Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lääkitset flunssaa raskaana?

Vierailija

Olen viikolla 7+5 ja ihan kamala flunssa päällä. Kurkkuun koskee ja päätä särkee enkä saa nukuttua kun menee kaikki röörit tukkoon ja happi loppuu... Onko teillä tietoa mitä flunssalääkkeitä saa käyttää? Tiedän, että mieluummin ei lääkkeitä lainkaan, mutta olen nyt neljänä aamuna ottanut Panadol hotin. Siis vain kerran päivässä.

Raskasta on - etenkin kun samaan aikaan on ympärivuorokautinen pahoinvointi ja väsymys...

Kommentit (3)

Vierailija

Mä käytin Vicks Vaporub:ia - siis illalla ennen nukkumaanmenoa hieroin rintaan. Pysyi paremmin röörit auki. Ei pitäis olla haitallisia vaikutuksia, kun noita höyryjä hengittelee. (tietysti aina kannattaa itse tarkistaa teratologisesta tietopalvelusta)

Ja päivällä imeskelin jotain xylitol-pastillia.

Särkylääkkeisiin en ole koskenut, mutta paracetamoliahan pitäisi saada käyttää.

Vierailija

Hei,

Lääkäri suositteli minulle panadolia (ja sitä siis saa ottaa jopa 1000mg vuorokaudessa), Nasolinia (3 krt vrk) ja sitten ne perinteiset: höyryhengitystä, lepoa, kuumaa hunajateetä tai mehua, c-vitamiinia jne. Itse olen huomannut, että kanakeitto auttaa. Amerikkalaisethan kuskaa sitä heti kaverille joka on kipeänä. Ilmeisesti kanan rasvassa on jotain, mikä auttaa.

Toivottavasti paranet pian!

T. Arkamamma

Vierailija

Itse kärsin pari vkoa pahasta flunssasta ja neuvola sekä apteekki ohjeisti että nenäsumutteita (esim Nasolin) ei voi käyttää lainkaan? Ainoastaan jokin allergiseen nuhaan oleva sumute kävisi sekä tuo nenän kostutussuihku (nozoil tms.?).

Itse join Panadol hotteja, imeskelin kurkkutabuja (ei Strepsils mutta apteekista löytyi muita merkkejä jotka sopivat raskaana olevalle) ja höyryhengitys auttoi tosi paljon (keitä vettä kattilassa ja sitten pyyhe pään päällä hengittelet höyryjä)..

Uusimmat

Suosituimmat