Miksei tämä toisen lapsen odotus ole yhtä hohdokasta kuin ensimmäisen?

Vierailija

Odotan toista lasta rv.30menossa ja jotenkin sitä on niin sellaisen fiilis ettei sitä raskaana olisi ollenkaan..Esikoista odottaessa tässä vaiheessa oli vauvan huone tip top,sairaalakassi pakattuna, vauvan vaatteet viikattuna ja nuuhkittuna tuhnateen kertaan odottamassa lipaston laatikossa,

(neuvola käyntejä odotin kuin kuuta nousevaa jotta saisin kuulla ne iki ihanat sydämmen jumputukset,nyt neuvolassa käydään koska " on pakko" ..)

..mutta nyt en ole vielä laittanut tikkua ristiin..iskeekö se " pesänrakennus vimma" vielä jossain vaiheessa?

Kommentit (7)

Vierailija

tietenkin siksi, ettet ehdi keskittyä vain raskauteesi, koska pitää sen jo olemassaolevan lapsenkin kanssa puuhailla. Toinen raskaus ei enää ole niin uusi ja ihmeellinen juttu, ja kakkoselle ei yleensä hankita kaikkea tavaraa uutena, koska kotona on jo olemassa monet perustarpeet.

Tämän osaan sanoa, vaikka minulla ei edes ole kuin yksi lapsi!

Vierailija

ei nappaa yhtään tää raskaanaolo. mulla on nyt mennyt jo la yli, päivät on vaan yhtä odottamista. myöskään mulla ei ole tullut sitä " pesänrakennus" vimmaa niin ku sillon ku ekaa odotin. kaikki valmistelut on pitäny väkipakolla tehdä. osaksi varmaan senki takia tää on ollut raskaampaa eikä niin hohdokasta, kun ei ole voinut täysipainoisesti keskittymään koko raskauteen kun on esikoisen perässä pitäny juosta. kaikki kunnioitus niille jotka tekevät useamman lapsen, itsellä se nyt jää tää lapsiluku kahteen.

Vierailija

Tokan kohdalla odottaa sitä vauvaa enemmän kun ekalla kerralla, esikoisen kohdalla jo se raskaana olo oli niin ihanaa..

Mullakaan ei ollut mitään valmiina vielä rv36, kun jäin kotiin töistä. Sitten aloin toosi vaivalloisesti mietiskelemään mitäs kaikkea tarvitaan ja silti osa jäi hankkimatta, vaikka syntymä meni viikolla yli. Onneksi sängyt, peitot, turva-kaukalot ja vaunut oli jo valmiina:)

Vierailija

En mäkään ymmärrä, miksi tämän odotuksen nyt pitäisi niin hohdokasta olla. Musta on hyvä vaan, että tällä kertaa on ollut muutakin sisältöä elämässä kuin raskaus. Odotus on tuntunut lyhyemmältä eikä ole panikoinut mitättömistä asioista. Eikä ole tarvinnut stressata hankinnoista. Ja mitä noihin vauvan tavaroihin ja vaatteisiin tulee, niin musta on ollut ihanampaa kaivella esiin niitä esikoisen vanhoja vaatteita ja tavaroita, kuin ostaa uusia, koska niihin liittyy jo muistoja ja tunteita.

Vierailija

Minulla ei tullut pesänrakennusvimmaa ensimmäisenkään kanssa. Mutta en pitänyt sitä minään ongelmana. Tunnollisesti koitin laittaa kaikkea valmiiksi, etten olisi ihan pulassa sitten, kun tullaan sairaalasta. Homma jäi joiltain pikkuosilta kesken, mutta mies sitten paikkaili sairaalassaoloaikana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat