Plussanneet SYYSSÄTEET? Missä lienette?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi kaikki tälle puolelle ponkaisseet syyssäteet! Kokeilen kepillä jäätä, löytyisikö meistä intoa kirjoitella omassa pinossa vaikka silloin tällöin. En edes tarkastanut meidän kuumepuolen esittelylistalta, montako meitä on, mutta katsotaan...

(Syyssäteet ovat iloinen joukko vauvakuumeisia, jotka aloittivat " yrityksen" syksyllä - tai menneenä kesänä tai tulevana talvena - ja ovat jutustelleet jo muutaman kuukauden vauvakuume-palstalla.)

Kertokaa, mitä kuuluu, millä viikolla menette, miltä odotus on tuntunut ja vaikkapa, onko pikkusintillä jo tekonimeä?

Kyselee K@isa, rv 8+4 (ar-ultran mukaan)

tai mahtavat 9+6 (tädin viime käynnistä)

Kommentit (10)

Vierailija

Tuntuu ihan hassulta kuikuilla täällä puolella. Mulla on vielä ns. neuvola kuviot totaalisen auki - taidan panostaa joululomalla Suomessa siihen, silloin olisi ekan ultrankin aika. Tämä kun on toinen niin ei ole ihan niin suurta tarvetta neuvolan tuelle. Toisaalta se sydänäänien kuuleminen kyllä rauhoittaisi...

Nyt kipikopi töiden pariin, koitetaankos vaikka jatkossa tänne vaikka aluksi viikkopino ja myöhemmin sitten useammin kun plussat lisääntyy.

Vierailija

Uskaltauduinpa kurkkaamaan tälle puolelle muutaman haamun rohkaisemina. Ja piti oikein haulla etsiä syyssäteitä!

Mä siis testasin ekan haamun tiistai-iltana. Viikonloppuna toivon löytäväni testistä vahvemman viivan. Mutta joka tapauksessa, pikku hiljaa olen alkanut vähän uskaltaa miettimään, että tässä taitaa oikeasti olla raskaana. *varovaisena kuiskailee*

Oys:n laskurin mukaan la olisi ehkä 14.7., vaikka en osannut kierrosta varmaksi sanoa, kun etsi vielä pituuttaan pillereiden jäljiltä.

Jään katselemaan, näkyykö täällä muita säteitä. Tuolla vauvakuumeilupuolella pompin edelleen.

mallariina rv 4+0 ???

Vierailija

Mulla täällä on menossa rv 8+1. Tämä siis menkkojen mukaan. Ensimmäinen neuvola on nyt perjantaina. En ole käynyt alkuraskauden ultrassa ja sitä nyt tässä välillä miehen kanssa mietitään, että pitäisikö. Tuntuu vaan siltä, että kaikki on hyvin ja luotan siihen, että masuasukki kasvaisi oikeassa paikassa. Olenkohan epänormaali?

Meillä tietää muutama hyvä ystävä ja minun sisarukset. Vanhemmilta pidetään salassa varmaan eka ultraan asti. Vauvauutisia tuntuu kuuluvan joka puolelta ja muutamalle on sitten tullut sanottua, kun he ovat sen ensin ottaneet puheeksi. Mutta aika hyvin ollaan vielä maltettu olla vaiti asiasta. Ehkä tämä itsellekin on vielä aika epätodellista. Tekonimeäkää ei olla vielä keksitty, ehkä asia konkretisoituu parhaiten kun saa ensimmäisen ultrakuvan.

Viime viikkoon asti mulla meni kaikki tosi hyvin, mutta sitten yllätti tuo huono-olo. Nyt sitä on jatkunut viikon 24/7. Välillä selviää päiviä oksentamatta välillä ei. Mutta olo on tosi huono. Tässä on tullutkin mietittyä, että miten kestäis jos ei olis kysymyksessä esikoinen. Jos tässä vielä toinen olisi koko ajan hoidettavana niin varmaan hajoaisin. Toivottavasti tosiaan helpottaisi tuolloin 12 viikolla.

Milloinkas teillä muilla on nuo lasketut ajat?

Mulla on 5.6. (ei mitenkään virallinen, vaan menkoista laskettu)

Nearoosa 8+1

Vierailija

Löytyhän tälläinen pino...mä oon ollu vähän aikaa poissa kuvioista mutta taas innolla mukana!

Tosiaan kävin keskiviikkona ensimmäisen kerran neuvolassa ja harmikseni sydänääniä ei vielä kuulunu:( No neuvolantäti lohdutteli että ei ne välttämättä vielä tässä vaiheessa kuulu, ens viikolla ois sitte lääkäri et sit kuunnellaan uudestaan ja 7.11 on np-ultra et sillo viimeistään saa tietää onko asukki varmasti kotona? kohtu ainaki oli kasvanu mukavasti:) Palailen taas kertoilee kuulumisia ja onnea muilleki plussanneille syyssäteille:)

Terv.

ofelia ja masuasukki 11+0

Vierailija

Suuret onnittelut sulle plussasta! Oon sun takia käynyt torstaista asti kyttäämässä syyssäteiden pinoa vauvakuumepuolella, mutta pidit sitten hullua jännityksessä näin kauan!!! ;) Arvasin kyllä, että nyt on tainnut teilläkin tärppi käydä. Ihana saada teitä lisää tänne odottajiin ja sulla la vieläpä kesäkuussa, eli voidaan törmäillä kesäkertuissakin.

Mulla sopis hyvin tää säteiden pino täällä odottajissa. Tuolla kesäkertuissa tuo pino venyy niin mahdottoman pitkäksi, että mulla ei useinkaan ole edes aikaa lukea sitä loppuun saati sitten kirjoitella siihen. Olis tosi kiva kuulla muidenkin säteiden raskauden eri vaiheita, vaikkei ihan samoissa mennäkään. Annan siis ääneni syyssäteiden omalle päiväpinkalle!

Täällä alkaa etova olo olla koko päiväistä, mutta oksentamassa ei ole tarvinnut käydä kertaakaan. Väsymys on ihan kamala. Nyt on alkanu tuntua mahakin siltä, että siellä todella on jotain tapahtumassa. Turvotus on iltaisin jo aika kova. Työnimeä meidän pienellä ei vielä ole, mutta eiköhän sellainenkin kohta keksitä.

Säteilevää maanantaita kaikille!

Mirju 6+1

Vierailija

meillä tietää odotuksesta jo tosi moni läheinen, vaikkei millään varmoilla viikoilla vielä ollakaan. Onko sellaisia edes..? Kaverini lohdutti minua huolissani, että hänelle oli sanottu ultrassa jo rv 7, että km-riski on enää minimaalinen sen jälkeen, kun sintti on ekaa kertaa nähty elossa ja oikeassa paikassa. Siihen luotan, vaikka vähän tekeekin mieli toppuutella, kun äiti ja anoppi suunnittelevat nuttujen ja tossujen kutomista. ;D

Eka neuvola oli viime viikolla ja seuraava reilun parin viikon päästä. Sitten kuunnellaan varmaan jo sydänääniä ja pian lähestyy np-ultrakin. On kiva olo, kun kaikki hommat on päässeet käyntiin ja omakin totuttelu tähän siunattuun tilaan ;) on paremmassa käynnissä.

Iloisin terveisin, K@isa

(ja olisiko se tekonimi sitten sintti?)

Vierailija

Moikka säteet! Poden yhä vielä flunssaa kotona, jo neljäs päivä töistä poissa. Sain lääkäriltä antibioottikuurin, jota popsin pitkin hampain, kun ei yhtään tekisi mieli syödä lääkkeitä tässä vaiheessa. Mutta lekuri vakuutti, että raskaana ollessa on parempi hoitaa taudit tehokkaasti kuin pitkittää, mikä on sekin varmaan ihan totta.

Tylsää maata voimattomana kotona. Ajatuksetkin pyörii ihan liikaa huolissa ja epäilyksissä. Viime viikonloppuna, kun kerrottiin meidän perheille tästä odotuksesta, oli tunnelmat tosi korkealla, mutta nyt mietin vaan, että mulla on ollut pientä tuhruvuotoa epäsäännöllisesti silloin tällöin parin viikon ajan. Se ei ole lisääntynyt eikä muuttunut punaiseksi eikä muutakaan, ja neuvolantäti kehotti olemaan huolehtimatta, mutta mutta... minkä teet?!

Pitäisköhän käydä yksityisellä kurkkaamassa, missä mennään? Np-ultraan on vielä 2-3 viikkoa aikaa ja kärsivällisyys ei ole hyveeni...

Mitä muille kuuluu? Säteilevämpää päivää toivon mukaan!

t. K rv 9-10

Vierailija

Elikkäs: Olen ollut pitkään täällä taustalla, nyt ajattelin ryhtyä oikein kirjoittamaan. Harrastushan tämäkin;)

Eli esikoinen on 09/04 syntynyt tyttö ja nyt oli tulossa 03/06 sukupuolesta ei tietoa vielä.

Ajatukset toisen saamisesta kun ensimmäinen on nyt 1v1kk, ovat sekavia. Siis oon onnellinen että olen raskaana ja meille on tämä mahdollisuus annettu. Mutta on vaikea kuvitella arkea kahden pienen kanssa, miten sitä osaa sitten antaa molemmille tarpeeksi huomiota, miten jaksaa itse. Ensimmäinen meillä ollut todella unelmalapsi, kerran ollut flunssassa. Nukkunut yönsä valehtelematta 4kk lähtien, syönyt aina hyvin, ei mistään ruoasta oireita.. aivan ihana! Nukkuu tosi hyvin, vieläkin 2-3 päikkärit ja koko yö. Toisesta ei sitten tiedäkään..

Yrittelen seurata kirjoituksianne, jos tästä oikein ketju saadaan...

Nyt viikot 18+4

Vierailija

Hiiiop - en viitsinyt availla uutta pinoa kun meitä on vielä niin vähän. Onkohan Syyssäteiden pinossa liiankin mukavaa kun siirtyminen odotuspuolelle on ollut aika hidasta ;)? Porukka on ollut niin leppoisaa että jatkan mieluusti samojen kanssa, hyvä kun ei kellään pipo kiristä! Välillä jutut odotuspuolella tuntuu olevan varsinaista vaahtoamista ja tappelua - vaan mistäs sitä tietää mitä piirteitä meistäkin nousee esiin mahan kasvaessa :-o!

Kiitos kovasti onnitteluista! Mirju, en tahallani pimittänyt, mutta oli tuo nettiin pääseminen työn takana :). Niinpä niin, aika selväthän ne merkit oli ilman testiäkin (ja se tunnetason ¿tieto¿ siitä että olen raskaana), mutta olisihan tuo voinut tyssätä alkuunsa... Ei tässä vielä niin kovin raskaana olevalta tunnu vaikka väsyttää ja välillä kuvottaa, saattaa olla itsesuojeluakin kun olen yhden keskenmenon elämässäni kokenut, eikä viikkojakaan ole vasta kuin 4+6.

Virallisia viikkoja odottelen varmaan sinne ekaan ultraan asti, en jaksa täällä ruveta etsimään vielä gyne/äitiyspalveluja jos kaikki menee OK, menkoista LA on 29.6. Vaa¿alla osaan käydä itsekin ja verenpaineet on olleet erinomaiset, rautaa pitänee ruveta syömään pikapuoliin. Huolestuttavaa on se että selkä reagoi samantien raskaushormoneihin ja antoi ensimerkkejä oireilusta - täytyy tunnustaa että tilasin jo raskauspilates kirjan ja dvd:n kun iski paniikki, että miten pärjään raskausajan selän (ja painavan esikoisen) kanssa. Ei oikein olisi varaa joutua saikulle ennen maaliskuun puoliväliä.

Väsymyskin kyllä hirvittää - esikoista odottaessa nukahtelin töissä iltapäivisin kun nojasin käsivarsiini :D. Silloin se ei niin haitannut kun oli oma työhuone, mutta nyt jaan huoneen työkaverin kanssa ja varaa moiseen ei oikein ole jos ei halua jäädä kiinni heti alkuunsa!

Äitiys/isompia vaatteita on varmaan pakko hankkia jo ensi viikonloppuna kaiken epävarmuuden uhallakin: pääsen käymään Bangkokissa, jossa saa sentään normaalin näköisiä vaatteita, täällä ei ole kuin karmaisevia äitiys-yöpaitoja nalleilla ja ruseteilla - käy niissä sitten töissä! Maha tahtoo ruveta kiristämään ja pömpöttämään jo niin aikaisin ja vaatekaappi on täynnä pääasiassa istuvia vaatteita.

Työnimi annetaan varmaan sitten ultran jälkeen, ainakin ¿virallisesti¿. Esikoinen oli Kirppu, ehkäpä tällä kertaa olemme luovempia?! Kertonut olen vain parhaille kavereille, muut saavat odotella sinne ultraan asti. Jouluna se taitaisi paljastua jokatapauksessa - minä kun en ole muuten vaan lihovaa tyyppiä :)! Mutta kaikista huolenaiheista huolimatta - mukavalta tuntuu. Ja vielä mukavammalta kun oma äitikkä lähtee huomenna Suomeen ja saadaan miehen kanssa rauhassa jutella ilman ¿salakuuntelijoita¿.

Kauhea romaani - no, onneksi meitä ei vielä ole montaa :)! Nearoosalle erityistsempit pahoinvoinnin keskelle, oot varmaan koittanut jo kaikki napostelu- ja raikas-juoma-poppakonstit? Jotkut on saaneet avun vyöhyketerapiasta, itse en ole kokeillut.

Gekkovarpaita vauvanaluille toivottelee Mae

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat