Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ ESIKOT alkuviikkoa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Tervetuloa palstalle uutuudet, unohdin jo nimimerkit. Tulkaa ihmeessä mukaan torstain tapaamiseen Omenapuuhun klo (17-)18 . Minä tosissaan pääsen vasta klo 18 paikalle, jos muut menee aikaisemmin yritän päästä minäkin niin pian kuin suinkin... mutta saattaapi olla mahdotonta. Älkää syökö keittiötä tyhjäksi ennen klo 18!

Sovittiin äsken siskon (isomman sellaisen) kanssa että saan vaikka mitä siltä

- kantorepun ihan pikkuvauvalle

- turvaistuimen ihan pikkuvauvalle

- kietaisupaitoja ihan pikkuvauvalle

- mammahousuja

- lähettää kuulemma väkisin sellaisia tukihousuja... näen jo silmissä sellaiset seksintappaja housut, beesiä ja sellaista vähän kuultavaa pitsiä... yök!

Pitää siis ostaa silti sellainen kantoliina ja sitten sänky ja rattaat.....

mietittiin jo äsken vauvan huoneen sisustusta.... siis lähinnä mihin tulee sänky ja mihin tulee hoitopöytä.. Vauvahan on vasta 17 viikolla, mutta on se tärkeetä miettiä että miten se metrin mittainen sänky laitetaan ja miten vaatteet laitetaan kaappiin (kun meillä on jo vauvalle kahdet sukat.... he heh).

Kiristääkö teillä mahaa tai onko teillä kiristänyt viikolla 17. Minusta tuntuu taas hieman että maha pingottuu. Tänään maha on muuten voinnut loistavasti ja tämä kiristys on pientä viime keskiviikkoon verrattuna. Mutta mietin vaan että mikä on normaalia ja kuuluu asiaan.

Huvittasi ottaa mahasta nyt alaston kuvat, kun se on niin ihana. Pitää kutsua kaveri valokuvaamaan. Jos ottas kuvat pikkumahasta ja sitten myöhemmin isosta mahasta. Ja sitten löysästä mahasta synnytyksen jälkeen ja sitten siitä pyykkilautavatsasta jonka trimmaan synnytyksen jälkeen... he heheh. Rinnat on kyllä kasvaneet ihan mielttömäksi, nekin on kyllä oikeestaan aika kivat. Kyllä raskaana on sitten kiva olla ja kun koko kropasta tulee kiva (vaikka ei entisessäkään mitään vikaa ollut). Kasvaspa maha oikein vauhdilla.... jännää!

Kirsi 17 + ' erkki'

Vierailija

Jaipur: me olimme siis käymässä miehen kotikonnuilla Pohjois-Irlannissa ja Irlannissa ja sieltä hamstrasin vauvatavaraa edullisesti.

Neuvolakuulumisia tältä aamulta: kaikki hyvin (hb hieman tippunut, nyt 122 mutta silti vielä hyvä) ja lekuri (nuorehko venäläissynytyinen nainen) tuntui oikein mukavalta ja asiansa osaavalta. Ultraus oli mukava yllätys (ilmeisesti kaikissa neuvoloissa Hgissä ei ultraa ole...?), ihana oli nähdä beibi jälleen. Se oli vilkas ja imi peukkuaan. Nyt saatiin eka painoarvio (1100 g, hieman keskikäyrän yläpuolella) ja veikkaus sukupuolesta... jippii. Olipa mukava juttu, itsekin näin pyllypuolen ja olen lääkärin kanssa samaa mieltä, mutta eihän se koskaan 100% varma ole...

Mitäs muuta, en osaa mitään sanoa, olen ihan onneni kukkuloilla tämän ammuisesta eivätkä aivot toimi :o) Parin viikon päästä vielä yksi ultra yksityisellä- lienee tarpeeton, mutta mennään nyt niin mieskin näkee vauva vielä, kun nyt oli reissussa...

Kommentoin lisää kun pää alkaa taas pelata.

Ai niin Kirsi: mulle kävi samoin työpaikalla. Lähin esimieheni meni ja kertoi osaston pomolle raskaudestani, vaikka oli luvannut olla kertomatta siinä vaiheessa vielä kenellekään (oli vasta viikko 9 menossa ja sanoin että kerron kun 12 täynnä!). Kyllä harmitti, kun osaston v-mäiseltä pomolta tuli välittömästi soitto, että voisinko tarkentaa päivämääräni... olin aika h-moilasena siinä kun istun huoneessa neljän muun kanssa, enkä halunnut vielä sanoa muille. Sanoin vain että laitan tiedot s-postilla. Osaston pomo hädin tuskin viitsi onnittella...

Vierailija

Ihan tässä tulee ikävä raskausaikaa kun lukee teidän viestejä ja tuntemuksia.. :)

Täällä sitä aletaan jo pikkuhiljaa tottumaan tähän saannöllisen epäsäännölliseen päivä ja yö rytmiin. Tyttö (Dina nimeltään) on kyllä suloisin olento maanpäällä.. -varsinkin sillon kun hän nukkuu. :D

Eipä tuo vauvan hoito niin kummallista ole, syöttämistä ja vaipanvaihtoja ja syöttämistä...

Koirat oli aluksi ihmeissään kyllä tulokkaasta mutta nyt ne on jo tottuneet ja huokailevat vaan kun vaavi itkee. Nuorempi koira kyllä mielellään osallistuisi enemmänkin vauvan hoitoon.. :)

Mies on vielä tän viikon isyyslomalla mutta ensviikolla päästään sitten tositoimiin kun jäädään tytöt keskenämme kotiin ja pitäis selvitä vauvan ja koirien hoidosta yksin kokopäivän. Ollaan me jo käytykkin lenkillä vauvan ja koirien kanssa, täytyy vaan toivoa ettei ilmat hirveesti tästä kylmenny ainakaan ihan vielä..

Mutta hyvin on mennyt, vauvakin on jo 2 vkoa ja 4 päivää vanha ja päivät kuluu ihan uskomatonta vauhtia.. kohatahan tuo tyttö menee jo päiväkotiin.. ja kouluun.. ja muutta pois kotoa.. no heh heh.. täytyy vaan yrittää nauttia tästä vauva ajasta vielä kun voi ja kun väsymykseltä ehtii. :)

Hyviä vointeja teille.

T: Mari & Dina

Vierailija

...täytyy jättää väliin kun olen täällä e-pohjanmaalla asti!! Mutta mukavaa tapaamista teille. Itelle on kans keskiviikkoiset mammajumpat tosi mukavia noin sosiaalisinakin hetkinä kun näkee muita paikallisia odottajia. Tosin emme sen kummemmin ole yhteyksissä jumpan ulkopuolella olleet. Vanhoja työkavereita sen sijaan näen välillä, eli heistä kaksi raskaana, toinen 10 viikkoa ja toinen 20 viikkoa mua edellä, eli h-hetki lähestyy. Eli summa summarum: täältä palstalta saan aika suuren osan sitä kuuluisaa vertaistukea, jota ei aivan lähipiirissä valitettavasti ole (lue: ei todella läheisiä immeisiä siis raskaana, muuten lähipiiri siis kyllä ihanasti tukena).

Taisinkin mainita, että viime perjantaina tuli paperiin jotain tuhrua mutta loppui sitten pariin vessakäyntiin. No, hermo pinnassa pinnistelin koko viikonlopun ja eilen sanoin miehelle, että ei auta, pakko on lähteä tarkistamaan vaikka olis keskiviikkona neuvolalääkäri. Onneksi mies suhtautu asiaan ihan jees, ja tilasin ajan ja pääsin ylimääräisenä terv.keskuksen päivystävälle (onneksi sattui olemaan ultraamisen osaava lääkäri päivystämässä!). Sielläkin otettiin vastaan ihan asiallisesti ja ultrassa näin kyynelieni keskeltä meidän beibib rokkaamassa ja sydän paukutti menemään aivan tasaista tahtia. Alapäässäkin kuulemma kaikki niinkuin pitikin... Tuntui, että pystyin vasta tuon jälkeen hengittämään kunnolla pariin vuorokauteen. Mutta nyt siis todella IHANA olo ja huomenna sit pääsee sinne neuvolaan kuuntelemaan sitä pienen sydämen jytkettä... WAU!

Lumi satoi eilen maahan, kaunista! Mieliala korkealla, olo loistava! Taidanpa lähteä vähän kävelylle!

Iloista tiistaita kaikille!

Finnmar ja Tähti 17+2

Vierailija

mulla hakemus mennyt 4 viikkoa sitten ja Kelan sivuilla (jonne itse pääse katsomaan asiansa käsittelyn etenemistä, lukee vain hakemuksen saapumispäivämäärä). Aika hidasta taitaa Kelan käsittely Hgissä olla... no, eihän tässä niin kiirettä ole mutta olisi kiva päästä niitä jo hypistelemään.

Vierailija

Pikaisesti täältä työpaikalta, minä olen käynyt tuolla Manipuran joogassa, paikka on tosiaan Ruskeasuolla siinä Teboilin takana. Alkeiskurssia on vielä kerta jäljellä, ja ilmoittauduin maanatai-aamun jatkotunneille kun tilaa oli. Itse olen kovasti tykännyt joogasta ja nimeonmaan noista aamutunneista - jostain syystä kun enää ei nukuta aamuisin vaan on ihan normaalia herätä jo kuudelta... Ihana alku päivään ja on oikein energinen ja seesteinen olo iltaan saakka. Ainoa miinus omalla autolla kulkiessa on ruuhka aina aamuisin. Siitä vyöstä, itselläni on ollut mukana ihan neuletakin vyö. tänään oli vyölle ekan kerran tarvetta - mutta sieltä kyllä löytyy niitä vöitä lainaan eli omaa ei ole pakko mukana olla.

SnowApple, minä ainakin olen tulossa 4.11. ryhmään, voi olla etten muihin noista vapaaehtoisista ryhmistä sitten tulekaan - tuota rentoutusta kun on käyty tuolla joogassakin aika paljon läpi.

Kiva kuulla Mari sustakin ja mukavaa että arki sujuu ja on ihanaa! Kirjoittelehan kuulumisia tännekin välillä jos vain ehdit. Ehdottomasti jatketaan tän porukan kesken kuulumisten kirjoittelua ja tapaamisia jakaantumisen jälkeenkin!

Nyt takaisin töiden pariin - käyn vielä illemmalla lukaisemassa kuulumiset.

Sonja

Rv 29+6

Vierailija

Mari: Ihana kuulla teidän kuulumisia! Kirjoitit, että välillä iskee kaipuu tänne odotuspuolelle, kun luet kirjoituksia. Ja toki, tämä 30+ esikot on kerrassaan upea porukka! Mietin, että mitä itse kukin tykkäisitte, jos perustaisimme vastaavan myös vauvapuolelle? Olisi tosiaan kiva jatkaa kuulumisten jakamista myös vauvan synnyttyä. Mutta muista Mari (ja Seireeni ja Beibi) kirjoitella jatkossakin :)

Swheatie: Olimme Ikeassa aikaisemmin. Meidän kanssamme samaa pöytä/hyllykköä tosiaankin katseli joku, joka mahan koon perusteella odottaa myös jouluista tai sitten ihan tammikuun alun vauvaa.

Mullakin muuten mahtuu nyt päälle vain punainen ulkoilutakki sekä sitten sellainen harmaa talviduffeli. Mitenkähän kuukauden kuluttua?!

Omenapuussa meidät 30+ esikot on varmaan helppo tunnistaa: iso lauma naisia ja monilla (ei vielä kaikilla) iso maha :) Montako meitä muuten onkaan nyt tulossa?

Katja

Vierailija

Terkkuja kaikille täältäkin suunnalta!

Hieman olen taas laiskanlaisesti laittanut kuulumisia, kun tuntuu, että ei ole kummempia tapahtunut, mutta joka päivä on kyllä tullut käytyä katsomassa, mitä teille kuuluu. Kirsille tsemppiä töihin, hyvä että nyt tuntuu paremmalta ja kiva, että pääset " korkkaamaan" mammavaatteet :) Jouduin itsekin esimiehen kanssa samaan tilanteeseen, eli aika alkuvaiheessa n. rv10 kerroin raskaudesta, koska olin niin huonovointine, ja tämä esiNAINEN oli sitten luottamuksellisen tiedon " lipsauttanut" eteenpäin. Kun itse julkistin tiedon ensimmäisen ultran jälkeen, niin muutama työkaveri tuli heittämään kommentin " ai, se raskaus on nyt sitten virallista tietoa" . Hiukka pisti kiukuksi! Meitä on moneen junaan!

Uusille 30+-esikot jäsenille tervetuloa, kiva, kun porukka kasvaa!

Itse toivottavasti pääsen pian (siis tosi pian!) siirtymään odottajista vauvapuolelle. Ikuna ei ole päivät menneet niin hitaasti kun näin loppuvaiheessa. Kauheasti yritän kaiken maailman ohjelmaa järjestää itselleni, ja onneksi kaveritkin ovat kovasti tunkemassa kylään nyt kun vielä ollaan yhtenä kappaleena, eli ei tarvitse päivisin vain yssin istua kotosalla ja toivoa että jotain h-hetkeen viittaavaa tapahtuisi ;) Eilen illalla alkoikin kyllä kunnon alavatsan " nippailu" ja tulinen alaselän särky, joten toivossa on hyvä elää. Mies täyttää 30-wee tällä viikolla keskiviikkona ja tietenkin toivoo " sitä parasta synttärilahjaa" . Katsotaas miten käy!

Susumi: huomasin saman aiemmin lastenvaatteita shoppaillessa, että neutraalivärejä ei ole muuta kuin beigeä! Eli sitä on laatikkoon kertynyt " jonninverran" . Saimma kyllä kuulla 4D-ultrassa sukupuolen, sen jälkeen on tullut vaaleansinistä shoppailtua pikkaisen, mutta en ole mihinkään " auto- ja traktori" -vaatteisiin kamalasti viitsinyt investoida, jos ultra ei sitten olisikaan ihan 100% oikeassa ;)

Nyt muuten tuntuu, että kauppoihin on tullut yllättävän paljon kivan näköisiä mammavaatteita! (ihan pikainen huomio tullut tehtyä shoppailukierroksilla). No, niitä ei enää tarvitse ostella, ainut ongelma on, että minkälaiseen takkiin tässä kääriytyisi loppuajaksi, ilmat senkun kylmenee, ja ihan ei vanhat syys- ja talvitakit mahdu kiinni.

nyt pitää lähteä vähän imuroimaan, ja lattioita luuttuilemaan, mulla on iskenyt nyt nähtävästi se kuuluisia pesänrakennusvietti; on tullut heikkopäisenä pestyä pyykkiä, siliteltyä, ja laiteltua paikkoja viime päivinä. Jotain aivan uutta :)

terkkuja! annam75 mahansa kanssa, viikoilla 38+5

Vierailija

Tuleepa tänne viestiä tiheään, mutta se on vaan kiva se!

Muistan aiemmista, että Katja kyseli, missä maassa asuin. Itävallassa, Tirolissa. Italian rajalle oli vaan lyhyt matka, joten siellä ramppasimme tosi ahkerasti. Oli jännä, miten Alppien yli päästessä sekä lämpötilat, maisemat ja kulttuuri muuttuivat niin kovasti. Meitä viehättää enemmän Italian malli, vaikka onhan se Tirolkin tosi söpö kaikkine hassuuksineen. Muutin itse asiassa vasta reilu kuukausi sitten takaisin Suomeen, nyt vähän ihmettelen tätä talven nopeaa tuloa kun siellä oli kuukausi sitten vielä t-paita ja kesähame keli. Mä olen _ehdottomasti_ kesäihmisiä.

Mulla on tänään ihan valtava maha, mikä on tosi hassua, kun se oli toissa-aamuna vielä ihan lattea. Täytyy olla jotain turvotusta taas, mulla on kaikenlaisia ruoka-allergioita (muita keliaakikkoja?) ja kokoajan mahassa jotain kummaa. Mutta tänään on ekaa kertaa mammahousut jalassa, ja ne on ihanat kun ei purista! Tosin tässä päällä on tällainen kaapu, ettei niitä näy. Olisi ihanaa ottaa kaapu pois, jotta voisi kokoajan itse ihastella tätä turvotusta... :)

Muistaakseni joku puhui Haikaranpesästä... Jaksaisitko lyhyesti kertoa, mikä siinä olikaan erikoista ja miten tulit sinne menneeksi?

Mäkin saatan tulla torstaina. Alunperin sille päivällä on yksi meno (jooga mullakin viikko-ohjelmassa, tosin tavallinen, vasta ensi kevääksi mammajoogaa ajattelin), mutta voin ehkä vaihtaa sen keskiviikon ryhmään, jolloin tosin pitää perua yksi työ/harrastusjuttu. Katsotaan. Olisi kyllä kiva tavata uusia ihmisiä!

Sellaista vielä, että oli aika jänää kun tein ne hoidot ja tulin raskaaksi Itävallassa, ja kaikki alkuraskauden kontrollit oli myös siellä. Nyt mulla on kaksi listaa kielletyistä ruoka-aineista, ja Suomen apteekissa olivat ihan ihmeissään, kun menin ostamaan 5 mg foolihappotabletteja. Että kuulemma viisi kertaa pienempi annos on maksimi mitä voi saada. Aika paljon eroja siis.

Kylläpä tossa käytävällä nyt rampataan, kokoajan säpsähdän kun joku kulkee työhuoneen ohi. Taidan lopettaa. Vaikka olisi ihanaa vaan mennä kotiin ja sängylle makoilemaan ja lukemaan kirjaa ja syventyä omaan oloon.

Jaipur 16+

Vierailija

Moi,

Niinhän siinä kävi, että istun työhuoneessani kirjoittamassa. Nyt tekeillä oleva väikkärin luku on sikäli kiva, että pohdin karnevaalien ideaa. Silti ajatukset ovat ihan muualla ja saa nähdä, pääsenkö vielä tälläkään viikolla lomailemaan kunnolla! Iltapäivällä aion sentään koneen jättää ja matkustaa bussilla ensin keskustaan kahvittelemaan ja sieltä yhden kaverin luokse opettelemaan ompelemista. En ole ollenkaan käsityöihminen, mutta kaveri lupasi opettaa minua ompelemaan erilaisia laskoksi ja saumoja. Hän on vielä tekemässä lakanaa äitiyspakkauksen laatikkoon, josta ajattelimme tehdä ensisängyn vauvalle.

Viikonloppuna muuten hankimme Ikeasta sen paljon puhutun ruskean hoitopöydän, josta saa tehtyä lipaston / hyllykön sitten myöhemmin. Mieheni mukaan lipaston kokoaminen oli helppo homma :) Viikonloppuna meinasi hermokin mennä pariin otteeseen. Appivanhempani kyläilivät meillä ja oli sinänsä ihan mukavaa. Silti tuntuu, että anopilla on jonkinlainen kilpailuasenne tai pelko minun äitiäni kohtaan. Hän ikään kuin " varaa" lastenhoitovuoroja itselleen jo nyt. On tietenkin hienoa, että molemmat tulevat isovanhemmat ovat kaikesta innoissaan, mutta kyllä he voisivat kysyä asiaa minulta ja mieheltänikin, tulevilta äidiltä ja isältä!

Kirsi: Ihana kuulla, että tällä viikolla olosi on parempi! Varmasti kannatti levätä viime viikolla. Jännä vaan, miten oikeassa olit sen suhteen, ettei esimiehellesi luottamuksella kertomasi asia pysynyt salassa.

Ja Olivera: Hienoa, että löysitte kaikkea kivaa Irlannista ja niin edullisesti! Reissu taisi olla kaikin puolin mukava.

Jaipur: Missä maassa asuitte miehesi kanssa? Kuten täällä melkein kaikki jo tietävätkin, oli minun mieheni töissä Italiassa kaikkiaan kaksi vuotta. Itse asuin sekä siellä että (pääosin) täällä Suomessa. Kesällä katselimme lastentarvikkeita bolognalaisista kaupoista ja niitä olisi ollut helppo tuoda Suomeen, koska palasimme kotimaahan autolla. Hinnat vaan olivat hirvittäviä ja mukaamme tarttui vain pari vaatetta ja lastenkirjoja. Toiseksi olin kesällä vasta viikoilla 13-16, minkä vuoksi olimme muutenkin varovaisia tekemään hankintoja.

Nyt kun vauvan syntymään on (toivottavasti) enää reilut puolitoista kuukautta (LA 14.12.), pitäisi alkaa tekemään oikeasti listaa tarpeellisista tarvikkeista. Sain jo vinkin, että maidonkerääjä tulee tarpeeseen hetimiten.

Nyt taidan kirjoittaa hetken tuota tekeillä olevaa lukua ja sitten keskustaan.

:) kaikille!

Katja rv 32+5

Vierailija

onpas tosi tuotteliasta porukkaa, piti vielä sunnuntain tekstit hakea mutta tää meidän modeemireppana on niin hidas, ettei taida kärsivällisyys riittää... no katsellaan, josko jälkijunassa.

Napsukkaan ei kuulu mitään ihmeellistä, Teuvo-Tellervo työntää välillä pyllyä oikealle ja välillä vasemmalle ja siinä se. Torstaina olisi neuvola ja sijainen kun oma terkka on lomalla.

Mä olin ennen melkoisen innostunut leipomisesta mutta nyt en ole saanut lämmitettyä uuden kodin uunia kuin ranskalaisten lämmitykseen =( Saapi nähdä jos äitiys toisi taas tuon kotihengetär-puolen esiin.

Olipas mukava kuulla seesteisestä vauva-arjesta, Mari =)

Nyt alkaa vissiin hommat olla tehty remonttisiivouksen osalta, tänään pesin yläkerran lattiat ja portaikon. Maaliroiskeiden rapsuttelu on raivostuttavaa!!!!

Ai niin, jotain positiivista ;) Vihdoinkin uhkailu siitä, että vauvalle tulee mun sukunimi tepsi ja mies kosaisi. Eli mennään ristiäisten yhteydessä naimisiin ja ollaan sen jälkeen koko perhe samannimisiä =DDD

Tervetuloa taas uusille ja mukavaa kuulla, että melkein kaikki nauttivat olostaan tällä hetkellä. Totolle voimia toipumiseen!

Cindi ja Teuvo-Tellervo rv 38+2 (eikä mitään merkkejä jakautumisesta)

Vierailija

Tervetuloa kaikki uudet ja Omenapuuhun kanssa, jos pääsette tulemaan! Minä koitan tulla Omenapuuhun 17-18 välillä. Tilanne on nyt se, että meidän koira on edelleen kauhean kipeä, ei pysty liikkumaan juuri ollenkaan (siltä leikattiin kasvain hännästä viime torstaina, häntä siis säilyi!) ja on menossa tänään uudelleen eläinlääkäriin. Vapaaehtoisesti ei liiku minnekään sängyn päältä ja kun kävelee niin vinkuu ja on ihan kierossa :( On täysin vahdittava tapaus, joten en luultavasti voi lähteä Omenapuuhun ennen kuin mies on tullut töistä kotiin. Tiedän kyllä, että vehnikset on aika herkkiksiä, mutta tämä ei todellakaan ole enää normaalia. Surin sitten asiaa koko viime yön enkä oikein saanut nukuttua, on näköjään tunteet tosi pinnassa, nyt kyllä sitten väsyttää.

Niin, omaa napaa... Ostettiin se Ikean lipasto/hoitopöytä, näyttää ja tuntuu ihan hyvältä, lisää kommentteja sitten , kun päästään tyyppaamaan sitä ihan oikeasti. Lisäksi piti ostaa saman sarjan sänky, mutta se oli Vantaalta loppu, joten hankimme sen joku toinen kerta.

Kukas täällä mainostikaan niitä Manipuran joogakursseja? Minä ilmoittauduin sille 31.10 klo 16 alkavalle. Onko sille tulossa muita? Tilaa oli ainakin eilen vielä ja sille seuraavallekin kurssille. Sinne piti ottaa joku vyö mukaan? Onko se siis joku ihan tavallinen vyö? Ei ole tullut joogaa eikä mammajoogaa ennen harrastettua...

Minulla tänään viimeinen työpäivä ennen mammalomaa, tuntuu aika hurjalta. (Jään siis varhennettuna, kun en jaksa oikein enää istua ym ym...)

Terveisin Swheatie 31+1 (luulisin... la siis 26.12)

Vierailija

Tervehdys kaikille!

Päivä on alkanut loistavasti. Tai no mies pussasi minut taas pimeän aikaan sänkyyn ja lähti kolmeksi päiväksi työmatkalle. Toisaalta väsytti niin että en muista mitä sanoin.... No saadaan pitää koirien kanssa bileitä koko loppuviikko! Jee! Ne piskit on kyllä turvallisia, jos niitä ei olisi niin en varmaan uskaltas nukkua yksin kotona. Nyt kaksi tattia vahtii minun yöunia koko yön...

Maha on yhä makea.

Töissä lähinnä mittailen että onko maha niin iso että kehtaan laittaa ne mammavaatteet päälle. Ettei se mene mahan esittely puolelle, mutta ei sekään haittaisi. Sovittelen varmaan tänään illalla tiukimmat mammakuteet mitkä minulla on.. ja katson riittääkö rohkeus laittaa ne töihin.... väitän kyllä vieläkin että ei minun mahasta ihan selvästi näe että siellä on vauva kypsymässä.

Vauveliinus ei kyllä nujunnut yhtään eilen illalla. Olin jo hieman pettynyt, odottelin käsi mahalla koko illan ilman tulosta. Mieskin joutui odottelemaan... he heh keksi sille ihan hyvän homman... käsi mahanpäällä vauvan potkujen odottelun... no eipä päässyt kauaksi minusta... heheh

Rauhallinen viikko kun kaikki on syyslomalla.

Totolle voimia.

Kirsi 17+2 + ' erkki'

Vierailija

... kun en osaa täältä nyt poiskaan olla. Kävin äsken leipasemassa omppupiirakan ja laitoin suppilovahveroita pakkaseen (sienihullu kun olen niin pitää olla talven varalle). Tuleekohan musta ihan nettiaddikti sitten kun kotona olen. Tänään on huolestuttavasti näyttänyt siltä. Heh. Kamala kauhukuva, vauva vaan huutaa nälkäänsä ja äiti chättäilee... Tosin en ole ikinä chättäillyt joten sitä en ehkä aloitakaan. :)

Olivera, mun terkkarilla on ruotsinkielinen nimi (KG) joten ei ole sama kuin sulla. Tosin luulen että viimeksi tuo mainitsemasi KA oli sijaistamassa, mun mielestä silloin oli nainen, jolla oli vähän itäsuomalainen " aksentti" . (niin kuin itselläkin :). Pitää katsoa miten nuo valmennukset sopivat, marraskuisista taitaa olla ehkä yksi ilta mikä ei käy. Mutta joulukuisethan menevät aika myöhäiseksi.

***VOI APUA, meinas omenapiirakka palaa uuniin!***

Pitiköhän vielä kommentoida jotakin.. no, ehkä se tulee myöhemmin mieleen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat