Kuinka paljon hävettää, kun viet lapsen lääkäriin, mutta

Vierailija

*lääkäri toteaa, ettei mitään vikaa ole?*

Esim. olet aivan varma korvatulehduksesta, mutta korvat ovatkin terveet.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

olen onnellinen, kun lapsi onkin terve.

T: äiti, joka epäili korvatulehdusta ja lääkäri naureskellen totesi että ei ole.. Vaihdoimpa lääkäriasemaa ja seuraavana päivänä mentiin uudestaan. Ja kas, olikin korvatulehdus. On se äidin vaisto kummallinen asia.

Vierailija

En ole joutunut lasta (2,5 v) kertaakaan viemään lääkäriin, mutta taannoin oli tilanne, että sain lääkärille soittoajan. Lääkäri määräsi puhelun perusteella kokeisiin, mutta mitään ei löytynyt. Se kyllä hieman hävetti. Koska lapsi ei muuten ole lääkärissä ollut, niin ehkä he kuitenkin ymmärsivät, että olin oikeasti huolissani, enkä turhaan otata testejä.

Vierailija

Meillä lapsi on itse osannut sanoa, että korvaan sattuu mutta kipu onkin sitten johtunut muusta kuin tulehduksesta (korvassa ollut painetta yms.). Kerran on ollut korvatulehdus, mutta en ole aloittanut antibiootteja kun ei ole ollut pahemmin kipeä. Meni sitten itsestään ohi.

Vierailija

väitin että lapsella on varmaan aivotärähdys (oli lyönyt päänsä aiemmin, ei kuitenkaan hirveän kovaa) ja että se huutaa tauotta tuntikausia aivan hädissään... Eiköhän se vaiennut sillä sekunnilla kun sairaalan ovi aukesi.

Siinä sitten pitelin hyväntuulista ja leikkisää taaperoa ja yritin selittää että kyllä se oli ihan kuolemankielissä kun me lähdettiin kotoa...

Lääkäri suhtautui tosi hyvin, ilmeisesti sitä tapahtuu aika usein.

Vierailija

Kerrankin lapsella oli kuumetta ja flunssaa. Odottelin ja vein lapsen vasta toisena kuumepäivänä lääkärille. Oli niin paha korvatulehdus, että korvaan jäi pysyvä arpeutuma ja korvan liikkeet heikentyi. Olen niin paljon katunut etten vienyt jo aiemmin. Minäkin olin siinä käsityksessä että korvatulehdus paranee kyllä itsekseenkin ja plaa plaa. Lapsi tosin ei edes valitellut korvia mutta osasin epäillä korvatulehdusta silti.

Se ärsyttää että töihin pitää olla lääkärintodistus jokaisesta lapsen sairaudesta jonka takia pitää olla pois. Ja vien sitten tohtorin kallista aikaa "turhaan" käymällä näyttämässä nuhakuumeista lasta jo ensimmäisenä tautipäivänä.

Vierailija

Jos joskus on niin käynyt (neljä lasta ja paljon sairauksia) niin olen vaan ilmaissut tyytyväisyyteni, kun toinen on terve ja perään todennut että kannatti tulla että äitikin sai mielenrauhan. Yleensä lekurit yhtyneet tuohon.

Vierailija

Ihme porukkaa?! Miksi pitäisi hävetä. Onko teistä tai siis ap:n mielestä jotenkin ihanaa kun lapsi on kipeä ja saat huomiota lekurilta...

ei hyvä päivää

Vierailija

Mun kummallakin lapsella oli korvatulehduskierre, kun olivat pieniä ja lääkärissä rampattiin hyvin usein. Yleensä käytettiin samaa lääkäriä aina, joten ongelmia ei tullut, lääkäri ymmärsi hyvin, että tarkastutamme korvat joka hemmetin nuhan yhteydessä ja aatelkaa, olin vielä hoitovapaalla.. Esikoisella tulehdus oli joka kerta, joten ns. turhaa käyntiä ei ollut. Kuopuksen kohdalla taisimme kaksi kertaa käydä ns. turhaa tohtorin vastaanotolla.

Esikoisella oli usein päänsärkyä ja kävimme myös tästä asiasta heti lääkärissä, myöhemmin lapsi pääsi neurologin vastaanotolle (tutkimukset edelleen kesken). Mutta jos olisin odottanut esim. päänsärkyjen kovenemista, loppumisesta tms. emme nyt vielä olisi tässä vaiheessa tutkimuksia. On tärkeää, että lääkäri tietää koko potilashistorian, näin ollen osataan lähettää jatkotutkimuksiin. Ja en minäkään joka flunssasta nykyään lääkäriin vie (lapsien korvat putkitettu), mutten ymmärrä miksi huolestuneen vanhemman pitäisi "leikkiä" lapsensa terveydellä. Jos itse ei halua mennä lääkäriin joka asiasta, on se ok, mutta vanhempana haluaa tehdä oikein, eikä leikkiä lapsen terveydellä venäläistä rulettia.

Mekin vietiin esikoinen joskus flunssan takia lääkäriin, josta he passitivat meidät kotiin juuri ajatellen, että ylihysteeriset vanhemmat taas liikkeellä. Samana iltana jouduimme lastenklinikalle rs-viruksen takia, lapsella pahat hengitysvaikeudet jne... Ja minä mietin silloin kehtaanko lähteä uudestaan lääkäriin.. Onneksi mentiin.

Vierailija

sairauslomatodistuksen työnantajalle ja voi olla poissa töistä lapsen sairauden takia (tai siis saa 3 päivää aikaa järjestellä lapselle hoitoa, mikäli sairaus jatkuu pidempään).

Vierailija

Jos joskus sellainen ihme tapahtuu, että korvatulehdusta ei löydy niin hienoa! Meillä korvakierteinen 2v. Nyt putkituksen jälkeen kerran on käyty lääkärissä niin, että mitään ei ollut ja mä olin 110% onnellinen!

Mutta muuten tulee mieleen, että jos mulle itselle käy niin, että olen varma jostain tulehduksesta tms. eikä mitään olekaan niin kieltämättä hävettää jostain syystä. Kai mun nyt aikuinen ihminen pitäis sen verran osata itsestäni tunnistaa...

Vierailija

Näin on kyllä joskus käynytkin. Pahimmillaan lääkäri totesi, että mitään ei löydy ja laittoi lähetteen neurologiselle. Ja minä kun olin vienyt lapsen korvatulehdusepäilyn vuoksi lääkäriin...

Jäin miettimään tuota esimerkkitapausta. Olisiko äiti uupunut? Voisiko hän yrittää saada itselleen apua jatkuvalla lääkärissä käymisellä? Tai olisiko hänellä itsellään jotain muita ongelmia?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat