Alkaako 9 kk ikäinen vauva itse vieroittaa itseään rinnalta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli mitä mieltä olette, ennen pikkuinen, nyt siis jo 9 kk, aina nukahtanut rinnalle, mutta nykyään saattaa hermostua ennen nukahtamista jos tissi suussa ja nukahtaa mieluummin hyräilyyn, silittelyyn tai sylissä heijaamiseen. Alkaako hän siis ite vieroittamaan itseään, mikä olisi minulle valtava helpotus ettei tarvitse tuttina toimia. Kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä tytsy (nyt 7 kk) nukahti aiemmin vain rinnalle ja pelkäsin ettei mikään muu nukahtamiskeino tuu ikinä onnistumaan. N. 6 kk ikäisenä hän alkoi suostua nukahtamaan myös omaan sänkyynsä silittelyyn. Tissiä ei ole vielä kyllä hyljännyt, syö edelleen päivin ja öin.

Vierailija

9kk ikäisenä alkoi hiljalleen vierottaa itse itseään. Ensin ei kelvannut päivällä, sitten jäi iltatissikin pois, lopulta ei huolittu enää aamullakaan ja viimeisenä kieltäytyi myös yösyönnistä. 2 viikossa vieroitti itsensä. Nyt tissittelyn tilalla on vain sylihetki. 9,5kk ikäisenä siis kieltäytyi täysin tissimaidosta.

Lulltavasti teillä on nyt menossa sama. Ja kyllähän tuo aika hurjasti helpotti öitä, kun ei enää tarvinnut nousta syötölle. Onnistui unikoulukin. Kuopus ei ennen vieroitusta huolinut isää tassuttelijaksi (ei kyllä huoli oikein vieläkään isää kuin hypyttelyyn ja kiipeilytelineeksi) ja kun minä yritin tassutella niin hän alkoi huutaa tissin perään. Nyt lykkään yöllä tutin suuhun jos ei ähinä lopu parissa minuutissa tai se yltyy huudoksi asti. Ja taas jatketaan unia.

Onnea vieroitukseen ja iloista syksyä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat