***SYYSVAUVAT -05 UUSI VIIKKO***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Mukava lukea teidän muiden kuulumisia, itse tuntuu etten ole koneelle kauheasti ehtinyt. Meidän kuusiviikkoiselle Nikke-poitsulle on tullut flunssa. Eilen käytiin lääkärissä näyttämässä ja keuhkot kuunneltiin, mutta onneksi ei kuulunut rahinoita. On kuulemma viirusperäinen. Kuumetta ei ole, mutta raukalla on ääni mennyt ja köhii/yrittää yskiä. Nyt onneksi ääni alkaa palautua. Ollaan istuttu hyöryssä (kylppärissä kuuma suihku päälle ja mamma ja poika sitten sinne hikoilemaan). Meillä on kuitenkin yöt nukuttu suhteellisen hyvin, eka pätkä klo 21-01.30 ja toisen kerran herää 4-6 välillä. Tuo flunssa varmaan ärsyttää ja viime yönä poitsu oli hereillä klo 5-7, kölli kyllä mun vieressä kun yritin vähän torkkua. Päiväunet menee vaihtelevalla menestyksellä - eilen hienosti, tänään ei onnistunut ollenkaan kuin max 20 minuuttia kerrallaan, muuten tulee huuto, jos ei ole näköyhteyttä äitiin. Sitten tietty nukahti kun mies oli tullut kotiin ja kävin äkkiä hakemassa perheelle ruokaa:)

Onko muille sanottu neuvolassa, että vauvan pään kasvukäyrä ei ole oikean näköinen? Meillä on tosta pipon koosta ylimääräinen kontrollikäynti terkkarilla. Neuvolan lääkärin mukaan syytä huoleen ei ole ja hänen mielestään mitään lisäkontrollia ei tarvita, mutta terkkari sanoi että pitää käydä. Onneksi sitten kotona vertailin edellisten lasten neuvolakortteihin ja samassa tahdissa tuo pipo kasvaa kuin isosiskolla. Tuijottaakohan ne välillä neuvolassa liikaa noita käyriä? Toisaalta ja varmasti se on ihan hyvä, mutta kun meillä edellinen pipomitta oli laitoksella otettu 35 ja nyt terkkari sai viime viikolla mitaksi 39.9 niin eikai tässä mitään huolta ole. Mittaajakin on eri joten siinäkin voi olla selitystä tuohon nopeaan kasvuun. No hyvä että kontrolloidaan.

Sitten muille mammoille kyselyä: oletteko päässeet eroon kiloista? Mä en ole ja nyt aattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa vaikka painonvartijoiden ohjeita noudattaan. Onkohan nuo ohjeet paljon muuttuneet muutamassa vuodessa? Mulla on vielä pari vuotta sitten hommattu kirjekurssi tallessa (silloin tehosi hyvin) ja en haluaisi mennä mihinkään ryhmään hehkuttamaan laihduttamisen ihanuutta:)

Nyt meen laittaan pykät kuivuun ja kylvettään Nikkeä.

t. Kaisastiina

Vierailija

Tänään käytettiin Sinnaa 2kk neuvolassa. Äiti meni sinne paniikin vallassa, että liekkö lapsi kasvanut tarpeeksi ja yllätys olikin suuri, kun painoa oli tullut vajaa 1,5kg kk:ssa. Käsittämätöntä. Minä oon ollut ihan paniikissa, että saako lapsi tarpeeksi ruokaa rinnasta, niin näkyy saavan. =)

Hirveästi oli tytöllä asiaa terkalle ja hän ihmettelikin, että onko tyttö noin seurallinen myös kotona. Vaatteet kun otettiin pois, niin pääsi pienellä itku eikä meinannut oikein rauhoittua. Nauroi terkka vaan, että ainakin tyttö ilmaisee mielipiteensä äänekkäästi ja että ääntä kyllä lähtee. :)

Onko teillä muilla vauvan kasvot kuivat nyt kun ilmat alkaneet viiletä? Meillä Sinnalla pikkuisen meinaa olla kuivat kasvot. Hirmu mielellään en kamalasti kuitenkaan laittais rasvaa ettei iho jää siihen riippuvaiseksi, mutta pakkohan siihen on kuitenkin jonkun verran laittaa. Itsellä kun on kokemusta tuosta, että kun kamalasti käyttää rasvaa, niin ei loppujen lopuksi voi olla lainkaan ilman.

Meillä tytön masuvaivat helpottaneet oikeastaan kokonaan. Kakka tosin tulee edelleen vain kerran viikossa ja sitä välillä pikkuisen itkeskellään. Terkka ehdottelikin Rela dropseja tehostamaan tuota suolen toimintaa. Silloin kun viimeksi kokeiltiin noita tippoja, tuli masu kipeämmäksi niistä, että tiedä sitten uskaltaisiko kokeilla!? Mutta voisihan noita yrittää, kun kuitenkin tytön suolisto ja masu on nyt kehittyneempiä, niin jospa niistä olisikin apua.

Voimia masuvaivojen kanssa edelleen taisteleville. Kamalaa se on katsoa kun toista sattuu ja kun vielä itse on väsynyt, niin tuntuu, että mikään ei ole hyvin. :( Mutta toivotaan, että menisivät pian ohi.

Taynaja ja Sinna 2kk

Vierailija

Ei niinkään seksin osalta vaan MITEN olet onnistunut saamaan vauvan nukkumaan kokonaisia öitä??? Olen niin kade. Meillä herätään tunnollisesti kahden tunnein välein rinnalle :( ja äitiä väsyttääääääää.

Brr, on kylmä ulkona. Mitäköhän vauvalle päälle päikkärille ulos vaunuun?

Hyvää tiistaita kaikille :D

Vierailija

Enpä aikaisemmin ole jaksanut/ehtinyt tulla pinoutumaan....

Meillä nukutaan koko yö ilman syöttöjä, vaikka nukahdetaankin vasta puolen yön jälkeen ja iltaisin hirveä huuto päällä kun ei malttaisi mennä nukkuu.... ilmavaivat (onneksi) on ohi ja vatsa toimii ihan ok.

Vaan kun tytsy jaksaisi mennä hiukan aikaisemmin nukkumaan että äityli ja isukkikin pääsisi ajoissa nukkuu....tosin sitten kyllä seuraavaksi heräillään vasta siinä kahdeksan maissa tai jopa 1-2 tuntia myöhemmin.... edellis iltanakin tyttö sammui jo puoli 12 ja 12 aikaan vietiin tytsy omaan sänkyyn ja nukkui sitten puol 9 aamulla!!

Sitten kaikille vatsavaivaisten vaavien äideille jaksamisia! Meilläkin niitä oli siinä parin viikon ikäisenä, kolme tuntia joka ilta tyttö rukka huusi joka ilta mutta nyt onneksi ne on takana!

Seksistä sen verran että mä olen sitten varmaan sen verran hormoonihirviö että meillä seksielämä palautunut entiselleen tai ehkä jopa parempaan suuntaan synnytyksen jälkeen....

Mulla synnytys oli tosi helppo (kesto vajaa 7,5 h) vaikka ensisynnyttäjä olinkin ja tikeiltäkin välttysin....siis sain vain pienen nirhauman!!

Mutta vielä kerran jaksamisia kaikille itkuisten vauvojen äideille...tämä äiti lähtee ruokkimaan pikkuistaan....

Syyskukka ja Pikku Prinsessa 1kk 1vko 3pvää=)

Vierailija

Huh...Meillä on sitten kanssa alkanu mahavaivat, siis luultavasti. Tyttö itkee ja paukuttelee monta tuntia illan mittaan. Eilen onneksi ja suureksi ihmeeksi nukahti jo 22.30 monen tunnin kitinän jälkeen. Tosin yöllä sitten heräsi syömään 2h välein.

Sunnuntai-maanantai yö olikin sitten vastaavasti AIVAN kamala. Mies yritti nukuttaa neitiä pari tuntia 24-02, 02-04 kinastelimme sitten miehen kanssa siitä kumpi menee nukkumaan ja 04-05.30 minä torkuin tytön kanssa kuunnellen kitinää ja vihdoin kuudelta tyttö nukahti. Herätys oli sitten lääkärireissun takia jo 8.45 vaikka olisi uni maistunu niin neidille kuin vanhemmillekin. Ei kovin montaa tuollaista yötä jaksa...Kaikki sympatiat niitä useammin kokeville!!!!!

Aloitin eilen disflatylin antamisen noihin mahavaivoihin. Osaako kukaan kertoa, kuinka nopeasti tuloksia sopii odottaa???? Eli koskas voin todeta ne tehottomiksi...

Täällä kyllä kanssa hormonit hyrrää siihen malliin, että seksikin vois kiinnostaa, mutta kun tuntuu että yhteinen aika miehen kanssa koostuvan muutamasta yhdessä nukutusta tunnista, jotka on kyllä ihan tarpeen...Että ala nyt sitten siinä vielä sekstaileen :) Mahtaakohan tuo halujen herääminen olla yhteydessä tuohon synnytyksen helppouteen. Kun täälläkin kokonaiskesto oli n. 7.30h, mutta itse lasken sen kestoksi kyllä vain 3,30h, jonka kivuista kärsin...Ja ilman tikkejä selvittiin myös=)

Täällä ristiäiset kanssa vasta kuukauden kuluttua...Nimi on kyllä ollut jo tiedossa varmaan plussauksesta lähtien :) Vähän sitä hiottiin, mutta muuten istuu tytölle hyvin...Koko sukukin sen jo tietää, mies lipsautti, joten ristiäisissä nimi on sitten yllätys vain papille ;) Mutta onhan sitä muuten kiva " juhlia" .

Jaha...Mies pakeni pihahommiin ja huuto alkoi jälleen, joten eikun menoksi taas...

maaly ja " Ida" 4vko+1pvä

Vierailija

Täällä jo paljon paremmalla mielellä, kiitos teille :))) Eilen sitten tarkkailtiin poikaa ihan kympillä ja meistä se käyttäyty ihan normaalisti, tosin on laiskempi fyysisesti kuin siskonsa mutta jokainen ajallaan :) Silmistä siis tarkastetaan ettei miksei näkyny kunnolla punaheijasteet, mie en tiijä mistään mitään joten odottelen kutsua Taysiin tutkimuksiin. Eilen mies kävi katselemassa uusia sohvia uuteen kämppään ja mun piti mennä mukaan, mutta olin todella siinä mielentilassa eilen että jotkut sohvat EVVK, tässä on vähän tärkeempiä asioita nyt mielessä. No mies ei uskaltanu ostaa kun ajatteli saavansa haukut niskaan, oli ottanu valokuvat kyllä sohvista ja tehtiin valinta, ihanaa :) ajateltiin nyt uusia koko sisustus samantein.

Syyskukka! Älä todellakaan ota paineita kotihommista! Huomaat että pian sitä sietää jo aika paljonkin, meinaan sotkua jne :D Teette sitten yhdessä kun jaksatte. Tää alku on ihan jokaiselle kasvun paikka, uusi perheenjäsen tarvitsee sen oman aikansa ja perhe muotoutuu ihan uudelleen. Voimia teille! Täälläkin itketään harva se päivä, syystä tai ei :D

Lapset kutsuu, jaksuja kaikille :)

JMMK

p.s IHANAA KUN OLI SATANU LUNTA!:)

Vierailija

olemme palkanneet siivoojan kerran kuussa tekemään perusteellisen siivouksen (4 h, noin 100 euroa). Meillä on 115 neliötä ja kaksi kerrosta. Lisäksi mä koetan pitää huushollin suhtsiistinä ja vapaana turhista tavaroista. Esikoinen on virikehoidossa ;) 3na päivänä viikossa, joten hänen sotkunsa jäävät minimaaliin.

Suosittelen siis siivojaa väsyneille mammoille, joiden miehet eivät ole luontaisia siivoojia.

Vierailija

kone ollut korjaamolla, joten en ole päässyt kirjottelemaan pitkästä aikaa. Toki nuo päivätkin menevät niin vauhdilla, että oma aika on aika kortilla.

onpa ulkona kauhea myrsky. Yöllä pelkäsin että puut kaatuvat meidän talon päälle...

Kaikilla masuvaivaisille voimia! Täälläkin on sellainen pakkaus kotona, mutta toivottavasti ei enää kauaa! Kävin eilen vaavin kanssa vyöhyketerapiassa ja näyttäisi (ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä...) auttavan meillä!! Kakka ja pierut ovat tulleet sen jälkeen ilman suurempia ähinöitä eikä muutenkaan olla huudettu masua. Lupaavaa siis! Toivottavasti jatkuu tällaisena. Ensi viikolla on vielä uusi hoito, joten sen jälkeen ehkä sitten meillä on iloinen nauravainen poitsu !?!?

Suosittelen siis kaikkia masuvaivaisten vaavien äitejä kokeilemaan.

Vyöhyketerapeutti kertoi, että koliikin hoitoon auttaa myös hyvin (ehkä vieläpä helpommin, kuin " tavalliseen" masukipuun). Hoitokertoja tarvitaan yleensä 1-3 kertaa. Lisäksi kertoi, että äidin pitäisi välttää imetysaikana appelsiinia, mandariinia, greippiä, paprikaa, banaania ja sieniä. Nämä aiheuttavat vaaville masuvaivoja. Omena, sipuli yms. sitten vielä pahentavat tilannetta.

Muuten täällä kasvetaan kovaa vauhtia. 4 vkoa 1pvä ikäisenä poitsu painoi jo n. 5,5 kiloa. Poitsu kyllä voisi oppia nukkumaan öisin vähän paremmin. Viime yönäkin herättiin 1-2 tunnin välein tankkaamaan.

Täällä petihommat voisivat alkaa myös kiinnostaa, joskin vähän arveluttaa että miten ne sitten luistaa... Mutta täytyy odotella vielä jälkitarkastuksen yli. Oletteko tehneet " alapääjumppaa" ? Mä olen yrittänyt pikkuhiljaa aloitella nyt kun eppari yms. vaivat ei enää vaivaa.

abebe ja vaavi

Vierailija

Ensinnäkin pallomasu, musta on vaan ihanaa että rehellisesti myöntää kun ottaa päähän! Täällä joskus sama fiilis noitten muksujen kaa mutta luulen että se on TÄYSIN normaalia joten älä turhia pyytele anteeks. Senhän takia täällä ollaan että voidaan kertoa niin hyvät kuin pahatkin asiat! Joten antaa tulla vaan jos siltä tuntuu :)

Me käytiin kaupassa ja puistoilemassa ja esikoinen sai KAMALAT raivarit kun lähdettiin kotiin, kirku sitten siinä koko matkan ja täytyy sanoa että kyllä kiehu mullakin :D Raukkaparka oli väsynyt ja meni suoraan sänkyyn kun tultiin kotia. Tuli oikeen taas mahtava mamma fiilis, huoh.

Onneks tuo poika ei ole vatsavaivainen! Mulla on muutenkin äärettömän lyhyt pinna ja sekös vasta ruokkiskin hermoja. Tosin eihän se lapsi sitä tahallaan tee kun itkee mutta jos on väsynyt jne ei siinä auta kyllä mitkään jeesustelut. Mitähän tollakin tarkoitin?:D Mullon ajatukset ihan jumissa kun mennään kattomaan tänään meitin uutta kämppää ja tarkastamaan että kaikki ok. Ihanaa, mä haluan hemmettiin tästä läävästä!

Menempä tästä nyt sylittelemään tuota poikaa, kaikille tuplasti ja triplasti jaksamisia!!!!

JMMK

Vierailija

Ihanaa kun on lunta jo maassa, on niin mukavan valoisaa ainaisen pimeyden sijaan! Pallomasulle ja muille joilla itketään kovasti mahavaivoja niin voimia ja jaksamista vaan kovasti, kyllä ne loppuu aikanaan ja sit ei niitä aikoja enää muistakaan:)Laiha lohtu siinä vaiheessa kun on rankinta mut tosiaan tsemppiä vaan! Meillä mennään entiseen malliin, melko rauhallisesti vaikka nuha on edelleen vaivana..miten kauan sekin voi kestää,plääh. Esikoisella tänään hoitopäivä, korvat oikein lepää kun välillä kuulee omia ajatuksiaan! Mites muuten muut, joko ootte aloittaneet entisiä harrastuksia tai muuten " ulkoilleet" ilman vauvaa? Mä ajattelin aloittaa salilla käymisen nyt jälkitarkastuksen jälkeen ja tiedossa olis lähiaikoina miehen kanssa kahdenkeskistä aikaakin kun mummo ja ukki tulee hoitamaan lapsukaisia!

Vierailija

Ilma on kurja ja väsyttää ihan hullun lailla....mutta pakko plärätä nettiä kun ehtii/voi....

MUJERITA: meillä ei salaisuuksia tuohon yö nukkumiseen, mutta ei se meillä aina niin ruusuista ole.... tyttö kyllä nukkuu pitkiä unia mutta menee nukkuu vasta joskus 12-03!!!!

Kyllä väsyttää kun joka ilta on sama homma....11 syödään (mies onnistui sitten eilen senkin sotkea>=), kitistään pari kolme tuntia ja sitten nukkumaan. Eilen mies nukahti tyttö sylissä soffalle ja lopulta sain passittaa miehen nukkumaan ja itse menin tytön kanssa soffalle pötkölleen, minä nukahdin vauva ei vaan valvoi yksinään (tosin mun ja selkänojan välissä) ja mölisi siinä aikansa kuluksi.....

Olisko jollain jotain vinkkejä kun meillä on tää noku tilanne että minä kotona vauvan kanssa ja mies töissä..... on vaan sellainen tilanne että kun tytön kanssa kotiuduttiin sairaalasta niin mies oli mua ja vauvaa kohtaan hirmu huomaavainen ja tiskas ja touhus kotona mua avitellen.... nykyään se ei tee mitään..... iltaisin kun ruokaa pitäis laittaa niin sekin on yli voimaista hänelle.... harmittaa vaan kun nyt mä kaipaisin todellakin kotona apua kun on kuin pommin jäljiltä mutta ei niin ei=' (, meinaa jo itku tulla.....tai no eilen tulikin.....

Eilen sanoin että säkin voisit tehä vähän kotitöitä, mut tähän vastaus oli vaan " että kun vielä jaksais" ..... toisinaan hän vain ihmettelee että miks mä oon koko ajan väsy ja kärttyinen.....

No nyt häippäsen nukkumaan takas jos sattuis vahinossakaan mieli olee parempi kun herää.....*pyyhkii kyyneleitä silmistä*

Syyskukka ja Pikku Prinsessa

Vierailija

Jospa nyt alkaisi olla aikaa kirjoitella enemmän. Meillä ollaan annettu Disflatyliä viikon ikäisestä lähtien, pienetää ainakin paukuttelun voimakkuutta, ähinää on ollut aina, kakkaa tulee nykyisellään kerran vuorokaudessa. En meillä ainakaan huomannut mitään muutosta noissa masuvaivoissa, vaikka tyttö siirtyikin viikko sitten pelkkään tutteli plussaan, kun multa yksinkertaisesti loppui rintamaidon tulo kokonaan.

Onko muita joiden vauva olisi jo pelkällä korvikkeella?

Yöt alkoi mennä 3 viikon ikäisenä yhdellä syötöllä ja lähes kellon tarkkuudella, meillä ei onneksi neiti ole innostunut seurustelemaan yöllä. Voimia teille joiden vauvat teitä yöllä valvottavat. Meillä valvotaankin sitten päivät ja viihdyttäis sylissä. Muuten mennyt kivasti. Isukilta neidin hoitaminen sujuu hyvin ja olenkin käynyt aika paljon yksin lenkillä/hoitamassa asioita kaupungilla, se on ollut hyvin virkistävää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat