apua te, joilla synnytys käynnistetty kalvojen puhkaisulla

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli huomenna olisi (vko 38 +3) käynnistys kalvojen puhkaisulla. Esikoinen syntyi viikolla 42 ja painoi 4600. Nyt kohdunsuu on kahdelle sormelle auki ja eilen supisteli lupaavasti kunnes loppui.. Pelottaa, etenkin kun edellinen on leikattu. Kertokaa kokemuksia (huonojakin) ja mitä voisi ottaa huomioon.

Kiitokset etukäteen

hensu

Kommentit (6)

Vierailija

Oikeesti paniikki hellitti luettuani vastauksenne.

Kalnojen puhkaisusta puoli tunti alkoi tapahtua ja 5 tunnin päästä tyttö, 3830 JA 51 oli maailmassa. Epiduraali tarvittiin jaeppari tehtiin. Vointi molemmilla hyvä. Täytyy lähteä vatsavaivaista lohduttelemaan

hensu

Vierailija

mulla on kaksi kertaa synnytys käynnistetty kalvojen puhkaisulla.

Ensimmäisellä kerralla en itse osannut aavistaakkaan kuinka nopea synnytys tulisi olemaan(vajaa 2tuntia alusta loppuun) ja supistukset todella kaameat. En saanut kivun lievitystä kun lapsen sydän äänet romahti.

Toisella kerralla synnytys vielä nopeampi(noin 1.5tuntia alusta lopuun) sain heti kivunlievityksenä epiduraalin ja ilokaasua. Epiduraali ei mulla auttanut niin kuin piti,mutta kai siitä vähän apua oli kun supistukset ei ollu ihan yhtä pahoja kun ekalla kerralla.:))

Onnea kovasti matkaan ja pyydä vain heti kivunlievitystä kun sitä haluat:)

Vierailija

nyt elokuussa, kohdunsuu oli 3cm auki ja yliaikainen raskaus 41+1.

Kalvot puhkastiin minulta ns. ohuesti, eli vain laitettiin " pinni" kiinni vauvan päähän, puolen tunnin kuluttua sitten lorahti kunnolla kaikki vedet.

Supistuksia ei lähtenyt tulemaan itsestään joten tippa avuksi, puolen tunnin välein tippaa lisättiin ja kun oli menossa 16 yksikköä niin supistukset alkoivat säännöllisesti ja kipeesti 5min välein. Supistukset olivat voimakkaat, mutta eivät niin pahat mitä luulin kun minua peloteltiin että käynnistetty synnytys on rajumpi.

Kipuuni oti ilokaasua, ja epiduraalin jonka olisi voinut pyytää 10min aikasemmin koska oli aikas tuskaa olla paikallaan kun sitä laitettiin.

Kokonaiskesto oli 3tuntia 59min siis alusta loppuun.

Omasta mielestä synnytys oli helpoin kun vertaa kahteen aikasempaan jotka on lähteneet itsestään käyntiin.

Toivotan paljon Onnea matkaan ja pian se nyytti tuhisee kainalossa:)

Marraspallo ja pikku-neiti 2kk

Vierailija

sen enempää muihin yksityiskohtiin puuttumatta kerron, että se tehosi. Kun kalvot oli puhkaistu, supistukset alkoivat rajuina saman tien ja siitä 3 h päästä lapsi oli jo ulkona. En ehtiny saada mitää lääkkeitä, koska eteni niin hurjaa vauhtia ja tietysti tuntui myös yhtä hurjasti... Mutta tässä sitä vaan kirjoitellaan eli kyllä siitä selviää.

Vierailija

raskaushepatoosin takia. Mulla alkoi itsestään tulemaan säännöllisiä supistuksia kalvojen puhkaisun jälkeen, puolessa tunnissa. Epiduraalin sain ja epaari piti tehdä. Synnytys kesti n. 5h ja ponnistusvaihe 13min. Minä koin tämän synnytyksen helpommaksi kuin kuopuksen joka käynnistyi itsestää ja kesti loputtomiin:) (reilu 13h).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat