Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4D ultra! Felicitas vs. Femeda

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Soitin molempiin ja vähän vertailin;

Millä viikoilla suositellaan tehtävän?

Molemmissa rv 20-28, mutta rv25 eteenpäin näkyy vauvan kasvonpiirteet parhaiten.

Hinta korvausten jälkeen?

-Fel. n.140¿

-Fem. n.130¿

Tekijä?

-Fel. Tapio Kurki

-Fem. Bruno

Tutkimuksen kesto?

-Fel.45min

-Fem.20min

Jos haluaa nauhalle ultrauksen niin täytyykö olla oma DVD/VIDEOnauha?

-Fel. Kyllä tai voi ostaa sieltä ja hinta n.5¿

-Fem. Ei tarvitse, sisältyy hintaan.

Saako varmasti tietää sukupuolen?

-Fel. Ei luvata 100%

-Fem. Jos vauva 20min ultrauksen aikana ei " vilauta" voi käydä kahvilla välillä ja tulla uudelleen hetken päästä jolloin yritetään uudelleen nähdä sukupuoli (onko sekään sit " 100% varmasti-lupaus" ??).

Millä varoitusajalla pääsee?

-Fel. 2-3vkoa etukäteen kannattaa varata ( vastaanotto ma-to)

-Fem. varaus 1 vko etukäteen riittää (tehdään ti & to ja joka toinen keskiviikko klo 14.20-19:40)

Miksi kaikki hehkuttaa Brunoa??? Onko kellää kokemuksia Tapio Kurjesta?

Itse ajattelin Tapio Kurjelle kun saa puolet pidempään ihailla vauvaa melkein sama hinta kuitenkin.

Femedasta sit kysyin kuinka voi olla näin iso ero ajassa mitä tutkimukseen käytetään niin " Bruno selvittää kaiken 20minuutissa" ja ihmettelivät kuinka tutkimukseen voi saada kulumaan enemmän aikaa. Tuntuu, että hirveellä kiireellä liukuhihnatyötä tekee. Tekeekö se myös sisätutkimuksenkin niin kuin Tapio Kurki tekee? Sitä en tajunnut kysyä.

Kommentit (12)

Vierailija

4d ultrassa. Jouduimme odottamaan melkein 2 h yli sovitun ajan ennekuin paasimme vastaanotolle ;-(. Ultra kesti 10 min sisalsi sisatutkimuksen ja lyhyen keskustelun.

Felicitaksessa asoidessani maksimi ylimeno on ollut 10 min.

Tapio Kurki on entinen Naistenklinikan laakari, en tieda ottaako viela nyk. sairaalassakin vastaan.

Felicitas ehdottomasti miellyttvampi paikka asioida jo odottusaikojensakin puolesta.

Bruno on kaikkiteitava show-mies, Tapio Kurki asiallinen ja miellyttava laakari.

Tama minun kokemus ja nakemys.

Brunoa hehkutetaan tod nak siksi, kun nimi jaa niin helposti muistiin ja on vahan eksoottinen samoin kun koko miehen olemus.

Vierailija

Vaikka käynti on lyhyt ja tehokas, en ole niinkään vakuuttunut siitä, että kyse on " rahastuksesta" vaan ukkelin persoonallisuudesta. Bruno ei todellakaan ole mikään suupaltti italialainen joka jaksaa ihailla äitiä ja vauvaa, vaan asiallinen lyhtytsanainen professorityyppi. Mua se ei ole kummallakaan kerralla haitannut yhtään, koska olen suhtautunut asiaan kuin tutkimuskäyntiin, en seurustelusessioon. Mutta jos yhtään kaipaat empaattisempaa otetta ja leppoisaa rupattelua, Kurki taitaa olla varmempi valinta :-)

Bruno tekee lisäksi pitkää päivää Naistenklinikalla, joten ei ole pelkkä yksityislääkäri. Siksikin varmasti aikataulut aina sekaisin.

Tutkimuksen laatu on molemmilla kerroilla ollut erinomainen (3D ja np-ultra), vauva on tutkittu todella tarkkaan joka suunnasta. Sukupuolen selvityksessä Brunolle (ja tuskin Kurjellekaan) ei ole sattunut mokia, hän ei kerro jos ei ole 100 % varma.

Vierailija

Itsellä ei vielä kokemusta asiasta, mutta ollaan menossa Brunolle rv22 (mietin vielä vaihdanko ajan rv24), mutta hänelle joka tapauksessa... Itse en tiedä kun yhden ystäväni joka hänellä on käynyt ja kehui häntä kovasti ja Felicitaksesta ei ole mitään kokemusta, joten päätin luottaa ystäväni kokemuksiin...

T: Mellu rv20+0 tänään

Vierailija

Kävin itse Tapio Kurjella Felicitaksessa, se oli ihan hyvä käynti, suosittelen. Muistutti oikeastaan enemmän normaalia lääkärissä käyntiä kuin mitään " ultraleffaa" , eli lääkäri tutki vauvan rakenteet ja istukan sijainnin ja virtauksen jne. Kyllä siinä selvisi sukupuolikin ja tuli monta kuvaa vauvan naamastakin.

Puhuimme lisäksi synnytystavasta, kun mulla oli kysymyksiä ja Kurki on ollut aikoinaan itse töissä Naistenklinikalla ja tuntee sieltä nykyisiäkin lääkäreitä, jotka tekevät mm. sektioita. Joku tuolla ylempänä ketjussa kutsui Kurkea omituiseksi, mutta oikein ymmärrä millä perusteella. Mielestäni hän oli tosi peruslääkärimäinen tyyppi.

Palstailija

Vierailija

Osittain luulen sen johtuvan siitä että kaikki eivät tiedä että muitakin vaihtoehtoja on.

Olen itse käynyt Brunolla ja erityisesti tässä raskaudessa olin aika epätyytyväinen. Olin sisällä ehkä 15 minuuttia mutta laskutti puolesta tunnista (np-ultra). Mielestäni hieman kovakourainen ja viileä. Asiallinen kuitenkin. Ja ihmetyttää että ei tee sisätutkimusta. Ystävälleni oli sanottu että mieluummin vain ultraa.

Tapio Kurki on kuulemma ehkä hieman erikoinen tyyppi mutta pätevä ja tosiaan käyttää aikaa tutkimukseen.

Itse olen käynyt Vilho Hiilesmaalla Helsingin lääkärikeskuksessa ja voin suositella LÄMPIMÄSTI. Todella mukava mies eikä pitänyt mitään kiirettä. Taitaa olla naistenklinikan ylilääkäri. Hänellä myös käytössä 3d ultra. Kävin hänellä rakenneultrassa ja tutkimus ym. kesti n.25minuuttia - hinta 95 euroa. Tosin mitään kirjallista selitystä en saanut matkaan kuten Kurjelta kai saa.

Vierailija

Olimme sen päivän viimeiset asiakkaat ja saimme vastaanottoaikaa noin 50 minuuttia. Tutkimus oli todella kiireetön ja huolellinen ja ainakin minulle oli tärkeää myös sisätutkimus ja -ultraus, koska olin huolissani supisteluista. Nyt sai jättää yhden neuvolalääkärin käynninkin väliin.

Videokuvaa saatiin pitkät pätkät, vauvan sukupuoli selvisi 100 % varmuudella ja kasvotkin saatiin kuvaan, vaikka vauvalla oli vauhtia niin hurjasti, että laitteiden kapasiteetti ei meinannut lopussa riittää.

Lopuksi TApio KUrki kirjoitti lähes A4:n verran tekstiä sekä lapsesta että äidistä. Viimeksi neuvolassa terveydenhoitaja kopsasi paperin sairaalan papereiden joukkoon.

Olen tosi tyytyväinen, että maksettiin 10 euroa enemmän ja saatiin puoli tuntia enemmän vastaanottoaikaa. Sitä paitsi Felicitaksen vastaanottotiloissa on tarjolla kahvia ja suklaata! ;)

Vierailija

Heippa,

Itse kävin muistaaksen rv 24+ Brunolla 4D-ultrassa. Ehdottomasti lämpimästi kaikille suosittelen moista (ultraa siis), oli ihana nähdä oma beibi " kunnolla" . Ja pääasia ei ollut sukupuolen varmistaminen meillä, vaan halusimme vielä kunnon varmuuden siitä, että kaikki ainakin päällisin puolin on masussa ok. (vaikka kyllähän se sukupuolikin sitten tuli loppujen lopuksi selvitettyä samalla keikalla).

Sen verran kokemuksia Brunosta, että ensinnäkin aikataulut tuntuivat olevan " hieman" sekaisin, eli saimme odottaa noin tunnin verran että pääsisimme vastaanotolle. Bruno oli kyllä tehokas, mutta ei mikään symppis, eikä oikein liikoja mitään selitellyt, aika oli liukuhihna-hommaa. Komensi " laverille" makaamaan ja sen jälkeen vaan monotonisesti tuli tekstiä tyyliin " sydän, aivot, jalka, käsi" ... Sisätutkimusta ei myöskään tehty. Kaverini oli Kurjella ja hän oli todella (!) tyytyväinen käyntiinsä. Tapio oli selittänyt juurtajaksain kaikki minkä ultratessa näki, meno oli rauhallista ja " potilasystävällistä" .

Vaikka itse mieheni kanssa kaikille suosittelemme 4D-ultraa mielettömänä kokemuksena, niin brunon toimista jäi kuitenkin vähän rahastuksen maku päällimmäiseksi tuntemukseksi.

annam75 38+5

Vierailija

Osiko kellään muulla vielä lisättävää/kokemuksia :)?

Itseä kovasti houkuttaa ajatus tuosta " ihmeultrasta" ;).

Joskus täältä muistan lukeneeni, että Kurki oli arvioinut sukupuolen väärin..

Vierailija

me käytiin rv 28 felicitaksella ja Tapio Kurki oli aivan loistava lääkäri. Juteltiin alussa, sitten ultrattiin 30min. ja sitten taas juteltiin. Myös minä sain mukaani lausunnon istukan kunnosta. Olin tänään äippäpolilla istukan ultrauksessa ja kunto oli nyt hyvä.

Suosittelen kyllä felicitasta ja oli kyllä hintansa väärti.

t.Nia ja toukka 36+1

Vierailija

Ainakin meillä siihen 45 minuuttiin sisältyi muutakin kuin ultraamista eli siis alku- ja loppukeskustelua, T. Kurki myös kirjoitti aika pitkän lausunnon tekemänsä ultran perusteella (tulosti sen meille mukaan), siihen meni myös sitä aikaa. Eli koko vastaanoton pituus on tuo 45 min, näin ainakin meillä oli.

Ei mitään pahaa sanottavaa ko. lääkäristä. Kävin hänen luonaan vielä toistamiseenkin tiheiden supistelujen vuoksi vkolla 32, jolloin havaittiin kohdunkaulan lyhentyneen huomattavasti ja kohdunsuun jo hieman auenneen -> sain kiireellisen lähetteen Naistenklinikalle, minne minut kutsuttiin jo seuraavana päivänä. Siellä sitten makasin viikon verran tarkkailtavana, pois pääsin pari päivää sitten.

Aninka rv 33+6

Uusimmat

Suosituimmat