te muut akateemiset kortistossa! valitus....

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

missä vaiheessa teillä alkaa hermo mennä? mua alkaa pikkasen käydä hermoon kun töitä ei löydä. aina ottaa kiinni kokemuksesta- esimieskokemusta ei ole ja sitä ei pääse siten myöskään hankkimaan. ja jos haet jotain toimistoperushommaa niin sinne on miljoona hakijaa joilla on nimenomaisesti toimistopuolen koulutus- ja toteavat että sinä lähdet heti kun paremman paikan saat. eli puun ja kuoren välissä.

kertokaa joku nyt mulle ihana tarina siitä miten haitte ja haitte ja sitten se osui....

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ja siis ilmeisesti kaupallisella alalla kun nää tradenomit tähän vedettiin. Mä tein omat harjoittelut kyllä täydellä palkalla. Samaan syssyyn sain tehdä vielä lopputyöni sinne ja valmitumisen jälkeen sain työpaikankin.

Ja siis olen tradenomi. Tais käydä tuuri kun en edes ajatellut tehdä harjoittelua ilman palkkaa.

Vierailija

Eikä ole alemmuuskompleksia, on hyvä työpaikka ja palkka. En ole ikinä hakenut akateemisten paikkoja, enkä haluakaan. Akateemiset sitten näköjään " joutuvat" hakemaan koulutustaan alempaa työtä, eivätkä sitä saa. Mielestäni tämä on väärin korkean koulutuksen hankkineita henkilöitä kohtaan. Myös minun paikkaani äitiysloman ajaksi haki ainakin kolme akateemisesti koulutettua - eikä heistä ketään valittu mm. niistä syistä joita jo edellä ketjussa on mainittu.

Olen iloinen, että olen saanut tradenomina koulutustani vastaavaa työtä. Miksi korkeakoulutetut aina jaksaa mollata tradenomeja ?Ymmärrän kyllä että en ole akateeminen enkä sitä yritäkään enkä halua, olen tyytyväinen näin. Eikö nämä koulutukset (amk ja korkeakoulu) kuitenkin ole lähtökohtaisesti suunniteltu eri tarpeisiin?

Vierailija

Ei ollut siis pakko mennä harjoittelemaan. Mutta jotenkin koin, että tekemällä töitä ja pääsemällä organisaatioon sisälle kehityn enemmän ja saan varmemmin töitä kuin sohvalla työttömyysrahasta " nauttimalla" . Että silleen. Hinku töihin oli kova, joten olin valmis tekemään sitä ihan sillä peruspäivärahan määrällä, jos sillä tapaa varmistin tulevaisuuteni ja sain vakipaikan.

Niin ja siis kyse on omalta kohdaltani valtion virastosta.

Vierailija

Kaikkesi olet tehnyt ja joudut vielä tekemään... Pakko vain jaksaa yrittää, toivotaan että sinäkin oman paikkasi löydät. Ehkä ne työnantajat pian kyllästyy kun aina haet paikkoja ja ottavat sut ihan vain siksi töihin, että lopettaisit vainoamisen ;)

Koita jotenkin jaksaa pitää lippu korkealla ja toivo vireillä...

t. se joka työllistyi ilmaisharjoittelun kautta

Vierailija

Nehän tulevat myös työkkärin kautta hakuun, mutta työnantajahan siihen työntekijät valitsee. Entäpä joku sellainen organisaatio, mistä porukkaa lähtee aina määräajaksi kaiken maailman projekteihin. Sijaistahan silloinkin tarvittaisiin!

Turha haaveilla vielä tuossa vaiheessa vakipaikasta, kunhan saisit ensin jonkinlaisen määräaikaisen pestin!

Vierailija

ihan turha alkaa tehdä tosta tradenomista isoa juttua. pointti oli siinä että kyseiseen tehtävään olisin ollut korkeammin ja " täsmemmin" koulutettu. mutta kuten sanoi, organiosaatiossa jo saatu työkokemus painoi.

Vierailija

Voi kun kuulostaa tutulta, ja " kiva" että meitä on muitakin.

Mutta kun meitä harjoitteluun tulijoita on niin paljon. Ja moni tulee pakolliseen harjoitteluun ilman palkkaakin. Jos esimerkiksi katsoo ministeriöissä olevia harjoittelupaikkoja, monessa jo ilmoituksessa sanotaan ettemme maksa palkkaa. Matalamman tason paikat voivat maksaa kuukauden palkan, jotta olisivat houkuttelevempia. Itse olisin halunnut harjoitteluun ministeriöön ja olisin päässytkin, mutta minulla ei kertakaikkiaan ollut siihen varaa. Töitä olisin voinut kokemuksen vuoksi tehdä ilmaiseksi, mutten kertakaikkiaan maksaa Helsingin vuokria ja elämistä. Enkä halua ottaa valtiolta opintolainaa voidakseni olla valtiolla töissä. Menin harjoitteluun pikkukuntaan ja sain harjoittelijaksi ihan hyvän palkan. Minun jälkeeni sinne otettiin työllistymistuella työtön työnhakija.

Vierailija

Ei yhtään sen alempi tasoita vaan rinnakkaista. Nykyään AMK -tutkinto on rinnakkainen kandinaatintutkinnon kanssa ja AMK:n jatkotutkinto rinnakkainen maisteritutkinnon kanssa. Näin ainakin tekniikan puolella.

t. insinööri (AMK).

Ja samat on työllistymisongelmat minullakin kuin ap:llä. Olen yksinkertaisesti " liian" koulutettu moniiin töihin. Nykyisin sanonkin, että olen ulos koulutettu, kun meitä hyvin koulutettuja on Suomessa yksinkertaisesti liikaa ja meitä ei oteta " duunarien" hommiin.

Vierailija

Tuskinpa hänellä on mitään tradenomeja vastaan, mutta ärsyttäähän se, että on omaa koulutusta vastaavaan työhön liian kokematon, eikä sitä kokemusta saa kun " joku tradenomi" vie sen alemman työn... Joku muu kuin hän itse saa sen paikan. Eikö saa ärsyttää? Pitääkö olla toisen puolesta iloinen, että hän sai töitä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat