JOULUMASUT UUSI VIIKKO,MAANANTAITA!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

en ainakaan yhtäkkiä huomannut meille pinoa???jos sitä ei oel,kuulumiset tänne....!

Kommentit (8)

Vierailija

Mullakin outoa kipua tänään kun kävelin töihin.. Piti loppumatkasta pysähdellä parinkymmenen metrin välein kun otti niin ilkeästi. Taisi olla liikaa kantamusta mukana.

Jeps, ihan hyvä meidän kannalta, että loppuraskaus menee talven merkeissä! Siihen nähden siis, että kuumalla helpommin turvottaa ja tulee ahdistava olo.

Vierailija

yöllä puolisen tuntia tunsin menkkajomotusta alavatsassa ja selässä ja siitä tunnistin aika usein toistuvia kovempia(ei kuitenkaan missään nimessä vielä kovia) supistuksia. vähän pisti miettimään. aamulla sit varmuuden vuoksi soitin neuvolaan, käski ottaa rauhallisesti, ei imurointia jne ja paljon lepoa. sitten jos tulee pahempia niin äitipolille.

aamullakin siinä jomotteli jonkin verran, mut nyt menny jo ohi kokonaan. ja sit kun aloin miettii niin viime viikolla jonkun kerran jomotteli tuollai ja sit lauantaina heräsin päiväunilta semmoseen supistukseen että ihan tuntui.

viime raskaudessa mulla tuli tommosii oikeestaan vasta ihan sit viimisinä päivinä. mutta toinen raskaus onkin usein erilainen.

esikoisen uhma alkaa nostaa päätään ja vie tältä mammalta hermot. eilen sain nukkumaan päiväunille vasta puoli neljä, yleensä nukahtaa puolen päivän aikaan. isänsä kanssa varsinkin!!! tänään sitten taisteltiin puoli toista tuntia ja tuossa kahdelta nukahti. jotenkin tää raskaus tekee varmaan sen ettei hermo kestäis senkään vertaa mitä normaalissa tilassa...ja sit itkettää kauhean helposti. siis tommonen jos ottaa päähän, alan vaan pillittää siinä sit tytön edessä että miksi kiukkuilet äitille. kyllä tyttö on ihmeissään...parka... no onneks miehellä on ti ja ke vapaata niin saa kyllä nukuttaa tytön...

nyt nautin tästä rauhasta ja syön suklaata...haha, ihan ku kiloja ei olis jo tarpeeksi...

Oksaska rv 32+6

Vierailija

Elikäs sf-mitta oli 30 cm ja terkkari sanoi että iso vauva on jo nyt, sanoi että yli neljän kilon vauva tulee..noh olihan esikoinenkin yli sen :) Joten ei pelota yhtään!! Ihan kiva sellaista on käsitellä ja pääasia että terveenä syntyy.

Verenpaine oli hyvä 124/66, pissassa oli hieman valkuaista mutta ei kuulema hätää jos paineet hyvät. Turvotusta nyt on ollut jo alusta asti. Painoa tullut +700 g viikossa, mikä kuulema ymmärrettävää kun en pääse liikkumaan iskiaskipujeni kanssa oikein ollenkaan.

Vauvan syke oli noin 130 ja siellä se sydän iloisesti pumputteli. Mukavan kuuloista taas!!

Sairaalapapruja täytin ja sain neuvolalääkärille ajan jo aikaisemmin eli rv 35. Sitä ennen menen vielä terkalle. Varmasti tuon ison koonkin takia ;))

Mitään ei uusi terkkari osannut sanoa että käynnistävätkö TYKS:ssä jos edellisestä sectiosta vain 1 v 2 kk... noh kysyn sitä sitten sieltä kun pääsen siihen loppuultraan eli kokoarvioon.

Nyt pesulle taaperon kanssa..oltiin ostosreissulla Myllyssä ja mukaan tarttui yksi joululahjakin jo :)) Mutta ajoissa on aloitettava.

beal rv 31+2

Vierailija

ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne, joten tervehdys vain kaikille! Varsinkin teille joille on tulossa jouluvauva. Meillä on laskettu aika 15.12. Tämä on ensimmäinen lapsi meille ja kovasti kaikki jännittääkin. (Koirat ovat tähän mennessä pitäneet kiireisenä)

Itse olen voinut alusta lähtien hyvin, mitä nyt verenpaine hieman on kohollaan. Kiloja on tullut reilusti ja tuo jo edellä mainittu suklaa;) tuskin auttaa asiaa.

Terveisin Niina 32+5

Vierailija

Marianneja (ihan niitä perinteisiä tällä kertaa) vetelen naamaani ja istahdin koneelle, kun kuopus vetelee päiväuniaan. Esikoisen kanssa just katteltiin vauvakirjaa ja mietittiin, mitä siellä äidin vatsassa oikein tapahtuu. Kovin olen yrittänyt etukäteen tytön kanssa jutella, miten sitten vauvaa hoidetaan ja kuinka hän voi olla jo kaikessa mukana. Olen pitänyt molemmat tytöt koko raskauden ajan tiukasti ajan tasalla, että se vauvan syntymä ei olisi sitten niin iso asia, kun on ajankohtaista. Ainakin edellisellä kerralla se kannatti, ei ollut tyttö yhtään mustasukkainen.

Ihana, kun tuli lumi ja ilma oikein tuoksuu talvelta. Sinnittelen, etten aivan vielä laittaisi niitä jouluvaloja. Tunnustaudun ihan avoimesti jouluihmiseksi. Ja tänä vuonna on oikein hyvä tekosyy tehdä kaikki hieman ennakkoon, kun on laskettu aika ihan joulun alla. Eilen saatiin vasta lasten lelut pois ja puolen tunnin sisään alkoikin sataa lunta. Mieskin yllätti ja vaihtoi nastat autoon alle ilman mitään mutinoita minun puolelta...

Bussireissu Tuuriin meni mukavasti, vaikka aika ikäviä supistuksia tulikin auton heiluessa. Tuskin enää tuleekaan lähdettyä kovin pitkälle matkalle. Mutta melkein kaikki joululahjat sain ostettua ja se olikin päätavoite. Itselleni ostin vain 8 litran taikinakulhon... parasta vain alkaa taas tekemään leipä ja pulla itse, että rahaa jää muuhunkin.

Olo on mitä mainioin, mitä nyt kahden murmelin pukeminen talvikamppeisiin vaatisi lisävoimia. Ja tajusin vasta, että eihän minulla itselläni ole ollenkaan talvihousuja tai edes pitkiksiä housujen alle. Oli muuten kylmä pelkillä verkkareilla. Vatsa-asukas on niin herkkätuntoinen, ettei salli mitään puristusta vatsan päällä. Ja mikä lie, kun tuo vatsa on niin kipeä, en muista tälläistä edellisten raskauksien kohdalla. Alkaakohan ikä jo painaa??

Aamulla heräsin jo viideltä, kun mies meni laittamaan kuopusta uudelleen unten maille. Enkä sitten saanutkaan unta sen jälkeen. Näillä main alkoi kyllä viimeksikin unettomuus vaivata ja lopulta yöunet oli sellaisia kolmen-neljä tunnin mittaisia. Tulipahan monta asiaa mietittyä niinä öinä...

Vielä kolme viikkoa äitiysloman alkuun, kohta täytyy pyytää ahkerammin vanhempia avuksi. Onneksi se on mahdollista!! Kunpa raskausaika etenisi samaan malliin, eikä tulisi mitään ihmeellistä.

Kohta on joulu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;)

* Kitta75 ja masuvauva rv 31+3 *

Vierailija

Heips Vaasasta!

Mäkin pentele vie säikähdin tosissani tänään, kun köpöttelin jäätynyttä pyörätietä pitkin pojan kanssa leikkarille, jossa tapasin ystäväni lapsineen. Olo oli hyvä ja mukava. Vaan annas olla, kun ruvettiin palailemaan kotiin päin: Edettiin tosi hitaasti, kun ystävän kolmevuotias sai tinttakohtauksen, joten mitään superrasitusta ei kyllä ollut, laahustettiin matovauhtia, ja ulvova Emilia tulla töpötteli perässämme vielä hitaammin. No, yhtäkkiä selässä alkoi tuntua inhottavalta, ja rupesin siinä samalla hiukan hieromaan ja tukemaan sitä ihmetellen, msitä moinen lihassärky yllättäen. Sitten tunsin, että perskutarallaa, täähän vaikuttaa ihan sille kivulle, tai sen alulle, mikä mulla oli synnärillä avautumisvaiheessa ennen petidiinituikkausta! Mahaa jomotti hiukan menkkamaisesti ja koko kohtu oli kovana. Ystävä huolestui ja mä hitaasti vain laahustin välillä pysähdellen kotiin. Oli vaikea puhua ja riisua poika. Lysähdin sohvalle, ja kipu katosi heti. ONNEKSI! Nytkin aion palata sohvailemaan, kun sain pojan päiväunille. Huomenaamusta lääkäri trkistaa kohdunsuun ja -kaulan tilanteen, jospa tulokset hiukan rauhoittaisivat mua.

Viikonloppu oli kyllä mitä ihanin: Lauantaina pakattiin tosiaan Mikaelin pakaasit, ja hän pääsi yökylään mamman ja papan luo, missä kaikki oli mennyt mitä parhaiten. Ensilumen sataminen oli ollut superjännää, ja mamman kanss aoli jo pyöritelty lumipallokin ja aseteltu se läheisen taidepolun sammakkopatsaan päähän. Me sen sijaan olla möllötimme kotona kerrankin kahden, voiden keskittyä vain toisiimme. Söimme hyvin, saunoimme, jutustelimme niitä näitä ja katsoimme parit ohjelmat telkusta. Aamusta oli tosin vaikea koettaa nukkua pitkään, kun se ei ole ollut enää mahdollista vuoteen ja 8 kuukauteen, ja sitä paitsi mahapolkkaaja otti ja heräsi puoli seiskalta ja päästi valloilleen sellaisen aamujumpan, etten sitten tuntiin voinut kuin ihmetellä sen tarmokkuutta. Noh, myöhemmin nukahdin uudelleen. Sitten oli varsin hellää ja ihanaa ja lopuksi vielä pystyin lukemaan miehen kanssa lehden sängyssä vanhojen aikojen tapaan, vaikkakin omat lukuasennot olivat kortilla. Mamma ja pappa olivat nauttineet pienen elämänilon seurasta aimo määrin, joten kaikilla näytti olleen mitä mukavinta.

Ei maar, jos nyt tästä lähtisin tolle sohvalle, kun se niin kutsuvana tuossa odottaa pallokasta lepääjää.

Hyvää viikonalkua toivottaa

Vitanova rv 30+4

Vierailija

..mä täällä flunssaisena edelleen ja tuskaisena...

välillä teen jotain pientä ja sitten taas istun,makaaminen ei onnistu,yskittää niin kovasti.

Esikoinen vielä viimeisiä päiviä hoidossa,keskiviikon jälkeen alkaakin mulla äitiysloma jo =)

Tänään kun vein esikoisen kävellen hoitoon ja olin palaamassa kotiin,mahassa tuntui tosi kipeältä ja supisteli....=/ säikähdin kyllä aikalailla,viikkoja sen verran paljon että sitä herkästi näköjään reagoi tommoisiin,pysähdyin monta kertaa lyhyen matkan aikana mutta ei nyt kotona ollessa ole tuntunut muuta kuin mylläämistä ja hikkailua masussa=)

Alan miettimään sairaalakassin pakkaamista(en siksi että säikähdin aamulla heh).

voikaa PAKSUSTI!Mä ainakin voin erittäin paksusti ja olo sen mukainen...

äitiliini ja hikkavaavi rv 34+3

Vierailija

Parin tunnin päästä neuvola joten tulen sitten kertomaan kuulumiset :) Ensimmäinen pakkasaamu täälläkin, jotenkin mukavaa vaikka en koskaan ole kylmästä välittänyt. Mutta ehkä tää loppuraskaus ja turvotukset menevät mukavammin kun ei sentään ole hellettä!!

Jeps, palaan asiaan myöhemmin.

t. beal rv 31+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat