Mitä vauvalle päälle kun laittaa tässä kelissä ulos nukkumaan parvekkeelle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

meillä on kova kantokoppa vaunuissa.

poika on kohta 4 kk vanha.

siis pakkasta on reilu aste

Kommentit (10)

Vierailija

nukkuu kovassa vaunukopassa äitiyspakkauksen vanuhaalarissa ja makuupussissa, haalarin alla tavallinen sisävaate kerta siis esim. body ja potkuhousut. Vauva tuntuu aika lämpimältä kun otan hänet sisään, luulen, että jos olisi yhtään enemmän vaatetta taitais hiki tulla. Niin ja tämä täällä etelä-Suomessa missä ollaan tällä hetkellä pari astetta plussalla, mutta tuulee kylmästi.

Vierailija

vaatetta päällä tällä hetkellä

sisävaatekerta:

-body

-sukkahousut

-housut

Ulkovaatekerta:

äitiyspakkauslaatikon

-toppalapaset

-toppasukat

-toppahaalari

-lämmin lakki

vaunuissa makuupussi ja päällä vaunun oma jalkapeite

nukkuu neljättä tuntia ulkona tapansa mukaan, toppahaalareihin siirryin jo viime viikolla. Helposti hikoilee, mutta ei ole vielä kertaakaan ollut edes liian lämmin niskasta. Täällä pohjanmaalla on tällä hetkellä pari astetta plussaa.

Kun pakkaset alkaa paukkua laitan villavaatekerran, sitten kun siitä kylmenee yli miinus 10 asteeseen laitan filtin vielä vauvan ympärille ja jos mennään yli -15 laitan vaunun pohjalle lampaantaljan.

Tämä on meidän lapsista neljäs joka nukkuu päikkärinsä vaunuissa n. 4-5 tuntia putkeen. Vaatetusta vähennän jos lapsi on hikinen ja lisään jos lapsi on hieman viileä, mutta onhan se yhtä miettimistä melkein joka päivä kun säät muuttuvat päivästä toiseen.

Vierailija

vauvalla päällä body, potkuhousut, toppahaalari, kypärämyssy, fleecelakki ja oli makuupussissa, pehmeässä kantokopassa, eikä yhtään ollut hikinen kun otin sisälle 4 tunnin unien jälkeen. Mä tykkään kyllä pukea reilusti noin pienelle, kokeilen välillä ettei ole hiki.

Vierailija

Minä siirryin eilen 4 kk ikäisen poikamme kanssa käyttämään ulkona nukkuessa äitiyspakkauksen toppapukua, alla vain body ja potkarit ja lisäksi tossut ja tumput ja ohut puuvillapipo. Vastaavasti meillä nukkuu kovassa kantokopassa. Peittoa en käyttänyt, vain vaunujen suojapeitettä. Herätessä poika oli sopivan lämmin.

Vierailija

joten nukkuessa tänään ( +2 astetta) body ja potkarit, äp vanupuku ohut myssy, sukat ja ohuet tumput ja makuupussi ja lämpöinen oli kolmen tunnin unien jälkeen. Oon nyt vasta viikon verran pitänyt myssyä, koska muuten ollut pää ihan hiestä märkänä ja vaatteinakin makuupussissa pelkät sisävaatteet ja päällä huopa. Nyt kelien kylmetessä siis lisäsin vanupuvun, tumput ja hatun.

Laitan myöskin puolittain peitteen rattaiden aukon päälle estämään tuulen pääsyn sisään.

Vierailija

Ja just vein tytön ulos partsille nukkumaan. Päälle laitoin bodyn, sukkahousut, ohuet colitsihousut ja colitsipaita, äp:n vanupuku,kypärälakki, pipo ja huppu päähän. Villasukat ja tumput käsiin. Sitte koko paketti makuupussiin, hyvin tarkenee eikä tule hiki. En vielä siirry toppapukuun, niin tarkenee sitte kovemmalla pakkasella paremmin sillä...

Vierailija

on myös kovin pähkäilty tuon vaatetuksen kanssa. Poika vajaa 2kk tuntuu olevan varsinainen kuumakalle ja aina on pää märkänä kun pihalta ottaa sisälle. Eilen kokeiltiin sellaista vaatetusta, että alla oli body ja potkarit ja ohut villahaalari. Päällä fleecehaalari ja päässä fleecehattu ja koko paketti oli vaunuissa kovasssa kantokopassa, makuupussissa ja kopan suojus päällä. Huh, kylläpä kuullostaakin topatulta vaikka ajattelin ettei päällä ollut paljoakaan :) Vajaa tunnin poika tuhisi tyytyväsenä kunnes alkoi ähinä ja puhina ja oli hiestä märkä!

Tänään (ilma vähän viileämpi ja tuulee) kokeilin jättää villapuvun pois ja korvasin sen ohuella college-puvulla, jonka alla body ja potkarit ja päällimmäisenä siis samat kamat kuin eilen. Toistaiseksi on nukkunut rauhallisesti (noin tunnin), vaikka niska ehkäpä onkin hiukan nihkeä!

Liekö tuo fleece niin lämmintä materiaalia ettei alle tarttis laittaa juuri mitään vaatteita!!

Mehis ja poju pian 2kk

Vierailija

mä olen eiliseen saakka käyttänyt sitä äitiyspakkauksen kevytvanu pukua ja hyvin on pärjännyt, mut tänään ku on pakkasta niin varmaan pitäis laittaa jotain muuta päälle.

Vierailija

ja tiedän pukevani aika lämpimästi:

Päässä on kypärämyssyn lisäksi fleecehattu, päällä ohut villabody ja -potkarit, paksumpi villapuku, villasukat, lapaset ja äp: makuupusissa koko paketti. Eilen poika, 2 kk, heräsi tunnin unien jälkeen, vedin vaunut sisälle (ja lämpimän leivinuunin kupeeseen) ja huomasin, että silmät oli ihan kiinni. Kun poika vielä vartinkin päästä edelleen nukkui sikeästi, lisäsin pikkupeiton tiivisti ympärille ja työnsin takaisin ulos, jossa nukkui vielä 2 tuntia lisää. Ja olen sitä mieltä, että ekalla yrityksellä tuli kylmä...

Meidän lapset on nukkuneet aika hyvin vaunuissa kaikki (5 kpl), eivätkä ole kukaan hikoilevaa sorttia, joten minä sitten pyrin pukemaan niin, ettei ainakaan kylmä tule. Vaunuissa on patjan päällä lampaantalja...

Vierailija

ulkoilee kovassa kantokopassa. Sisävaatteiden lisäksi olen laittanut vaan äityspakkauksen vanupuvun, töppöset, lapaset kypärämyssyn ja villapipon. Sitten vauva vaan makuupussiin ja " kansi" kiinni. On näin muutaman asteen pakkasella ollut ihan sopiva meillä, mutta kuten sanoin meidän poika on helposti kuumissaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat