Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi helsinkiläiset kuvittelevat että myös heidän lapsensa haluavat aikuisena asua Helsingissä?

Vierailija

Tälläkin palstalla ollut usein juttuja että ollaan ostettu yksiö Helsingistä ja se on sitten meidän lapsille kun eiväthän ne lapset mihinkään täältä Helsingistä lähde jne.

Ihmeellistä että jotkut kuvittelee tietävänsä missä heidän lapset aikovat myöhemmin asua.

Kommentit (9)

Vierailija

Mutta muutettiin kuitenkin pois Helsingistä eikä tuo nyt appivanhempia haitannut, helposti sinne vuokralainen löydettiin. Eihän se asunto arvoaan menetä vaikkei oma lapsi siellä asuisikaan?

Vierailija

Lisäkis on kohtalaisen kätevää opiskella jos vanhemmat ja sisarukset asuvat lähellä (on aina turva jos jotain sattuu jne.) Ihan käytännön syistä hyvä ap. Toiseksi on todella haastavaa kotiutua muualle ikänsä täällä asuneena. Itse kokeilin kerran asua muualla, eipä tullut niin mitään. Toki omat lapseni saavat muuttaa vaikka Kiinaan kun täysi-ikäisiä ovat, mutta mielelläni heidät suhteellisen lähellä pidän. Yksiönkin voisin ostaa jossa voisivat asua huokealla ja näin keskittyä paremmin opintoihin.

Vierailija

Itse pidän maaseudusta hyvinkin paljon, luulin jopa voivani asua siellä ja viettää makoisaa elämää. Totuus oli toinen. Paikkakunta jossa itse asuin vuoden oli todella sisäänpäin lämpenenvää. Palveluita oli kovin vähän ja nekin muutama erityiskauppa meni kiinni jo klo 17. Päiväkoti ja koulu oli kaukana. En vain viihtynyt yhtään. Olen varma, että meillä oli vain huonoa mäihää, mutta kynnys muuttaa uudelleen ja testata on korkea tuon kokemuksen jälkeen. Monet Helsinkiläiset ovat ylpeitä juuristaan ja kauniista kotikaupungistaan se kai on sallittua ilamn, että syytetään ylpeäksi stadilaiseksi?

Vierailija

Niin maaseudulla kuin kaupungeissakin.

Olen syntynyt Helsingissä, kuten vanhempanikin, mutta niin pian kuin voin eli 18-vuotiaana muutin maalle alle 2000 asukkaan kylään. Sen jälkeen elämä on heittänyt minut pieneen kaupunkiin ja takaisin maalle, Helsinkiin ja sitten miljoonakaupunkiin keskiseen Eurooppaan. Kaikenlaisia kuvioita siis. Ja maaseudulle muuttaisin, jos Suomeen muutan takaisin.

Vierailija

Mikä helsinkiläisissä on niin erilaista? Eikö helsinkiläiset olekaan niitä ylivertaisia ja muita parempia ihmisiä (joina kyllä itseään pitävät päästäen suustaan sellaisia typeryyksiä kuin että kaikki muut kuin helsinkiläiset on maalaisia) jos ei heillä ole edesominaisuutta sopeutua uuteen paikkaan?

Vierailija

Onhan näitä maallemuuttajia, mutta enemmän niitä, jotka eivät suurin surminkaan halua pikkupaikkakunnalle.

Ja joka tapauksessa asunnossa raha säilyy ja jopa kasvattaa arvoaan. Sen yksiön voi aina myydä ja ostaa sillä rahalla hulppean omakotitalon muualta Suomesta...

Vierailija

Minäkin olisin kai neljännen polven helsinkiläinen, ellen olisi kadonnut vilkkaasti Helsingistä heti kun kykenin. Vaan kaipa samanlaiseen ajatteluun syyllistyvät ihmiset kaikkialla.

Vierailija

muualta kuin Helsingistä. Ei täällä asu mikään heimo suljetulla alueella, suurin osa parjatuista helsinkiläisistä on landelta kotoisin.

Itse olen paljasjalkainen enkä ole koskaan haukkunut muualla asuvia tai muualta tänne muuttaneita. En käyttäydy ylimielisesti enkä puhu nenään.

Sen sijaan maalla asuvilla tuntuu olevan jokin ongelma helsinkiläisten suhteen. Ennakkoluulot ovat vahvat ja usein puhutaan paskaa ennenkuin ollaan edes tavattu koko ihmistä.

Uusimmat

Suosituimmat