Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on sinulle tärkeämpää:

Vierailija

-Mahtava talo pienellä tontilla ja naapurit ympäröivät joka kulmaa

vai

-Halvempi talo viihtyisällä tontilla ?

Jos valita pitäisi.

Mulle on tärkeämpää ympäristö, jotain luonnonkaunista tontilla tai sen läheisyydessä. Ja se, että tontilla on tilaa ja omaa rauhaa. Talosta saa keskinkertaisellakin budjetilla nättiä ja kaunista. Ja vähitellen vuosien mittaan siihen satsaamalla.

Kommentit (15)

Vierailija

mutta mulle merkkaa eniten se, keitä siellä asuu ja onko hyvä tunnelma. Toivottavasti ette koe vastaustani v-uiluna, sitä en aja takaa. mutta mua vaan oikeesti korpee kun kaikkialla puhutaan " asunnoista" , ei kodeista. Ihmiset rakentaa " talon" , eivät kotia. Ihan oikeasti, tontin koko ja huonekorkeus on kumminkin sivuseikkoja esim avioeron rinnalla. Mulla on lähituttavapiirissä monia " hyviä" perheitä hajonnut talonrakennuksen takia. Ulkoinen sokaisee helposti.

Mutta jos mulla ois x-summa rahaa. käyttäisin siitä mieluiten ulkoisen talon hankintaan kohtuullisen vähän, jotta kodin sisäisen elämän vaalimiseen jäisi vielä hilloa. Esim matkailuun, lomailuun jne ettei elämästä tulisi pelkkää K-raudan laskun takia elämistä.

Vierailija

Ei ole kivannäköistä kun on 200 000 euron taloja kuin sillit suolassa. Kyllä ympärillä pitää olla tilaa.

Tyylitöntä jos talo vie tontista puolet!

Kyllä isot talot ovat ilo silmälle, mutta vain jos tontti on iso.

Vierailija

Meillä nyt oma ihannetalo: vaatimattomampi vanha talo mutta omaa maata ympärillä 5 hehtaaria, tietää taatusti ettei kukaan tule ihan kulmille rakentamaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Meillä nyt oma ihannetalo: vaatimattomampi vanha talo mutta omaa maata ympärillä 5 hehtaaria, tietää taatusti ettei kukaan tule ihan kulmille rakentamaan.

Voi että! Mutta on teillä varmaan hommaa pihan hoidossa. Tosi kiva kun olette löytäneet oikean Vaahteramäen. Onko Eemelikin omasta takaa ;)

Vierailija

Meillä on mahtava talo todella mahtavalla tontilla.

Emme olisi mistään hinnasta ottaneet postimerkin kokoista tonttia jostain omakotitalo lähiöstä, mitä OMAKOTI asumista se sellainen on, kun et voi piahlla edes aivastaa, etteikö naapurit kuulisi.

Vierailija

viereen voidaan alkaa rakentaa ties mitä ja yhtäkkiä oletkin vaarallisen rakennustyömaan naapuri vuosikausia. Kun on täyteen rakennettu ei varmasti enää tule lisää.

Jotenkin kysymyksen asettelu oli jo sellainen, että kumpi on perempi jos toinen on huono ja toinen kiva?????

Uusimmat

Suosituimmat