Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun toive vauvasta ei toteudu. =(

Vierailija

Miten te muut olette sulattaneet asian, että lisää lapsia ei tule? Mulla ja miehelläni on siis jo kaksi ihanaa lasta. Kolmatta vaan ei kuulu.

Hoidoissa ollaan, niinkuin aiemmistakin, mutta nyt tuntuu ettei haikara meille enää tule. Adoptio ei ole enää vaihtoehto, niin kuin ei hoitojen vieminen ylettömän pitkällekkään. Rahat ja hermot ei vaan riitä.

Lisäksi mieheni on sanonut että jos ei kevääseen mennessä mitään tapahdu, hän menee laittamaan piuhat kiinni. steriloi itsensä, koska on jo mielestään liian vanha aloittamaan taas alusta. Ikää hänellä 36v.

Minä olen vasta 26 vuotta ja tuntuu pahalta jos en enää koskaan saa lasta hänen kanssaan. =( Ymmärrän myös miestäni, en itsekään haluaisi lapsia enää yli 30 vuotiaana. Musta vaan niiden pitää olla tässä ja nyt ja peräperää ja sitten on taas aikaa elämässä muullekkin.

En siis todellakaan ole vaihtamassa miestäni nuorempaan tai en muutenkaan halua rikkoa tätä liittoa jos vaikka kolmatta lasta ei enää tulisikaan.

Harmittaa vaan kahden aiemman lapsen takiakin. He kun kovasti odotatvat vielä vauvaa. =( He ovat samaa sukupuolta ja olisi kiva yrittää saada vielä se toisenkin sukupuolen edustaja perheeseen. Toisaalta sillä asialla ei kyllä ole mitään merkitystä viime kädessä.

Ottaa niin koville tämä kaikki. Tekisi mieli mennä yksin metsään huutamaan ja itkemään. Mikään ei kuitenkaan muutu. =(

Olen aina ajatellut että kaikella mitä tapahtuu on jokin merkitys viime kädessä. Nyt en kuitenkaan ymmärrä yhtään mistä kiikastaa että meille muka voisi olla näin paremmin ettei kolmatta enää tule?

Ketuttaa vaan tämä asia niin että kupoliin särkee. Mitä pahaa mä olen tehnyt kun lasta en enää saa?!

-Minä-

p.s Tiedän että on niitäkin ketkä eivät saa sitä ensimmäistäkään lasta ja olen todella kiitollinen jo olemassaolevista lapsista, mutta olen ymmärtänyt että myös minä voin silti toivoa hartaasti sitä kolmatta, lapsettomista huolimatta.

Kommentit (3)

Vierailija

ehkä miehesi voisi tulla sinua vähän vastaan kuitenkin. Meillä on myös hieman ikäeroa ja mielestäni on epäreilua, että minun pitää " tehtailla" lapset nuorena, kun mies on kohta liian " vanha" isäksi. Tästä seuraa useita negatiivisia vaikutuksia minulle: joudun homehtumaan/skitsoilemaan paljon kotona putkeen (minulle kotonaolo ei ole yhtä riemua, haluan myös tehdä töitä), putoan ehkä työelämästä, taloudellinen asemani on huomattavasti huonompi kuin mieheni (myös ikäerosta johtuva tekijä ja tämä lapsijuttu lisää sitä) jne.

minun mies myönsi tämän jälkeen, ettei olekaan niin ehdoton tuosta milloin isäksi kysymyksestä.. Parisuhteessa on aina kaksi ihmistä ja useita eri näkökulmia

Vierailija

meillä vähän sama tilanne- ainut ero että minä saan vaan keskenmenoja. ja enää ei uskalla oikein yrittäkään. tässä sitten mietitään että piuhat kiinni vai vielä yrittämään. henkisesti on aika rankkaa...

voimia teille!

Uusimmat

Suosituimmat