Onko kenelläkään kokemusta homeopatiasta atooppisen ihon hoidossa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haluaisin tietää kokemuksistanne homeopatiasta atooppisen ihon hoitoon. Onko siitä ollut apua. Olen menossa 6 kk ikäisen tyttöni kanssa lääkärille, joka toimii homeopaattina. Syynä on tämä atooppinen iho, joka on väillä todella paha, varsinkin poskissa. Öisin myös kutina on kova. Olisi kiva kuulla kokemuksista.

Kommentit (3)

Vierailija

Muutama vuosi sitten kävimme Turussa homeopaattilääkärin vastaanotolla. Olen tänne aikaisemminkin jollekin kirjoittanut kokemuksistamme vaihtoehtohoitojen merkeissä. Silloin alle 1-vuotiaamme allergia-ja atopiatilanne oli niin paha, että haimme apua joka taholta. Ihottuma oli yleistynyt vaikeaksi ja iho vetisti nenää lukuunottamatta ihan joka puolelta. Irrottelimme ihoon kuivunutta yöpukua aamuisin ja elimme kortisoni- ja Atarax-kierteessä. Mikään ruoka-ainekaan ei tuntunut varmasti sopivan. Lähdimme siis käymään Turussa (monen sadan km:n päässä sill. asuinpaikastamme) ja pidimme kovasti sekä lääkäristä että homeopatian ideologiasta, että pelkän oireiden hoitamisen sijasta yritetään etsiä niiden syytä ja hoitaa sitä). Kotiin lähdimme helmet mukanamme, siis ' lääkkeet' ja toiveikkaina aloitimme niiden käytön. Lähes päivittäin olimme puhelinyht. lääkäriin ja saimme lisäohjeita ja hankimme lisää helmiä. Entisestään jo huono tilannne kuitenkin vain pahentui ja meidän oli pakko lopettaa. Huomionarvoista on, että kukaan lääkärihän ei kyllä voi hoitaa potilastaan pelk. puhelimitse, joten uskon, että suurimm. osaksi koko homma kaatui siihen. Vaikka menimme tavallaan ojasta allikkoon, tästä kokeilusta jäi kuitenkin hyvä olo, sillä lääkäri tpdella paneutui asiaaamme ja yritti aina keksiä uusia keinoja. Käyntimme hänen vastaanotolla oli ylivoimaisesti paras lääkärikäynti, jolla olen ollut mukana. Olisin valmis jossain muussa yhteydessä, esim. korvakierteessä tmv. lähtemään uudelleen Turkuun, nyt asumme sitä paitsi lähempänä ja vast. lääkäreitä on varmasti useampia jo nykyään. Lopulta vain aika auttoi meidän tapauksessamme. Onnea teille matkaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat