Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuiset maanantaihin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Minä aion yrittää kestovaippailla tämän uuden tulokkaan kanssa. Esikolla on käytetty kertakäyttöisiä. Ekan kanssa kaikki oli muutenkin uutta ja ihmeellistä, ja mun mies ei oikein lämmennyt silloin noille kestoille. Nyt en välitä miehestä, tykätköön tai ei, aion silti kestoja käyttää (tai yrittää).

Oon ostanut käytettynä harsoja, flanelliliinoja, taskuvaippoja sekä villavaippahousuja. Olen myös itse neulonut villavaippahousuja. Käytössähän sen sitten näkee, mitkä parhaimmalta tuntuu. Jostain muistan kuulleeni, että jos käyttää harsoja ja villahousuja, niin harsoja pitäisi olla ainakin 30 kpl. Kaverini on käyttänyt esikoisellaan kestoja ja hän sanoi, että heillä kolmet villahousut riittivät (siis aina yhtä kokoa).

Tammikuun 2005 Suuri Käsityölehdessä on kaavat kestovaipan ompeluun sekä villavaippahousuihin. Netistä löytyy hyvin tietoa kestoista. Laita googleen hakusanaksi kestovaippa, niin johan tulee sivuja.

Enempää en vielä tiedä, koko ajan tässä itekin oon netistä ja lehdistä aiheesta opiskellut.

T. Toukoaarre

Vierailija

Tyttö heti herätessään huomas et ulkona on lunta,aivan intoa täynnä ja nyt pitäiski lähteä ulos tonkimaan ensilunta.Täytyy sanoa et omaankin silmään tuntu mukavalta ku oli valkea maa.Eilen illalla poltettiin takkaa ja kynttilöitä.Tuli niin ihana tunnelma,vois sanoa et Joulua ilmassa:)

Ihanaa tämä Joulun odotus ja varsinkin tänä vuonna kun on jotain mitä todella odottaa myös Joulun jälkeen:))

Viime yönä löin varmaan kaikki enkat vessakäynneillä:( Kuus kertaa jossei seittemän..kyllä kävi hermoihin.Ja lisäks sitten esikon peittelyt yms..Oli aikalailla risainen yö.

Vauva potki koko yön mahassa ja siitä se pissahätäkin osaks varmaan johtu.Ikinä ennen ei ole yöllä noin paljoa touhunnu ku nyt.

Ja kaiken lisäks potki tai huitoi käsillä suoraan virstarakkoa oli niin täysiolo kokoajan.

Lauantaina siivottiin ja loppupäivä menikin kauheassa selkä ja liitos kivuissa:(

ja kaikenhuipuks en tehny mitään muuta ku pesin vessat ja vähän pyyhin pölyjä sekä alakerran lattioita ihan kevyesti moppasin.Mies teki kaiken muun.

Loppuillasta en kävelemään päässy ku jalat ei yksinkertaisesti kantanu.Onneks meni levolla ohi ja eilinen oli taas ihan normaalipäivä.

Huomenna on lääkäri,varmuudeks tsekataan kohdunsuun tilannetta.Vaikka luulen ettei siellä ole muutoksia tapahtunu,on nuo supparit ollu ihan kivuttomia onneks.

Mutta nyt täytyy lähteä ulos ettei lumet kerkeä sulata ennen.

Onkos jokapuolella maata jo lumi kertaalleen satanu?

Terveisin:Vell@ ja rv 25+6

Vierailija

Kylmä on täällä meilläkin päin, mutta lunta ei vielä näy. Pakkasen puolella oli aamulla eli onneksi mies vaihtoi eilen talvirenkaat alle, kun köröttelin aamutuimaan neuvolaan. Kaikki oli hyvin elikkäs verenpaine ei ole lähtenyt nousuun ja painoa oli tullut pari kiloa lisää (kymppi kasassa-apua!). Maha oli taas pinkeänä, joten terveydenhoitaja totesi sairiksen olevan tarpeellinen ja sitähän on ä-loma alkuun asti. Käski ottaa rennosti. Sydänäänet huiteli 140 molemmin puolin ja sf-mitta oli 24. Maha on mulla yhä aika pieni, mutta niin oli esikoisestakin.

Viikonloppu meni kyläillessä ja toisaalta meillä kävi vieraita sunnuntaina, joten piti sitten pikkuisen laipasta piirakkaa. Nam. Viime viikolla tuntui olevan valtava ruokahalu jostain syystä, mutta onneksi tuntuu tasaantuvan. Alkaa painoa olla jo ihan tarpeeksi, kun sitä muutenkin vielä kertyy. Onneksi kaverilta sain talvitakin lainaksi, joten sekin asia ratkesi näppärästi.

Joku kyseli nimi- ja kummiasioista. Pojalle mulla olisi nimiehdotus kutakuinkin valmiina, mutta tytölle en ole vielä hyviä nimiehdokkaita keksinyt. Mies keksi pojalle viimeksi juuri sopivan nimen, joten jospa sieltä viime hetkellä taas putkahtaa käyttökelpoisia ideoita =). Kummiasiaa pohdittiin puolison kanssa ja pari varmaa ehdokasta on mun suvusta. Mies ilmoitti, että hänen puolelta ei kyllä löydy ketään sopivaa. Pitää vielä pohtia asiaa ja onneksi sillä ei ole vielä hoppu.

Ai niin. Pitää teillekin hehkuttaa, että pääsin tentistä läpi eli taas on yksi kurssi takana. Etätehtävät tosin odottavat, mutta ne pitää tehdä vasta ennen seuraavaa lähiopetusviikkoa eli ensi keväänä. Jipii.

Nyt taidan laittaa teepannun tulelle ja lukaista päivän lehden. Illalla pitänee vielä kävellä kaupalle, kun tunnettuna dementikkona unohdin ostaa kaupasta suodatinpussit. Niiiiin tyypillistä ;)

Vierailija

Taas oli kaksi pinoa, mutta tehdään nyt sitten vaikka tästä se johon kirjotellaan kuulumisia.

Mulla on tänään neuvola. Ei varmaan mitään kummempia ole odotettavissa; kuhan käväisen. Mulla on nyt sitten äippäloman alkuun asti saikkua, joten pitkiä päiviä tiedossa.

Masuasukki on ollut taas vähän aktiivisempi ja äitikin sen mukaan heräillyt öisin noin tunnin välein. Aikasemmin en oo vauvan liikkeisiin herännyt mutta nyt on sekin asia sitten korjattu. ;D Muuten masussa kaikki ennallaan. Mulle taas on ilmaantunut vaivaksi vernvuoto nenästä. Mistä lie johtuu, kun kaikki veriarvot on mallillaan. Olisko sitten vaan noi pakkaset, jotka on alkanut ja lämmitykset, jotka on laitettu päälle. Jaa-a!!

Täällä pohjanmaalla saatiin lunta eilen ensimmäisen kerran ja edelleen sitä on maassa. Pakkasta oli seitsemän aikaan noin -4' C. Hui kun kylmä, mutta toisaalta ihan kiva kun ei tarvitse pestä koirien kurasia tassuja. Meillä kun on nyt oman koiran lisäksi hoidossa anopin kaksi koiruutta. Ai tätä ulkoilemisen riemua, saa tehdä tuplasti lenkkejä. =)

Nyt vielä ottamaan pikasuihku ja sitten neuvolaan. Huomiseen!!!

-J ja Röllimaha- 26+6

Vierailija

Kysyit eilen siitä uimisesta...Mulle lääkäri sanoi et uiminen on hyväksi..et siinä ei tule lähdeskään niin paljon " vastusta" kuin kävelyssä..mullakin on ollut ihan kiitettävästi supisteluja..Tieten jos uiminen aiheuttaa supisteluja niin heittää sit pois mut helpompaa se on kuin kävely ;) Eilen puhuttiinkin noista yö-vessakäynneistä,mulla se on aikalailla kellon tarkkaa hommaa..ekakerta kolmelta ja tokakerta viideltä,herään aina siihen kun masu alkaa tuntua niin painavalta..Jännä homma myös tuon suolentoiminnan kanssa,joku päivä ei tuu mitään ja toinen päivä tulee sit senkin edestä..Kiva nyt olen paljastanut itsestäni kaiken ;)

lettis73

Vierailija

Varmaan ois päällä maanatai-ketutus, jos olisin töissä :) Mut ensi maanantaina sit pääsee fiilistelemään taas sitä ketutusta...lomaa siis vielä tämä vko jäljellä :)

Helsingissä kaunis syysaurinko paistaa ja varmaan kylmääkin on, näyttää siltä kun ikkunasta katsoo...ulos en ole vielä kerennyt. Ajatuksissä kuitenkin, että nyt jos koskaan on hyvä ilma tampata matot!!Aion olla reipas :D Koko viikonlopun olen kyllä touhunnut kuin tuhattulimainen!!!!Mieskin ihan ihmeissään!!!Mutta hyvinhän tuota on pystynyt touhuamaan eikä onneksi mitään liitoskipuja tai supistuksia ole tullut!!!!Harjoitussuppareita on tullut ihan muutamia silloin tällöin, että vatsa kovettuu ja tuntuu sellaselta ilkeeltä alavatsalla, melkein koko vatsalla. Mutta tosi harvoin noin on käynyt!!!!!

Yöllä mä juoksentelen 1-3 kertaa veskissä..olen juoksennellut koko raskausajan!Nyt ihan tuntuis kuin olisin viime aikoina vähemmän..siis kerran vaan yössä!?Eilen mullakin kirvisteli virtsarakkoa, kun tämä vuokralla olija vähän huitoi sinne ja tänne!!!On se kyllä sellainen eläjä, että jo eilen sanoin miehelleni, ettei se vain vahingossa kiedo itseään napanuoran ympäri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eihän eihän eihän!!!??Pelottavaa.

Nyt kun katselen mahaani, niin kamala mylttäys käy...maha heiluu puolelta toiselle ja nousee milloin mistäkin kohti :D Hassun tuntuista!!Ja näköistä!

Joku kertoili eilisessä pinossa, että heidän poika vauvansa painaa jo 1300g!!!Apuva :)) Meillä sillo vko sitten Thaikuissa katottiin ja sanottiin että painaa 850g!Mulla kyllä sf-mitta huidellut yläkäyrillä, mutta tasaisesti!Olen kai sit syönyt vain liikaa ja istukka, lapsivesi ym ym painaa ja tekee mahastani sitten kai ison!?Tiiäppä näitä!Mittaustuloksetkaan kun ei aina ole sitä mitä sanotaan!Niin lapsen kokoarviot ku sf-mittakaan.

Hei voisko joku ystävällinen kertoa, että mistä ne mammat seuraa sitä kela-paprujen edistymistä...siis oliko se oman pankkiyhteyksien kautta vai kelansivuilta?!?!?Joskus olin lukevinani, mutten muista. Mä olen Sampo-pankin asiakas, näkyykö sieltä jostain vai mites?????????

Meeris 27+2

Vierailija

Meilläkin on talvinen ilma täällä Keski-Suomessa. Ihan mukavaa, että lumi tulee maahan, antaa ihanasti valoa tähän pimeän aikaan.

Joku mietiskeli nimiä, meillä ainakin ihan hakusassa, eikä oikein edes " uskalla" antaa itselle lupaa ajatella nimiä, ensimmäisestäkin aloimme nimiä ajatella vasta kun poika oli jo syntynyt. Ja jotenkin minusta on hassua ajatella jotain nimeä valmiiksi ennen kuin on nähnyt edes vauvaansa, saattaahan olla että vauva ei ole ollenkaan sen etukäteen valitun nimen kaltainen. Meidän pojalle tuli nimi varmaksi vasta ristiäisviikolla. Ja oli muuten aivan eri kuin hätäkasteeseen ilmoitettu!

Masussa voidaan hyvin, vilkkaasti liikutaan, mikä on aivan erilaista kuin esikolta. Viikonloppuna koin myös ensi kertaa sellaisia kipuja, jotka olivat ilmeisesti niitä liitoskipuja, esikolta en kokenut sellaisia ollenkaan(syntyi sektiolla rv 38+3). Ei ollut mukavia tuntemuksia, joten kaikille, jotka noiden liitoskipujen kanssa painiskelevat rutkasti voimia ja jaksamista! Maha on nyt niin iso, että autossa istuminen aiheuttaa aina supistuksia. Ja töissä on pakko istua mahdollisimman takakenossa, ettei jättimaha ole koko aikaa rutussa reisiä vasten. Onko muilla isomahaisilla samoja istumisongelmia?

No, taas yksi viikko vähemmän ennen töiden loppua ja äitiyslomaa. Jaksamista ja motivaatiota meille kaikille...

Meppu rv 27 tasan

Vierailija

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Kuukauden päivät mennyt lueskellessa vaan toisten kuulumisia, liekkö laiskuutta kun ei jaksa kirjoittaa=)

Kävin tänään neuvolassa. Sf-mitta oli 29cm ja arvot kaikki kohdallaan. Vauveliini oli kääntynyt jo pääalaspäin, mistä olinkin itseasiassa jo melko varma sinne mennessä. Potkut alkaa tuntua lähellä kylkiluita jo.

Kaveri on tosiaan ollut melko vilkas mahassa viime aikoina. Yöunetkin häiriintynyt viimeisen viikon aikana.

Mulla kun ei ole tullut tuota ajokorttia koskaan hommattua, niin nyt sitten puolitoista viikkoa sitten tämä mamma päätti lähteä autokouluun=) Ja toiset puolitoista viikkoa, niin se on melkein ohi. Hurjaa vauhtia käynyt, että mahdun vielä ratin taakse=) On se liikkuminen sitten niin paljon helpompaa vauvan kanssa kun on kortti. Minulla kun ei ole päivisin juuri tekemistä kun olen saikulla, niin ehtii tuon autokoulunkin hyvin suorittaa.

Nimestä ja kummiasioista taisi olla keskustelua. Alustavasti nimet on päätetty sekä tytölle että pojalle, mutta saa nähdä muuttuuko mielipide kun näämme pienen kullannupun ensikertaa.

Eilen meillä just puhuttiin kummeista, kummankin puolelta tulee kummeja, minun puolelta kaksi(sylikummi) ja miehen puolelta 1-2, ei ole varmaa vielä.

Viikonloppu oli kyllä ihana ja rentouttava. Mieheni vei minut synttäreiden kunniaksi kylpylä lomalle. Kaksi yötä hotellissa, ihanaa. Käytiin kynttiläillallisella ja minulle oli hierojakin varattu. Voisin täyttää useammin vuosia;) Vedessa liikkuminen oli niin ihanan sulavaa ja kevyttä, nyt on pakko kyllä rueta käymään uimahallissa, niin kivaa se oli.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

-elli84- rv 30=)

Vierailija

Täällä Päijät-Hämeessä ei lunta ainakaan vielä ole maahan asti riittänyt. Eilen jotain lumen tapaista tiputteli kylläkin.

Huomenna on lääkärineuvola, pääsee näkemään johtuuko tämä jatkuva väsymys hemoglobiinista. Se kun on otettu viimeksi lääkärineuvolassa rv 14+...

Että onhan siitä jo aikaa.

Edelleen olen kahden vaiheilla, että varaanko ajan ylimääräiseen ultraan sukupuolen selvittämiseksi.

Olisi helpompaa sitten ostaa vauvalle vaatteitakin. Nythän meillä ei ole vielä kuin yksi potkupuku ja talvihaalari..

Nimeä ollaan pienelle kovasti mietitty, mutta ei olla oikein keksitty mitään kivan kuuloista.

Miten teillä muilla, onko teillä nimet jo valmiina?

Entäs miten olette ajatelleet hoitaa kummiasiat?

Laukkis ja Öttiäinen 26+3

Vierailija

...neuvolassa käytiin ja kaikki ok, niinkuin uumoilinkin. =) On se kumminkin aina kiva kun joku ammattilainen sen kertoo.

Nimistä... Meillä on nimet valmiina kummallekin, sekä tytölle, että pojalle. Saa sitten nähdä onko vauva nimen näköinen. Voihan sen sitten pohtia uusiks jos ei nimi sovi pienokaiselle ollenkaan.

Kummeista... Hmmmm.... Ollaan pohdittu kummiasiaa ja ei olla päästy minkäänlaiseen lopputulokseen. Ehdokkaita, hyviä sellaisia, on paljon ja on vaikeusia päättää kenet sitten loppujen lopuksi pyydetään. Toisaalta meidän sisarukset olisi hyvä vaihtoehto, mutta hehän kuuluvat tiiviisti lapsen elämään muutenkin... Onneks on vielä aikaa pohtia tota asiaa.

No jaa, tässä jo toistamiseen päivän kuulumisia. =)

-J ja Röllimaha- 26+6

Vierailija

Eipä ole lunta täällä Pirkanmaalla vielä näkynyt, tai eilen satoi vähän aikaa, mutta ei tehnyt maata edes hetkeksi valkeaksi :( Kylmä kyllä on!

Vointi on pääosin niin hyvä, että välillä oikein ihmettelen. Muutaman kerran on vihlassut selkää ja alavatsaa viime viikkojen aikana ja yöllä tulee välillä havahduttua, mutta muuten olo on mitä mainioin! Masu vaikuttaa itsestäni pieneltä, mutta kiloja on kuitenkin kertynyt jo 6-7. Miehelle kun eilen sanoin jotain herkuttelustani ja kertyneistä kiloista, niin kummasteli ja tuumasi kaiken olevan kyllä vatsassa, muttei silti näytä niin isolta...

" Lotta" liikkuu kyllä masussa, mutteivät liikkeet ja potkut vielä kovin lujia ole, vilkkaimmillaan on iltaisin ja nukkumaan mennessäni! Neuvola on ollut viimeksi 5 viikkoa sitten, mutta pe on lääkärineuvola, josko saisi kuulla jonkun " asiantuntijan" arvion masun ja vauvan koosta? Innolla meen tänään muuten ekaan mammajoogaan, kurssi kestääkin sitten 8 viikkoa. Toivottavasti on hyödyllistä.

Dagmar, 26+3

Vierailija

Moi!

Kovasti alkaa talviselta vaikuttaa täällä Keski-Suomessakin, vaikka ei tuota lunta mitenkään hirmuisesti vielä ole. Sen verran kuitenkin, että mä olen kans jo ihan joulufiiliksissä! Varsinkin kun olin tossa päivällä kaverin luona " askartelemassa" = maalaamassa kangasta... teen miehelle isyyspakkausta, ja sitä varten maalasin vauvalle kaksi bodya (Isin oma kulta ja Isin silmäterä) sekä miehelle t-paidan (vauvan naaman kuva & teksti Päivänsäteen isä). Tahtoo joulukorttitalkoisiin!

Tänään on siis viimeinen vapaapäivä syysloman yhteydessä. Flunssakin sitten parani ihan ajoissa. Harmittaa vieläkin, kun meni viikko ihan pyllylleen - olis tuota joutanut työaikanakin sairastaa... jos siis on pakko sairastaa.

Täälläkin masuasukki on alkanut aiempaa aktiivisemmaksi. Luulin jo, että sillä on ihan säännöllinen aamu- ja iltajumppa-aikataulu, mut viime päivät (ja yötkin) se on kyllä myllertänyt ihan läpeensä. Onneksi oon kumminkin saanut ihan kohtalaisesti nukuttua; vessareissujakin tulee vain 1-2/yö. Muutenkin kaikki tuntuu olevan OK. Torstaina mulla on lääkärinevola, joten silloin ollaan sitten virallisesti viisaampia.

Joku kyseli nenän tukkoisuudesta. Mulle määräsi lääkäri nenäsuihketta käytettäväksi läpi koko raskauden; nenän limakalvot (ja muutkin) kun kuulemman kuivuvat raskauden takia. Mähän olen atoopikko-astmaatikko, mutta sama pätee ihan kaikkiin odottajiin. Toisilla tietty vaivaa enemmän kuin toisilla...

Nimistä. Meillä on ehdotukset valmiina jo sekä tytölle että pojalle, ihanat nimet onkin :). Nyt vaan jännätään, että näyttääkö lapsi nimeltään, vai pitääkö keksiä uusi... Kummeiksi on jo pyydetty mun yksi ystävä ja miehen ystävä puolisonsa kanssa. Vielä olis tarkoitus kysyä neljänneksi kummiksi mun veljenpoikaa. Näin kummien " kirjo" olis mahdollisimman laaja ja tietyllä tapaa tasapuolinen (molempien valitsemia 2, naisia ja miehiä yhtä monta).

Jep. Nyt pitää mennä laittamaan miehelle murkinaa - se on selkäsäryn takia saikulla eikä melkein ollenkaan pääse liikkumaan.

Mukavaa viikkoa ja talvenodotusta kaikille,

voikaa paksusti ;)!

SolAngel& Rontti 26+4

Vierailija

Meillä on monta hyvää ehdotusta sekä tytölle että pojalle. Mulla kun tuo esikko poika,niin toisaalta olishan se ihanaa jos tyttö tulisi :-). Mutta pääasia kun on terve lapsi! Oon kyllä nähnyt poikaunia monena yönä, joten katsotaan nyt sitten....

Kummeja ei todellakaan ole vielä kysytty,mutta kummankin siskoja pyydetään ainakin kummiksi. Kolmaskin olis kiva,mutta ei olla päästy siitä yksimielisyyteen ketä pyydetään.

Varasin muuten ultran yksityiselle, sain ajan vasta 8.11. Mies sanoi,että mene vaan ultraan jos haluat tietää vauvan koon yms, eihän se niin kallista ole...jännittää jo nyt :-)). Sukupuolta en ehkä haluaisi tietää,mutta voihan se katse lipsahtaa vahingossa sinne ruudulle...

Mami

Vierailija

Ja ulkona sataa parhaillaan lunta!

Ihanaa kun nämät meidänkin pinot kasvaa! Oon lueskellut päivittäin noita Lokakuisten pinoja, jotka kyllä on alkaneet jo lyhentymään - on niin jännittävää seurata kuka sieltä seuraavaksi pääsee nyyttiä hakemaan!! =) Kohta on meidänkin vuoro!

Yö meni ihan kohtalaisesti, vessareissuja oli muutama ja supistuksia aina herätessä. Vauva jumppasi varmaan jonnekin puoli kahteen asti ennenkuin nukahti - niin oli näköjään käynyt jollekin muullekkin??

Annoj, etköhän sä saa päivät kulumaan - mä olen ollut saikulla jo 2 kuukautta, eikä loppua näy...Meillä on onneks kuiteskin se muutto täs ihan pikapuolin, niin kaikenlaista asioiden hoitelua ja tavaroiden pakkailua on kyllä riittänyt ihan kiitettävästi!

Näytti olevan joulustakin keskustelua. Minusta on kans aivan ihanaa kun tulee lunta, ja joulu! Mun täytyy aina hillitä itseni etten ripustaisi joulukoristeita jo Marraskuussa - kynttilöitä kyllä tulee täälläkin polteltua jo heti kun illat pimenee.

Mut hauskaa päivänjatkoa kaikille Tammimassuille!

Marissa + Vaavi 26+6

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat