Muit jotka inhoavat nukkumista, ahdistaa illalla, kun pitää mennä sänkyyn. Uni ei tule ja yöllä herää ylivireänä.

Vierailija

Kommentit (5)

Vierailija

Mä olen pienenä pelännyt kaikenlaisia mörköjä.

Kai niitä vieläkin on sängyn alla...



Oikeasti tämä alkoi opiskeluaikana, kun oli epäsäännölliset elämäntavat ja rytmi kateissa.

Vieläkin maksan sitä velkaa.

Vierailija

Tosi ällöä kieriskellä sängyssä pitkin yötä. Olen myös alkanut ihan pelkäämään nukkumaanmenoa tästä syystä.



Mutta tässä listaa miten voit parantaa tilannetta:



Älä syö liian paljon illalla.

Älä juo kahvia, teetä illalla.

Ei telkkaria ennen nukkumaanmenoa, ainakaan liian jännittäviä, tunteellisia juttuja.

Iltakävely tekee hyvää.

Säännölliset herämisaja ja nukkumaanmenoajat.



Jos nämä ei auta niin mieti voistko olla masentunut. Sekin aiheuttaa unettomuutta ja ahdistusta.



T Kohtalontoveri

Vierailija

Suosittelen, että herään aamuisin samaan aikaan vaikka olisit kuinka väsynyt. Päiväunet maksimi 30 minuuttia (jos sellaisia vietät). Kahvia ei enää klo 17 jälkeen. Ota rentouttava suihku ennen nukkumaanmenoa, vältä television katselua (ainakaan mitään jännittävää) muutamaa tuntia ennen nukkumaanmenoa. Tuuleta makuuhuone hyvin ennen nukkumista.



Siitä loistevalosta (mikä sen oikea nimi onkaan) voi olla myös apua!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat