kesäkertut maanantaihin!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

vai oliko jo pinoa...??

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Täälä on ollut huono-olo koko yön ja päivän. En ole saanut nukkuttua kun oksettaa vaan. Tänään on ollut kipuja myös alavatsassa. Tisut on ollut aika herkät koko viikonlopun ja vielä tänäänkin. Ne on kasvanu jo sen verran että olen luopunut toivosta rintsikoihin ja olen pitänyt vain toppeja. Nyt ei enää sitten ne viimeisetkään housut mahdu kiinni. Joten eilen siivosin sitten kaapin " liian" pienistä vaatteista. Ei kyllä jäänyt oikeastaan mitään jäljelle :( Pitää sitten pitää vaan niitä ainoita mammahousuja mitä on. Pitää kait hakea toisetkin tässä joku päivä,että on mitä vaihtaa!

Ei millään olisi jaksanut mennä töihin.Väsytti sen verran.

Huomenna olis toinen neuvolakäynti. Jännittää todella paljon kun on neuvolalääkärin aika. Toivottavasti saavat sydänäänet kuulumaan nyt kun viimeksi ei kuulunut.

Aamulla täälä oli todella liukas sai taiteilla että pysyi pystyssä! Nyt jos milloinkaan ei sais kaatua.

Lilli81 12+3 tai jotain sinne päin (la 2.5. tai 5.6.06)

Vierailija

Heips vaan !

Täällä keikutaan ja iltapäivästä soittelen ekaa neuvola-aikaa. Naurattaa kun äiti soittelee päivittäin ja kyselee olotilaa =) On ihan innoissaan.

Olo edelleen ihan ok. vähän ehkä etova muttei oksettava olo kuitenkaan. Ainoa selvä merkki on edelleen tissit jotka on kipeet.. Toisaalta ei pidä valittaa kun tietää tapauksia jossa paha olo on jatkuvaa ja oksentaminen ei tunnu loppuvan ...

Hyvää viikonalkua kaikille =)

Vierailija

odottelinkin että jospa joku aloittaisi,kiitti!

tänään alko päivä kivasti :/

aamukahvia juodessa tuli sitten kauhee heikotus yhtäkkiä...tuli ihan jumalattoman kuuma yhtäkkiä ja heikotus... ei auttanu enää mitään vaikka äkkiä otin jääkaapista jugurttia. Siihen sitten lysähdin keittiön lattialle syömään sitä kun tuntu että kohta pyörryn...

sitte alko sattumaan mahaanki. Olin tyttöjen kanssa lähössä punttikselle puolentunnin sisällä mutta olo oli sen verran heikko että jouduin snkin perumaan :((

ei oo kivaa, en tykkää yhtään kun suunnitelmat muuttuu, varsinkin kun tuo salilla käynti on ainoa harrastus jossa pääsen hetkeksi " yksin" .

no mutta nyt täytyy mennä syöttämään aamupuurot noille pikkusille ja jos sitä vaikka pystyis itekkin jo syömään jotain.

<3 päivän jatkoja <3

krisse, tytöt -02 ja-04 + masu

Vierailija

Hei vaan kaikille kertuille! Lueskelinkin tuossa viestit, joita oli kerääntynyt oikein mukava pino! Pahoinvointia tuntuu olevan itsekullakin, kuten myös minulla. Tässä aiemminhan pähkäilin tätä olon vaihtelua ja kyllä se nyt näkyy olevan niin että huono olo tulee iltapäivästä ja pahenee iltaan. No, hyvä näin kun töissä olen pääsääntöisesti aamupäivät ja open hommassa olis aika ikävä lähteä välillä pönttöä halailemaan;-)

Löytyykö täältä muuten muita atoopikkomammoja? Rasittaa tämä kokoaikanen kutina, joka mulla ainakin raskaudessa pahenee. Ikävintä on silmien ja suun ympärys. Toivottavasti ei nyt menis yhtä pahaksi kuin ekassa raskaudessa.

Kaikesta kutinasta ja öklötyksestä huolimatta olo on ihan hyvä ja pikkuhiljaa tätä alkaa käsittää todelliseksi asiaksi:-)

Suvetar ja rv 4+3

Vierailija

Heippa kaikille!!

Täällä jatkettu ihan normaalia päivärutiinia esikoisen kanssa.

Välillä pitää laittaa oikein istumaan ja mietttiä et olenko nähnyt unta...

Vai tosissaanko tein raskaustestin sunnuntaina ja se näytti plussaa.

Olo on mitä normaalein, ei sillä et mitään pahoinvointia kaipaankaan :) , sympatiahalit teille jotka vessanpönttöä halaatte.

Ei sillä et kyllähän tässä vielä itsekkin kerkeää (pahoin voida) , mut tällä hetkellä tuntuu vaan vielä niin epätodelliselta. Pitäis varata kans sinne neuvolaan aika eiköhän se siitä sitten todeksi usko.

Juttu jäi lyhyeks mut nyt esikko 1v roikkuu jalassa kiinni joten täytyy lopetella, toiste enemmän....

Vierailija

Pitkästä aikaa kirjoitan nyt minäkin. Oireita ei edellenkään minkälaisia, rv tänään 6+3. Kahvi maistuu ja muutkin ruuat, mitkä ei maistunut ekassa raskaudessa. Neuvola on ensi viikon tiistaina rv silloin 7+4.

Tekisi kovasti mieli käydä alkuraskauden ultrassa ja varmistaa että kaikki on ok. Mietin vaan että minne menis täällä Helsingissä, hinnat on niin laidasta laitaan. Viimeksi maksoin alkuraskauden ultrasta noin 150 e, mielestäni aika kallis hinta. Onko moni jo käynyt ultrassa??? En tietenkään kaipaa mitään oireita... on ihan kiva olla näin. Mutta onkohan kaikki hyvin???

Vepeli2

Vierailija

Viikon alkua täältäkin.

Etoo, väsyttää, päätä särkee ja palelee. siinä tämän mamman fiilikset. Gradua pitäisi tehdä, mutta en yksinkertaisesti JAKSA ajatella. Jospa tässä sen verran piristyisi, että illalla saisin vähän edes tehtyä. Tulee kiirus, jos meinaan tämän vuoden puolella valmistua.

Joku kyseli päänsärystä. Mulla on kanssa joka aamu pää kipeä, se joko helpottaa tai sitten ei. useimmiten unohtuu tuonne pihalle, kun käydään esikon kanssa ulkoilemassa aamupäivä. Ite oon miettiny, että se johtus kahvista. Oon nimittäin aiemmin juonut joka päivä 2 kuppia kahvia (ei paljoa ;)) mutta nyt en pysty kunnolla ees ajatella kahvinjuontia. Alkaa heti ällöttää. Yleensä vaan kahvipäänsärky menee parissa päivässä ohi, jos ei juo kahvia. Voihan se johtua hormoneistakin. Omalla kohdallani tuskin johtuu päätteellä istumisesta, koska en kauhean paljon tässä notku...paitsi iltaisin ja pojan päikkäriaikaan...no en kuitenkaan koko ajan ;)

Eipä tässä kummempia - pakko keittää lisää teetä, jos tää jatkuva horkka loppus.

Eggis ja rusina rv 7+2

Vierailija

hieno homma jos päästään nyt tuosta pähkäilystä vihdoin :)

mietin tuossa että kun on tullut uusia odottajia listoille...kun yahoossahan oli kanssa oma postituslista kesäkuussa synnyttäville, laittelen linkkiä tähän jos joku ei vaikka ole huomannut :)

ja nyt kattomaan äkkiä täydellisiä naisia

*kipikopi*

krisse,tytöt-02 ja -04 +masu

Vierailija

[color=red]Tuosta nimenvaihdosta, itsekkään en haluaisi tuosta nimestä luopua kun kuulostaa niin hauskalta, mutta ehdotin sen takia sitä, että saataisiin keskustelua aikaseksi ja kaikkien äänet kuuluville. Näin on helpompi jatkaa kun asiat on puitu, näin ainakin luulen=)Enkä usko, että nimi vaihtuu, vahva kannatus sillä on jo nyt![/color]

No, mutta sitten näihin mammajuttuihin. Oireita ei ole vielä ollut pahemmin. Pientä kuvotusta vain. Toivottavasti tämä jää tähän näin. Edellinen raskaus piti minut lähes koko ajan sängyssä huonovointisuuden takia=( Väsymystä on kyllä ja palelen koko ajan.

Isovanhemmille ei olla vielä kerrottu eikä sisaruksille, saattavat lipsauttaa muuten suustaan uutisen. Tässä ollaan vielä varovaisia eikä jakseta hötkyillä.

Taidanpa mennä kuumaan suihkuun lämmittelemään...

Muuten, onko teillä jotain rasvoja suositella masua varten? Mikä rasva olisi nyt suosiossa?

Terkkuja ja haleja teille kaikille

[color=darkpink]Bebe[/color] ja [lightgreen]Omppu[/color]

Vierailija

Jonkun viikon olen seuraillut taustalta ja nyt ajattelin kirjoittaa muutaman rivin:)

Eli pikkukakkosta odotellaan. Raskausviikoista en ole kyllä yhtään varma... varmaan jotain 6-7. Esikoinen on nyt 1,5-vuotias.

Plussasta on nyt reilu 3 viikkoa aikaa. Ihan helakan punaiseksi se ruutu lävähti saman tien että ilmeisesti asiasta ei ole epäilystä:) Itsellä kyllä on vielä vähän epätodellinen olo kun oireita ei ole oikeastaan minkäänlaisia! Onko muita? No... ensi kuun alussa on neuvola-aika niin luulis asian viimeistään sillon varmistuvan.

Hyvät viikon alut kaikille ja nautitaan näistä kirpeistä syysilmoista!

Vierailija

Rv 8+1 ja huono-olo. Tänään on taas halattu wc:n pönttöä ja huono-olo on ihan koko ajan. Mitään muuta en toivo, ko että kuuluisin niihin joilla tämä helpottaa viikolla 12. Onneksi mulla on tällä hetkellä sellainen tilanne, että luentoja on tosi vähän ja lähinnä päivät on varattu gradulle. Siitä olen kyllä lintsannut nyt aika pahasti mutta helpottavaa, että saan vaan olla kotona eikä tarvitse tällaisessa kunnossa olla koulussa tai töissä.

Mulla alkoi selvät oireet oikeastaan vasta viikolla 6. Tein testin joskus rv 5 ja silloin ei kyllä oireita pahemmin ollu. Nälkä ehkä selkein. Rv 6 alkoi sitten rinnat kipeytyä ja rv 7 tuli ihan puun takaa tuo huono-olo. Nyt on sitten kaikenlaisia oireita eikä epäilystä ainakaan siitä, ollaanko tässä raskaana vai ei. Ensimmäinen neuvola-aika olisi nyt perjantaina.

Nyt täytyy taas käydä välillä syömässä jotain, kivempi oksentaa, kun on jotain mitä oksentaa ;)

Nearoosa 8+1

Vierailija

Kesäkertuthan ei ole missään vaiheessa ollut mikään suljettu ryhmä eli kaikki on saaneet liittyä mukaan. Itsekin kirjoitin about viikko sitten kuumepuolella ekan kerran kerttuihin enkä edes ilmoittautunut listalle mukaan, kumpahan vain kirjoitin viime hetken piinailuistani. Kukaan ei sanonut, että mitäs sinä tähän porukkaan enää tulet. Sama juttu täällä odottajissa. Tämähän on ollut aivan kaikille avoin ryhmä, siis ainoa kriteeri ollut se, että la on kesäkuussa.

Mun mielestä nimi kesäkertut erottuu kivasti noista tavallisista mamma-ja masu-loppuisista pinoista. Sellainen iloisen pirtsakka nimi, josta tulee hyvälle tuulelle. En minäkään ymmärrä, miksi se pitäisi vaihtaa. No, tämä siis oma mielipiteeni.

Sitten tähän raskausasiaan. Onko teillä kellään selkäsärkyä? Onko se varmasti ihan normaalia, kysyy neljän lapsen äiti ;-).

Voimakkaampia oireitahan tässä kovasti odottelen edelleen. Mä en juuri osaa muusta nyt kirjoittaa kuin niistä oireista. Hieman tavallista väsyneempi olen ollut. Rinnat vaihtelevasti kipeät ja vaihtelevasti on etomista. Huomenna alkaa uusi viikko, 5+0. Jospa se toisi vahvemmat oireet mukanaan.

Joko moni alkutaipaleella menijä on varannut neuvola-ajan? Mä päätin soitella neuvolaan vasta ekan ultran jälkeen. Toisaalta olen miettinyt, että pääsisinköhän polille ultraan, kun on 2 km:a ja tuulimuna takana. Ei tarvitsis käydä yksityisellä. Täytyy varmaan huomenna soittaa tutulle neuvolantädille, vaikka olin jo tosiaan päättänyt, etten neuvolaan soittele ennen kuin tiedän, että masussa varmasti joku on. Toisaalta epäilen, etten pääse polille ultraan, mutta sitähän ei voi varmaksi tietää ennen kuin kysyy.

neronja rv4+6

Vierailija

Pakko oli vielä testata,että olihan se nyt varmasti kaksi viivaa..ja kyllä se vaan niin on,että raskaana ollaan.Vaikea sisäistää vielä.Mitään oireita flunssaa lukuunottamatta ei ole.Tai no ehkä janottaa..

Neuvolaan soitin ja eka aika on kolmen viikon päästä.

Eipä nyt esikoinen anna olla koneella,joten moro!!

Tuulia ja sykerö rv4+5

Vierailija

Tänä aamuna piti jo vähän kakoa hampaita pestessä, vaikka muuten ei oikein oo vielä pahaa tehnytkään. Viime raskaudessakin oli sama juttu, että hampaat piti pestä heti kun heräs tai muuten tuli aamupalat vauhdilla ulos. Onko muilla samanlaista vaivaa? Joku tuossa valitteli selkäsärkyä, mullakin on alaselkä ollut eilisestä asti tosi kipee, nyt onneksi rupee helpottaan. Eka neuvola on parin viikon päästä, viikkoja silloin kait 8+1.

Illanjatkoja vaan kaikille!

Quest955, rv6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat