Tiedätkö ketään, jolla akateeminen tutkinto noussut hattuun?

Vierailija

Mua huvittaa nuo jotkut työläiskakarat, jotka on kuin tulevia akateemikkoja päästessään johonkin maakuntayliopistoon...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ja aion todellakin arvostaa itseäni ja ammattiani muita väheksymättä.

Vierailija:

[quote]

En ole ylpeä ollenkaan. Ihan samanlainen kuin muutkin. En edes mainitse mitä teen työkseni tai mikä olen koulutukseltani, ellei sitä erikseen kysytä. En kerro tutkimustyöstäni kavereillenikaan, ellei he erikseen siitä jotain kysy.

Vierailija

Sillä oli semmonen ruskea samettihattu päässä ja katos vaan, yhtäkkiä tuuli tarttui tutkintotodistukseen ja heitti sen akateemisen tutkinnon suoraan hänen hattuunsa.. Ja voi että me naurettiin. Meinasi siinä mennä pastilli väärään kurkkuun kun hekotettiin oikein joukolla. Pekalla meni tutkinto hattuun :):)

Vierailija

Tuttavapiirissä n. puolella on, eivätkä käyttäydy sen kummemmin kuin se toinen puolikaan. Eivät onneksi myöskään puhu ihmisistä " työläiskakaroina" taikka ivaa sitä, jos joku on onnellinen toteuttaessaan haaveitaan.

Vierailija

ovat akateemisia, mut AMK-inssit eivät. Ei ole kyse, mihin he kuuluvat, vaan opinnot eivät ole AMK:ssa tieteellisiä niin kuin yliopistossa.

Vierailija

Pohdiskeltiin kavereiden kanssa tätä ylpistymisasiaa ja ihan villinä veikkauksena ajateltiin, että voisivatko nämä " ylpistyjät" olla sukunsa ensimmäisiä akateemisia?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Pohdiskeltiin kavereiden kanssa tätä ylpistymisasiaa ja ihan villinä veikkauksena ajateltiin, että voisivatko nämä " ylpistyjät" olla sukunsa ensimmäisiä akateemisia?

Vierailija

Eihän se tarkoita että olisit ylpeä. Luulisi että innostaisi kertoa mitä itsekin tekee eikä vain kuulla muiden juttuja. Itse kyllä tykkään kuulla mitä muut tekevät ja kertoa myös omat intressit. En ole akateeminen (amk) mutta kyllä minua kiinnostaa jos joku on kiinnostunut todella jostain. Se on hienoa jos joku löytää aiheen josta todella tykkää. Oli sitten akateeminen tai ei. Kiinnostaa kyllä myös jos joku kädentaitoinen kertoo työstään.

Vierailija:

Lainaus:

En ole ylpeä ollenkaan. Ihan samanlainen kuin muutkin. En edes mainitse mitä teen työkseni tai mikä olen koulutukseltani, ellei sitä erikseen kysytä. En kerro tutkimustyöstäni kavereillenikaan, ellei he erikseen siitä jotain kysy. Minusta on mielenkiintoisempaa jutella jostain muusta kuin siitä mitä minä teen. On mielenkiintoisempaa kuulla siitä mitä kavereilleni/sukulaisilleni kuuluu.

Ei koulutus sinänsä ole tärkeää, vaan se millainen ihminen muuten on. Jotenkin tuntuu aika vieraalta yhtyä näihin jaotteluihin, joita tällä palstalla harrastetaan. Jako akateemisiin ja ei-akateemisiin osoittaa erittäin mustavalkoista ajattelua. Ainakin minun mielestäni.

Vierailija

Eräs ystäväni muuttui jo yliopisto-opintojen alkuvaiheessa. Puhetyyli ja käytös muuttuivat " leuhkaksi" ja entisestä välittömästä ja hauskasta tytöstä tuli jokseenkin rasittava :(

Vierailija

ylioppilaslakin merkki on jo akateemisuuden merkki perinteisesti ollut. Mut nykyään akateemisuudella tarkoitetaan ainoastaan yliopistossa suoritettavia tutkintoja. Eli INSINÖÖRITKÄÄN eivät ole akateemisia paitsi DI:t.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat