin eli eivät tiedä totuutta) vai toteanko vain, että aion ajaa vielä pe-iltana takaisin kotiin, kun on niin ikävä tyttöä. Ehkä tää jälkimmäinen on parempi selitys.

Tuon edellisen kappaleen tarkoitus oli jo etukäteen selittää, miksi mua ei ehkä tällä viikolla täällä hirveästi näy;)...

Vierailija

En eilen ehtinyt pinoon, kun oli niin tiivis ohjelma! Tänään pieni tentti luvassa ja pe vähän isompi tentti, ahdistaa. Ei ahdistais muuten, mut perjantain tenttiin se toinen kirja on sellanen mistä en tajua mitään. =/

Mä sitte hötkyilin [color=red] ja tein sen testin aamupissasta. [/color] Negahan siitä paukahti, ja erittäin selkeä sellanen. Clear blue-merkkinen, se oli eka joka apteekissa osu käteen ja otin sen, kun siinä luki et voi tehdä samana päivänä kun menkkojen pitäs alkaa. Mulla siis kp tänään 32/28-34. Mut kai se nyt olis jo näyttänyt tässä vaiheessa edes haamun, jos olis tärpännyt?

Hassu juttu,luulin että alkaisin itkee ja olisin tooosi masentunut, mutta musta ei tunnu miltään???!!!! Siis ihan tyynen rauhallinen olo. Aika hassua. Tai ehkä mä oon vielä puol-unessa niin et en oo sisäistänyt sitä vielä.

Mutta siis, tätiä odotellessa, kai ne ekat tuhrut sieltä kohta ilmestyy. Jipii.

Vierailija

Täällä on ihanan kirpakka ilma. Väsyttää myös täällä. Kohta lähden neuvolaan... saa nähdä mitä siellä tällä kertaa on. Äippäloma alkaa ensi viikolla - kyllä on ihanaa! Vähän on sellainen flunssainen olokin...

Katzu: miksi sä haluat, että pinnis näyttää ' kaupan näköiseltä' eikä siinä saa olla kädenjälkeä? Tsemppiä vaan väsymyksen kanssa.

Neiti: mäkin olen kuullut vyöhyketerapian hyvästä puolesta ja oikeanlainen vauvahieronta auttaa myös koliikkiin! Tuleteko tänne Helsinkiin sinne lääkärikäynnille. Ainakin Töölön sairaalassa operoidaan osa niistä jutuista.

Vauva ollut tosi aktiivinen viime aikoina. Saa nähdä mitä hänellä on mielessä...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija

Ihanan talvinen ilma vaikkei lunta ollekaan:) Tänään on pakko päästä rantsuun köpöttelee haukun kans. Väsymys kai puskee taas ilokseni:( Muutama päivä mennyt taas ihan järkyssä väsymyksessä, ihan niinkuin sillon alkuraskaudessa:( Aamulla jaksaa olla pari tuntia ylhäällä ja sitte on jo pakko vetästä ekat päikkärit. Kävin taas apteekissa hakemassa kasan vitamiinipurnukoita ettei voi niiden puutteestakaan johtua. Onneks on vapaata, toivottavasti tää loppuis ennen ens vkoa, kun meen sinne teholle harjoitteluun.

[b]Miille[/b] pahoittelut negasta:( Ensi kierrosta sitten se plussa!

[b]Soffu[/b]: Toi on niin ärsyä kun krstalossa ei oikein kuule mistä päin meteli tulee. Porukat saattaa valittaa ihan vääristä ihmisistä ottamatta selvää mistä ääni tulee. Meidänkin alakertalainen oli valittanut, et meillä paiskotaan huonekaluja seinille ja vedellään mua turpaan, vaikka oikeesti se meteli ja muijan kirkuna tulee tuosta meidän seinän takaa:(

[b]Nifkin[/b]: Miten kauan sun koulu kestää? Ja MITEN IHMEESSÄ jaksat odotella koulun loppuun jos mieskin on jo lämmennyt tuplailulle? :D

Mun pitää kai mennä päikkäreille ei tästä muuten mitään tule. Kurjaa vaan kun päivät menee taas nukkuessa, eikä mitään ehdi saada aikaiseksi.

Vierailija

Nenä kiinni ruudussa tuijotin ja huusin ja sähisin äidille ku tuli siihen jotain höpiseen!;D Ja siellä se Axe-tyttönen oli. =) Mutta aika pelottava tuo Kaarina Kivilahti. Frankensteinin morsian. ;D

Ja hei HANNELE! Juu no ei se mies ole varsinaisesti ole sanonut että " juukylläjoo aletaan vauvapuuhiin" mutta ilman ehkäsyä ollaan ja se tietää mitä siitä seuraa ja tietää mun kuumeen. Eikä pidä sitä pahana eikä vastustele. :D

Vierailija

Täällä on ihan hirveän kylmä, hrrr. Tiedä vaikka saatais luntakin. Muutama hiutale näytti jo leijailevan kun kävn koiruuden kanssa lenkillä. Tänään edessä taas iltavuoro. Vasta viikonloppuna seuraavat vapaat. Kääks. En tajua millä lihaksilla jaksan sinne asti painaa. Tää väsymys tuntuu nyt valtaavan alaa melkoisesti. Nytkin päällimmäinen ajatus on, että joko pääsee nukkumaan ;) Mitähän tästä vielä tuleekaan. Viikkojakaan kun ei ole kasassa juuri mitään vielä.

miille suuren suuret pahoittelut negasta. Mutta niin kuin Neitikin sanoi, ei kannata vielä luovuttaa. Jos sulla tää kierto onkin pitkä, niin ettei plussa vielä näkyisikään testissä. Odottelet vaan rauhassa ja jos ei tätiä ala näkyä, niin testaat uudestaan. Mä täällä vielä peukutteln sulle plussan puolesta!

Neiti: Varmasti jännittää tuo ensimmäinen lääkärissäkäynti rinsessan kanssa. Mutta siitä ne asiat sitten tosiaan lähtee rullaamaan. Hienoa! Kiva, että teilläkin nukutaan välillä. Ettet ihan katkea. Muistathan yirttää myös itsekkin levätä :)

Nifkin: Jaksuja kouluun. Ja älä nyt sitä mieti, mitä mieltä muut asioista on. Jos teistä tuntuu, että haluuttekin yrittää vauvaa tähän väliin, niin antakaa palaa vaan. Kyllä kaikki asiat sitten lutviutuu. Et sä nyt ensimmäinen ihminen olisi, kuka kesken koulunkäynnin tekee lapsen. Näyttäsit oikein kaikille suun soittajille, että näinpäs vaan tein vauvan ja selvitin koulunkin kunnialla loppuun. Häh hää ... ;)

Ihanaa kohta pääsee syömään. Johan tästä onkin reilu pari tuntia kun söin aamupalan ;)

T. mirulii rv 4+2

Vierailija

Kiitos SOFFU että olit ikävöinyt :) Laitoin jo oman kommenttini odotuspuolelle ja sanoin jatkavani listaemona mutta työpaikkaetuna haluan kerttujen nimen säilymistä ;DDD Luulisi tehoavan koska moni kannatti kans sitä nimeä ;)

TIITIKKÄ, musta se 3800g vauva on ihan normaali painoinen (itse oli syntyessään miltei saman =) ) Mä olen tehnyt molemmat yli 4kg ja itse olen siis 51kg ja 165cm pitkä. Monet aina ihmettelee kuinka musta mahtuu niin isoja vauvoja, mutta lantiohan se ratkaisee eikä ns. pienuus/hoikkuus.

JOHELLE, tottahan toki sä tuut mukaan shoppailemaan kun masut meil kaikil pystsy, ja muutenkin.. Kunhan nyt plussaisitte jo koska mulla ei todellakaan tääl lähettyvilla/lähipiirissä ole ketään muuta raskaana ja masunkasvatus kaveria kaipaan edelleen =)))))))))))))

AXE, sua siis odottelen jos ensimmäisenä -> ei mitään paineita mutta nyt raskaudut täs kierros, muita vaihtoehtoja EI ole ;D

MARIPOSA, mä EN jaksa oottaa sun testaamista joten voisikos nyt yhtään pistää vauhtia töppösiin?? ;DDD Miten niin jännittynyt olen :O

MII, niin kauan kuin ei tätiä näy niin kauan on toivoa. Ja luulen et kaukalolle tulee käyttö nopeampaa kuin uskottekaan ;) JA se testi ei todellakaan ole herkimmästä päästä -> ja sullahan on voinu olla oviskin vasta kierron loppupuolella joten.... Kaikki mahdollista vielä plussaan =)

NIFKIN, Soffu sanoi sen miten pitääkin -> elämä vielä kesken. Et todellakaan olis ainut kuka kesken koulun tekis vauvan? Kuinkas monta jo pelkis Truplissa sellaisia äidiksi tulevia olikaan ;) Jos äidiksi mielit ja mieskin ajatuksesta on mielissään niin kyllä vauva aina koulut voittaa ;)

Mitäkhän vielä oli? No omaa napaa seuraavaks...

Nyt mulla on iskeny sellainen totaalinen väsymys. Vaikka tänään heräsin vasta 9.30 lasten kanssa ja ajoissa mentiin nukkuu, niin jo klo 14 alko niin kovin väsyttää et otin pienet torkut Isän sohvalla ennen ku lähettiin ajelee kotiin. Alkoi vaan silmiä niin kovasti painamaan. Hiuka iskä epäili et oonko kipeeks kans tulos (tyttö ku räkänen) ja minä et juu kai.. En siis niille viel kertonut mitään. Jouluun asti yritän sinnitellä niiden osalta ;)

Kävin eilen maalla lähi metsässä kerääs muutaman kuusenoksan parvekelaatikoihin kellokanervien kanssa. JA isän pihasta sain jalokuusen alimpia oksia karsimisen merkeissä ku ne jää kuitenkin lumen alle ja menee huonoksi. Saan parvekkeen talvikuntoon *ihanaa* ja mekin voidaan alkaa harkita ulkovaloja sinne jo...

Mutta mutta. Menen purkamaan kassin ja pari chilipaprika kukkaa ->isän vaimo antoi -> kuivatan ne ja saan tulista maustetta itselleni pitkäksi aikaa :)

Heipsista vaan..

Vierailija

Mii: olipa hauska juttu tuo turvakaukalo:) Toivottavasti siihen saadaan ensi kesänä täytettä:)

Mä itse olin neuvolassa tänään. Vauva (= kohtu) kasvaa täysin omalla käyrällään. Menee alle käyrien, mutta omassa linjassa kuitenkin, onneksi. Muuten ei ollut siellä ihmeempiä. Seuraava kerta onkin viimeinen neuvolalääkäri parin viikon päästä viikko 36. Nopeasti menee tämä odotus.

Kohta päivällisen makuun.

Missä Jellona?

Mukavaa iltaa!

Vierailija

Heräsin aamulla jo tosi aikaisin (9:30 ;)) kun oli niin kylmä. Noh, kävelin mittaria tiiraamaan ja ulkona olikin -10 astetta!! Eipä ihme että oli talokin viilentynyt. Nyt sitten vaan pitäisi alkaa opettelemaan niiden lattialämmitysten kanssa sellanen oikea " rytmi" . *Huoh*

NIFKIN: Mitä höpöpuhetta, vauvoja voi tehdä aina! Ikinä ei tuu sitä TÄYDELLISTÄ aikaa vauvalle. Helpommin ne muuta asiat sitten järjestyy sen vauvan mukaan. =) Joo äkkiä hommiin siellä!!!!!!!=) =) Ja oot ilmeisesti niin tehokas opiskelija että ei hätiä. ;)

SOFFU: Pidä pintas kerttujen suhteen, se on niin ihana nimi!:) Ja samoin naapureiden kans, ilmota vaan isännöitsijälle että alakerrasta se haukku tulee.

MII: Voi surku sitä negaa! Mutta jospa se oli liian aikasta testata. Itsekkin täällä pähkäilen että hakisinko testin vaiko enkö...

HÖNTTÄ: Olipas kaveri ovela. Hauskaa.:)

Eli siis tänään ois kp 29/28. Ainakin toistaseksi. Kuukuppi on valmiina asemissa, saa nähdä tuleeko käyttöä. ;) Tuskasta on odotella kyllä torstaihin asti. Ehkä haen sen testin ja teen huomenna...tai keskiviikkona, jos ei tätiä näy. Ja jos täti tulla tupsahtaa ennen sitä niin tuskin se testi vanhenee, käyttöä löytyy varmasti sitten taas melko pian. ;) Nyt syömään, äiti teki kaalilaatikkoa. Nam.

Vierailija

Täällä ollaan valmistautumassa lähtee kouluun. Kääk! En oo ollu siellä yli kuukauteen. Hassu mennä!

Ja miten saan pidettyy uutisen vain sisälläni?????

Meijän tuutoriporukassa on vain mun yksi hyvä ystävä(mentiin samaan aikaan kouluun) ja sitte yks tyttö jolle oon kertonut et yritetään ja se on ihan täpinöissä ja kyselee koko ajan et joko on tärpänny+sitte ihana opettaja jota oikeesti kiinnostaa mitä ihmisille kuuluu. Tää opettaja on pappi ja tosi sydämellinen ihminen.

Miten sitä nyt siinä voi olla kertomatta? Ou nou!

Koira-asiakin selvis ku soitin isännöitsijälle. Heille olikin juuri selvinnyt että se koira joka haukkuu on todellakin se naapurin koira. Otti vaan se kirje pannuun ku oli jo toinen.

Marieelaa kaivataan jo! Ikävä!!! : )

Axelle tsemppiä koulutehtävään! Täälläkin olis pino tehtäviä, mutta en oo vielä keksiny sitä voimanlähdettä, mistä sais alun tähän tekemiseen : )

Nyt syömään ja kouluun!

Soffukka

Vierailija

[b]Mirulii:[/b] Voimia töihin!! Tiedän tuon tunteen, kun ottaa niin päähän, mutta hiljaa on yritettävä olla! Mulla ei työkavereissa ole tuollaisia, mutta yks ex-kaveri oli niin raivostuttava, että rupeaa savu nousemaan jo pelksätä ajatuksesta... :/

Juu, tosi julkkis... ;)

[b]Tiitikkä:[/b] Keksiarvo suomalaisille vastasyntyneille on 3555g, joten ei kauhean kauaksi kyseinen vauva heittänyt;) Kyllä mun hoitamat vastasyntyneet on näin mutu-tuntuman perusteella keskimäärin lähempänä 4kg kuin 3kg. Itse olen ollut syntyessäni 2690g, joten saa nähdä tuleeko meillekin pikkuisia vauvoja :)

Sen lisäksi, että jännään [b]Miitä ja Mariposaa[/b] niin yhden mun hyvän kaverin pitäs tehdä huomenna testi. Vuosi yritystä ja nyt kuulemma kp35. Oletetusta oviksesta 2½ viikkoa... Sille jos kelle toivon olussaa!!!!

Vierailija

NIFKIN:

Voimia sinne aherrukseen!

HÖNTTÄ:

Ihana tuo sun kaveri! :D ei sit kehannu suoraan kysyä heti ;) Söpöä :)

Auttoikohan rela dropsit vai väsyiköhän neiti huutamaan kun meillä nukuttiin yö.. nukahti loppujen lopuksi 1 aikaan kun mies lähti autoilemaan sen kanssa jotta rauhoittuisi. 6 aikaan heräsi syömään, ja hiukka ennen 9 ja taas nukkuu.. ihanaa...! RAUHA..

T:Neiti21

Vierailija

Kävin viemässä salmonella-näytteen, muutaman päivän päästä selviää onko sinne teholle asiaa harjoitteluun vai ei *jaiks*.

Vitsit toi ilma on niin ihana, et ärsyttää kun pitää kökkiä sisällä ja laittaa ruokaa.

[b]Emmasanna[/b]: Ei siihen mitään erityistä syytä ole. Haluaisin vaan sellasen näppärän paketin hakea kaupasta, jossa tulis kaikki nippelit ja ohjeet mukana. Osais sitte kasata sen seuraavallekin lapselle.

Nyt pitää mennä luumusopan keittoon ->

Vierailija

[b]Johelle:[/b] Kysyin mieheltä, mutta se ei osannut sanoa. Se ei soita koskaan tietokoneelle vaan treenaa itsekseen tai soittaa cd:lle muille pojille omia biisejään, josta näiden on helpompi oppia omat osuutensa. Sorry!

Voi [b]Mii[/b]!! Älä nyt kuitenkaan vielä menetä toivoasi!! bdbdbdbdbdb

A kp12 (lämpöjen mittailu jatkuu, vielä ei nousua)

Vierailija

Ette usko, että on raskasta olla töissä kun on tollanen työkamu from hell täällä kaverina. Mulla niin kertakaikkiaan pimahti hermo sen kanssa tänään, ettei oo tosikaan. Eli tää mun työ" kamu" on sellanen, joka höyryää täällä tuhatta ja sataa niiden omien asioidensa kanssa, joten täällä kirjaimellisesti meinaa jäädä jalkoihin. Sitte se ei suurin surminkaan voi tehdä yhtään mitään muuta kuin omiin potilaisiinsa liittyvää. Esim. ei vastaa kelloon jos joku muu soittaa, vaikkei hällä olisikaan mitään tekemistä. Mutta omia hommiaan se kyllä jakaa muille. Käskyttää kuin jotain hemmetin alkosta, että sähän Mirva varmaan voisit tehdä tän ja ton. Se on täällä ääneen monta kertaa sanonutkin, että " hullu työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä" ARGH!!! Siis mä en voi käsittää tollasta epäkollegiaalisuutta. Ja sitte vielä sillä ei oo minkään sortin prioirisointikykyä. Se saatta tehdä jotain jonninjoutavia paperihommia kauheella hötkyllä, eikä oo kuulevinankaan tai näkevinäänkään jos joku sen potilas soittaa tai haluaa jotain. Tai jos joku sen potilaista pitäs hakee leikkurista. Ja tänään mulla nyt sitte leikkas totaalisesti kiinni tää homma. Ihan raivostuttaa vieläkin toi sen käytös. Enkä oo täällä kyllä ainoa. Täällä onkin ollut tänään varsin hiljasta. Ei oo huvittanut sanoo sanan sanaa koko eukolle. Parempi vaan taitaa ollakkin pitää suunsa kokonaan kiinni, ettei tuu lauottua mitään totuuksia. " #¤%&&/%&! *huutaa naama punaisena*.

Sori tää paatos, mutta johonkin oli pakko nyt purkaa. Nyt jo vähän helpottikin :)

Katzu: Toivotaan, että salmonellanäyte ois puhdas. Ja toivotaan myös, että väsymys menis pian ohi. Täällä toinen joka ei jaksais edes ajatella mitään, kun niin väsyttää.

emmasanna: Sunkin uurastus pian loppuu ja pääset vihdoin keskittymään vaan tulevaan synnytykseen ja vauvaan. Ihanaaz

Axelle tsemppia tehtävän tekoon! Meitin truplajulkkis, hih ;)

Soffu: Kiva, et se koira-asia selvis. Tosi kurjaa kun syytetään sellasesta mitä ei oo edes tapahtunut. Mites koulupäivä suju? Saitko pidettyä salaisuuden?

Tiitikkä: Musta tuon kokonen vauva on aika sopiva. Tai siis kaikkihan ne on sopivan kokoisia. Mut siis ei sieiltä suurimmasta päästä, mutta ei ihan pienikään. Kyllä mä vasta taivastelisin, jos vauva on reilusti yli nelikiloinen. Nykyään muuten vauvat taitaa olla keskimääräisesti suurempia, kuin sillon kun me synnyttiin. Nelikiloinen vauva taitaa olla melko tavanomainen nykyään.

piipaa: Voi harmmi, että sulla vielä mieli maassa menkoista. Mutta jospa se oli sitte sun vuoro ens kierrossa. Mä täällä peukutan sulle sormet ja varpaat pystyssä :)

Ihan kuollut olo. Mutta kaitpa se on yritettävä vielä puoli kymmeneen jaksaa. Ja aamulla taas ylös ennen kuutta. Voi kyynel...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat