@@HELMIKUISET MAANANTAINA@@

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Pikaseen täytyy laittaa viestiä täältä töistä. Kohta pääsee jo kotiin...

Saa nähä täytyykö huomenna jäädä taas saikulle, ei oikein oo olo paras mahdollinen. Yskää ja nuhaa... =(

Oon kans tulossa Stockalle perjantaina. Toivottavasti pääsen ajoissa lähteen töistä, mut eiköhän se onnistu.. Kiva nähä teitä muita Tamperelaisia! =)

Nimestä.. Meillä on ollu valmiina nimet molemmille jo pitkän aikaa. Toiset nimet tulee meidän toisista nimistä (mulla kulkee suvussa toinen nimi) ja etunimet on sellaset normaalit, tosin ehkä enemmän " muodikkaat" ku vanhanaikaset. Ne vaan oli semmoset et molemmat tykkäs. Kuitenki sellaset perusnimet, täytyy löytyä kalenterista.

Jep, mut ny viimenen rutistus töissä ja sit kotiin

Jansku & Möhkis 22+

Vierailija

ulkona on täällä Tampereella päin ainakin melko talvista, eli se tarkoittaa sitä että me olemme lähempänä päämäärää päivä päivältä! HUI! Mun keskittymiskyky on nykyään täysin nolla, ajatukset pyörivät vain ja aioastaan vauvassa ja kaikessa tulevassa. Ja olen huomannut, että niin on käynyt mun miehellekin, hän on ikään kuin herännyt tähän todellisuuteen ja on alkanut selkeästi enemmän miettimään mitä tulevaisuus tuo tai mitä meidän on vielä hankittava jne. Eli hitaasti mutta varmasti mennään eteenpäin, kunhan nyt kaikki vain menisi hyvin. Mulle on tullut taas aikamoinen menettämisen pelko, tähän lapseen on niin kiintynyt ja asia on niin todellinen että ajatus siitä että joku menee pieleen pelottaa ihan kamalasti. No, ehkä tämä tästä, mulla on ollut näitä vähän väliä.

Tulikos siitä Tamperelaisten tapaamisesta nyt selkoa? Oliko se tapaaminen keskiviikkona vai perjantaina? Jos mä nyt rohkeasti ehdotan sitä perjantaita, niin tuleeko kukaan muu kuin minä paikalle?

Nyt on pakko yrittää tehdä vähän kouluhommia, mulla on marraskuussa aikamoista lentoa, sitten sen jälkeen pitäisi elämä alkaa taas hymyilemään!

Oikein pirteää pakkasaamua kaikille teille!

Austen

Vierailija

Meillä täällä on lumi jo maassa ja tiet (ja auto) ihan umpijäässä, joten talvi on jo tosiasia... On ihan joulufiilis, ihanaa! Eilen kun oltiin leikkipuistossa esikoisen kanssa, oli taas outoa pukea muksulle päälle toppahaalarit, kypärämyssyt, pipot, toppahanskat, talvikengät... Raukka näytti ihan topatulta lumiukolta... Mutta kylmä tuli itsellekin, piti olla jo pipot ja talvitakit.

Oon noita sisarusten rattaita miettinyt, ja eilen kyllä tulin siihen tulokseen, että haluan sellaiset, joissa työntösuuntaa saa vaihdettua - ei näissä tuulissa ja pakkasissa kyllä oo pienen vauvan kiva nukkua, jos kaikki puhaltaa naamaan.

Nimiasiaa: Meillä ois ollut tytölle nimi valmiina, mutta kun ultran mukaan ois tulossa poika, niin jopas tulikin ongelma! Meillä on nyt tässä muutama vaihtoehto, joita " maistellaan" , esikoisen kanssa kun kävi niin, että ennalta päätetty nimi ei sopinutkaan lapsen olemukseen tai luonteeseen Ollenkaan, ja sitten tuli kauhea kiire keksiä uusi nimi. Kahta päivää ennen ristiäisiä sen sitten keksimme, ja aivan loistava ja omistajansa näköinenhän se onkin :) Onneksi.

Mulla alkaa nyt näemmä toi synnyttäminen pyöriä unissa, taas viime yönä synnytin kaksospojat :) Noh, lienee normaalia. Päivisin ei ehdi tätä vauvantuloa jotenkin ajattelemaan - alitajunta hoitaa sen pohtimisen sit öisin. Omaan napaan kuuluu oikein hyvää, potkut on kovia ja häiritseviä ;) Mitään rankempaa kuin autoon käveleminen ei kyllä kannata tehdä, supparit iskee heti... Eli mulla kans huoli tuosta yleiskunnosta, joka on rapistunut ihan olemattomiin.

kirpeitä talvituulia pohjoisesta,

M ja kaveri 24+5

Vierailija

Moikka

Eli ensiksikin..myös minä ilmaannun perjantaina Tampereen tapaamiseen ; ) toivottavasti ajoissa (vaihtavat mokomat talvirajoitukset tänään) eli kaasuttelen sitten jälleen kerran Espoosta tulemaan, josko pääsisin lähtemään ajoissa sieltä päästä.

Tao:lle, oletko jutellut tilanteestasi neuvolassa, josko he osaisivat auttaa. Minulla ei hajuakaan kuinka kotiapua on saatavilla, taitaa olla aika kuntakohtaista.

Nimi gallubista emme ole juurikaan jutelleen, esikoisen nimen mietinnän yhteydessä tuli keksittyä tytölle nimiyhdistelmiä eli tytön nimi on ainakin mulla jäänyt siitä asti mieeen. Pojalle kutsumanimi on hakusassa mutta toinen nimi olisi kyllä mielessä minulla eli isäni toinen nimi (myös hänen isänsä toinen nimi), miehen kanssa asiasta en ole jutellut. Voipi olla, että tuo " perintönimi" jää antamatta kun en tiedä onko reilua ottaa sellainen vain toisen puolelta..

Ja sitten omaa napaa: palellutuin eilen pihatöissä poskeni..ja ne ovat nyt tulipunaiset! Eilen yritin sitä pihaa viimeistellä talvikuntoon ja raivata kesäkukkien torsoja pois. Vähän huvitti kun osan sipuleista istutin silloin ennen lomaani..nyt en enää muistanut mihin kohtaan ne olin istuttanut puhumattamakaan siitä mitä olin jo istuttanut. Siinä " raivaustöissä" törmäsin myös pihamme tilapäisasukkiin (tai niin olin luullut) siimahäntään. Koko rinne oli täynnä sen (tai kuinka monta niitä nyt onkaan) koloja eikä aikaakaan kun kyseinen olento vilisteli ihmettelemässä " pesänsä/suojansa" hävitystä. Liekö hormoneista johtuvaa mutta se oli kyllä aika söötti..

Tänään oli neuvolakäyntikin..vakkaritäti oli lomalla kuten on seuraavalla kerrallakin. En tiedä miten muilla mutta mulla nuo sijaisella käynnit on vähän yhtä tyhjän kanssa, mitään ylimääräistä ei tuu rupateltua kun tuntuu, että aina pitäisi alkaa selostamaan kaikki juurta jaksain ihan ensimmäisestä raskaudesta alkaen. Mitään ihmeempiä ei ollut hemogloiini oli lähtenyt nousuun ja täti naureskeli, että hänkin voi sanoa tuntevansa liikkeet kun vaavi sattu potkaisemaan häntä. Miten te muut koette sen kun on sijainen tai ylipäätänsä kuinka usein teillesattuu sijainen? Nokialla sijaisen tapaa useammin kuin omansa ja sijainen on tietty eri joka kerta.

Töissä laiskotuttaa..ja keksin koko ajan erinäisiä syitä asioiden lykkäämiseen. Työni kun sisältää tosi paljon reissaamista Espooseen, viime viikolla olisi pitänyt ajella sinne kolmena päivänä...lopputulos en viitsinyt lähteä kertaakaan! Tällä viikolla olisi pitänyt mennä huomenna ja keskiviikkona, en viitsi lähteä..syyksi tällä kertaa keksin sääennusteen..minulla kun on vielä kesärenkaat (ne kyllä vaihdetaan tänään, en vain katsonut tarpeelliseksi mainita asiasta sinne " etelään" ). Perjantaita en enää pystyne " perumaan" , olen jo käyttänyt kaikki mahdolliset syyt..osan usemmastikin. No enää kaksi kuukautta tätä reissaamista maksimissaan....

Keskiviikolle meillä onkin sitten luvassa koko perheen " loma" Tampereella ja ilveksessä, mieheni pomon piti tulla johonkin seminaariin ke-to. Hän ei päässytkään tulemaan ja hotelli on jo maksettu eikä rahoja saa takaisin, joten meitä pyydettiin käyttämään tilaisuus hyväksi. Eli suuntaamme sitten sinne yöksi heti jumppamme jälkeen....tosi kiva ajella sitten torstai aamuna viemään tyttö hoitoon..no toisaalta voisin torstaina tehdä töitä kotoa sitten lopun päivää.

Marcel 25+2

Vierailija

Olipa tosiaan kylmä ilma, kun esikoisen kanssa olimme puistossa. Veetillä tietenkin on lämmin kun touhuaa koko ajan, mutta itselle meinaa tulla välillä kylmä. Siinä talvihaalaria, kintaita ym pukiessa tuli taas mieleen, että millaista äheltämistä tuo pukeminen onkaan sitten ensi vuoden puolella, mutta kai siitäkin selviää.

Minäkin yritän perjantaina päästä tapaamiseen mukaan. Minun pitää ottaa Veeti kylläkin aluksi mukaan, mutta mieheni pitäisi päästä töistä puoli viideltä, joten voin käydä viemässä pojan sitten hänelle. Mieheni on siinä ihan lähistöllä töissä.

Nimiä olemme kyllä miettineet, mutta emme ole saaneet vielä päätettyä. Muutama aika hyvä ehdotus on kyllä tullut esille...

Emme luultavasti anna sisaruksille mitään varsinaisesti yhteensopivia nimiä, kuten samalla kirjaimella alkavia. Saman tyyliset kuitenkin yritämme muotoilla.

Marcel kirjoitteli vaihtuvista terveydenhoitajista neuvolassa. Minullakin on ollut kahdella edellisellä kerralla sijainen, ja tietysti eri ihmiset molemmilla kerroilla. En minäkään viitsi siinä ylimääräisiä paljon puhella, kun kaikki pitäisi selvittää alusta asti. Omalta terkkarilta on niin helppo kysellä kaikesta ym, kun sama th oli jo esikoista odottaessa. Toivottavasti seuraavalla käynnillä on taas oma th paikalla.

nonnu78 rv 24+1

Vierailija

Hassua kun on lomalla niin ei oikein osaa tehä mitään, mutta ei osaa oikein pelkästään ollakaan. Kiva kumminki että on loma.

Taolle: Aika hankalaa voi olla saada kotiapua Oulussa. Mutta voi se onnistua jos puhut asiasta neuvolassa ja suorastaan vaadit sitä. Kotiapu kun on nykyisin aika monessa kunnassa keskitetty pelkästään vanhuspuolelle =(

Mulla on kans hermot riekaleina kun tuo toinen kissa syö kaikki villavaatteet mitä löytää. Viimeviikolla söi kahdet sukat, yhet vanttuut ja pari pipoa. Talvi tulee, mihin piilotan villavaatteet?? Vielä kun ajattelin käyttää vauvalla ruskovillan pöksyjä. Sillä on joku ihme himo villaan ja tuhoaa isonkin sukan muutamassa sekunnissa jos unohtuu lattialle tai johonkin mistä saa sen. Tosi raivostuttavaa, vaikka rakas elukka onkin.

Nimigallup: meillä taitaa tulla tappelu nimien kans. Mulla ois tytölle kaikki kolme nimeä valmiina ja aion kyllä taistella niistä. Eka nimi ois miehen edesmenneen mummon nimi ja toinen mun mummun toinen nimi ja kolmas; no paljastetaan, Matilda josta tykkään paljon =) Eikä oo minun oikea nimeni.

Pojan nimi on vaikea keksiä kun se oli jo toiselle pojalle. Meillä kahden ekan nimet alkaa samalla alkukirjaimella ja kolmas erillä. Jos tulee tyttä ja saan ehdotukseni läpi, tämä tulis alkamaan samalla kirjaimella kuin kolmosen nimi.

Matilda & taimi 25+0

Vierailija

Me käytiin vähän asioilla pikkuneidin kanssa jo aamusta, kaupassa ja varaamassa kirpparipöytä ja nyt mutustelen nameja, yök... Meidän esikoisella alkaa syysloma vasta keskiviikkona ja lähdetään heti aamusta ajamaan. Matka mun vanhempien luo kestää noin 6 tuntia, joten on meillä autossa istumista... Ja kun lähden vielä lasten kanssa keskenään niin tuntuu vielä hurjemmalta. Mutta onneksi esikoinen on hyvä lapsenvahti, ilman sitä en lähtisi!

Ikean matka olis ollut tarkoitus käydä meidänkin, mutta kun tuo loma on niin lyhyt niin jää kyllä väliin. Rahatilannekkin on nyt tosi huono kun odottelen päätöstä työttömyyskorvauksista, jäin työttömäksi kun äippäloma loppui. Kohtahan se alkaa jo uusi ; ) Tänään vein itseasiassa just postiin äitiyspaketti ja -raha hakemuksen! Mies kyseli eilen että mitä oon pakannut isoon vaippalaatikkoon, vastasin että pieniä vauvan vaatteita niin se nauroi että aattelit laittaa vähäksi aikaa varastoon = ) Ehkä vähän turhaa, mutta onhan ne sitten ihana keväällä ottaa esille pestyinä ja viikattuina ja jätän ne kyllä sisälle varastoon etteivät kostu ulkovarastossa.

Meillä ei nimiasia ole edistynyt. Kun tyttöä ooteltiin niin mies sanoi heti että siitä tulee minun mummin kaima. Nyt odotellaan poikaa ja vaikka oon viritellyt keskustelua nimistä niin mies ei yhtään innostu vaan sanoo ettei se ole ajankohtaista. Harmittaa, ihan kuin tyttö olis ollut jotenkin tärkeämpi kuin tuleva poika --- saatan kyllä olla välillä vähän herkkä tämän raskauden suhteen! Kyselinkin kerran jo että jos me tykätäänkin tuosta tytöstä niin paljon ettei sitten tykätä pojasta ja mies katsoi minua vähän hölmönä että tottakai tykätään kaikista lapsista. Tiedän kyllä että itse tykkään mutta miestäni välillä epäilen. Varmasti turhaan!

Tästähän vois tehdä gallupin... eli

Onko muilla jo nimet valmiina? Valitsetteko sukulaisten nimiä, kansainvälisiä vai perinteisiä suomalaisia?? Mietittekö valmiiksi että jos sitten joskus tulee muita lapsia niin saadaan kaikille samankaltaiset nimet...?

Mun miehen vanhimmilla lapsilla on sellaiset 70-lukulaiset nimet, mutta näillä nuoremmmilla (minun ja hänen ex liitoista) pojilla on suomalaiset vanhat nimet ja sellaisen sai yhteinen tyttäremmekin. Eikä seuraava pojan nimi voi oikein olla muuta kuin tyyliä seitsemän veljestä tms : )

Mymmeli ja myllertäjä rv 24+1 (uuden rv:n aloitus herättää aina sellaisen jippii-tunteen!!)

Vierailija

mä olen oikeasti ihan rauniona =( Koko lauantaipäivän leivoin, sain onneksi pojan mummille hoitoon, ja sunnuntaina sitten vietettiin 2v-synttäreitä. Vieraita oli vaatimattomasti viitisenkymmentä.... mä olin illalla IHAN POIKKI, vaikka muuten olikin tosi mukavat juhlat, poika sai taas mielettömän määrän romua ja oli ihan onnessaan, alkaa jo tajuta noitten synttäreitten merkityksen =)

Sitten yöllä iskikin kuume sekä poikaan että minuun, poika yski ja mulla kurkku kipeä + jalkoja särki ihan älyttömästi kahden päivän seisoskelusta. Eli ei juuri nukuttu, tää päivä onkin sitten nuokuttu sohvalla muumien parissa, samaa rataa menee varmaan huominenkin. Käytiin lääkärissäkin, mutta eihän niilläkään mitään ihmereseptiä flunssaan ole.

Talvi ei täälläpäin näy vielä muuten kuin parina pakkasasteena ja hyvä niin. En taitaisi ihan vielä sitä lumen seassa kahlaamista jaksaakaan.

Nimigalluppiin: mä olen miettinyt tytölle toisen ja kolmannen nimen, tulevat siis suvusta, mutta sen suurempaa keskustelua nimistä ei ole vielä käyty. Esikoisen nimi päätettiin, kun pappi jo seisoi kynä kädessä...samoin taitaa käydä tämänkin kanssa, noita ihania nimiä kun on maailma pullollaan=) Matilda muuten yksi minunkin suosikeistani.

Jahas, nyt tämä tyttö kaatuu punkkaan, josko saisi edes muutaman tunnin nukuttua.

Manna ja eekuli 22+3

Vierailija

Uusi viikko aloitettu...tosin menin hiukka myöhemmin töihin kun meinaa toi flunssa vaivata edelleenkin. Ääni on käheä ja olen yrittänyt vältellä puhumista...vaikeaa tosin kun olen tällainen papupata.

Me mietittiin nimiä kotvanen sitten. Tehtiin molemmat lista omasta mielestämme kivoimmista tytön ja pojan nimistä ja sitten verrattiin onko osunut yksiin. Molemmissa listoissa oli vain yksi nimi sama molemmilla. Pojan etunimi on jo suht varma, tytön ei. Toisista nimistä ei pahemmin vielä puhuttu, ei varmaankaan oteta mitään suvussa kulkenutta.

Masussa pörrätään ihan samaan tahtiin, potkuja satelee ihan joka ilmansuunnasta. Ensi viikolla lääkäri-neuvola joten sitten näkee missä mennään ja onko mun rautatabujen syönti auttanut.

Mulla ei ole vielä mitään sijaisia neuvolassa ollut joten siitäpä en osaa kommentoida. Nyt pesulle ja soffalle!

Sasuliini ja hajuherne 25+3

Vierailija

Tampereen tapaamisesta: keskiviikkona olisin päässyt, mutta perjantaina olen 16 tuntia töissä, joten koitan päästä seuraavalla kerralla, jospa silloin ois jo äippälomalla, niin ainaski pääsis.

Nimigalluppiin: ei oo nimeä keksitty, eikä mitään vinkkiä mistä sen keksis(sukulaisten nimiä tms.), hesarista oon koittanut kastetuista katsella kivoja nimiä, mutta nei ei oo kelvannu miehelle, kivaa!

Tänään sain neuvolasta äippäraha- ja pakkaushakemuksen tai siis lähinnä sen lääkärintodistuksen. Huomenna hakemus vaan postiin ja sitten odottelemaan millon paketti tulee. Vauvalla kaikki hyvin, sydänäänet kuulu ja liikku hyvin.

niisku 22+5

Vierailija

Olen tässä aamun tapellut koiran kanssa, joka ei ota rauhoittuakseen. Me otettiin koira muutama viikko sitten eläinkodista ja ongelmia on ollut. Emme haluaisi toisaalta enää luopua siitä, kun ollaan jo kiinnytty siihen, mutta minua kyllä stressaa sen ilkeilyt. Mieheni on kokenut koirankouluttaja, mutta hänelläkin alkaa olla konstit lopussa. Jos koira ei opi tavoille, on meidän siitä luovuttava, koska vauvakin on tulossa. Ja tottakai vauveli on etusijalla.

Olo on ollut ihan hyvä tässä viime päivinä, kiitos anopin auttavan käden. Anoppi oli muutaman päivän meillä kyläilemässä ja siivosi ja laittoi ruokaa! Ihanaa eikö totta? Minä kamppailen nimittäin edelleen vaikean masennuksen kanssa ja apu on välillä todella tarpeen.

Tietääkö muuten kukaan, onko jostain mahdollista saada kodinhoitoapua? Itse siis olen sairaslomalla ja miehelläni on krooninen kiputila jalassa ja se rajoittaa hänen arkeaan. Eli siis kodin hoitaminen on ajoittain aika työlästä.

Eipä tässä tällä erää sen kummempia. Hyvää viikonalkua vaan kaikille!

Vierailija

Täällä masussa ihan hyvin.. lukuunottamatta noita supisteluja mut onneksi tässä pääsee hiukan höllää kun täälläpäin on tuo yleinen syysloma , se jotenkin vaikuttaa meidän yrityksen asioihin silleen hiljenevästi ;)

Nimigallup: Ei olla mietitty edes nimeä kun jotenkin sitä ajattelee että se sitten tulee kun vaavi syntyy . esikoinen näyttää ainakin nimeltänsä nyt :) ja se päätettiin vasta syntymän jälkeen. Mutta sukunimi on päätetty eli miehen , mehän mennään ens (2006) elokuun 18. päivä naimisiin joten kaikki saa sitten saman sukunimen.

meillä täällä se kamala talobuumi, on etsitty ja katsottu ja tehty tarjouksia mut ei löydy . aina on jotain vikaa yms.. Voi kun sitä olisi aikaa niin varmaan helpommallla pääsisi jos rakentaisi. On sitäkin mietitty mut siihen menee aikaa ennekuin pääsis alkaa edes pohjia tekee. Juu eihän tässä kiire tosiaan oo mihinkään, tuntuu vaan että on niin ahdasta tällähetkellä .

Mä tässä mietin että onkohan tuo vaaveli perätilassa kun potkut tuntuu vaan tuolla alhaalla ja lähinnä tuonne alaselkään ne kohdistuu tai virtsarakkoon. Esikoinen teki juuri tätä ja istua napotti sitten tuonne viikolle 37 kunnes älys ite kääntyä . Mies ei vieläkään pääse tuntemaan potkuja kun ne ei tunnu eikä näy päällepäin , hassua . pitäishän potkut jo tuntua vatsan läpi, mulla ei tuota rasvaakaan ole joten..

Mutta nyt kutsutaan joten palataan..

Minkki ja oskari 22+5

Vierailija

Niin en ollut ihan varma, että minkälaista kodinhoitoapua haet, siivousta vai ruuan laittoa vai sekä että, mutta jos sellainen nuorempi apuri kelpaisi niin 4H:lta ainakin varmaan saisi apua. Itse oli muutama vuosi sitten siellä vanhuspalvelutyössä, mikä tarkoittaa käytännössä siivousta ja pientä ruuan laittoa. Töitä on yleisesti ottaen aika vähän ja Oulussa on erityisesti nuorten todella vaikea työllistyä ilman suhteita, joten siinä samalla antaisi sitten vähän työkokemusta jollekin nuorelle. Nuoret ovat yleensä 16-v. ylöspäin ja itse olen käyttänyt esimerkiksi kissanhoitajana sellaista lukioikäistä tyttöä ja hyvin on mennyt. Voit pyytää vähän vanhempaa tyttöä jos haluat, itse olin 21-v. varmaan sen työhön kouluttavan kurssin vanhimpia. Tuo olisi varmaankin se halvin vaihtoehto, muutenhan noita kodinhoitoapua tarjoavia firmoja kyllä riittää, mutta niistä en tiedä sen tarkemmin...

Niin, sellaista piti vielä kysyä, että olisiko jollakin tietoa tästä Oulun Kelan tilanteesta, että kuinka kauan nuo äitiysrahapäätökset kestävät? Itselle kun olisi se minimi tulossa, niin ihmettelen vain, että mikä viivyttää. Nyt jo kolmatta viikkoa on vain " asiakirja otettu vastaan" , mitä sitten tarkoittaakaan.

Muuten oma napa voi hyvin, vauva potkii paljon, mutta olo on vielä suht hyvä. Mitä nyt hemppa ei pysy ylhäällä ilman lisärautaa ja rauta taas laittaa vatsan sekaisin. Vaatteita ja muita tavaroita olen alkanut katsella kirppareilta ja aika hyvin näyttää kaikenlaista täältä Oulusta löytyvän. Kiva olisi vain hypistellä sitä pakkaustakin, jos sen päätöksen nyt tämän vuoden puolella saisi...:).

T: Dove rv 25+1

Vierailija

Onpa ollut rankka viikonloppu. Olen itkenyt aamusta iltaan, kun vanhempieni viisivuotias koira, (aivan mieletön persoona!!! Ja sen rotuinen ettei 10 vuotta elinikää vielä tuohon lisää olisi ollut mikään ihme..) yllättäen menetti takapäänsä tunnon. Se oli vakava halvaus ja paras vaihtoehto huonoista vaihtoehdoista oli ikuinen uni.. On ollut ikävä kaveria ja huoli omista vanhemmistani, jotka ovat, isäni ainakin, aivan musertuneita. Raskausaikana olen ollut yliherkkä muutenkin kaikelle elämään, kuolemaan ja ajankulumiseen liittyvään. Miten pienestä sai uusi elämä alkunsa sisälläni ja miten äkkiä se voisikaan lakata. Ikuisuudesta suurin osa on kuolemaa, vain häviävän pieni osa on elämää..

Mutta aivan mahtavia onnellisia muistoja siitä rämäpääveijarista jäi kyllä ammennettavaksi kauas tulevaisuteen! Että niitä muistoja pitää nyt ruokkia ja antaa itkun tyynnyttää, niin kauan kun kyyneliä riittää.

Muista asioista sen verran, että meitä ei neuvolasijaiset ole haitanneet, kun oman tädin kanssa on ollut sen verran vaikeaa, että on ollut kiva nähdä että ihan yhtä kamalia ne muutkin ovat.

Nimigalluppiin sen verran, ettei mieheni kanssa olla edes juteltu kumman sukunimen tuleva lapsi saa.. Etunimiä ollaan kyllä käyty läpi, olisi kiva jos se meinaisi jotain, eikä olisi vain kirjainyhdistelmä. Ei tiedetä kumpaa odotetaan.

Masussa on ikäänkuin ollut rauhallisempaa, kun oma keskittymiseni on suuntautunut niin tuon koiran muiston hellimiseen, ettei masu ole ollut paljon mielessä. Ehkä on keksinyt naputtelun tai muuta jännää, ettei tarvitse täysillä potkiakaan enää.

Kauhistuttaa, kun meillä alkaa olla kaikki jo valmiina vauvaa varten. Salakavalasti on hiipinyt kotiimme kaikenmaailman vauvantarviketta, joita sitten varmaan vauvan tultua taloon myydään pois tarpeettomina..

nemma&muksis 24

Vierailija

Meillä siis periaatteena, että nimi löytyis kalenterista, mutta ei ois se kaikkein yleisin nimi (tää on kyllä ollut vaikea ehto, kun tuntuu että omat lempparinimet, jotka on keksitty jo vuosia sitten, on kaikki nyt ihan pinnalla ja suosittuja!). Ja nimen pitää sopia lyhyeen sukunimeemme. Ja haluaisin, että kaikkien lasten nimet olis jotenkin yhteensopivia, tai ainakin samantyylisiä - samalla alkukirjaimella en haluais mitenkään erityisesti nimien alkavan.

Ja meillä kans tytölle annettais mun toinen nimi kolmanneksi nimeksi, ja jos tulee toinen poika, niin hänelle sitten kolmas nimi tulis mun suvusta (esikoisella siis on kolmas nimi sama kuin mieheni toinen nimi). Mutta eipä sekään oo mikään väkipakkojuttu, eli lähinnä katsotaan mikä sopii ensimmäiseen nimeen, sehän se on tärkein! (Ja vaikein keksiä...)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat