Maanantai huomenta HUHTIkuiset

Kommentit (6)

Vierailija

menipä myöhään pinoutuminen ;)

Meillä on poju kans nuhassa! Ihan hirveetä verensekaista mönjää tulee nenästä.. ja aika tukkoinen tuntuu välillä olevan. Keittosuolatippoja olen jonkun verran antanut, mutten ehkä tarpeeksi..? Isommilla pojilla ei oo tuollaista veri-räkää koskaan tullu.. Tuli mieleen että onkohan patella sitten herkemmät verisuonet, eli isompanakin vuotaa herkästi nenusta verta..? Tai sitten tää on vaan jotain ihan kauheeta nuhaa!!

Jaahans.. pitäs varmaan itekin mennä nukkumaan.. poju muuten nukahti tänään tutti suussa!!??? ihmeellistä! ei oo koskaan oikein tuttia hyväksyny.. nyt sitten otti tutin!? aloin jo sitten katumaan että entäs jos se nyt tottuuki siihen, kun ei välttämättä enää tässä vaiheessa olis tarvinnu opettaa, kun ei aikasempaankaan oo kelvannu.. No, ei yksi pääsky kesää tee, eikä yksi tutti-ilta vielä tapaa tee. ;)

ihan ku ois vielä jotain pitäny sanoo tai kysyy tai muuta.. mut nyt en muista, joten moi vaan =)

Vierailija

Päivittäin tulee luettua kuulumiset, mutta kirjoittaminen tuntuu jotenkin niiiin vaivalloiselta.

Meillä Eelis on jo viikon yli 6kk, mutta neuvola on vasta torstaina. 5-kuisena oli jo yli 9 kg, joten nyt vaikkaan sellaista pyöreää 10 kiloa. ;))

En tiedä johtuuko tuosta " pyöreydestä" vaiko Eeliksen rauhallisuudesta, mutta poika ei vieläkään kääntyile. Hän OSAA, muttei ole asiasta kiinnostunut. Mahallaan pääsee hieman eteenpäin, nojaa hienosti käsiin ja on käsistään taitava. Eikai tässä ole aihetta huoleen, kaikki ajallaan.

Ihanan raikasta syyspäivää kaikille!

Vierailija

Meillä siis vauvali nuhassa (toinen viikko alkamassa) ja unet ovat siis välillä rikkonaiset, kun on tuo pieni nenu niin tukkoinen, keittosuolatippoja saa olla koko ajan laittamassa.

Oletteko muuten huomioineet, että keittosuolatipat on hinnoiteltu mielenkiintoisesti eli se pieni pullo maksaa (meillä päin) n. 3.70 ja iso pullo (500ml) maksaa 2.60!!! Meillä mies osti viime viikolla tuon ison pullon ja nyt täytellään sitä pientä pulloa ruiskulla ja säilytetään isoa pulloa jääkaapissa. Apteekissa sanoivat, että pulloa voi hyvin säilyttää puoli vuotta jääkaapissa ja käyttää vauvan nuhanhoidossa, vaikka sinällään on steriililiuos ja ei ole sitä enää siis avaamisen jälkeen.

Mielenkiintoista sinällään, kun meillä ainakin niitä tippoja menee reilusti ja nyt on jo syksyn kolmas nuha menossa.

Meillä tuleekin 1/2 vuotta keskiviikkona täyteen, mihin se aika on mennyt??? Liikkuminen on edelleen sitä, että käännytään selältä masulleen, lennetään blue1 tyylillä ja sätkytellään jaloilla ja käsillä kovasti, mutta ei vaan päästä vielä eteeenpäin, ei sitten millään...ja sekös harmittaa :( Välillä innostutaan liikkumaan myös masun ympärillä...

Jokos muilla nauretaan/hymyillään sillain ihanasti nenä rutussa? On muuten suloisen näköistä, vai mitä mieltä olette?

Mukavaan viikon jatkoa kaikille, lumisadetta odotellessa!!

t. Huhtikuunvauva

Vierailija

Esikoinen herätti neljä kertaa viime yönä ja oli niin rassukka, meinasi itku tulla äidiltäkin, kun tuli kuumaa poikaa rauhoitteli. Kuumetta on ollut 38.89-36,5, lääke laski hieman kuumetta. Onneksi Anton nukkui tosi pitkät päiväunet, niin esikoinenkin sai levätä.

Eilen illalla Antonilla oli todellinen yritys lähteä ryömimään, pitkän aikaa hän jaksoi yrittää. Sitten meni hermo. Nukuttaminen on ollut taas aikaimoinen show Antonin kanssa, kamala huuto ja ährääminen ennenkuin uni tulee.

Eipä oikeastaan muuta uutta tämän taivaan alla, siis siirryn taustalle

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Nyt on taas vaihteeksi yöt sujuneet paremmin, kiva! Eikä Amanda syö vieläkään, ikää on nyt 10 päivää päälle 6kk ja ei vaan suostu syömään. Ei myöskään suostu juomaan pullosta tai nokkamukista eli toimin tässä nyt vielä toistaiseksi täydellisenä ravinnonlähteenä...

Olipa tosiaan harmaa viikonloppu, sitten mies oli ihan puolikuntoinen enkä itsekään saanut lähdettyä lasten kanssa mihinkään eli aika naatti olo tästä sisällä vitkuttelusta. Tänään kyllä mennään ulos vaikka mikä olis, onneksi on pakollisia kauppa- ja postikäyntejä. Sain mä sentään pakattua 13 muuttolaatikkoa, vielähän tässä on tasan kuukausi aikaa.

Ja nyt se sitten iski muhun, kauhea haikeus kun pesin ja silitin laatikollisen vanhoja vauvavaatteita miehen siskolle. Mies kysy että miksi mä näytän niin surulliselta niin tajusin että mua surettaa että vauva-ajat ovat ohi ja mulla on vauvakuume!! Kauheeta, siis me on päätetty että ei enää lapsia, enkä mä varmaan oikeesti jaksaisikaan. Olen aika fyysisesti poikki raskauksista, imetyksistä, valvomisista, itkuista jne. Sitten että en olisi ihan itkuun pirahtanut niin oli pakko ottaa talteen jokaiselta lapselta joku vauvavaate ja aion laittaa ne johonkin raameihin. Vitsi, ihan tärähtänyt äiti! Esikoiselta säästin pienen punasen bodyn, keskimmäiseltä esikoisen valitseman vauvamyssyn ja kuopukselta pienet potkarit.

Haikeuksista huolimatta pirteää viikon alkua kaikille!

Ps. Lyle, unohtu sillon kauan sitten sanoa teille kaikkea hyvää ja lykkyä tykö Pihlan leikkaukseen!

Vierailija

Tuntuu, että päivän pitäisi olla jo puolessa... Tuomakselle on ehkä ylähampaita tulossa ja sen seurauksena myös nuha, tai sitten vaan nuha ja yskä. Yöt ovat sitten sen mukaisia. Kovin kipeä ei pikkuinen ole, mutta nukkumista taas yskä haittaa.

Uusi mielenkiintoinen vaihe alkoi, kun T alkoi kontata. Melkein puolitoista kuukautta tätä harjoiteltiin, siis nytkyttämistä edestakaisin. Ryömiminen jäi välistä. Nyt vaan tuntuu, että itse joutuu miettimään taas asiat uudelleen, eli äsken juuri mietin, että mitenkäs vessakäynnit yms. Jotenkin tuntuu, että nyt pitäisi valvoa ihan koko ajan. Ehkä minä taas osaan rentoutua, kun hetki on kulunut.

Ja kuukautiset sitten alkoivat! Kakkonen saa tulla, jos on tullakseen, mutta nyt se jotenkin iski tajuntaan, että se voisi lähikuukausina olla jopa mahdollista. O-I:lle onnittelut! Kent kirjoitti jossain pinossa siitä, että ei ole työkokemusta. Itselläni on ihan päinvastoin. Olen opiskellut ja ollut työelämässäkin jonkun aikaa. Omalta osaltani olen murehtinut sitä, että olenko sittenkään tehnyt oikean ratkaisun, kun lapsia en ole nuorempana hankkinut. Varsinkin silloin pohdin toden teolla, kun ensimmäistäkään ei alkanut kuulua.

Vaatetuksesta, sisällä T:llä on päällä pitkähihainen body ja college housut. Meillä on lattialämmitys ja lattia on lämmin. Ulos vaunuihin lämpimät töppöset ja tumput, fleecehaalari ja pipo. Ja vaunuissa on makuupussi käytössä. Ja ihanan lämpöinen on unilta otettaessa ollut.

Hmm, haju on senverran huumaava, että parasta lähteä peppu pyykille.

K&T 030405

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat