Frederikilä ja Maryllä on jo lapsenvahti, vauva viikon ikäinen.

Vierailija

Iltasanomien nettisivulla kävi ilmi...

Sivut

Kommentit (25)

KAIKKI äidit ovat oikeutettuja saamaan kodinhoitajan kotiin (siis ihan kunnallisen) synnytyksen jälkeen. hoitaja on koko päivän ja olikos se nyt viikon tai kaksi. En muista, yksi hollannissa asuva tuttu kertoi. Hoitaja sitten vaihtelee vaippoja, hoitaa vanhempia lapsia, siivoaa, käy kaupassa.

Kuninkaallisissa piireissä se, että " Hoitaa lapsen itse" tarkoittaa varmaankin, että imettää ja vaihtaa jokusen vaipan silloin tällöin eikä lapsi vietä hoitajansa hoivissa 8 h päivässä.

Ei varmaankaan kirjaimellisesti kaikkea vauvanhoitoon liittyvää... Tuskinpa Mary keittelee tutteja ja tuttipulloja, pesee pyykkiä jne.

Mary varmasti hoitaakin lapsensa " itse" kuten on sanonut, mutta kuninkaallista mittakaavaa tuskin voi verrata jonkun Suomen peräkylän äipän kotiäitiyteen... Mary on pop!

lapsiensa hyväksi. johan sanoo järkikin, että lapsi tarvitsee äitinsä hoitamaan, ei mitään lastenhoitajaa! Jos on niin vaativa työ, ettei voi muutamaa vuotta ottaa vapaata, niin kannattaa sitten pitäytyä sillä uralinjalla!

Ei kuninkaallisuus ole mikään ihme juttu nykyään. Ennenkin on rakkauden vuoksi luovuttu kruunuista. Kuninkaallisuus on huono tekosyy luistaa lapsenhoidosta! Jo on kumma tuo monarkia, jos ei voida äidille äitiyslomaa antaa! Ihan perseestä!!!

Jos vanhemmat tarttee apua lapsenhoidossa muista syistä, niin siitä sitten vaan. Mutta ura kuninkaallisena ei ole pätevä syy, se on valinta!!! Varsinkin sukuun naidulle.

ne julkkisten ja kuninkaallistenkin vauvat tarvitsisivat yhtä lailla äidin rakkautta ja jatkuvaa läheisyyttä kuin jonkun peräkylän mammankin. Ei ne kuninkaallisten vauvat vielä ymmärrä, et missä asemassa he ovat. Eivätkä he lasten hoitoon tarvitsisi vakituista työntekijää vielä moniin kuukausiin...

Vauva oli epätavallisen unelias ja sitten kellastui, jonka jälkeen kiikutettiin sairaalaan valohoitoon. Hyvä, että oli asiantunteva hoitaja paikalla, ettei kruununperilliselle käynyt köpelösti heti alkuunsa.

Ja sitten mitä tulee tuohon itse hoitamiseen, niin miettikääpä, miten kuninkaallisten lapset on hoidettu jo vuosisadat ennen 90- ja 2000-lukua: hoitajan huomassa ensi henkäyksistä asti. Näin olen ainakin ymmärtänyt, ei kuningattarien ole tarvinnut imettää tms. Ilmeisesti eivät ole saaneetkaan, vaikka olisivat halunneet. Jos Mary haluaa aktiivisesti hoitaa lastaan, ei se tarkoita, että näin olisi 24 h vuorokaudessa. Hoitaja voi esim. hoitaa lasta yöllä, jotta Mary saa välillä nukuttua. Oikeastaan ole vähän kade, olisin minäkin ottanut tuollaisen henkilökohtaisen avustajan koska vain, joka vaihtaa vaippaa ja välillä antaa pulloakin, jotta saa itse nukuttua pidemmän pätkän jos on tarvis. Kuninkaallisilla on se etu, että voivat näköjään itse valita, kuinka paljon lastaan hoitavat.

Eli minusta Mary on symppis ja varmasti hoitaa lapsiaan enemmän kuin moni julkkis.

Mutta kuninkaallisia on velvoitteita kansaa kohtaan, eikä heillä todellakaan kävisi päinsä ilmoittaa että ei seuraavaan 15 vuoteen osallistu yhteenkään edustustilaisuuteen. Sillä senhän se vaatisi, jos kouluikään asti hoitaisi kotona esim. 3 tenavaa eikä koskaan ikinä jättäisi niitä hoitajalle hetkeksikään. Ai niin, ja sitten tietysti voisi luvata, että sitten 15 v:n kuluttua osallistuvansa vain klo 10-12 välillä oleviin edustustilaisuuksiin, kun alakoululaiset ovat koulussa.

Järki käteen. Kyllä varmaan hoitaa itse lapset, mutta tarvitsee välttämättä lapsenlikkaa, kun työ on sellainen ettei siitä saa vapautusta niinkuin lapsilleen omistautuneet av-mammat.

Vierailija:

Lainaus:

kuinka Mary hankaa hampaat irvessä harsovaippoja puhtaaksi paskasta. Huutaa välillä:" Reetu, tuu laittaa nää rätit kuivuun"

Sitte Frederik köpsöttelee pesuhuoneeseen ja vääntää kuivaksi harsot ja ripustaa sen jälkeen narulle kuivumaan. Sitté yhdessä viikkaavat ne kaappiin kun ovat kuivuneet.

Kyllähän Mary silittää ne ätit, koska ovat kuitenkin kuninkaallinen perhe. Ehkä he ovat jopa ostaneet kuvioituja rättejä edustustilaisuuksiin?

Ja varmaan, jos vauvalla on koliikkia tai itkee iltaisin, niin Mary ja Fred sitten neuvottomina kanniskelevat vauvaa kahdestaan pitkin palatsin käytäviä vuoron perään. Toinen nukkuu ja toinen kantaa. Onneksi on iso linna, että voi mennä loitommalle kantamaan, että toinen saa nukuttua.

Ja totta kai Mary köyttää lapsensa turvakaukaloon ja kurvaa palatsin kakkosautolla neuvolaan näyttämään, jos lapsella on joku ongelma.

Ei tulisi kuuloonkaan, että heillä olisi esim. koulutettu lastenhoitaja apuna alkuvaiheessa ja myöhemmin kun kuninkaallisten velvollisuudet kutsuvat.

kuinka Mary hankaa hampaat irvessä harsovaippoja puhtaaksi paskasta. Huutaa välillä:" Reetu, tuu laittaa nää rätit kuivuun"

Sitte Frederik köpsöttelee pesuhuoneeseen ja vääntää kuivaksi harsot ja ripustaa sen jälkeen narulle kuivumaan. Sitté yhdessä viikkaavat ne kaappiin kun ovat kuivuneet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat