Vinkkejä saunan sisustamiseen!

Vierailija

Olen lopen kyllästynyt kaikkiin led-valoihin ja muotolauteisiin ja ajattelin, että voisin rempata sellaisen perinnesaunan. Elikkäs tummat seinät ja lauteet. Hylly seinälle kynttilälyhtyä varten. Mitäs muuta? Ideoita?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Me olemme kans sauna " hulluja" mieheni kanssa ja minusta on kans kiva sisustaa saunaa. Taidamme siis tehdä kans tuollaisen hyllyn kyttilöille meillä on käytetty ihan tavallisia tuikkuja tuikkukipossa ja ne olis tosi näteejä jossain hylyllä. Tuo tunnelmaa. Ja laitettiin myös suikun puolelle lattialle tuikkuja ei tarvinnu valoa sielläkään. Ja tuo petsasu tummemmalla sävyllä on kans tosi kiva ehdotus sitä olemme kyllä jo miettineetkin jonku aikaa.

Vierailija

mäkin olin juuri tulossa kysymään neuvoa saunan sisustamiseen.. meillä on seinissä (sauna+pukutila) sellaista leveää, hirren näköistä panelia (ikäänkuin kirveellä veistettyä) ja sitten suihkuseinä on puoliksi lasikuutioista tehtyä, suihku sisällä vaaleaa kaakelia sekä wc (joka ei ole ovellinen vaan kaikki on yhtä tilaa)

kynttilöitäon, rottinkia on....mietin vanhoja lasipulloja jollekin hyllylle? MITÄ MUUTA?

Vierailija

Mun vanhemmilla on saunassa ikkuna ja siinä ikkunakarmin alareunuksella on mun sisarusten lapsena tekemiä pienen pieniä savesta tehtyjä keramiikkahahmoja. Niitä kaikenlaisia pikku öttiäisiä ja elukoita on aina hauska tutkiskella saunassa käydessä.....

Vierailija

En petsaisi saunaa, mutta vanha kunnon 70-lukulainen tapa kasitella paneelia on liekitys. Eli toholla vaan kuumennetaan sen verran, etta puun syyt tummenevat ja kuvio tulee nakyviin. Samalla yleisilme tummenee. On ihan kivan nakoinen, jos ei muuten muistuta liikaa 70-luvun tyylihirvityksista :D. Toisaalta vaalea puu on ihanan valoisaa.

Saunan sisustus riippuu (minusta) talon muusta tyylista, en lahtisi rakentamaan wanhan ajan tunnelmaan uuteen rivariin tms. Mutta jos tykkaa, miksipa ei.

Itse haluaisin saunan, jossa on takkahuoneen (tms) puolelle lasitiilirivi, siis yksi seina tiilta/rappausta. Ja puukiuas, jossa lasiluukku, mielellan toiselta puolelta seinaa taytettava. Muotolauteita en ikina ottaisi, haluan loikoilla saunassa vapaavalintaisessa asennossa. Lauteet tekisin vahintaan niin syviksi, etta mahtuu nostamaan jalatkin samalle tasolle kuin istuu, vahan vanhan ajan lavettityyliin, siis. Mokkisaunassa moni noista haaveista onkin jo toteutettu, kotona saunominen on talla hetkella pelkka haave, kun taalla ulkomailla oleillaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat