Allergiaa...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

meillä aloitellaan taas uudestaan testaukset. Tyttö 6kk ja kokoajan räkäinen ja kipeä. Lääkäri epäileekin nyt sen johtuvan allergioista. Tehtiin tossa n 3kk ikäisenä maitoaltistus mutta se jäi negatiiviseksi mutta toinen lääkäri epäili että se on tehty ns väärin elikkäs liian pienillä annoksillla joten se uusitaan. Ja sitten kun ite olen koivuallergikko ja omenalle ja porkkanalle allerginen niin sen vuoksi vielä sitten koivulle ristiallergiset ainekset pois vauvan ruokavaliosta.

Kysymykseni on tällänen. Miksi niitä vältetään vaikka lehtisissä sanotaan että raat vihannekset ja hedelmät? Pilteissä ja muissahan ne on aina keitettyjä? Kukaan mulle ei oikein osaa vastata.

Kaikilta tulee ristiriitaista tietoa näistä ja hankalaa tulee olemaan ton testauksen kanssa kun vayúvalla ei juuri oireita ole muuta kun toi räkäisyys. Vaikea varmaan kohdistaa johonkintiettyy ruoka aineeseen. Onko kellään kokemuksia?????

Kommentit (1)

Vierailija

Yleensä ristiinreagoivia ei vältetä vain varmuuden vuoksi ja jos olet itse koivuallergikko ei lapsesi sitä välttämättä ole. Hän on saattanut periä allergisen taipumuksesi, mutta olla allerginen ihan muille ruoille kuin sinä. Meidän allergiselle tytölle käy aivan hyvin kypsennetty porkkana, sen sijaan koivuallergikkopojallemme ei käy tuore porkkana, omena yms. koivuristiinreagoivat. Hyvin yksilöllistä tämäkin siis. Mielestäni voisit aivan hyvin kokeilla soseita hyvin hitaasti ja tarpeeksi pitkään yhtä laatua. Ehkä nyt ei välttämättä kannata aloitella porkkanasta, omenasta tms. Onhan paljon muitakin kasviksia ja hedelmiä joita kokeilla. Esim. parsakaali, kesäkurpitsa, bataatti, mustikka ja päärynä. Vauvasi on vielä hyvin pieni ja onneksi noilla kiinteiden kokeiluilla ei ole mikään kiire vielä. Kannattaa selvittää se maitoasia ensin ja se, miksi vauva on koko ajan flunssainen (onko teillä muuten lemmikkieläimiä...). Käsittääkseni hoitamaton maitoallergiakin aiheuttaa joillakin jatkuvaa räkäisyyttä/limaisuutta ja altistaa esim. korvatulehduksille. Tsemppiä kokeiluihin ja toivotaan, että syy jatkuvaan sairasteluun selviää.

T. Mamma35, kahden allergikon/astmaatikon äiti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat