Päiväunet sisällä?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Talvi tylee nyt vääjäämättä, ja haluaisin ruveta nukuttamaan 7 kk ikäistä poikaa sisällä päiväunien aikaan. Tähän asti nukkunut vain vaunuissa pihalla. Vauva voisi nukkua pihalla, mutta itse haluan hänet sisällä nukkumaan kylmästä ja parvekkeella heijaaminen on aika viluista touhua.

Kysymys onkin, miten te joiden vauvat nukkuvat sisällä, miten laitatte vauvanne nukkumaan päivällä?

Yöksi nukkumaan meno on meillä kohtuu helppoa, poika jää yksi sänkyyn nukkumaan tutin kanssa, mutta päivällä ei uni tahdo tulla pinnarissa.

Vinkkejä/kokemuksia kaivataan, kiitos =)

Kommentit (7)

Vierailija

Meilläkään ei päivällä nukuta pinniksessä kirveelläkään, mutta vaunuihinsa poistu nukahtaa, olivat ne sitten sisällä tai ulkona. Me asutaan rivarissa, joten vaunut on helppo roudata sisälle.

Vierailija

iltaunille vauva 5kk jää hienosti yksin omaan sänkyyn ja nukahtaa, mutta päiväunet omassa sängyssä on TÄYSI MAHDOTTOMUUS! Aivan käsittämätöntä. Vaunuihin nukahtaa melkein heti päiväunille, mutta omassa sängyssä tulee vaan iso parku. Eikä uni. Oon kokeillut laittaa vaunukoppaakin pinnikseen, mutta ei..

Vierailija

Meilläkin nukkuu poika 3 kk päiväunet sisällä. Alkoi jo ahdistamaan, kun neuvolasta ja joka puolelta toitotettiin sitä, että vauvaa pitäisi nukuttaa päivällä ulkona, jotta nukkuisi paremmin. Yritinkin sitä jonkin aikaa, mutta meidän poika yksinkertaisesti nukkuu paremmin sisällä. Vaunuja sai heijata noin puoli tuntia parvekkeella ennen kuin poika nukahti ja nukkui sitten maksimissaan tunnin. Nyt poika nukahtaa päiväunille yleensä tissille, kun imetän häntä makuullaan meidän parisängyssä. Sinne sitten jätän hänet nukkumaan. Yritän myöskin kaikkia suosituksia uhmaten olla hissukseen päiväunien aikaan, koska poika herää melko helposti. Kukin tavallaan!

Vierailija

Tyttö on viikon päästä 7 kk. Nukahtaa illalla itsekseen pinnikseen ja niin myös päivällä. Se vaatii vain sen, että hän on selvästi väsynyt. Muuten voi tulla itku. Yleensä laitan hänet iltapäiväpäikkäreille välipalan jälkeen n. klo. 14.30 ja sisällä saattaa nukkua yli kolmekin tuntia, kun taas parvekkeella vain n. puoli tuntia, korkeintaan tunnin.

Kaikkai sääntöjä uhmatakseni laitan huoneen hieman hämärämmäksi ja olen itsekin suht hissukseen silloin, kun tyttö nukkuu sisällä. sillä varmistan sen, että varmasti nukkuu pitempään. Myös kaiken ylimääräisen virikkeen olen karsinut sängystä ja sen lähettyviltä. Tyyttö huutelee ja möyrii sängtssä 5 - 15 min ja sitten nukahtaa ihan itsekseen. ennen nukutin syliin ja siirsin sänkyyn. Tähän tarvittiin tutti ja kun se tippui jossain vaiheessa suusta, loppui uni kuin seinään. Eli näin meillä mennään nykyään.

Vierailija

Nukahtaa kyllä, kun on tarpeeksi väsynyt. Tiedän, että ei sais " nukuttaa pulloon" (hih, aika hauska mielikuva tuosta sanaparista...), mutta nukahtaa heti kun saa maitoannoksensa juotua. Ja vaunuissa ei nuku kuin 30 min - 45 min, kun kiinnostaa liikaa ympäristön äänet ja liikkeet, sisällä 1½ tuntia kerrallaan. Olipa aika, jolloin asia oli täysin päinvastoin... Nyt poika 10 kk.

Vierailija

Meidän 1v. tyttö nukkuu päikkärit joko sisällä tai ulkona. Ensin ei meinannut millään nukahtaa sisälle mutta sitten hommattiin pimennysverho makkariin niin johan neiti nukahtaa ongelmitta päikkäreille =)

Meillä tapellaankin nykyään yöunille menosta. Tytöllä on menossa yleislakko; ei syödä eikä nukuta, jee ;)

Tansku, muksut *3 & vaavi rv 31+3

Vierailija

Meijän tyttö nukkuu kaikki unensa aina sisällä. Pihalla nukkuu vain jos vaunut on liikkeessä ja herää heti kun ne pysähtyy.

Oon nukuttanu tytön aina meidän sänkyyn päikkäreille ja nytkin nukahti masulleen ihan itsekseen. Kun on tarpeeks väsyny, niin kyllä se uni tulee, ainakin meillä. Tutti usein auttaa kans asiaan ja maitoa täynnä oleva masu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat