Miten toimisit tässä tilanteessa?

Vierailija

" Menin kauppaan taaperon ja miehen kanssa. Kävimme leluosastolla katsomassa alustavasti joululahjoja. Taapero innostui leluista paljon ja alkoi itkeä, koska en antanut hänen leikkiä niiden kanssa. Annoin hänelle käteen parin euron autolelun (eihän niitä ole koskaan liikaa). Teimme muut ostokset ja menimme kassalle. Kassojen jälkeen mies meni pelikoneelle. Sitten tajusin, että se parin euron leikkiauto oli edelleen taaperon kädessä ja sitä ei oltu maksettu."

Mitä tekisit tässä tilanteessa? Menisitkö maksamaan parin euron leikkiauton, vai lähtisit pois kaupasta maksamatta lelua?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

en lähtenyt sen takia yläkertaan kassalle. Enkä myöskään aina sano, jos mulle annetaan väärin takaisin rahasta. Jos kassa itse huomaa sen, leikin tyhmää " ai joo, niin annoitkin..."

Vierailija

Tarina siis oli tosi. Kävin maksamassa leluauton. Kassatäti oli hyvin hämmentynyt, ja sopersi " no, no, kiitos nyt rehellisyydestä" . Ei jäänyt omatunto painamaan.

ap

Vierailija

ja vienyt takaisin kauppaan sellaisen lelun joka on joskus lapsen toimesta jäänyt jonnekin rattaisiin tms. Olen mennyt samalle kassalle mistä tulimme äsken läpi, ja sanonut että anteeksi mutta meidän pikkuinen oli jemmannut rattaisiinsa tämmöisen (kyseessä oli semmoinen ainun iso pupu silloin) ja en huomannut sitä ennenkuin autoon ostoksia ja perhettä pakatessa.

Sitähän ei ollut tarkoitus hankkia, se jäi käsiin vahingossa, eikö niin. En siis maksaisi, vaan veisin sen takaisin.

Vierailija

Jos olisit laittanut kassalle kaiken ostamasi ja kassantäti ei epähuomiossa ota jostain hintaa (kalliskin) ja ei itse huomaa sitä. sanoisitteko asiasta vai olisitteko hiljaa.. sehän ei ole varastamista, jos kassa mokaa..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat