Miksi monet äidit antavat tukan olla likainen, kasvaa leikkauksestaan ylipitkäksi ja sitten vielä hirvitys ponihännälle?

Vierailija

Tässä kriittisessä vaiheessa myös lisäkiloja tulee ilmeisesti hällä väliä olenhan äiti -asenteen takia.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Mulla on aina ollut pitka tukka ja pesen sen 2-3 kertaa viikossa eika se nayta likaiselta. Hiukseni eivat kestaisi jos pesisin ne paivittain. Ylikiloja ei ole, vaikka en ole enaa samoissa mitoissa kuin 20v.

Haluaisin permanentin, mutta imetyksen vuoksi en voi sita ottaa. Haluaisin myos olla huoliteltu, mutta se etten kulje meikeissa ja jakkupuvussa ei johdu lapsista, olin samanlainen jo ennen heita.

Vierailija

ja kotihommiin, että kaikesta ei aina ehdi ja jaksa huolehtia!

Kyllä niistä taas ehtii, kun vapautuu enemmän energiaa vauvan hoidosta tms.

Vierailija

Lisäksi aikaa siihen on tosi vaikea löytää, kun itse olen päivät työssä ja mies taas opiskelee iltaisin. Haluan myös mieluiten viettää vapaa-aikani perheeni kanssa, enkä kampaajalla.

Hiukset kyllä pesen usein.

Vierailija

Molemmat yhteensä sillon 45 euroa. Tulot pienet. Mun kaveri valittaa, että miten sulla voi olla varaa kampaajaan noin usein. Itse polttaa askin tupakkaa päivässä. Tupakointiin siis menee 120 euroa kuussa.

En tiedä miten toi tähän liitty, mutta tulipahan vaan mieleen.

Toinen käyttää toiseen asiaan rahaa ja toinen toiseen. Minä itse mieluummin kampaajaan kuin tupakointiin.

Vierailija

Se ei tarkoita sitä, että kilpaillaan ulkonäöllä tai että käytetään arkiaskareissa epämukavia ynnä epätarkoituksenmukaisia vaatteita. Mutta ikävä kyllä usealle suomalaiselle äidille äitiys tarkoittaa hyvästejä hiustenpesulle ja suihkussa käynnille. Tämä ei koske vain lapsivuodeaikaa, vaan sellaista epämääräistä useita vuosia kestävää ajanjaksoa ensimmäisen lapsen syntymästä jonnekin hamaan vanhuuteen.

Ulkoillessa ulkoiluvaatteet ovat käytännölliset. Mutta käytännöllisiin vaatteisiin pukeutuminen ei kai tarkoita sitä, että pitää haista hieltä, antaa talipallojen putoilla harteille ja käyttää LIKAISIA, reikääntyneitä vaatteita vuodesta toiseen.

Jostain hemmetin syystä etenkin Vantaan lähiöt ovat täynnä näitä " hyvästi hiustenpesu ja suihku, tervetuloa rasvaletti" -mammoja. Pitääkö sitä vesimaksua NIIN paljon säästellä? Kävisivät EDES 2 kertaa viikossa suihkussa ja VAIHTAISIVAT ne vaatteen puhtaisiin sen jälkeen. Please. Vaikkei nyt toisten vaatteita pitäisi arvostellakaan, niin JOTAIN rajaa.

Vierailija

että tehdään kauneudenhoidosta moraalikysymys. Ihan kuin jokanaisen VELVOLLISUUS olisi osallistua johonkin naisten keskinäiseen ulkonäkökilpailuun. Ilmeisesti niitä, jotka eivät osaa ottaa rennosti ulkonäköpaineidensa kanssa häiritsee se, että löytyy kanssasisaria, jotka hiihtelevät ihan tyytyväisenä vanhassa tuulipuvussa, hiukset ponnarilla ja keskittyvät elämän mukavampiin asioihin.

Vierailija

suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että ryönätään hirveän näköisenä ja hoidetaan 24h asioita kireänä kuin viulunkieli. Se kuuluu " kunnolliseen elämään" . Siihen ei kuulu se, että soitetaan kerran kahdessa viikossa/kuukaudessa lapsille kotiin hoitaja ja mennään kampaajalle, manikyyriin ja/tai hierojalle. Vaikka siihen olis esim rahaa (kaikilla ei ole).

" Kunnon äiti" vetää niissä vaatteissa, jotka opiskeluaikoinaan osti, vaikka niissä olisi reikiä ja värit kuluneet. Sitten maristaan venyvällä äänellä ettei mihinkään turhuuksiin kannata mennä ja itse sitä pitää lasten kanssa olla. Lapset voivat vaikka kärsiä siitä, että äiti käy kerran kuussa kampaajalla. He kokevat syvää turvattomuutta äidin loistaessa poissaolollaan tunnin-kaksi.

Vierailija

mutta kampaajalle en pääse millään kovin usein. Siksi on pakko pitää sellaista hiusmallia, mikä ei heti näytä hirveeltä kun kasvaa yli. Ois ihana pitää sellaista ihan lyhyttä, mikä pitää leikata 3 viikon välein, mutta käytännössä se on mahdotonta. Itsekin ihmettelen, että miten voi olla, mutta niin se vain on. Elämä on kiireistä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat