Laihduttajien välipalavinkkejä kaivataan!

Vierailija

Mulla ongelmana on, että jos esim menee kaupungille ennen lounasta, niin sorrun heselle tai karkkeja syömään nälkäisenä, kaipaisin siis jotain kevyttä ja nopeaa syömistä, josta ei laihis mee pilalle. Muutenkin lämminruokaehdotuksia voisin ottaa vastaan, jotka olisivat kohtuullisen kevyitä, mutta hyviä, salaatit ei oikeen täytä tarpeeksi (eikä maistu).

Kommentit (23)

ja syömään oikeita aterioita säännöllisesti. Mikäli on pakko syystä tai toisesta välipalaa saada, rasva-proteiinipitoiset välipalat vie nälän helpoiten, pidemmäksi aikaa, vähemmällä annostuksella. Ne ei myöskään heiluttele verensokeria niin että tulee pian taas tarve syödä jotain hiukovaan tunteeseen, eivätkä ala väsyttää. Syön siis välipalaksi esimerkiksi



- pähkinöitä tai manteleita

- rahkaa kermavaahdolla ja marjoilla ilman makeutusta

- Kainuun leipäjuustoa TAI

- täyslihanakkeja (esim. Wigrenin herkkunakki)



Enemmän kuitenkin yritän panostaa itse aterioihin kuin tällaiseen napostelusyömiseen.

Eli rahka ei kyllä auttaisi minua, mutta olen löytänyt helpotuksen: raa' at porkkanat! Minulla on AINA minigrip pussissa käsilaukussa pestyjä kuorittuja raakoja porkkanoita viipaleina. Ovat halpoja, helppoja ja maukkaita, ja lisäksi sellaista naposteltavaa, josta tuntuu nälkä helpottavan kun saa rouskuttaa (<- tuo lienee psykologista mutta toimii!)

Siskoni muuten laihduttaa Paikkareilla. On äärimmäisen rasittavaa viettää aikaa hänen kanssaan kun hän syö 5-6 ateriaa päivässä. Koko ajan miettii mitä seuraavaksi söisi ja missä söisi ja pitäisiköhän syödä tässä välissä että jaksaa käydä kaupassa. Eväitä pitää aina kuljettaa mukana ja silti kuolaa viinereiden perään.



Minä syön 2-3 kertaa päivässä, mutta syön kunnolla, niin voin paahtaa menemään vaikka koko päivän kaupungilla ja syödä vasta kotona.

Jos syön kerralla paljon ruokaa, niin silti on pari tunnin päästä nälkä, en ymmärrä mistä johtuu. Jos syön rasvaista ruokaa, niin se kyllä pitää nälkää poissa, mutta on taas liian tukevaa. Kaupungille yleensä menen aamupuuron jälkeen. Parhaiten jaksan yleensä, jos en sitten syö ollenkaan (outoa).



Mistäs niitä proteiinipatukoita saa?



Sinä kuin laihduit kaurapuurolla, paljonko söit sitä päivässä? Minäkin pidän puurosta, ja usein oon laihtunutkin puurokuurilla (korvaan 2 ateriaa/välipalaa puurolla). Alkaa vaan tympiä puuron maku nykyään jos syö enemmän kuin 2 lautasta päivässä.

Niistä menee muistaakseni 2dl/2p jos lasket pisteitä. Sit siihen kaloritonta mehukeittoa. On hyvää ja nälkä lähtee. Hedelmistä menee vähän, appelsiinistä ei ollenkaan. Marjoista ei mene mitään, jos ei ole sokeria.



Ruuaksi kannattaa tehdä keittoja. Niistä menee vain 1dl/1p eli sitä saa syödä aika hyvin. Perunat myös on mitä kannattaa suosia.



Tässäpä jotai vinkkejä. t. itsekkin saman ongelman kanssa taisteleva, joka ei jaksa päivästä toiseen syödä samoja ruokia

siis sellanen mihin vaan laitetaan kuuma vettä ja sekoitetaan.

olin miehen vanhempien luona toissa kesän ja siellä aiemmin vatsataudin sairastaneena varustauduin.laihduin muuten ihan huomaamatta 8kiloa.

mitään sellaista, minkä voi heti kaupasta ostettuaan syödä, jos tosiaan on esimerkeiksi shoppailemassa ja nälkä iskee siellä? Banaani ei taida olla laihduttajalle hyvä, tosin ennen jumppaa saattaa olla hyvä energianlähde.

kukin tyylillään, minä en pärjäisi vain niillä lämpimillä ruoilla.Välipala auttaa jaksamaan ilman että ennen seuraavaa ruokaa on järjetön nälkä.En minä jaksa syödä niin paljoa kerralla että jaksaisi ilman välipalaa.

Paikkareissa minäkin olen opetellut syömään järkevästi enkä koe yhtään hankalana näitä 3-4h syöntivälejä.

Banaani on hyvä välipala, eikä ollenkaan laihduttajalle paha. Omenakin on ok, mutta joskus muistan kuulleeni että omppu vaan lisää näläntunnetta. (???).



Muita on esim. ruisleipä ja ne pikapuurot, Weetabixit ym. mistä saa kuituja. Ne täyttävät vatsaa. Ruissarit vaan pussiin mukaan kaupungille!



Musta ne patukat on huuhaata, mutta kukin tyylillään. Ja muista juoda paljon!



t. laikkarilla kanssa

Siispä keittoaineksia ostamaan, jos tekisi vaikka jauhelihakeittoa tänään, nam! Ja tuo murojuttu ei ole käynyt mielessä, koska en juo maitoa, mutta tosiaan mehukeiton kanssa voisi maistua!

Ap

11 on kokenut että on järkevämpää syödä pieni, tukevahko välipala kuin kituuttaa omenalla tms., joka ei hiukovaa nälkää vie. Rasva ja proteiini auttavat jaksamaan pitkään, ei tarvitse syödä _paljon_ kunhan se _laadullisesti_ on järkevää. En usko ruokailussa volymetriaan, eli mahdollisimman " kevyttä" että saisi syödä paljon - syön mieluummin tukevampaa evästä vähän.



Omilla kokemuksillani olen näihin ajatuksiin päätynyt. Olen kokeillut ties minkälaisia laihdutusjippoja enkä ole jaksanut niitä pitää - tämä nykyinen konsti toimii eikä siinä tarvitsekaan enää kytätä että saisi mahdollisimman vähän rasvaa ja kaloreita.



* 11 *

Katsokaa muropakettien ravintosisältöä! Muroissa on paljon sokereita ja jopa enemmän kaloreita/100g kuin karkissa!



Rahka oli erittäin hyvä välipalavinkki! Rasvattomassa rahkassa on vähän kaloreita, mutta paljon kylläisyyden tunnetta tuovia proteiineja. Rahakan sekaan voi laittaa vaikkapa marjoja tai säilykehedelmiä (omassa mehussa). Kerman voi jättää laittamatta, siitä saa vain turhia kaloreita! Laihduttajalle rasva ei ole pahasta, kunhan rasvaa ei käytä ylenmäärin. Elimistö tarvitsee toimiakseen rasvaa! Rasvoista 30% tulisi olla eläinperäisiä, eli esim.maitotuotteista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat