Valitusta ja narinaa!

Vierailija

Mitä hemmettiä teen; olen pikkufirmassa töissä ja oikeastaan jokainen kollega ottaa raskaasti pattiin. Aamulla tulee vittumainen fiilis jo siitä, että näkee jonkun kollegan auton.

Täällä on huono ryhmähenki ja paljon oman hännän nostatusta + toisten ideoiden esittämistä omina + suoranaista laiskuutta.

Työpaikan vaihdos taitaa olla ainoa keino. Olen onneksi jäämässä äitiyslomalle vuodenvaihteessa, mutta siihenkin on niin hemmetin pitkä aika vielä.

Kommentit (12)

Vierailija

sitähän minä tässä toivon, että olisi joku oikea syy jäädä saikulle, mutta tunnollisena (siis liian tunnollisena) työntekijänä tulen aina töihin vaikka pää olisi kainalossa ja miten vituttaisi. Toisaalta on ollut mahtavaa, että raskauskin sujuu näin hyvin, ettei ole pienintäkään ongelmaa. Henkisesti olen aika loppu, mutta sehän ei ole mikään sairausloman syy. Jopa neuvolakäynnit olen järjestänyt työajan ulkopuolelle.

ap

Vierailija

Nyt sun pitää istahtaa alas ja ajatella vähän: kumman etua ajat enemmän itsei ja eritoten vauvasi vai työantajan? Jos sulla on kestovitutus, jatkuva stressi päällä, su-ma yöt et nuku kunnolla jne niin eihän se ole loppujen lopuksi hyväksi sinun terveydellesi eikä vauvalle. Jos haluat olla tunnollinen työntekijä (mahdollisesti sinun ja lapsesi terveyden uhalla) niin sitten olet töissä sinne äitiyslomaan asti.

Vaikka verenpaineet ovat nyt hyvät se ei tarkoita etteivät ne voisi nousta ja silloin siihen auttaa vaan lepo ja stressimäärän vähentäminen.

Ei sinun tarvitse lääkärissä sanoa että olet masentunut, voit kertoa että olet kovin stressaantunut töissä jne.

Tsemppiä sinulle jos kuitenkin aiot olla äitiysloman loppuun asti töissä.

Oletko aina tuntenut noin työpaikkaasi ja työkavereitasi kohtaan vai onko tullut nyt raskauden myötä? Jos on jatkuvaa niin siihen ei taida muu auttaa kun työpaikan vaihdos, valitettavasti.

Vierailija

Autotkin vituttaa, varsinkin kun meinaan aina myöhästyä ja muut on tulleet ennen. Sitten vähän helpottaa, kun pääsee johonkin hommaan kiinni. Ruokatunnilla kannattaa syödä hyvin.

Vierailija

saatko nukuttua öisin? Jos on jotakuva vitutus päällä niin kyllä ne verenpaineet siitä saattavat nousta -> ei hyväksi sekä sinulle etttä vauvalle

Vierailija

Vaikka et olisikään koko aikaa saikulla äitiysloman alkuun asti, jo muutaman viikon lepo silloin tällöin voi auttaa jaksamaan. tsemppia ja iloista odotusta!

Vierailija

Vai pitääkö mun vaihtaa asennettani...Luoja, että olen yrittänyt, mutta tässä työyhteisössä se ei kyllä ainakaan omin voimin onnistu!

ap

Vierailija

saan unen päästä kiinni aika helposti, ennemminkin heräilen muutamia kertoja aamuyöstä. SU-MA -väliset yöt vaan vaikeita, silloin heräilen tunnin välein kyttäämään kelloa.

Neuvolassa siis verenpaineet olleet ok.

Olen masennukseen taipuvainen eli menneisyydessä on lääkitty ja masennus oikein virallisesti diagnosoitu. Siitä syystä sairausloma olisi tottakai paikallaan, vaan kun nyt en ole masentunut. Osaisin varmaan kyllä teeskennellä masennusta, mutta ei anna omatunto periksi.

ap

Vierailija

kertomaan stressistä ym. Heitän vihdoinkin tunnollisen tytön viitan hartioilta; tästä ei mitään kruunua päähänsä kuitenkaan saa.

ap

Vierailija

...itse sitkuin ja sitkuin samanlaisessa tilanteessa, ja ehkäpä juuri tuollaisen henkisen stressin vuoksi alkoivatkin ennenaikaiset supistukset, joiden vuoksi jouduin sairaslomalle (ennenaik.synn.uhka), en kuitenkaan suostunut niin pitkään sairaslomaan kuin lääkäri ehdotti, ja töihin palattuani tilanne uusi. Sairaslomieni aikana vasta tajusin olevani henkisesti ihan puhki, kotona vain nukuin ja levähdin enkä tehnyt juuri mitään muuta - kyllä helpotti! Onneksi loppuraskaus sujui hyvin. Nyt nautin äitiydestäni ja kotona olemisesta TÄYSILLÄ eikä töihin ole yhtään ikävä...Palaan mammaloman jälkeen entiseen typaikkaani, mutta olen jo päättänyt alkaa etsimään uutta työtä ja mielekkäämpää työyhteisöä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vai pitääkö mun vaihtaa asennettani...Luoja, että olen yrittänyt, mutta tässä työyhteisössä se ei kyllä ainakaan omin voimin onnistu!

ap

Itse varmasti tiedän mikä on oikea tapa. Kyllä sairaslomaa voi pyytää sen takia että työ on liian stressaavaa ja ilmapiiri kireä.

Ei siinä työyhteisön tukea tarvita että pistää rajat oman ja vauvan hyvinvoinnin edun takia. Lopeta turha tunnollisuus ja kiltteys ja mieti mikä täässä elämässä on sinulle tärkeintä tämä työ vai joku muu? (oma elämä?)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat