Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heippa KULTAINEN 60-luku

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen vieraillut tällä palstalla jonkin aikaa ja olisi mielenkiintoista tietää minkä ikäisiä te olette? Itse olen v.-61 syntynyt ja nyt 10 rv menossa. Löytyykö Teistä yhtää minun ikäistäni?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Se on tiistai ja yks päivä syyslomaa jäljellä. Hyi, kun tarttis laatia vielä parit kokeet, yäk-yäks, en millään haluais enkä viitteis... Ehkä mietin sitä vasta huomenna, kuten Scarlett O' Hara.

Selvitin tänään Rytökärpän Pesän, eli raivasin kymmenvuotiaan tyttäreni huoneen, mikä olikin kauheampi kokemus kuin horrorleffat. Miten VOI sen ikäinen tyttölapsi saada kirjoituspöydän laatikkonsa täyteen kynänteroitusputua, paperisilppua, äidiltä lainattuja saksia, kuivahtaneita tusseja, LIKAISIA SUKKIA (tässä kohtaa oisin tarvinnu nitroa tai jotain beetasalpaajaa), karkkipapereita, erilaisia askartelutarvikkeiden jämiä ja tahmaantuneita salmiakkipastilleja??? Raivasin koko hävityksen kauhistuksen päämajan katosta lattiaan ja annoin tenavalle Muutaman Valitun Sanan (lue: puolen tunnin saarnan). Voi taivas!

Öklöttää edelleen, sillä rintamalla ei muutosta. Kuuminta hottia syömisen saralla on nyt jäätelö.

Mä en tiedä, millainen unipussi teidän jutuissa on kyseessä, mutta perin systeriltäni jo noiden kahden edellisen tenavan vauva-aikana hyvin simppelin version varmaan vähän niinkuin samasta aiheesta. Se oli vaan vauvan yöpaita, jossa helmaosa oli tavallista laajempi ja sen sai vedetyksi sumppuun kiristysnarulla. Vaavit nukkui siinä tosiaan hyvin rauhallisina, ilmeisesti pussissa jaloilla ei ollu " liikaa tilaa" ja olosuhteet muistutti turvallisesti kohdun olosuhteita.

Pimeys alkaa hiukan painaa, tänä aamuna sytytin kirkasvalolamppuni ensimmäisen kerran. Mutta isännän ällistykseksi lausuin uuden mottoni: Ensi kevät ei ole vielä koskaan ollut niin lähellä kuin nyt!

t. Bonita 14+3

Vierailija

Ja vauva kasvaa vaik äipällä paino putoo.. 3:ssa viikossa vaavin paino noussu 900g kun vastaavasti mun paino puonnu 1,7kg!! Eli kyllä pikkunen ravintonsa hakee tiukasta dieetistä huolimatta, kauhistuttaa jos en ois niin ehdoton tuon ruokavalion suhteen, kuinka iso ois jo vauva..??

Eli nyt seuraava kontrolli 2,5 viikon päästä, sillon rv39+1 ja mikäli painoarvio sillon 4kg (nyt oli 3,2kg..) niin MAHDOLLISESTI käynnistellään, hän ei voi luvata varmaks kun ens kerralla kuitenki eri lekuri joka sit päätöksen tekee.. siihen oli tyytyminen!

Mutta olipa ihana nähä tosi selkeesti vauvan touhuja; haukotteli ja yritti imee nyrkkiä rystypuolelta, naurettiin ultraajan kanssa niitä touhuja, en oo aiemmin noin selvästi nähny vastaavaa!

Mutta nyt asiaa; tervetuloa ihan kaikki uudet mammat, täytyy taas itelle tehä luntti et kuka kukin on ku en nytkään muista nimimerkkejä..

Alotetaan aamulla uus pino kun tällä on ihan kiitettävästi pituutta..

hilima rv36+3

Vierailija

Hei!

Täällä myös yksi -60 lukulainen,olen vm-64.Ensimmäisen odotus piinaavan epävarmassa alussa ja vasta vuosien yrityksen jälkeen ensimmäisellä IVF-hoidolla tuli plussa.

Mukavaa kun muitakin ikäkonkareita, ettei ole aivan yksin 70-80 lukulaisten joukossa.

Tuah rv 5+0

Vierailija

Taidan olla vanhimmasta päästä. Olen syntynyt -60 ja saan helmikuussa vauvan. Olin jo vuosia sitten luopunut toivosta saada enään vauvaa. Tämä oli todella suuri yllätys, mutta ihana semmoinen.

Vierailija

Laitoin heti linkin Suosikkeihin; siellä näytti olevan kaikenlaista mitä ois kiva tehdä jos... ja jos.... ja jos...

Mun on monesti pitänyt kirjoittaa, että ihailen sua valtavasti kun olet niin aikaansaava, hyväntuulinen (ainakin näin netissä ;) ja aktiivinen. Ja vielä pienen vauvan ja aikamoisen pesueen kanssa!

Hyvää tiistain jatkoa, nyt tarttee lähtee sinne allergialääkäriin...

t. Jymy

Vierailija

kun raskaus on vasta niin alussa rv 8+2. Itse olen vm 68 eli vähän nuorempi. Koska en itsekään tiedä minkä ikäisiä 60-lukulaisia täällä on niin mielenkiinnolla odotan minäkin vastauksia kysymykseesi!

Vierailija

Kiva että meitä näinkin paljo, taidan olla vanhempia tällä palstalla. Ikävät alkuraskauden oireet päällä.Masennus myös tuli yllättävän voimakkaana, mutta kaipa tämä tästä.

Vierailija

kun viestit karkailee.

Mutta jatkanpa tätä viestiketju kuulumisilla, kun on paljon lyhempi kuin vanha.

Tervetuloa uudet, minä olen -69 ja neljättä odotan syntyväksi ensikuussa, eli viimeisiä viikkoja onneksi kärvistelen.

Kasperina, leikkaava lääkäri on J.J, eli olen menossa EMLssa, kuten aiemmin mainitsin. On tosi helpottunut olo, kun se homma on ratkaistu. Keskiviikkona on ultra, katsotaan vähän vauvan kokoa. En ole varma päätetäänkö silloin vai vasta ensiviikolla leikkauspäivä, silloin menen sairaalaalaan ja tapaan myös nukutuslääkärin. Veikkaisin, että ensiviikolla tulee päätös. Jos vauva on kovin iso, saattavat päätyä leikkaamaan jo viikolla 45, minulla ei totisesti olisi mitään sitä vastaan, mutta katsotaan nyt.

Siirtyisin jo mielelläni tuonne vauvapuolelle, on olo ollut sen verran tuskainen. Supistelee jatkuvasti, olo on kärttyisä ja kun vähänkin rivakammin liikun tulee kauheita vihlaisuja alapäähän ja on pakko pysähtyä. Millainen teillä Hilima, Helinä, Kasperina on ollut vointi, mehän taisimme kaikki olla marrasmammoja, ja joku muukin taisi olla, mutta tämä raskaushormonien sekoittama mamma ei muista nickiä?

Uusi ikävä oire on viikonloppuna alkanut turvotus, varpaat ja sormet on ihan karmeat. Viimeiset fiksut äitiyshousutkin puristi niin, että oli pakko avata vetoketju, vaikka oli jo viritetty ääritilaan. Mutta en kyllä osta enää yhtään äitiysvaatettä, kelvatkoon vanhat verkkarit. Takkiakin käytän pari ylänappia kiinni ja sitten loput auki, että maha mahtuu mukaan. Ei hirveästi naurata tämä uusin muotini, jaksan tuskin odottaa, että saan jotain järkevämpää päälleni.

Taisi mennä vähän valitukseksi, vaikka osittain odotan jo innoissani, että näkisin vauvan pian!

t. Triina 35+5

Vierailija

Itse olen -67 syntynyt ja olen näissä lapsentekopuuhissa toisella kierroksella. Viidettä odotan ja kolme vanhinta lasta ovat ensimmäisestä liitosta ja uuden mieheni kanssa odotamme toista yhteistä. Miehen molemmat lapset sekä mun kaksi vanhinta ovat jo kaikki ylittäneet tuon maagisen täysikäisyyden rajan ja asuvat onneksi jo omillaan. Tällä hetkellä meidän kanssa asuu siis 14v murkkuneiti sekä huomenna 1v täyttävä pojanvesseli.

Tänään aamupäivällä käytiin sitten siellä np-ultrassa. Olo sinne mennessä oli yllättäen jotenkin superrauhallinen ja sieltä poislähtiessä vieläkin rauhallisempi. Vauveli voi erittäin hyvin ja näytteli meille vasemman käden sormiakin niin hienosti. Kovasti oli liikkuvainen. Niskaturvotus oli ihan normaali (siis ei ollut mittohin nähden lähelläkään ylärajaa) ja muutenkin kaikki oli ihan ok. Sydämestä erottui kaksi eteistä ja kaksi kammiota, molemmat munuaiset olivat normaalin näköiset, aivot ok ja kaikki muukin ihan niinkuin pitääkin. Ainoa mikä nyt sitten hakemalla löytyi ja varmistui, että mulla on oikeassa munasarjassa edelleen se kysta ja nyt oli jopa vähän kasvanut eli halkaisija oli n.4,5cm. Se on ollut jo ilmeisesti vuosia ja sitten synnytyksen jälkeen miettivät, että mitä sille tekevät. Istukka oli jälleen edessä ja alhaalla, mutta tällä kertaa mulla ei ole vuotoja ollut. Sanoi, etää on kuitenkin mahdollista, että vielä voi vuotaa jos on vuotaakseen. Edellisessä raskaudessa vuosin lähes koko ajan viikolle 16 asti. Liikkeitä on vaan ihan turha odotella vielä pitkiin aikoihin. Edellisessä raskaudessa liikkeet alkoivat tuntumaan vasta viikolla 23 joten sinne on vielä matkaa...

Kinkkupiirakka on uunissa ja iltapäivällä ajattelin mennä hakemaan kaikki loput leipomistarvikkeet huomisia juhlia varten. Mun 18v-kokkiopiskelija tulee kotiin tänään yöksi ja auttelee onneksi leipomispuuhissa. Mun sisko perheineen tulee huomenna päivällä ja kummit ja mun lapsuudenystävä illalla vauvauinnin jälkeen. 1v-neuvolakin meillä on huomenna aamupäivällä. Lauantaina sitten tulee miehen vanhemmat ja mun äiti sekä miehen sisko perheineen. Eipä vaan taida päivänsankari vielä juhlistaan mitään ymmärtää.

Hehkutin jossain vaiheessa, että pahoinvointi on loppunut, mutta kyllä mä vielä toissapäivänä jouduin vessanpytyn kanssa juttusille. Kovin on aallottaista tämä pahoinvointi, onneksi jo selvästi harvinaisempaa kuin ennen.

Nyt keittiötyöt kutsuu, kirjoittelimisiin...

Terkuin Vaahtis, poitsu ja " masu-Iines" rv 13+6

Vierailija

ihanan paljon uutta väkeä ;) Tervetuloa mukaan kaikki!

Itse kuulun vauvansa jo saaneiden joukkoon, toinen jalka on siis jo matkalla vauva-puolelle, mutta notkun täällä kanssasisarten kuulumisia seurailemassa. Ja vm-64 ja tämä iltatähtemme on perheen viides, neljän isonsiskon pikkuveli.

Aika moni onkin jo loppumetreillä, vaivat kuulostaa _niin_ tutuilta! Triina, en koskenutkaan synnytyksen jälkeen siihen ainoaan kolttuun, joka mahtui päälle viimeiset viikot, olen vain työntänyt sitä syvemmälle vaatekomeron hyllyllä. Luultavasti nousisi jotain näppylöitä, jos koskettaisin sitä...

Terveisin Pääsky ja Valio, jo 8 vk ja 2pv vanha

Vierailija

ja ollos tervetullut porukkaan!

Nimimerkistäni näkeekin että olen vm-62 ja jonkinlainen perustajajäsen tälle porukalle.. viime syksynä huhuilin tuolla kuumeilupuolella että löytyykö muita 60-luvulla syntyneitä, ja löytyipä hyvinkin iso poppoo.. osa jo tosiaan vauvansa saaneita ja pikkuhiljaa siirtymässä tuonne jo käärönsä saaneiden osastolle, sit on tosiaan ihan alkutaipaleella olevia ja hyvä niin, se " turvaa" meidän tiimin pystyssäpysymisen!!

Muaal vielä 4 viikkoo H-hetkeen..

Pikkuleivät uunissa, täytyy mennä, palaillaan..

hilima rv36+1

Vierailija

Vielä yksi kuuskymppinen ilmoittautuu. Olen vuosimallia -66, ja odotan nyt neljättä lasta. Kolme vilkasta poikaa on ennestään (5v., 3v. ja 1v.). Hoitovapaalla kotona; asutaan pk-seudulla; raskausviikkoja reilu 13 ja yökötys ilmeisesti häviämään päin. :))

Palaan aikaisempaan unipussikeskusteluun. Sain siitä pussista nyt päähänpinttymän :) ! Nimittäin taas on yksi mellastusyö takana meidän pienimmän kanssa, ja alkaa olla takki tyhjänä. Niin siis se kysymys on tässä: onko kukaan löytänyt unipussin kaavoja? Selasin äkkiä Suuren Käsityölehden numeroita, enkä ainakaan heti onnistunut löytämään muuta kuin sellaisen ulkoiluun tarkoitetun lämpöpussin. Sama idis, mutta pitkähihainen, hupullinen, tikattu jne. Kaipa siitä sais näppärästi sovellettua kevyemmän version? Jos siis henkinen kapasiteetti riittäis edes hetken keskittymiseen. ;)

Otan osaa kaikkien nakkisormien ja muiden vaivaisten olotilaan. Tosi metkaa on myös jos ei syyskengät mahdu jalkaan... Sellaistakin tuli viime kerralla synnytyksen jälkeen koettua :P. Läheltä piti ettei joutunut lähtemään sairaalasta tohveleissa...

Tänään kuopuksen maitoaltistuskoe. Pitäkää peukkuja että tulos on neg.

Tervetuloa vielä kerran, uudet, ja hyvää tai edes kohtuullista vointia kaikille vanhoille

t. Jymy 13+4

Vierailija

ja kaikenmoisilla viikoilla olevia (ihan alussa ja kohta synnyttäviä ja jo lapsensa saaneita)

Itse olen vm-65. Muistelen meitä olevan ainakin vm -61-68.

Tervetuloa joukkoon, pari onkin juuri hivuttautumassa vauvapuolelle, vaikka mielellään kuunnellaan vauvatarinoitakin tällä puolella.

niisku 22+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat