Jokos pääkaupunkiseutulaiset olette siirtyneet talvivaatteisiin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täällä (Helsinki) lämpötila tänään +0c + kylmä tuuli ja ekaa kertaa tänä syksynä laitoin lapsille toppavaatteet päälle. En tosin ihan ykköstalvihaalareita, vaan hiukan jo ohentuneet vime talviset vermeet. Talvikengät (goret), villapipot ja toppahanskat käteen. Sisävaatteiden lisäksi collegepuserot. Itselleni laitoin myös ohuemman toppatakin, pipon, paksummat hanskat ja talvikengät (mun varpaat palelee AINA =/).

Jotenkin tuntuu hassulta pukeutua talvikamoihin, kun lumesta ei ole vielä tietoakaan. Mutta pakkohan se on, muuten palelee...

Miten te muut olette pukeutuneet tänään?

Kommentit (8)

Vierailija

meillä on ollut reimatec käytössä jo pitkään :)

ei kovin lämpimiä ilmoja ole ainakaan mielestäni ollut etelässä enään.

useimmiten ulkoilemma aamusta, 9aikaan ulos ja suurin osa aamuista on vielä siihen aikaan ollut pakkasen puolella.

tänään oli aamulla kerhoon lähtiessä -7,5ast. autolla mentiin mutta silti laitoin sukkahousut, vuorelliset farkut, paksut fleece housut, pitkähihaisen t-paidan, fleece paidan ja toppatakin. lisäksi oli ohut kypärä myssy, paksumpi villainen kypärä myssy, toppahanskat, pionin talvikengät.

eikä ollut yhtään liikaa vaikka autolla oltiinkin liikkeellä.

ikää pojalla 1,5v.

välikausihaalarillakin pärjäisi vielä mutta mielestäni on helpompi pukea vähän vähemmän sen toppapuvun/haalarin alle kun änkeä välikausihaalarin alle college vaatteiden lisäksi villahaalari.

Vierailija

Johtuen siitä, että pojan toppahaalari tuntuu niin paksulta, että pojan pitäis olla sen alla varmaan nakuna, ettei olisi ihan hikinen. Viime talven puku on jo pieni ja myyty pois. Tänään pojalla oli päällä T-paita, housut, pitkähih. paita, villapuku, välikausitakki, välikausihousut, kypärämyssy, pipo, välikausihanskat ja pidempi vartiset kengät, jotka on vähän paksummat kuin syyskengät oli. Hyvin tarkeni poika, mutta itse olinkin sitten ihan jäässä, vaikka mulla oli pitkät kalsarit farkkujen alla ja toppatakki (tosin ohut sellainen). Ois pitänyt olla itselläkin pipo päässä.

Vierailija

- Reimatecin vanha talvihaalari

- Reimatecin välikausihattu (=vuorillinen sydvesti)

- Cirafin välikausirukkaset (vuorilliset)

- Tarjoustalon fleecekauluri

- Eccon välikausikengät (vuorilliset)

Nämä siis sukkahousujen ja collegepuvun päällä, ei villavaatteita välissä. Lapsella tuntui olevan oikein sopiva -ei kuuma, ei kylmä.

Vielä en laita talvikenkiä, talvirukkasia, talvihattua enkä paksuja villavaatteita -säästetään ne sitten yhdessä sen paksumman haalarin kanssa " oikeaksi" talveksi.

Vierailija

mutta ehkä vielä palaamme takaisin syysvaatteisiin, jos ennusteet +10 asteen lämmöistä pitää paikkaansa. Laitoin eilen pojalle ekaa kertaa Reimatecin uuden haalarin ja kieltämättä tuli mieleen, että menikö överiksi, mutta ilmeisesti oli kuitenkin ollut ihan sopiva varuste (alle vähän ohuemmat sisävaatteet). Laitoin tänäänkin pojalle toppiksen päälle.

Olen itsekin kävellyt viikon verran ohuessa toppatakissa, vilukissa kun olen. Kyllä se talvi vain on tänne etelä-Suomeenkin tulossa :).

Vierailija

Meillä mentiin tänään tarhaan Lassien välikausipuvulla ja alla villahaalari. Lämmin fleece-hattu ja lämpöiset hanskat. Mutta jos vielä kylmenee kai se toppapuku pitää kaapista kaivaa...

-Tiziana

Vierailija

ilman väliasuja, paksummat syyskengät lämpösukkien kera, silkkilapaset ja välikausireimatecin hanskat sekä paksut (ei villaiset) kypärämyssyt ja näin tarkeni lapset, äidillä on ollut myös jo pipo viime viikosta alkaen, tänään kalsarit myös jalkaan. Eikä tullut hiki itsellekään...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat