Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäisenä pottaan opettelemaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minkä ikäisenä kannattaa alkaa ottamaan potta vessaan esille ja alkaa opettamaan potalle? Miten olette sen tehneet?

Kommentit (3)

Vierailija

Joidenki lapset oppii potalle alle 1 vuotiaana, joidenki vasta 3 vuotiaana. Ostin potan pojan ollessa vajaa 1 vuotias ja alotettii hänen ollessa noin 1 vuotias pottaharjottelu. Elin toivossa et jos hän sattuis olemaan niitä jotka oppii jo 1 vuotiaana potalle ja jos oppii niin säästää hirveesti rahaa ku ei tarvi ostaa vaippoja. Valitettavasti hän ei oppinut. Parit kolmet pisut ja kakat hän teki pottaan, mut seki kävi niin että mä vein sen potalle istumaan eikä niin että hän ite meni potalle ku tunsi että oli hätä. Ajoitus oli mulla silloin vaan oikea. Mutta mä en pitänyt hänellä vaippaa kotona ja siks meillä oli lattiat ja sohvat kokoajan eritteessä. =(

Mä sain tarpeekseni ja päätin siirtää pottaharjottelua myöhäsempään. Hänellä on nyt ollut vaipat mutta potta on yhä vessassa. Kerran hän ähersi kakkaa ja luulin että se oli tehnyt kakat vaippaan ja menin vessaan sen kaa. Se ei ollut vielä tehnytkää kakkoja ja pistin hänet potalle ja siihen jotain mielenkiintoista tutkittavaa että ei oo heti nousemassa pois siitä. Se teki siihen ne kakat ja mä tietysti kehuin ja taputin kovasti että se tajuais että se oli hyvä asia tehä kakat sinne.

Kuten pistin otsikkoon, niin jokanen lapsi on yksilö mutta yhessä esitteessä sanottii että vasta 1.5 vuotiaana lapsi alkaa tajuamaan yhteyden pissan ja potan välillä. Mun poika on pian 1v 4kk joten kohta voisin taas harkita potalle harjottelua.

Minkäikänen lapsi sulla on? Ootteko alottaneet harjottelun jo? Tässä oli meidän perheen tarina. Jollain toisella voi olla ihan erilainen.

Vierailija

meillä esikoinen (poika) pottaili ekoja kertoja hyvällä menestyksellä 8-9 -kuisena. Sitten oppi kävelemään eikä ehtinyt enää istuksia ;). Nyt, 1v2kk on ihan juuri oppinut pyytämään potalle - osoittaa vaippaa ja ähkii, kun kysyy että meetkö potalle, innostuu ja osaa pidättää kunnes pääsee istunnolle :). Hyvänä apuna on ollut tilkka lämmintä vettä potan pohjalla (lämmittää, auttaa pisun tuloon), ja lukutuokiot pottaillessa.

Jonskuli rv 14+3 kera Vennin 0704

Vierailija

kiitos jo teille neuvoista! Neiti on 1v3kk ja kiinnostunut vessapöntöstä.. Siitä tuli mieleen että voisin sen potan hankkia kokeiluun. En tosiaan ollut edes ajatellut että jotkut jo niin pikkuisina usklatautuu potalle.. Tiedä sitten miten se lähtee käyntiin. Täytyy kokeilla tuota lukuhetkeä ja lämmintä vettä kun neiti alkaa vaikuttaa siltä että on kakkahätä. Osaa sen kyllä kertoa pyllistelemällä vaippoineen " kakka" .. Joskus se tuntuu olevan leikki ;)

Uusimmat

Suosituimmat