Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin että laihduttaminen on vaikeaa, mutta sehän onkin helppoa.

Vierailija

Syön vain vähän vähemmän ja liikun enemmän, ja paino tippuu tasaista tahtia. Näinkö yksinkertaista se olikin :O. Ei tarvi nähdä edes nälkää eikä kärvistellä himojen kourissa ;)

Kommentit (9)

Vierailija

ja ylitin joka päivä määrätyn pistemäärän 5-10 pisteellä. Söin joka päivä karkkia/suklaata yms.

Laihduin 10 kiloa jouluun mennessä.

Eli olin kuitenkin aiemmin syönyt NIIN PALJON ENEMMÄN kuin tuokin ylitetty pistemäärä. Laihduin vain hieman hitaammin kuin olisi " pitänyt" , mutta laihduin kuitenkin. Liian tiukalla kurilla en olisi onnistunut, sillä olisin repsahtanut heti parin päivän sisällä.

Tein pieniä ratkaisuja: levitin margariinia leivälle hieman vähemmän kuin aiemmin, vaihdoin pari tuotetta vähäkalorisimpiin vaihtoehtoihin ja mietin, onko nyt oikeasti nälkä vai olisiko vain kiva mässäillä jotain telkkarin ääressä (ja jos jälkimmäinen vaihtoehto, keksin jotain vähäkalorisempaa mässäiltävää, joka periaatteessa ajoi saman asian.)

Laihduttaessa on ainakin mulle tärkeää se, että ei aseta itselleen liian tiukkaa kuria.

Vierailija

Tuntui, että haluan hehkuttaa kaikille ylipainoisille laihduttamisen autuutta ja onnea ja kertoa kuinka helposti se käy. Onneksi oli sen verran järkeä päässä, että osasin olla hiljaa.

Vierailija

että jätin herkut pois ja söin säännöllisesti. Aamun aloitan aina puurolla, joskus laitan vaihtelun vuoksi mukaan sokeritonta mehukeittoa. Ennen lounasta syön jonkun pienen välipalan, esim. ruisleipää kalkkunalla tai banaanin. Lounaaksi ihan perusruokaa, usein kanaa tai kalaa. Iltapäivällä taas jokin välipala. Päivällä/illalla en syö enää mitään isompaa, joskus päivällisen, mutta yleensä esim. tonnikalasaalatin tai pari ruisleipää ja hedelmiä. Iltapalaksi teen usein marjarahkaa, jonka makeutan hermesetaksen makeutusnesteellä.

Herkuttelen joskus viikonloppuisin, jolloin leivon piirakkaa tai syön suklaata/jäätelöä. Mutta herkuttelut pidän kohtuuden rajoissa, enkä syö suklaalevyä kerrallaan, vaan yhden patukan. Itseäni auttaa kun tiedän, että voin välillä herkutella :) Tosin nykyisin herkkuja ei edes tee mieli samalla tavalla, joten herkuttelupäivät jää pariin kertaan kuussa.

Liikun 4-5krt viikossa, aloitin juoksun nollasta eli kunto oli aika huono, mutta nykyisin juoksen 2-3 kertaa viikossa tunnin lenkin. Joskus juoksen vain puoli tuntia, mutta silloin juoksen normaalia nopeammin. Lisäksi käyn salilla 2 krt viikossa.

Kiloja tosiaan lähti kuin huomaamatta 6kg. Nyt niistä on tullut 1,5kg takaisin, mutta mitat ovat edelleen samat eli on tainnut läski vaihtua lihaksiin :) En ollut alunperinkään ylipainoinen (165cm/58kg), mutta olin todella löysä. Nyt paikat ovat kiinteämmät ja kunto on kasvanut kohisten.

Vierailija

mutta tietysti aikaa vievää,sillä minulla ei erityisemmin ollut mitään älytöntä kiirettä saada nopeasti kiloja pois vaan sellaiseen tahtiin mikä tuntuu hyvälle.

Se päätös ruveta laihduttamaan oli kyllä korkea ja aikaa vievä.mutta kerran kunnolla niskasta itseään kiinni niin siitä se lähti.

Itse olen laihduttanut n. 4kk:n aikana 10 kg,kun rupesin laihduttamaan oli painoindeksini tasan 25 ja se kannusti minua laihduttamaan sillä sehän on lievän ylipainon alaraja.Tällä hetkellä painoindeksini on jotain 21-22 välillä muistaakseni.

Vielä minulla tavoitteena laihduttaa n.2-3 kg ja jos vielä innostuu niin pari kiloa lisää.

Miten minun laihduttaminen onnistui?

-tunti reipasta kävelyä vaunujen kanssa joka päivä

-katsoin vähän mitä syön,laskin kaloreita silleen suurin pirtein

-söin terveellisesti puuroa,hedelmiä ja kasviksia

-joka päivä söin yhden lämpimän aterian (ihan perus kotiruokaa)

-karkkipäivän olen pitänyt joka viikko ja silloin olen syönyt karkkia ja sipsejä sen verran kun olen jaksanut

-jos olen keskellä viikkoa herkutellut vaikka vähän jäätelöä tai keksiä kahvin kanssa niin olen syönyt sit sinä päivänä tavallista ruokaa vähemmän jottei päivän kalorimäärä menisi yli

-päivittäinen vaa´alla käynti,vaikka laihtumista tullutkin aina muutama sata grammakin niin se on pistänyt mielen virkeäksi

-laihduttamiseen jää koukkuun

-ensimmäinen kuukausi oli mielstäni vaikein tottua uuteen elämäntyyliin

TSEMPPISIÄ KAIKILLE MUILLE LAIHDUTTAJILLE!!!

Vierailija

Muutama hankala päivä on sattunut väliin, mutta 2 kk ja 7.5 kiloa takana!!

JOo, en oikein tiedä mitä sanoisin, kun seuraava voivottelija aloittaa, että on se niin vaikeeta tää laihduttaminen....

Uusimmat

Suosituimmat