60-luvun esikot

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa. Täällä ollaan kissa minä ja täti kotosalla mies lähti tänään työmatkalle. Tuo tädin vierailu ei nyt ollut niitä kaikista toivotumpiä mutta minkäs teet kun änkes kylään.

Yritän tässä virittäytyä tuohon talven tuloon että jaksaisin tämän pimeän ajan töissä käydä niin sitten pääsis kesään ja toivottavasti sinne " kesätöihin" takaisin. Niin että työ tressaa ja tietysti se tuo vaavelin saaminenkin joskus on mielessä. Täytyy vaan yrittää elellä niinkuin muutkin samassa tilanteessa olevat:)

Mitäpä kuuluu muille 60-lukulaisille?

Oikein mukavaa alkavaa työviikkoa!

Kommentit (10)

Vierailija

tällähän mennään ihan tasatahtiin, niin kierroissa kuin hierojallakin.

onnea sonjaemman piikityksiin, joko on tekniikka hallussa?

enpä tosiaan minäkään haluaisi kenenkään töissä tietävän mitä toiveissa on. jessus, jos joka kuukausi olisi kyselevän näköiset naamat odottamassa, että joko?

tällä hetkellä välillä tekee vähän tiukkaa katsella toisen ultrakuvia (ne omat kun on olleet aika ikävää katsottavaa) ja yrittää olla jotenkin normaali. toisaalta kun itsellä ei ole lapsia, niin ei kai odotetakaan että innostuu muiden raskauksista niin kovin.

hanskat on haettu ja pipokin jo ollut käytössä, itse asiassa untuvatakinkin olen jo alas roudannut. tähän aikaan vuodesta sitä aina ihmettelee, että kun nyt jo on kaikki vaatteet päällä, niin mitäs sitä sitten laitetaan kun on miinus kakskyt...

Vierailija

täällä ainakin ihan sininen taivas, kylmä tosin mutta muuten mukava.

kp 6 menossa, eli tetin kanssa suht samoissa?

jospa sitten taas tässä kierrossa jotain vakavampaa yritystä virittelisi... pitäisiköhän niitä ovistikkuja tilata, tai jos yrittäis vaan muuten ahkeroida, viikonloppuna ja alkuviikosta kun ei mitään menoja eli kotona ollaan kumpikin.

kävin hierojalla aamulla ja nyt pitäis sitten jotenkin saada itsensä käyntiin. vaikka johan tuo lounasaika kohta lähestyy!

hyvää maanantaita kaikille!

Vierailija

että huomenna taas ultrataan, selviää varmaan punktioaikakin sitten. Eilen oli muutama rakkula, 12, 11, 9 ja 8 ja toisella puolella kai vain yksi 6 mm munis eli ei ilmeisesti ole montaa tulossa. Lääkärin mukaan punktioon asti kyllä päästään. Harmi vaan että jos on vähän rakkuloita niin eipä sitten ole varmaan montaa munasoluakaan eli saa varmaan olla onnellinen jos yksi hedelmöittyy. No onneksi osaa valmistautua pettymykseen. Tänään illalla sitten toinen piikki mukaan eli puregonin lisäksi jarru ettei liian aikaisin puhkea.

On aika ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta on nuo inssien pettymykset mielessä eikä jotenkin ole toiveita tämän ivfn suhteen. Toisaalta tietysti toivo nousee. Tuntuu vain turhauttavalta pistellä hormoneja ja juosta ultrissa jos tulos on surkea. Pitänee ottaa vain harjoittelun kannalta tämä eka kerta.

Huomenna sitten pitäisi keksiä selitystä sille miksi perun ensi viikon työmatkan. Töissä on nyt organisaatio vähän sekaisin joten en halua kenenkään tietävän näistä lapsentekosuunnitelmista, jos tässä vielä yt-neuvottelut käynnistyy...

Vierailija

Heipähei tyttäret !!! Pitkästä aikaa tulin palstautumaan ja ajattelin raapustaa jotakin, ihan mielettömiähän ei ole täälläkään tapahtunut, joten sitä samaa vanhaa laulua laulan. Kaikki kutakuinkin hyvin. Kp16 menossa ja yllätys tässä kierrossa, koska ovista olen tikuttanut, mutta kahta viivaa en ole saannut aikaiseksi. Muina kuukausina olen ainakin saannut melkein kaksi viivaa, MUTTA nyt vain yhden :/ siis kp15 paikkeilla .. Huomenna mulla on vihdoin ja viimein se lääkäri ja saadaan kuulla mikä on, kun ei ota onnistuakseen. Meillä siis yritystä takana 1v + 3kk.

Sonjaemmahan elelee taas varsin jänniä aikoja. Onnea vain teille, että nyt tärppäisi. Peukut ja varpaat pystyssä ja jännätään teidän puolesta.

Miten muuten on kroppasi ottanut nuo piikitykset ja lääkkeet, tuleeko siis mitään oireita kamalampaa ???

Tetille ja trattiksellekkin onnea yritykseen !!!

Kylmä on, mutta niin kaunista. Itse olen kolmatta päivää vapaalla ja ihanan rauhallista on ollut. Talvitakkia olen käyttänyt jo viikon päivät ja nyt tuntuu siltä, että pipokin olisi otettava käyttöön. Mies eilen hädissään soitteli, että on KYLMÄ jalat palelee .. Aattelin, että mitenköhän palelee sitten, kun on -30 asteta. Lappiin olisi ihana lähteä ensiviikolla, mutta saas nähdä päästäänkö sinne saakka, kun tuntuu, että nyt ei voisi lähteä mihinkään, kun töissä on niin pirun kiire.

No tulipahan tarinoitua muutakin kuin itse asiaa :) Hyvää päivänjatkoa kaikille ...

t. emmi kp16

Vierailija

Pääsen minäkin tähän koneen äärelle kuulumisia taas kirjoittamaan. mitään ihmeellistähän ei vauvarintamalla ole tapahtunut elellään kp6 ja kohta sitten kokeillaan taas josko sitä mitään sais aikaan:)

Töissä on yksi henkilö joka kysyy koko ajan joko joko joko. Tuntuu tosi raskaalta aina vastata että ei ole mitään kerrottavaa. No he itsekkin yrittivät toista vuotta ennenkuin mitään tulosta tuli. Kaiken huipuksi tämä henkilö on mies puolinen joten on aina vähän vaikea suhtautua siihenkin.

No tämä minusta. Sonjaemmalle pidän peukkuja pystyssä onnistumisen puolesta. Jos lapsi on toivottu niin ei kai sillä ole väliä miten sen on aikaan saanut, luomusti vai ei. Nyt sinulla onkin jännät paikat edessä:)(jännittää täällä mukana) bd

Trattikselle ja Emmalle kovasti tärppionnea:) bd

Viikonloppu tulossa ja minä tässä vietän vapaapäivää nyt perjantainna ja menen viikonlopuksi töihin,Plääh. Olisin kyllä mieluummin kotona viikonlopun mutta tämä minun työni on tätä mitä on niin kauan kun löydän jotain parempaa. Josko vaikka sitten keväällä kun saan nuo opiskelut päätökseen.

Rentouttavaa viikonloppua teille tytöt!

Vierailija

ymmärrän hyvin että välillä turhauttaa, sonjaemma. tsemppiä kuitenkin, kyllähän sen joskus on pakko tärpätä! ja sitten kun onnistuu niin hyvinhän siinä yksi rakkula riittää.

huomenna lienee liian aikaista sanoa, että ensi viikolla on vatsataudissa... toivottavasti keksit jotain.

täällä voisi kai pikkuhiljaa valmistautua luomutoimintaan, tänään lienee kp 9, tikkuja en nyt ole tilannut, joten mennään vaikka sitten jtp-menetelmällä. jos en nyt apteekkiin päädy viikonlopun aikana.

kohta kotio, ja huomenna onneksi jo perjantai! eli hyvin voi alkaa pähkäillä viikonlopun toimintasuunnitelmaa, pitäisiköhän kirjamessuille yrittää..

Vierailija

yllättävän kevyesti nämä piikitykset on menneet. NO enhän ole ehtinyt kuin viime kierrossa ne neljä piikkiä ottamaan kun hoito keskeytettiin kun ovis olikin tullut tosi aikaisin, ja nyt siis kaksi piikkiä. Ihmeen helppoa on sillä kynällä vatsamakkaraan tuikata, ei tunnu miltään. Mitään sivuoireitakaan en ole tuosta puregonista vielä saanut. Lievää päänsärkyä taisi olla edellisessä kierrossa. Tässä kierrossa on isompi annos joten pistoksen jälkeen on tuntunut lievää jomotusta pistoskohdassa.

Mutta mullahan onkin ns. lyhyt kaava eli ei ole ensin ajettu hormonitoimintaa alas sumutteilla vaan aloin suoraan pistämään. Katsotaan nyt miten sitten nämä jatkojutut, pregnylistä ja lugeistahan sitten tulee näitä raskausoireita eli rintojen kipua jne.

Minä vähän luulen että näissä hoidoissa on ainakin omalta osaltani suurin juttu sitten tämä henkinen puoli, lähinnä toiveet-pettymys saralla. Ei tuo gynellä juokseminen ja pistäminen ole mulle mitenkään henkisesti tai fyysisesti rankkaa. " A woman' s gotta do what a woman' s gotta do" vai miten se meneekään... Se tuleeko lapsi luomusti, insseillä, ivfllä vai adoptoimalla on mun mielestä henkilökohtainen asia, tärkeintä on kuitenkin että lapsi on toivottu, rakastettu ja siitä huolehditaan sitten ne seuraavat 20-vuotta tai enemmänkin...

Minä muuten mietin illalla koiraa ulos viedessä, että miten sitä tarkenee sitten kun on -20. Mutta kaipa sitä sitten kroppa tottuu tuohon kylmyyteen vähitellen.

Vierailija

sää näyttää muuttuvan kovin harmaaksi ja vetiseksi. viikonloppuna pitäis pihahommia (tulevat pahuksen lehdet esiin taas lumen alta....) ja muutenkin saada talviteloille pihaa. eli pitänee kaivaa puutarhakirjat esille että mitä pitää peittää ja miten suojata pupuilta sun muilta. näin siis ainakin suunnittelen tässä vaiheessa, saa nähdä kui käy. ja niitä kirjamessuja edelleen voisin sunnuntaina yrittää, vaikka väkeä on tietty silloin kun pipoa. tetille tsemppiä viikonlopputöihin, sonajemmalle hyviä näkymiä sunnuntain ultraan.

kitutunti käynnissä, voisi ottaa vähän pöydän siivousta tähän loppuun, tuskin mitään kauhian vaativaa viittii aloitella.

Vierailija

ultrassa kävin tänään ja sunnuntaina taas (yksityisellä kun on...). Toisella puolella on yksi surkea follikkeli josta ei tule mitään, toisella puolella kuutisen kappaletta. Kun sanoin että kuulostaa vähäiseltä (kun tuolla lapsettomuuspuolella tuntuu olevan useilla saaliina molemmilta puolilta kymmeniä...) niin lääkäri sanoi että se on ihan hyvä.

No punktion aikaa arvuutteli tiistaille tai keskiviikolle. Piikkityksiä jatkan samalla annostuksella ja ylihuomenna taas kattellaan...

Illalla pistin sen toisen piikin ja se oli epämiellyttävämpi kuin ne puregon kynäpistokset, mutta sinne se vaan massumakkaraan upposi.

Yllättävän helppoa ollut vielä, tosin illalla tuli kumma musta pilvi pään päälle eli ihan PMS kiukku. Johtunee noista hormoneista. No huomenna saa aamulla nukkua kerrankin.

Enkä ole vieläkään ilmoittanut että matka peruuntuu ensi viikolla. Pitää tehdä se myöhään iltapäivällä ja sitten yrittää väistellä kysymyksiä...

Viikonloppuna siis kotihommia, ultraamista ja katsellaan nyt säätä mitä tehdään. Menee varmaan aika perusviikonloppuna, tosin sunnuntaina moikkaan kavereita.

Vierailija

melko samoissa mennään, täällä kp 4 ja eilen aloitin sitten puregonin piikitykset ivfää varten. Tällä viikolla katsotaan sitten ultrassa miltä näyttää ja milloin mahdollinen punktio on. No jos nyt ensin odotellaan ultraa onko muniksia edes kasvanut parin päivän piikityksen jälkeen. Ensi viikolla olisi työmatka mutta aion toimittaa materiaalin muille ja ilmoittautua tylysti sairaaksi ilman kummempia selityksiä (tai valehtelen kuumetaudin) jos ivf sattuu just matkapäiväksi. En halua että töissä tiedetään minun käyvän noissa hoidossa. Tai ylipäätään perheen hankintasuunnitelmista.

Viikonloppuna tuli tehtyä pihatöitäkin vaikka sade yllättikin. Ja tuo yhtäkkinen kylmyys...hrrr...tarvittiin ihan fleeciä niskaan ja hanskoja käteen koiralenkille. Nyt se talvi taitaa tulla.

Että tässä elellään jännityksessä miten tässä kohti ensimmäistä ivfää edetään. Päivä kerrallaan piikitellessä kai tämä on otettava.

Huvitti vähän kun omia potilaspapereita luin " iänkin puolesta suositellaan siirtymään IVFään" , että vanha vauvakuumeilija sitä kait sitten ollaan...

Mulla on tänään töiden jälkeen hieroja, ihanaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat