Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**PITKIKSET VKO 43**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Lainaus:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Nyt tukena vain ovistikut. Hoitoihin hakeutumista harkitaan vielä.[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]Tulikivi[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies kummatkin 23 v. Yksi lapsi on ja toista yritetty pian kaksi vuotta. Ei ole käyty ainakaan vielä tutkimuksissa. Kierto 36-39 päivää.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35, mut nytte huidellaan kp 82!!!![/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=008B45] [size=3] Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pips[/color] [color=FF6A6A] la 30.10. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] haaveilija3[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001 jonka jälkeen vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin. Siellä todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama kuin ennen kuuria. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan kahden vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa. Katsotaan mitä tapahtuu..

Vierailija

Onnea Pips! Sait nyt pinoomme ihan " oman" kohdan eli lisäsin listaan nyt synnyttäneet pitkikset, johon aletaankin sitten seuraavaksi odottelemaan Illuminatuksen ja Mia79:n tietoja.

Niin ja toivotampa samalla tervetulleeksi uudet mukaan pinoomme.

Ja jälleen omaa napaa lyhyesti: Tänään mennään kp:llä 14. Mieheni laittoi minulle aamulla viestiä töihin, että miten olisi jos hän tulisi hakemaan minut hetkeksi kotiin tekemään vauvoja. Vähän venahti ruokatunti... mutta en laittanut lainkaan pahaksi ;)

Ovistestejä en nyt sitten vieläkään ole hommannut, mutta päätin että jos tästä kierrosta ei tärppää niin sitten pitää testejä tilata.

Vierailija

Täällä pitäisi viimeistellä gradu, joten kovasti eksyn internettiin... ;) No, enää loppurutistus jäljellä. Täytyy tunnustaa, että ajatukset eivät ole ihan pysyneet niin paljoa gradussa kuin olisi pitänyt, mutta...

[color=green]Kristiin@82:[/color] Kiva, että oot nyt päivittänyt listoja. Huh, en ole korvaamaton. ;D Paljon tsemppiä tärppipäiviin, kolmas ja neljäs clomikiertohan ovat kaikkein otollisimmat tärpille... Ja muista jättää mies välillä myös rauhaan, ettei siemennesteen laatu kärsi. ;) *naureskelee*

[color=purple]Veera24:[/color] Tulehan kertomaan s-progin tulokset! Tai ehkä voit kertoa jotain muuta... :) Hienoa, että metut näyttävät vaikuttavan!

[color=pink]Lilli78:[/color] Tsemppiä hoitoihin! Ja olisihan se mukavaa, jos aina välillä täälläkin piipahtaisit!

[color=orange]Pantteri:[/color] Alkuun pahoittelut listalla pitkään pyörineille, sillä taas pamautan tarinani kehiin. :) Mä tosiaan lopetin pillerit jo 02/04, mutta ei vielä silloin jätetty ehkäisyä. Mulla ei tullut kuukautisia ollenkaan, seuraavan kerran menin lääkäriin 09/04. Vuoto alkoi teroilla 10/04 ja samalla jätettiin ehkäisy pois. Vuotoa ei taaskaan kuulunut ja 12/04 mulla todettiin pco ja täydellinen ovuloimattomuus. Aloitin heti metut ja 01/05 söin ekan clomikuurin. Eli mulla aloitettiin lääkitys jo kaksi kuukautta ehkäisyn jättämisen jälkeen. Ei ehkä olisi aloitettu noin aikaisin, jos olisin pillerit vasta lokakuussa jättänyt pois, jonkin aikaa voi mennä elimistön palautumiseen normaalitilaan. Lääkärini tossa vaiheessa totesi, että kun en ihan selvästi ovuloi, niin on ihan turha jäädä odottelemaan, koska tilanne ei itsestään muuksi muutu. Eli ovuloimattomuuteen ainakin mulla puututtiin hyvin pian. Jos sulla ei tule luomusti menkkoja, kannattaisi ehkä tehdä kierron kartoitus ja ultrata munasarjat.

[color=blue]mörötin-81:[/color] Täälläkin nostetaan peukut pystyyn. Olisi oikein mukavaa saada toinenkin tuplamamma pitkiksistä. :) Eikös inseminaatio=keinosiemennys ja IVF=keinohedelmöitys? Eipä sillä niin väliä ole, kiinnitin vain huomiota. Meillähän olisi seuraavassa kierrossa ollut edessä piikitykset ja inssi, joten on tullut perehdyttyä hoitoihin..

Mulle oli vähän yllätys, kuinka voimakkaasti mä koin tutkimusten jälkeen, että oon lapseton. Mieskään ei kyllä oikein ymmärtänyt, hän on uskomaton optimisti. Kävin parin kuukauden aikana vahvasti läpi sitä, että mitä jos meille ei koskaan tulekaan lasta, kuinka pitkälle oon valmis hoidoissa menemään ja miltä musta tuntuisi, että miehestäni ei koskaan tulisi isää mussa olevan häiriön vuoksi. Muistan kyllä edelleen pysähtyä olemaan kiitollinen näistä kahdesta riehujasta, kaikki voisi olla niin toisin. Tammikuussa kyynelehdin miehen kainalossa, kun clomit eivät olleet tehonneet ollenkaan ja totesin jo silloin, että tämä on varmasti opettavainen ja pysäyttävä matka, jonka voin kyllä kulkea, mutta sillä hetkellä kun ei tiedä miten käy, se on todella rankkaa. Jos tietäisi, että ok, pitää käydä näissä ja näissä hoidoissa, mutta niillä tulen varmasti raskaaksi, olisi tilanne jotenkin helpompi. Mutta onneksi vaihtoehtoja on monia ja lopulta kai asia on jonkin korkeamman käsissä.

Tällaista pohdintaa tänään.

Mia79 ja touhukaksikko rv 32+5

Vierailija

Kauheesti onnitteluita PIPSILLE omasta nyytistä, ihanaa vauva-aikaaa teille! Ja tervetuloa uudet pitkisläiset!

Tänne päin ei paljoa uutta, flunssa alkaa olla kohta voitettu. Semmonen mukava juttu kyl on, et emsimmäistä kertaa sitte huhtikuun mul on kunnon ovislimat!!!!!!on ollu jo viidettä päivää ja nyt mennään kp17. Tuntuis et limat alkais nyt jo normalisoituu, vaik runsasta vielä onki!!! tuntuu et tällästä ei oo ollu sitte nuoruus vuosien:) oon ihan tohkeissani! en vaan oo tikuttanu, että tiedä sitte onko todellista. Eli saa nyt nähdä, tulisko tästä semmonen " normaalin mittanen kierto" alle 34 päivää ja sit sais alkaa clomittelun.

Sellasta tänne!!!

Hyvää talvista alkuviikkoa, ja superpaljon plussia meikäläisille!!!

-positiivinen maya-

Vierailija

Onnea hurjasti Pips! Käsitin, että tämä vauva on ensimmäinen " pitkis" vauva! Annoit minulle hurjasti toivoa. Ehkä minäkin vielä... :-)

Täti yllätti minut sitten viime sunnuntaina, eli toisen kierron pituudeksi tuli mahtavat 55pv. Olin asiasta pelkästään kiitollinen, sillä tiesin etten ole raskaana. Nyt on kp 6, eikä ole aavistustakaan siitä, miten pitkä tämä kierto tulee olemaan. Onko teillä muilla pitkiksillä aina pitkä kierto, vai yllättääkö se joskus positiivisestikin olemalla lyhyt?

Näiden kahden kierukan jälkeisen kierron jälkeen voin vain toivoa, ettei se nyt tällä kertaa ihan kamalan pitkäksi äityisi...olen kuitenkin varautunut siihen, että ovulaatio on vasta kp 20-23 välisenä aikana...jos nyt on ollenkaan...

Joka tapauksessa, olen menossa tiistaina gynelle. Olenko ymmärtänyt oikein, että siellä voisi periaatteessa ultralla nähdä, missä kehitysvaiheessa munarakkulat ovat? Mitähän se mahtaisi maksaa? Toivon saavani gyneltä apua ongelmaani, joka on ihan päivänselvä. -Tarvitsen jotakin kiertoa tasaavaa ja lyhentävää lääkettä...

Jep, eipä tässä nyt tällä kertaa muuta. Olipas tässä nyt kovasti omaa napaa...

Vierailija

Heips!

Onnea Pipsille, vaikka uutena listalaisena en olekaan vaiheitasi seurannut. Vauvan syntymä on kyllä upea juttu!

Itsellä vähän tylsä fiilis tämän vauvatouhun kanssa. Olin jotenkin etukäteen niin ajatellut, että kaikki kävisi helposti. Eihän tässä vielä olla oltu ilman ehkäisyä kuin 4,5 kk, mutta tylsää on se, että mulla on vahva tunne, etten ovuloi ollenkaan. Tässä kierrossa (kaksi kertaa menkat saatu teroilla) olen nyt tikuttanut ovista, mutta tuloksetta :( Nyt on menossa kp 21 ja mitään ei ole tapahtunut. Osaisiko joku neuvoa, että mitä kannattaisi tehdä? Odotella vaan rauhassa vai esim. 2-3 viikon kuluttua lääkäriin? Kuinka nopeasti tuohon ovuloimattomuuteen voi saada apuja?

Vierailija

Mulla menossa kp 26 ja kävin tänään s-prog kokeessa. Oli eka kierto, kun tarkkailin limoja, ja voipi olla että reilu viikko sitten olis ovis voinut niiden perusteella tapahtuakin. Metuja on syöty nyt reilu viisi viikkoa. Kovasti siis jännäilen ja toivon, että tälläkertaa viimeinki onnistais, kuten aina näin loppukierrosta. Jostakin ihmeestä se toivo vaan aina uudelleen palaa, lukuisten pettymysten jälkeen tässä vaiheessa kiertoa. Ihan selvästi metut on ainakin auttaneet aineenvaihduntaan, koska paino ei oo yhtään lisääntynyt, vaikka en oo jaksanut nyt oikein ajatella syömisiäni. Eli on tullut mässäiltyä.

Onnea Mia79:lle alkaneelle 9. raskauskuulle ja lähestyvään synnytykseen ja kaikkeen!!!

Vierailija

Heipä hei ystävät!

Vaikka nykyisin tuleekin enemmän seurattua tuota lapsettomuuspalstaa niin olen teidänkin kuulumisia käynyt ajoittain kurkkimassa. Monet teistä ovat plussanneet ja jopa on saatu eka pitkisvauvakin ;) Onnea!

Mia79 olet vielä jaksanut pysyä yhtenä kappaleena. Paljon vaan tsemppiä loppuraskauteen, nythän olet jo ihan turvallisilla viikoilla.

Oma napa kertoo sen verran, että tänään olin follikkeliultrassa ja clomit olivat nyt tepsineet ihan hyvin kun kp11 oli vasemmassa munasarjassa yksi reilun 12mm rakkula ja yksi yli 13mm rakkula. Ensi viikon alussa olisi tarkoitus tehdä ihka eka inseminaatio (=keinohedelmöitys)! Meistähän ei siis muuta vikaa ole löytynyt kuin minun osaltani se, että munasolu ei tahdo kypsyä ja irrota ilman apua. Tosin yksi luomuovis tuli tässä pari kuukautta sitten koettua, josta sain ilmeisesti varhaisen keskenmenon. Nyt on kuitenkin sydän toivoa täynnä ja peukut ja varpaat pystyssä, että tätä vastamäkeä olisi jo ollut ihan riittämiin ja olisi meidän vuoro saada iloita raskaudesta. Eikä hirvitä yhtään vaikka mahdollisuus tosiaan on vaikka tuplaonnistumiseen ;) Voihan se olla että sitä taas tulla henkisesti naama edellä asfalttiin, mutta nyt haluan ainakin nauttia siitä, että toivoa on saada nyytti meillekin.

Tsemppiä kaikille pitkiksille ja toivottavasti pitkisten pino olisi pysyvä luonteinen täällä vauvakuumeilijoiden puolella sillä uskon että tästä poppoosta saa jokainen voimia ja neuvoja. Näin ainakin omalla kohdalla. Hyvää jatkoa kaikille!

Vierailija

Elikkästä.. Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa. Nyt kp 36 ja pari kertaa jo tehny rtestinkin.Mutta ei. Oviksen kuvittelin bongaavani, eka nippailut kp 16 ja sit limat kp 18. Ja sen jälkeen on ollu kaiken näkösiä oireita, menkkasellaisia siis. Mutta ei niitä menkkoja vaan näy eikä kuulu! :/

Onko kellään kokemusta näin pillereiden jälkeen samanlaisista oireista, eli ovis ja menkkakivut..Miten on tilanne kehittynyt ?? Ja jos kierto alkaa kovasti venymään niin koska ootte menny sit lääkäriin? (vai mihin se nyt sit pitääkään mennä. ;))

Kiitos paljon jos joku jaksais vastata. =)

Vierailija

Heipä hei!

Pääsisikö pitkiksiin mukaan? Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.

Ehkäisy jätettiin täysin pois kesällä. Viimeksi kuukautiset ovat olleen keltarauhashormonikuurin jälkeen, eli heinäkuussa 10. päivä. Sen jälkeen ei ole näkynyt, ei kuulunut. Labroja minusta on otettu (E2, Prolaktiini, crp, pvk, kilpirauhaskokeet, papa ja hiiva, raskaustesti ja klamydia). Negatiivisia muut, paitsi hiiva minulla oli positiivinen, papa vielä vastaamatta. Niin ja E2 oli 0,14.. Lääkäriin pitäisi varata aika.

Välillä masentaa menkkojen katoaminen eikä jaksa kuumeilla, välillä sitten taas on niin kova kuume, että löytää itsestään jos minkälaista oiretta =) Testannut en ole about kuukauteen..

Vierailija

PIPS! Onnea onnea ekasta Pitkisvauvasta!! Ihanan vaaleanpunaista elämää teille pienen tytön kanssa! :)

Mä olen ihan intona täällä töissä, lähden tänään likkakaverini kanssa " mammaristeilylle" (hän myös raskaana) Tukholmaan!

Eilen käytiin Brunolla. Kaikki hyvin. Painoa vauvalla nyt 460g. Ihana kyllä se 4d, kun näki vauvan liikkeet siellä ihan reaaliajassa.. :`) Sukupuolikin saatiin selville. Se kuitenkin säilyköön salaisuutena sinne syntymään asti. Kahdelle kaverille kerroin kun olin luvannut, muilta pysyy visusti salassa.

Eipä tässä kummempia. Vauva potkii jo aika kovasti, vatsanpinta heilahtelee vain :) Tulipa omanapapainotteinen, sorry. Hirveä kiire vain töissä.

t. Mikaela rv22+3

Vierailija

[color=blue]Mia79[/color] Voi kun jännää... Siinä ei sitten mene enää kauaa, kun teitä onkin sitten kaksi lisää!!! Meinaatko että pysyt yhdessä koossa laskettuunaikaan asti? Eikös kaksoset yleensä tule ajoissa tähän maailmaan. Jännittääkö, pelottaako? Vai millaisissa tunnelmissa olet? Tulehan sitten kertomaan mitä ultrassa sanottiin.

Me kaikki pidetään teille peukkuja pystyssä, jotta kaikki menee hyvin.

Ja älä sinä listasta murehdi! Kyllähän meitä täällä vielä on, joten " listaemon" hommat tulee varmasti hoidettua, koska halutaan kuitenkin pitää pinoa pystyssä.

Niin ja minäkin toivotan uudet tervetulleksi mukaan!

Sitten omaa napaa...

Kolmas clomi+terokuuri menossa kp:llä 12, joten " tärppiaika" alkaa olla lähellä. Miestäkin oon varotellut, että tietää joutuvansa koville nyt lähiaikoina. Vaikka eipä se vastaankaan laita! ;)

Kyllä me muutkin pian plussataan, ainakin uskon niin!

Vierailija

wäiski74:

Lainaus:

............Ennen en edes tuntenu ovista, kun sellasta ei varmaan siis edes ollu, mut sen takii mä esim. näilläkin sivuilla aloin käymään, kun halusin tietoo asioista ja lukee muitten kokemuksia, kun huomasin, et kropassa tapahtuu jotain sellasta mitä ei oo ennen tapahtunu.

......

........Mä oon jotenkin ikuinen optimisti ja uskon et kaikki asiat lopulta järjestyy. Kai mä sitten joskus vielä putoon korkeelta (toivottavasti jalat edellä) ja kovaa.

Tulipas taas sepustettua; toivottavasti jaksoitte lukee.. Mul on paha tapa puhua paljon toisinaan...

Hei Wäiski74+muut pitkikset!

Oli ilo lukea optimistisuudestasi Wäiski74. Sitä tarvitaan, jotta jaksaa

" kovassa maailmassa" . En ole juurikaan käynyt palstalla. Viime kierto venyi pitkäksi (39), nyt menossa jotain kp 25, lämmöt jälleen koholla ja ovistestin hokasin aloittaa vasta tänään, joka näytti positiiviseltä.(muistaakseni elämäni toinen ovisjakson tikutus). Mulla on sama fiilis, kuin Wäiskillä, etten kiirehdi, kun tunnen olevani ihan ok nyt, kun jätin kaikki hormonilääkkeet pois. Joskin tuo kierto venähtää.

Hyvää viikonloppua kaikille+levollista mieltä!

Vierailija

..ja elämä hymyilee =) Kp:ksi ehti kertymään yli 90pv, en edes ole jaksanut laskea tarkkaa lukua kun niin kauan kesti!!

Viime viikolla saimme kutsun naistensairaalaan kuukautisongelmieni takia, kirjeessä toivoettiin tervetulleeksi lapsettomuusklinikalle, josta tuli suru puseroon. Itse kun en ole vielä ajatellut olevani lapseton! Yrityksen aloitimme vasta nyt elokuussa, enkä lääkärissäkään ollut puhunut lapsettouudesta vaan kuukautisten poissaolosta.

Mariposa: Kyselit, että milloin on menty lääkäriin.. itse menin eka kerran lääkäriin kun edellisistä menkoista oli kulunut 10vkoa. Sain silloin terolut -kuurin, jonka jälkeen menkat ja sit ei taas ollenkaan. uudelleen lääkäriin ja aloitettiin tutkimukset, joista yllä mainitsin. Nyt mulla on siis ekat luomut menossa sitten huhtikuun 05.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat