Neuvokaa miten laihdutan 4 kiloa. Nyt olen 54 kg ja pituutta 163 cm. Liikun kaksi kertaa viikossa

Vierailija

kuntosalilla tunnin. Toinen kerta kevyttä ja toinen lihaskuntoa. Lisäksi saatan käydä kerran vkossa juoksemassa. Joka päivä hengailen lasten kanssa pihalla.

Syön aamulla kaksi leipää ilman päällysiä.

Päivällä kahvia ja keksin tai leipä kevytjuustolla tai ilman. 2 suklaapalaa.

Iltapäivällä oikea ruoka. tyyliin peruna (max 2) salaattia, kanakastike.

Illalla leipää, jukurttia.

Saunakalja mahdollisesti, max 2 ploa.

Pitäskö vain jättää keksit kokonaan pois ja saunakaljatkin ottamatta?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

No jos aijot kiinteyttää se ei tapahdu ruokavaliolla tai sen puutteella. Punttiksella taas on se vika että lihakset painaa enemmän ku läski eli älä pety jos paino nousee. Heitä helvettiin se vaaka ja ota käyttöön mittanauha. Muista myös että luitten päällä kuuluu olla nahka ja vaikka siitä saiskin kiinni se ei oo väkisin läskiä. Veikkaan että 54kg:ssa sitä on aika vähän.

Vierailija

Pistät ensin ruokavaliosi kuntoon, ja sen jälkeen mietit onko tarpeen laihduttaa. Kasviksia ja marjoja lisää. Vähärasvaista lihaa lisää, samoin maitotuotteita. Toivottavasti leipäsi on edes ruista/täysjyvää.

Vierailija

Lisää syömistäsi, tee siitä laadukkaampaa. Samalla lisää liikuntaa, mutta ÄLÄ laihduta. Olin itse samassa tilanteessa kuin sinä viisi vuotta sitten. Halusin laihtua lisää ja onnistuin kyllä - seurauksena oli anoreksia 27-vuotiaana. Olin todella huonossa kunnossa, mutta halusin laihtua entisestäänkin. Paraneminen oli todella hidasta, kuukautiset loppuivat, hiukset ohenivat ja iho kuivui verille. Tuotako haluat?

Jos taas haluat kiinteytyä, älä missään nimessä vähennä syömistäsi. Muista syödä paljon kasviksia, lihaa, kalaa tai kalaa, maitotuotteita ja sopivasti leipää. Kaljaa tosin voisit juoda vain viikonloppuisin.

Vierailija

Mutta luonnollisestihan sitä vähän tsekkaan ulkonäköä lapset tehtyään. Ja nyt näyttää kroppa kaipaavan vähän laihdutusta ja kiinteytystä.

Tämä ei ole minulle siis ONGELMA, MURHE tms. Olen 30-vuotias ja joo, aikuinen. Eikö aikuinen saa pitää itsestään huolta???

En aio anorektioitua tai olla syömättä ylipäätään. Ruoka on hyvää nimittäin nam nam. Tällä asenteella en voi ruokaa edes oksentaa, koska sehän olisi ruoan hukkaan heittoa ;)

Älkää akat jaksako joka asiasta tehdä helvetillistä numeroa. Nyt on kyse ihan tavallisen naisen ulkonäön ajan tasalle saattamisesta lasten jälkeen.

Ja todellakin aion päästä läskistä eroon. Ja tätä läskiä on hiven jaloissa ja mahassa sekä alleinä käsissä, mutta vain hiukan.

Kiitos asiallisista vinkeistä.

Vierailija

ruokia kannattaa syödä siten, että ne imeytyävät mahdollisimman hyvin: jos syö kaikkea sekaisin samalla aterialla, niin vatsan on vaikeampi sulattaa = ehtii enemmän imeytyä myös rasvaa jne.

Kahvi sulla ainakin on pepullaan. Kahvi on rasvasieppari, eli jos kahvin kanssa nautit jotain rasvapitoista, niin voit olla varma, että saat pitää itselläsi nämä kaikki kalorit. Tämä on ihan tutkimustieto.

Eli ei kahvia tai kahvin kanssa ei mitään pöperrystä.

Muutenkaan ei kannata syödä noin vähän. En voi ihan varmasti sanoa, mutta mahdollisesti et laihdu siksi, että elimistösi luulee sun nälkiintyvän.

Tiedän sikäli, mistä puhun, sillä olen sua vähän pitempi ja laihempi. Syön huomattavasti enemmän!

Vierailija

Voin taata, että laihdut kahdessa viikossa ne neljä kiloa, jos jätät pois kaiken sokerin ja jauhotuotteet ja syöt sen sijaan runsaasti vähähiilarisia kasviksia ja paljon proteiinia.

Mun ei tarvitse syödä kuin kaksi ruisleipäpalaa päivässä, kun olen jo aivan tukossa ja turvoksissa. Terveellistä kuitua saa monesta muustakin kuin leivästä tai puurosta. Itse syön joka aamu yön yli lionneita pellavansiemeniä maustamattoman jogurtin ja muutaman rusinana kera ja vatsa toimii takuuvarmasti. On leipäteollisuuden propagandaa puhua leivän terveellisyydestä ja välttämättömyydestä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat